Hirdetés

Aktív témák

  • mzperx

    aktív tag

    válasz rog #70 üzenetére

    nem mert az égéstér hőmérséklete kb 300-2400K fok között ingadozik, ilyen hőmérsékleten a víz befecskendezve már gőz és a párolgása von el hőt, ezért kell. a befecskendezett benzinmenyiséggel összemérhető a vízmennyiség, tehát nem olyan sok.
    Korrozív hatása szerintem ott nincs, nem értelmezhető. Amíg nem folyékony nem higítja az olajat sem. Ha minden jól megy akkor nincs bibi.

    A dugattyú alu, vagy kerámiatetejű alu, tehát egyébként sem lenne semmi gond, a hengerfal meg olajos.....

    A gond akkor van, mikor a hűtővíz megy az égéstérbe, kitölti azt, s mivel a víz összenyomhatatlansága miatt hajlítja vagy szilánkosra töri a hajtórudat, a dugó érdekes módon egyben maradhat...

    az olaj higulása bizonyos szegénykeverékes motoroknál köszönhető a benzinnek....

    Egyébként teljesen offtopic, de nagy Diesel motoroknál az indítás megkönnyítésére használtak olajhigítást. A hideg, sűrű olajat valamilyen könnyen elpárolgó folyadékkal higították fel az indítás előtt, így kisebb indítási teljesítmény kellett. a motor bemelegedésével az hozzáadott folyadék elpárolgott, otthagya a normál olajat.

    Víz a benzinben mindig van, a Dieselolaj meg felveszi álltában a vizet, örül is neki az adagoló..

    lényeg extrém esetben kellhet vízbefecskendezés, de normál motoroknál jobb, ha nincs víz a benzinben - csak így megy jól a kocsink, motorunk, stb-nk.

Aktív témák