- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
-
Mobilarena
HTC ONE
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikolgy1
újonc
-
mikolgy1
újonc
válasz
FGyula30 #21394 üzenetére
Az alábbi, nem túl rövid történettel szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy milyen állapotok uralkodnak a HTC ügyfélszolgálat és szervíz környékén. A célom vele az, hogy mindenki megismerhesse és levonhassa a megfelelő következtetéseket.
Tavaly nyáron vásároltam egy HTC One-t, mint innovatív szupermobilt. Maga a telefon működött is szépen, azzal nem volt gond. Rendeltem hozzá gyári tokot is, ami néhány hét alatt érkezett meg. Sajnos időközben történt egy baleset, a telefon leesett és a hátlap megsérült. A működésben ez semmit nem befolyásolt, csak zavart a karcolás a hátlapon. Írtam a HTC-nek, hogy mennyibe kerülne egy hátlap csere. Sajnos az unibody kialakítás miatt egy hátlapcsere csak a szakszervízben megoldható úgy, hogy a garancia megmaradjon. Látatlanban nem tudtak árat adni, viszont szervízük nincsen Magyarországon, ezért küldjem be a telefont a cseh szervízbe majd adnak árat, de mindez kb. 2 hét lesz. Úgy döntöttem, hogy nem szeretném két hétig nélkülözni a telefont, ezért ráraktam a tokot és használtam úgy ahogy van.
Semmiféle problémája nem volt idén júniusig, amikor is utolérte ennek a modellnek a végzete és elkezdett lila képeket csinálni a kamerája. Ismert hiba ez ennél a készüléknél, a gyártó tud róla, garanciában javítják. Nem örültem neki, de úgy gondoltam, hogy akkor, kerül amibe kerül, egy füst alatt már megcsináltatom a hátlapot is. Leadtam a T-Mobile-nál a kamera garanciális javítására és kértem egy árajánlatot a hátlap cseréjére. Megkérdeztem, hogy lehet-e kizáró ok a sérülés a garanciális javításra, de a szervízes megnyugtatott, hogy emiatt nem fogják visszadobni. Két hét múlva kaptam vissza, hozzá sem nyúltak, ajánlatot a javításra nem adtak, viszont ráírták angolul, hogy törött a kijelző. A kijelzőnek semmi baja sem volt, hibátlanul működött a telefon, eltekintve ugye a kamera lila képeitől.
Felvettem a kapcsolatot a HTC ügyfélszolgálatával akikkel chat-en angolul leegyeztettem, hogy mi a probléma, az operátor ismerte a lila képek problémát, miután megadtam az IMEI számát a telefonnak leírta, hogy ezt természetesen garanciában javítják. Neki is megírtam, hogy a készülék jobb alsó sarkán van egy sérülés. A hivatalos válasza az volt, hogy küldjem be a szervízbe, garanciában a kamerát javítják. Okulva az első felesleges körből, megkérdeztem, hogy a beszélgetésünket kinyomtathatom-e, ehhez hozzájárul-e. Ezt ő megtette.
Telefont újra a T-Mobile-on keresztül adtam le, mellékeltem az ügyfélszolgálattal történt egyeztetést kinyomtatva, újra kértem árajánlatot a hátlap cseréjére, plusz kértem egy akku tesztet, mert nekem már gyengének tűnt az aksi. 15 nap után kaptam vissza a telefont, ugyanúgy, semmit sem csináltak vele. Ismét a kijelző törött megjegyzéssel…Miután ezt számonkértem a T- Mobile-os kollégán, ő persze hárított, hogy ő csak egy közvetítő, a HTC az, aki mindezért felel, de forduljak bizalommal a Fogyasztóvédelemhez, még az elérhetőségüket is megadta. Úgy gondoltam, hogy ezzel még várok, mert én elsősorban telefont szerettem volna, nem pedig egy hónapokig tartó ügyet. Sem időm, sem energiám nem lett volna rá. Ma már látom, hogy ekkor döntöttem rosszul.
Újabb kapcsolatfelvétel a HTC ügyfélszolgálatával, ahol végre tudtam egy magyar operátorral beszélni, ő segítőkész volt, de mást nem tudott felajánlani, mint hogy újra küldjem be a telefont, megcsinálják garanciában, és a sok kellemetlenség miatt kicserélik a hátlapot ingyen. Mi mást tehettem volna (azonkívül, hogy felgyújtom a telefont), újra leadtam a T-Mobile-nál, ahol már szinte hülyének néztek, hogy még mindig előkerülök. Újabb két hét mire visszakaptam a telefont. Kamerát megjavították, de a házhoz nem nyúltak, hasonló állapotban volt, mint ahogy beadtam.
Újra HTC-s egyeztetés következett, az ügyfélszolgálatos kolléga, azt az információt kapta a szervíztől, hogy csak nem képzelem, hogy ők nem 100%-os munkát végeznek, küldjek képet a telefonról, hogy milyen állapotban van. Elküldtem a képeket, amin tökéletesen látszott, hogy nem csináltak a házzal semmit, sőt, több helyen volt kopás és ragasztásnyom, mint annakelőtte. A HTC rendszere nem tudta fogadni a képeket, így egy privát mailcímre újraküldtem. Az ügyfélszolgálatos úr kedves volt és készséges, de a cserére irányuló kérésemre nem volt nyitott. Egyetlen megoldás van csak, ha újra beküldöm, de most ne a T-nél tegyem, gyorsabb, ha az ő felvevőpontjukat használom a Körúton, menjek a Smartshopba.A saga a következő szakaszába lépett, a változatosság kedvéért az általa javasolt ponton, a Smartshop-nál adtam le a telefont, ahol már cseretelefont sem tudtak adni, igaz ezt előre jelezték is. Itt már szinte minden mindegy volt, gondoltam egy hét (mert ugye ez nem tart majd addig mint a T-Mobile-nál)nem a világ, megoldom valahogy. Ez szeptember 2-án volt, azóta sincsen telefonom. Amikor érdeklődtem a felvevőponton elhajtottak, hogy ők csak átvevők, érdeklődjek a HTC ügyfélszolgálatánál. Mivel az az úr akivel eddig beszéltem szabadságon volt, először a hivatalos úton próbálkoztam. A HTC magyar oldaláról elérhető ügyfélszolgálatánál angolul Mohammed arra kért, hogy lépjek ki a beszélgetésből, mert ez egy londoni ügyfélszolgálat és nem tud segíteni, kiléptem, majd megint be. A következő operátor megadta a magyarországi szervízt(!?), a Telemaxot, hogy ott érdeklődjek, ahonnan persze elhajtottak azzal, hogy csak akkor tudnak segíteni, ha ott náluk adtam le a telefont….ez ekkor már tragikomikus volt, de itt már nem adtam fel. Újra telefon a HTC-nek, hogy mi a helyzet, hol a telefon? Szerintük kész van, hamarosan megkapom. Ez volt szeptember 11.-én, azt az infót adták, hogy 18.-án lesz a Telemaxnál(ezen az egy héten vajon mi történt a telefonnal?), de ők csak 22.-én adják ki, addig adminisztrációs(!) feladataik vannak a telóval. Hab a tortán, hogy ezen a héten hétfőn és kedden nem mennek a Smartshop-ból Budaörsre, így még mindig nincsen telefon, talán szerdám, azaz 24-én.
Ez az egész nem történhetett volna meg, ha a HTC-nek van Magyarországon szervíze, ahova be lehet vinni a készüléket. Eszem ágában sem lett volna a T-hez, vagy felvevőpontra menni egy ilyen helyzetben, hiszen a gyártói szervízben egy 10 perces beszélgetés alatt mindent tisztázni lehetett volna, ehelyett heteket-hónapokat utaztatták ide-oda feleslegesen. Ahogyan fentebb írtam én fizetni szerettem volna a hátlap cseréjéért, nem vártam ingyen, de odáig sem jutottunk, hogy árajánlatot kapjak. Azért nem tudtam máshova vinni, mert nem hivatalos szervízben buknám a garanciát, így egyszerűen nem volt más lehetőségem. Most ott állunk, hogy a HTC a T-Mobile-ra, a T-Mobile a HTC-re mutogat, a Smartshop csak átvevőpont felelősség nélkül, a Telemax pedig nem nyilatkozik. Néha a szerepek felcserélődnek, de soha sem úgy, hogy valami jól süljön el. Mindenki próbál segítőkésznek tűnni, de érdemi beavatkozás ebbe a katasztrófálisan felépített rendszerbe egyszer sem történt, a HTC pedig nagyon sajnálja, de egyebet nem tehet, mint hogy kicseréli a hátlapot grátisz.
A sok kellemetlenség miatt azt kértem a HTC-től, hogy cseréljék ki a telefont és kapjak egy új modellt, de úgy látszik, hogy az, hogy egy telefon 2,5 hónapot (és még mindig nincsen nálam) van indokolatlanul szervízben, részben cseretelefon nélkül, a folyamat során gyártói oldalról sorozatosan súlyos hibákat vétenek, úgy hogy ügyfélként mindent az előírásoknak megfelelően csináltam, nekik nem elég indok. Kérdésemre, a HTC-től, hogy mit kellett volna máshogy csinálnom, már akár az első alkalomnál, nem kaptam választ. Természetesen minden amit írtam igazolható, próbáltam, amit csak lehet írásban intézni, a dokumentumokat, levelezéseket mentettem.
Biztosan én vagyok a hülye, naív ügyfél, hogy hagytam idáig fajulni a dolgokat, vállalom, de abban a hitben voltam, hogy ha mindig az előírásoknak megfelelően azt teszem, amit egy korrekt ügyfélnek tennie kell, ennek meg lesz az eredménye, hát meg is lett, és óriási csalódás lett a vége!
Attól függetlenül, hogy hogyan végződik a történetem, annak, aki a jövőben HTC készüléket szeretne vásárolni, csak azt tudom javasolni, hogy jól gondolja át, mert a szervízszolgáltatása a HTC-nek, a fentiek alapján azt kell mondjam, hogy kritikán aluli, az ügyfélszolgálat és a folyamatban részt vevő szereplők pedig semmiféle ráhatással sincsenek a dolgok alakulására. A szervíz pedig nemes egyszerűséggel maga Mordor. Én már nagyon bánom, hogy a ezt a márkát választottam, ígérem, többet ilyet nem teszek.Bocsánat, hogy hosszú lett!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Linux kezdőknek
- Könyvajánló
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- TCL LCD és LED TV-k
- Argos: Szeretem az ecetfát
- RAM topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Honor 200 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 PRO - 128GB - Deep Purple - 85% akkumulátor
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- BESZÁMÍTÁS! ASUS A520M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Enermax 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest