- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Yettel topik
- A Nubia kameratelefon is tiszta dizájnt társít csúcssebességgel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- iPhone topik
- Érkezik a Samsung Health előfizetés?
Aktív témák
-
mzperx
aktív tag
Naa ehhez már öreg vagyok....
Ja és hozzátartozik, hogy autógépész vagyok, tehát a motorok lelki életéhez értek valamicskét.
A víz korróziója: A hatások csak fékpadi vizsgálatok alapján ítélhetők meg viszonylag jól. Egyébként rövid üzemidejű motorok esetén alkalmazott a vízbefecskendezés... -
mzperx
aktív tag
elmaradtam kicsit, de válasz a víz/ gőz korróziós hatására:
Természetesen a reakciósebesség jelentősen függ a hőmérséklettől. Ez így igaz. De a motorban ott van az az idő, amit az elpárolgó víz ott tölt. Ez pediz nem túl jelentős, gondoljunk bele, hogy egy 8000 1/min fordulatszámú motor égésterében meddig van ott a víz. A víz korróziós jelentősége egyébként a kipufogórendszerben jelentős, de ott nagyon, mivel az egéstermékek bizonyos elemeivel svat, lúgot képez, és ugyancsak kimarja a csonkokat..... -
mzperx
aktív tag
nem mert az égéstér hőmérséklete kb 300-2400K fok között ingadozik, ilyen hőmérsékleten a víz befecskendezve már gőz és a párolgása von el hőt, ezért kell. a befecskendezett benzinmenyiséggel összemérhető a vízmennyiség, tehát nem olyan sok.
Korrozív hatása szerintem ott nincs, nem értelmezhető. Amíg nem folyékony nem higítja az olajat sem. Ha minden jól megy akkor nincs bibi.
A dugattyú alu, vagy kerámiatetejű alu, tehát egyébként sem lenne semmi gond, a hengerfal meg olajos.....
A gond akkor van, mikor a hűtővíz megy az égéstérbe, kitölti azt, s mivel a víz összenyomhatatlansága miatt hajlítja vagy szilánkosra töri a hajtórudat, a dugó érdekes módon egyben maradhat...
az olaj higulása bizonyos szegénykeverékes motoroknál köszönhető a benzinnek....
Egyébként teljesen offtopic, de nagy Diesel motoroknál az indítás megkönnyítésére használtak olajhigítást. A hideg, sűrű olajat valamilyen könnyen elpárolgó folyadékkal higították fel az indítás előtt, így kisebb indítási teljesítmény kellett. a motor bemelegedésével az hozzáadott folyadék elpárolgott, otthagya a normál olajat.
Víz a benzinben mindig van, a Dieselolaj meg felveszi álltában a vizet, örül is neki az adagoló..
lényeg extrém esetben kellhet vízbefecskendezés, de normál motoroknál jobb, ha nincs víz a benzinben - csak így megy jól a kocsink, motorunk, stb-nk. -
mzperx
aktív tag
A lehülyézés nem Neked szólt, bocsi....
A kipufogógáz meleg ugyan, de a lényeg, hogy ha az expanziós ütemben sokáig hagyod a gázt tégulni, akkor ugyan pozitív munkát kapsz, de akkor az égésterméket még ki kell tolni a hengerből ez viszont negatív munkaként jelentkezik. Ezért ha korán nyitod a kipufogószelepet, akkor a égéstermék nyomása gyakorlatilag kinyomja saját magát, kisebb a kitolási munka. Ez az oka a korai kipufogószelep nyitásnak - kipufogószelep előnyitásnak.
A gond a kipufogógázzal az, hogy a melege elmegy és a környezetet fűti. Ekkor jöhet szóba a turbó, ami a kiáramló meleg, és nyomással rendelkező gázt munkába tudja fogni, és csökkenti a keverék bejuttatásának teljesítményszükségletét - mivel megemeli a szívószelepek előtti tér nyomását. -
mzperx
aktív tag
-
mzperx
aktív tag
Mielőtt teljesen hülyének néz mindenki:
atomerőmű:
lehet hogy a megfogalmazás nem tiszta és pongyola.
Természetesen a primer és szekunder kör vize nem keveredik egymással - remélem senki nem értette így, de egy hatásfok van a kettő között.
A primer víz melegítése - hát ahogy én tudom, az elég közel van a fűtőanyagot tároló rudakhoz, körülveszi azt, mivel legjobb tudásom szerint nyomottvizes reaktorokban moderátornak használják.
Víz a motorban:
A szelepek, dugattyútető hűtésére alkalmazzák. Tehát a szerkezeti okok indokolják. DEN a ZZR 1100 én is láttam anno a motor revü egyik cikkjében, de még a dugattyú ajlára fecskendezett olaj is jelentős hűtőhatással bír, főleg ha jól vezetik. Lásd korszerű dieselmotorok dugattyúi.
A víz a benzinben szerintem rossz, nem igazán oda való, mert csak a benzinből lesz energia, ami kijön abból a csúnya motorból. Akkor lesz teljesítmény, ha minnél több, minnél jobb minőségű keveréket tudsz elégetni... -
mzperx
aktív tag
#16 guestnek szólt
-
mzperx
aktív tag
bocsánat kicsit lemaradtam....
-
mzperx
aktív tag
kedves guest
a fűtés 100% körüli hatásfokáról talán ne beszéljünk, mivel azért nem csak azt fűtöd, amit akarsz, hanem a környezetet is... meg ott van a h*v talán....
Azért a gőzturbinák hatásfokát megkérdőjelezném, hacsak nem valamelyik gőzturbina gyártó cég tervezője vagy.... mivel bemegy hőenergia, kijön mozgási energia, mechanikai munka - mivel csapágy is van a dologban, meg az eltávozó kondenzálódni készülő vízgőz mozgási energiája - mert ahhoz, hogy kimenjen a turbinából az is kell neki. És a generátor csak ezután jön.
Tehát jócskán nem 90% a 90% hanem jóval kevesebb, talán higgy nekem...
Az atomerőmű tudásom szerint a maghasadás során fellépő hőenergiával melegítik a primer kör hűtővizét, amiből gőz lesz, ezt visszahűtve kapják a szekunder körben azt a túlhevített gőzt - ha ez mond valamit - amivel lehet hajtani a turbinákat..... -
mzperx
aktív tag
jobbakat!
A vízbefecskendezésnek nincs közvetlen hatása a teljesítményre, hanem csak szerkezeti okokból kell bevinni. Ha érdekel leírom, hogy miért kell a víz a hengertérbe, küldj mélt.
Az más tészta, hogy a benzinkútnál mennyi vizet teszel a járművedbe a benzinnek nevezett valmivel... -
mzperx
aktív tag
Jó igaz a hatásfok az Otto motornál 30% körüli, de ha belegondolsz, akkor a villany sem sokkal jobb - indulj onnan, hogy szén, olaj, atom, víz, szél, stb....
-
mzperx
aktív tag
jobbakat!
kicsit az elejéhez szólnék hozzá, és kissé off-topic, de az a kedves guest, aki az Otta motort elavultnak ítéli, talán gondolkozzon....
Mert egy hidrogénnel üzemelő Otto motor még nem leírandó dolog....
Esetleg ha belenézne egy benzin tüzelőanyagot használó szgk motorterébe....
Már bocsánat a hozzászólásért, de végzettségem miatt ezt nem tudtam megállni....
Aktív témák
Hirdetés
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Apple iPhone 12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest