- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Youtube Prémium és ChatGPT
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- iPhone topik
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vertic
aktív tag
jajj, hagyjuk már ezt az előremutató rage motort. lószart előremutató csak más, mint az eddigiek. De nehogymár egy darab nyomorult játék alapján mondjuk ki, hogy fos a mostani pc architektúra. Mi ebben a halom szarban az előremutató? még ha jobban nézne ki, mint amit az eddigi "elavult" motorokkal tudnak produkálni, azt mondanám, hogy van benne valami, de nem. nem kapsz jobb/szebb látványvilágot, pedig mi is a cél itt? ezt azért szem előtt kéne tartani, mert lehet arra élvezni, hogy technológiailag mekkora király ötlet (mert egyébként azt elismerem, hogy az), csakhogy nem látszik az előnye semmilyen téren: magyarán, nem előremutat, hanem zsákutcának tűnik egyelőre.
-
vanye
senior tag
Ha jó értelmezem azt, amit írsz, akkor a PC a jövőben kvázi konzolként kezelendő majd? Egy példa:
Már a heterogén érában vagyunk, kettőezertizensokban. Kijön mondjuk PC-re a Doom 5, aminek a dobozán (tegyük fel) Nvidia-logó vigyorog. Akkor ezt Nekem, akinek (tegyük fel) AMD-s gépem van már meg sem érdemes vennem, mert nem az én gépemre optimalizálták? Mert ha így lesz, akkor jóval nagyobb szerepet kaphat az, hogy melyik gyártó milyen játékokat dotál sok millió dollárral, mint manapság. (Persze ha abból indulok ki, erre még most is ki szán jóval több zsét, akkor az AMD-nek bizony illendő lenne már most nem keveset AAA-s címekbe és AAA-s fejlesztőkbe fektetnie.) -
leviske
veterán
Nem. Arra 100%-ig emlékeztem, hogy ugyanaz lehet a megjelenési stratégia, mint a 3 esetében és 2012 végére lezavarhatják. Most gyorsan megnéztem wikin és igazolja, hogy hogyha ugyanaz a taktika, akkor E3-as bejelentés és Q4-es megjelenés várható.
Persze, ha igazak a pletykák és a Sony se ütközik gyártási gondokba.
-
leviske
veterán
válasz
DeckardCain #71 üzenetére
Ha nem keverek valamit, akkor elméletileg a Sony az E3-on akar bejelentést tenni és úgy rémlik, hogy azt követően a karácsonyi szezonra meg is jelentetik a PS4-et. A Microsoft pedig a kiszivárgott ütemterv szerint elméletileg a 2013-as E3-on fogja bejelenteni az Xbox loop fedőnév alatt futó cuccosát, szóval rájuk inkább 2013/2014 felé lehet számítani.
-
DeckardCain
senior tag
A nexgen konzoloktól függ, hogy mi lesz, de ha igazak az egylapkás pletyik, akkor nem kell hetente cserélni VGA-t. Szimplán veszel egy APU-t valamelyik cégtől. A VGA-k persze jók lehetnek post-processre.
Majd APU-t, memóriát és lapot cserélhetünk évente.
Amire kíváncsi leszek, mennyire lesz gyors a váltás PC téren az APU-ra..... Jelenleg egy 150$-200$-os VGA-val az esetek többségében el lehet játszani FULL HD-ban.
De ha jön a következő generáció és ha nem lesz szemlélet váltás az API terén, akkor ez felejtős.
Arra a rétegre pedig nem lehet építeni aki hajlandó akár 2db 400-500$-os kártyát megvenni.Lehet arról tudni valamit, hogy mikor jönnek a következő generációs konzolok? 2012 vége vagy 2013?
Ha nem borulnak a dolgok ekkor már ugye elérhető lesz a Trinity és az Ivy Bridge utódja is (2013Q1). Itt már előfordulhat az, hogy lesz ezekre a platformokra célirányosan fejlesztett játék, és a a klasszikus CPU/VGA párossal rendelkezők hátrányban lesznek?
Mondjuk ez így másfél éves távlatban elég merésznek tűnik.Nekem van egy olyan érzésem, hogy a hardcore pc-sek nagyot fognak szívni az első 1-2 évben, mikor megjelenek az új konzolok.
-
zoltanz
nagyúr
Ahhoz képest, hogy hamarosan jönnek a következő generációs termékek, a következő lépés pedig úgy érzem telljesen nyitott még, és ez nem jó.
Amúgy a konzol grafika azért ha megnézzük az összes játék felhozatalt, határozottan elmarrad a PC -től, hiába hozza 1-2 azt. (monduk azért fejlődhete jobban is a PC megjelenítés) -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Larrabee-t vagy MIC-et az Intel csak részben fejlesztette supercomputingra. Valójában egy sokkal nagyobb terv része az egész. [link] - ez az Intel belépője a heterogén érába.
(#68) zoltanz: Ray-tracing dinamikus jelenetben lassú. Úgy nyolc-tíz évre vagyunk még az alkalmazásától. Egyelőre a raszterizálás hatékonysága magas, és semmi sem ér fel a minőségi szinthez viszonyított erőforrásigénnyel. Idővel persze ez megváltozik, mert a raszterizálásnak a mikropoligon render véget vett.
A megatextúrázás számára mindegy a leképzés. -
zoltanz
nagyúr
Ray tracing technikák mikor várhatóak, befoljásolja az elterjedését az integráció? Mennyire alkalmazható megatexturázás mellett? Szép dolgokat lehet Ray tracing -el elérni sztem, jó lenne ha nyomnák azt is.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tekintve, hogy mindegyik cég az APU irányába megy, így teljesen általános az egész hype. Azt mindegyik vállalat látja, hogy a CPU+VGA kombonak nincs túl nagy jövője, és a heterogén éra elkerülhetetlen. Lehet húzni az integráció lépcsőit, de rövid időn belül mindenki ugyanott köt majd ki.
Az Intel a Larrabee-vel sosem akart VGA-t. Ez az idióta marketingesek szüleménye volt a ray-tracinggel együtt, a média erre figyelt, ha tudományos számításokat mutogattak volna, akkor sokkal kevesebb reklámot kapott volna. A Larrabee alapját a heterogén éra adta. Az Intelnek szüksége volt erre a fejlesztési irányra. Azt a 2%-os piaci részesedést, amit a 300 dollár fölötti asztali VGA-k töltenek be hidd el nem irigylik. Inkább az AMD és az NV irigyli, azt a részesedést, ami az Intelnek van a GPU-k piacán. A Larrabee másik lényeges területe a HPC szerverek piaca lett volna. Illetve lesz is, csak nem Larrabee néven, hanem MIC jelzéssel.
Fordítsd meg a kérdést. Hogyan fogsz egy külső buszon 5-10 adatmozgatást csinálni? Amikor ez a koncepció megszületett, akkor ez volt a lényeges szempont. Gyakorlatilaga heterogén módon történő programozás alapja ez. Használd aktívan az erőforrásokat, de ezt csak úgy lehet, hogy a CPU-magok és a GPU-magok között sok lesz a kommunikáció. Persze most lehet jönni azzal, hogy az AMD meg akarja változtatni ezt a modellt, de szvsz nem fog sikerülni. A magok között, mindig lesz adatátadás. Az AMD elképzelése csak egy utolsó remény a dGPU-k piacának megmentésére.
-
Jack@l
veterán
Egyáltalán nem becsülöm le őket, csak arra jók ahova szánják, alacsony fogyasztás kis méret, visszafogottabb teljesítmény. Az APU hype-ból van elegem, amit művelnek vele, hogy próbálják elhitetni mindenkivel, hogy az mennyire szuper lesz, és a videokari csak másodlagos szerepet tölt be.
Intel a larrabee-vel pont azt a terültet irigyli, amiket most a diszkrét gpu-k töltenek be, ha a nagytöbbség használná őket. (az a pár % viszont köszöni jól megvan velük)Pont az a baj az apu-nak is mint a mostani prociknak, nincs elég táp/sávszél/hűtés az 1 chipbe integrált cumóknak, és ha 8 magot nehéz beleintegrálni egy prociba mi lesz a + 30-50 unittal?
Hogy lesz 256-384+ bites memória elérésük egy x86 architektúrában?
Hogy fogsz 6 vga-t crossfire-be futtatni apu-n?
És ezek csak a per pillanat lemaradások, amik a közeli jövőben még nagyobbak lesznek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ilyet mégis ki mondott? A mostani APU nagy előnye az extrém alacsony fogyasztáshoz mért teljesítmény. De ha jól tudom mi a jövőről beszéltünk, nem a 2012-esről, és nem is a 2013-asról. Kezd egyértelművé válni, hogy a konzolok merre fejlődnek, és ezt a PC-n is le kell követni. Mindegyik cég leköveti. A VGA-k ilyen szinten max. post-processre lesznek jók.
Teljesen mindegy, hogy minek tartod az integrálást. A gyártók döntenek ezzel kapcsolatban. Ha nem tetszik, akkor maximum azt teheted meg, hogy nem veszel többet PC-t.
Az ARM annyira nem más terület. Most jelentették be az ARMv8-at. Arra fog építeni az NV később. Nem értem őket miért kell lebecsülni azért, mert nincs x86 licencük. Ott az ARM ugyanolyan jó lesz, ha jönnek rá a programok. -
Jack@l
veterán
Nem az apu -ra magára értettem a hülyeséget ezt te is tudod, hanem propagálásra, hogy "vegyél egy apu-t és élvezd a játákokat életed végéig, minek oda erősebb videokari, mikor csak postprocessre kell majd" szlogenre. 5 év mulva visszatérünk erre, ez egyedül a gyártó nagyobb haszna miatt van így vízionálva most, egy nagy zsákutcának és marketing maszlagnak tartom.
ARM teljesen más terület, mehetnének a tabletek/telefonok tetületére versenyezni ezzel, nem desktop pc-re eröltetni a szutykot. Mondtam már mikor lenne életképes, olyan gyors ramokkal/sávszéllel és erős gpu-kkal mint ami most a top diszkrét ketegória. (egyelőre ezt vicces lene megoldani az elkövetkezendő jópár évben) -
Abu85
HÁZIGAZDA
Erre az elmúlt évek alatt komoly fejlesztések voltak. A DX10 reformja például. Óriási lépés volt előre, hogy az erőforrást nem kellett minden parancs előtt érvényesíteni, hanem a program indításakor megvan és kész. A program bezárásáig él az egész. Nyilván nem mindegy, hogy a program futtatása alatt egyszer történik meg ez, vagy másodpercenkét 3000-4000-szer. Na most a DX 11.1 pont, hogy visszahozza ezt a modellt, mert jönnek a mobil GPU-k, és még az x86 virtuális memória elérése sem lesz egységes a GPU-knál.
Egy dolog az akarat, és másik dolog, hogy mi az ami megvalósítható. Természetesen marha jó lenne, ha lenne egy közös utasításarchitektúra a GPU-knál is, ahogy az x86 a CPU-knál, csak ki adja ezt a közösbe? Ki kerüljön ezzel előnybe? Adódnak a kérdések ugye. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek alapján egyik gyártó sem épeszű, hogy heterogén irányba megy ... én nem gondolom azt, hogy infantilis idióták dolgoznak az Intelnél, az AMD-nél, az NV-nél, és az ARM-nál, de elfogadom, ha valaki így gondolja. Azt viszont vedd észre, hogy az APU nem az AMD ötlete, hanem globális dolog. Az APU csak egy elnevezés erre, de az elvet ez nem befolyásolja. Mindenki ezt látja a jövőnek. Ha nem lenne ennek jövője, akkor az Intel sosem kezdett volna bele a Larrabee-be, vagy az NV sosem kezdett volna bele a Project Denverbe. Sőt, az AMD sosem vette volna meg az ATI-t. Egyszerű integráláshoz szimplán elég egy licencelt GPU és kész, de látható, hogy szoros integráció kell, amihez házon belül kell csinálni mindent.
-
Jack@l
veterán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. Az IGP-s adatban minden benne van. Ez már nem beszédes annyira, de az igen, hogy a JPR -33%-ot mond 2011-re a VGA-piacra. A hatást érzed, és érzik a gyártók is. A DigiTimes le is hozott egy hírt, hogy a VGA-gyártók aggódnak. A visszaesés mértékéből adódóan erre minden okuk megvan.
A DT híre már nem elérhető ingyen, de az Iponé majdnem közvetlen fordítás. [link]
-
havasa
aktív tag
"Ettől is lesz a recesszió, amit tulajdonképpen maguknak okoztak a gyártók a fejlesztőkkel karöltve, szóval inkább kitalálnak valami dumát, mert jobb lesz a langyos trutyiba elleni pár évig beépített szutykokkal meg konzolokkal, hogy nagymértékben lefaragják a k+f kiadásokat...
Viszont ez csak egy ideig fog menni, amig nem jön valaki aki elkezd fejleszteni, aztán majd csak pislognak mint hal a szatyorba... (lásd kína most rakta össze első saját fejlesztésű szuperszámítógépét, saját procival)"+1
Az elmúlt 4 évben a csúcs VGA-k nyers számítási teljesítménye csak alig több, mint a kétszeresére nőtt, (G92=624 GFLOPs --->>> GF110=1581 GFLOPs) ez pont amiatt lehet, amit Te is fejtegetsz: a PC-s játékok piaca gyak. nulla a konzolos piachoz képest, alig van AAA PC only fejlesztés, ezért nincs igény brutál VGA-kra. (Keplert-től sem kell sokat várni...)
Az MS és a Sony 2050-ig is ellennének a mostani generációval, mert kb. több pénzt hoz nekik így, mintha kiadnának egy nem kevés fejlesztési és gyártási költségű Nextgen-t.
Ha kis hozzák valamikor, nem lesz akkora durranás, mint az Xbox360/ PS3 volt anno, mert a piaci részesedésük elég stabil. Akkor lesznek sz.póágon, ha belép egy harmadik tőkeerős gyártó (Apple???) és csinál valami brutál gépet... akkor ugyanaz fog lejátszódni, mint amikor az MS belépett és a Sony azóta elvesztette a piacának a nagyobb részét. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen nem csak az API tehet róla, hiszen a program oldalról is szükség van támogatásra, de nagyon beszédes a dolog ... nézd meg mit látsz egy Uncharted 3-ban, és hogy ezt mivel érték el.
A gyártók igazából csak azt akarják elkerülni, hogy a PC-s port legyen a butább. Azzal nem vagyunk előrébb, hogy eldobjuk az API-kat, de ha ez az ára annak, hogy a PC-s port szebb legyen meg fogják tenni. Nyilván az Intelnek, az AMD-nek és az NV-nek a gyengébb PC-s port nem elfogadható. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver persze, hogy ott van, hiszen az API-hoz kell a driver. Ha nem lenne API, nem kellene driver sem. A mai driver ezen semmit sem javít. Ami szutyok az a texture pop-in, de ez nem a drivertől függ. Ha mondjuk Llano APU-d, vagy Sandy Bridge-ed van, akkor a pop-in elképesztően minimális, ez ugye onnan ered, hogy nincs PCI Expressen keresztül kommunikáció, hanem a lápkán belül megtörténik egy nagyságrendekkel gyorsabb összeköttetésen.
A Rage egy nagyon előremutató motort használ a megatextúrázással. Természetesen ez nagyon nem fekszik a mai PC-k nagy részéhez, hiszen a procinak ki kell kódolni a tömörített textúrát, majd azt visszaírni a rendszermemóriába egy olyan formátumban, amit a GPU kezel. Ezután a GPU betöltheti a textúrákat a rendszermemóriából a VRAM-ba. Ennél jobb modell erre nincs.
A Frostbite 2.0 egy fantasztikus motor, de ott semmi olyan dolgot nem használtak a fejlesztők, ami nem fekszik a PC-nek. Sőt kifejezetten PC-re tervezték. -
Jack@l
veterán
Azért a driver szó is ott fityeg, és igen szutyok is volt a máig kiadott driver nélkül ati-n a rage. Egyszerűen pc nem úgy textűráz mint egy konzol, mert nincs szükség összevissza stremelésekre framenként.(konzolokkal ellentétben van elég vramja)
Frostbite motor elég jól meg is mutatta hogy annyira nem elveszett dolog ez az api, konzolon mikor lesz ilyen grafika, ha ugyananyira épesek optimalizációval?De hogy érthető legyen amit mondani szeretnék, a ferari is 1000x lassabban szánt mint egy traktor, pedig mindkettőnek 4 kereke van és rá lehet akasztani az ekét...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Armagedown #42 üzenetére
Az Assassin's Creedben nem volt (kikódoltan mérve) 1 terabájtnyi textúrainformáció. A Rageben persze Carmack túllőtt a célon ezzel, de a probléma ettől él.
(#44) tombar: A Larrabee névnek vége is, de a projekt sokkal nagyobb kaliberű, hogy le lehessen állítani. MIC néven fut tovább, és az Intelnek ez a belépője a komolyabb integrációba.
(#45) Löncsi: Nem kell eldobni, de meg kell szüntetni a korlátozó hatását. Ha meg nem sikerül, akkor a PC-s portokat butítani kell, ez is megoldás, de nyilvánvaló, hogy a gyártóknak nem tetszik.
Nem a jelenben kell gondolkodni. A gyártók a jövőre gondolnak. Most a legerősebb PC-s hardverkonfiguráció 20x erősebb, mint egy konzol. Ehhez képest a grafika alig jobb. A nextgen konzoloknál egy a 20x-os luxus nem lesz meg. Jó, ha kétszer erősebb tempó elérhető. Itt két dolog jöhet szóba. Butított PC-s port, vagy a hardver közvetlen programozása. Az természetes, hogy a gyártók az utóbbi mellett vannak, a butított port számukra gáz.
A Samaritant egyelőre hagyjuk. Az Unreal Engine 3.9 azért született meg, mert a 4.0 esetében Sweeney túlságosan épített a Larrabee-re. Azért akarják az Epicnél, hogy vegyék számításba a motorjukat, mert ők már tudják, hogy az új generációs konzolok nem olyan irányt vesznek, amilyet ők bedobtak az UE 3.9-es frissítéssel. Nyilván a 4.0-t erősen fejlesztik, de a Larrabee-re elvesztegetett évek látszani fognak. Persze nézheted a felhasználó oldaláról is. Carmack az ellenpélda. Bedobott egy fullos motort a nextgen érára, és most csak szív vele. Ebből a szempontból az UE 3.9 a nyerő.(#46) zoltanz: A CUDA is egy API, de eléggé specifikus. Az NVIDIA a termékeit a CUDA-hoz igazítja. Ebből a szempontból nagyságrendekkel többet lehetne belőle kihozni, ha a CUDA-ra írnák a motort.
A nexgen konzoloktól függ, hogy mi lesz, de ha igazak az egylapkás pletyik, akkor nem kell hetente cserélni VGA-t. Szimplán veszel egy APU-t valamelyik cégtől. A VGA-k persze jók lehetnek post-processre. -
Löncsi
őstag
Az API tette lehetővé azt, hogy sok-sok video-kártya születhessen meg és biztosítsa a hardver-független programozást, és pörögjön a szekér, PC fronton eldobni és megkerülni soha nem lehet szerintem (idő sem lesz rá egyszerűen).
Egyébként DX11 egyik húzása a kötetlenebb programozás, egy BF3-at vagy Samaritan-t ha megnéz az ember akkor el lehet mondani,hogy van lehetőség bőven az API-ban, csak hozzáértésre lenne szükség.
-
tombar
senior tag
igen, szerintem is leginkább egy domináns architektúra lesz. bőven megérné fizetni a fejlesztőket vmelyik cégnek, főleg ha így monopol, helyzetbe kerülhetne, de akkor meg agresszív terjeszkedés miatt a hatóság beleszólhatnak.
ha jól értem a legegyszerűbb és leginkább lényegre törőbb az FSA lenne. gondolom se a kékek, se a zöldek nem támogatják a megoldást. szóval a szabadúszók melegágya is lehet.
amúgy azt hittem h a larrabee vakvágány volt az intelnek. -
Armagedown
őstag
Ezt a textúrafrissitéses dolgot nem értem.
Vegyünk egy olyan játékot ami PCn jól fut mint például az Assassin's Creed.
Ott nem volt ezzel probléma hogy friss drivert kellett volna felrakni , ha egy régebbi driver van fenn , akkor sem néz ki úgy a pálya mint egy sakktábla.
És ez egy konzol port csak , mégis jól fut.
Vagy ott csodát tettek és nem limitált az API ? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, úgy lenne a legjobb, de kétséges, hogy minden variánshoz külön-külön optimalizált kód nem lesz. Sweeney mondta még régen, hogy úgyis lesz egy domináns architektúra, ami mindent legyőz, és akkor arra kell írni és kész. A többin is futni fog csak nagyon lassan. Persze nem lesz rosszabb a helyzet, mint az API-val.
Az egész gondot több dolog okozza. A konzolok egyszerűen szutyok hardverrel is elhúznak a PC mellett. Akkor lehet majd teljesen egységes megoldás, ha jön egy API, amít úgy rendbe raknak, hogy ne kerüljön mondjuk a texture update 10000x-es időtartamba. Ez az ami nehéz, és nem sok esély van rá.
Igazából senki sem vonul ki. Lesz AMD, Intel és NV is. A különbség az, hogy nem tudod majd keverni ezeket. Valamilyen szinten egyébként célirányossá kell válni a vásárlás során. Az Intel megközelítése a legegyszerűbb. Az x86-os procimagok mellé bepakolnak pár tucat Larrabee magot. Azokat is tudod programozni C++-ban. Az FSA-t természetesen támogatni kell a hardver oldaláról, de lényegében nyílt platform. Egy konzorcium fogja intézni a fejlesztést. Az AMD mellett az ARM már része ennek, és be lehet másnak is szállni, teljesen ingyenes a dolog. A fejlesztési modell olyan, mint a HyperTransport esetében (gyakorlatilag bárki beszállhat, és bárki használhatja a technológiát, de ha fejlesztesz valamit, akkor meg kell osztanod). Az IBM is érdeklődik, bár szerintem nekik a nextgen konzolos fejlesztések miatt kötelező. -
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - Carmack
[link] - Huddy
Mindketten vázolják, hogy mennyire korlátol az API. Ha 5% lenne, nem lenne semmi baj, de felfoghatatlanul magas a korlátozás már. Carmack ugye 10000x-es különbséget mért a konzol és a PC között textúrafrissítésben. Ezt az API+driver adja.
Semmiképp sem rossz dolog az API, vannak nagyon nagy előnyei, de nem szabad elhanyagolni a hátrányokat. -
Jack@l
veterán
Nemtom mennyit számít, szeritem konkrétan te se, de 5% teljesítményesés az api miatt elfogadható lehet azzal szemben, hogy a konzolokban 4 éve ugyanaz a szutyok hardver van.(és szintén API-n keresztül lehet programozni, az már más kérdés, hogy mélyeb szinten csak 1 hardverre kell belenyúlni esetleges optimalizálás miatt)
De ha pang a vga piacon hardver fejlesztés, akkor a programozók se fognak(illetve mondhatni inkább a hardvergyártók ösztönzik őket visszafogottabb erőforrású játékokra)
így nincs miért megvenni az uj hardvert (10%+ alatt én tuti nem cserélek semmit). Ettől is lesz a recesszió, amit tulajdonképpen maguknak okoztak a gyártók a fejlesztőkkel karöltve, szóval inkább kitalálnak valami dumát, mert jobb lesz a langyos trutyiba elleni pár évig beépített szutykokkal meg konzolokkal, hogy nagymértékben lefaragják a k+f kiadásokat...
Viszont ez csak egy ideig fog menni, amig nem jön valaki aki elkezd fejleszteni, aztán majd csak pislognak mint hal a szatyorba... (lásd kína most rakta össze első saját fejlesztésű szuperszámítógépét, saját procival) -
tombar
senior tag
válasz
fatallerror #37 üzenetére
majd még eldől h mi lesz, meg majd úgyis meglátjuk
-
tombar
senior tag
válasz
fatallerror #35 üzenetére
majd meglássuk mit alkotnak a heterogén érában. remélem nagyot, de attól szerintem nem kell félni h a 6850 akkor viszonyítási alap lesz.
-
tombar
senior tag
válasz
fatallerror #33 üzenetére
~ ati 5550
-
fatallerror
addikt
válasz
peterm711 #17 üzenetére
inkább belépő szerintem, vagy most melyik a legerősebb igp és melyik asztalival ér fel?
#23 Srodney: belépő szinten tudom de szerintem még az én 5750esem is erősebb mint bármelyik igp v nem
majd ha 1680as v full hd-ben magas beállításokkal rendes sebességgel elbír az igp akkor már nem érdekel h az asztali vga-k fogyóban lesznek v megszűnnek de most még ne tessék letojni az asztali vga-kat...
-
tombar
senior tag
lényegében akkor minden programból egy variánst külön-külön az adott rendszerhez kell írni? ebből profitálnak majd a program írók? teszem azt egyszerűbb lesz majd írni rájuk játékot vagy ez a változás leginkább a cégek profitorientáltságaiból fakad és egy adott progi csak egy adott rendszeren fog menni rendesen? írtad h valszeg így fog lenni, de lehet reménykedni abban h lesznek mind a 3 rendszerre tökéletes megoldás, vagy kb. hiú ábránd az egész?
gondolom úgy csinálják meg a dolgokat h még véletlenül se lehessen megtaláni az arany középutat.
amúgy az intel hogyan oldja meg a dolgot játékos szemszögből.? itt gondolok arra h az nV is kivonul 2014ben a dGPU-k piacáról a maxwellel, az amd is az FSA-t támogatja (gondolom ez is hardveres), a kékeknek lesz vmilyen terméke, ami a x86-ból közelíti meg a megjelenítés? egyáltalán lehet ilyet? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az teljesen jó, hogy a kompatibilitást megoldja, de korlátokat teremt a sebességben. Ez a probléma. Amelyik cég erre a gondra megtalálja a piac számára legelfogadhatóbb kompromisszumot, és azt a userek valóban elfogadják, akkor az a cég kínálja majd a domináns architektúrát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Maxwell olyan lesz, mint az AMD Llano, csak nyilván több szolgáltatással, de az alapelv ugyanaz. Természetesen letiltható belőle a CPU és akkor GPU-vá válik, csak nem biztos, hogy van értelme, mert 2014-ben már lesznek nextgen konzolok, és kritikus lesz az a szempont, hogy a CPU-magok és a GPU-magok gyorsan kommunikáljanak egymással.
A Maxwell esetében még az alaplapi rész nem világos. Az NV akár alaplapra integrálva is kínálhatja. Nyilván a jövő ebből a szempontból nem kecsegtető. A programok elindulnak majd Intel, AMD és NV rendszeren is, de egyes alkalmazások csak az egyiken fognak jól futni. Ez sajnos elkerülhetetlen, mivel hiába követik ugyanazokat az alapelveket a cégek a megvalósítás különbözik. Az Intel az x86 híve teljesen, az AMD egy nyílt FSA-ban gondolkodik, míg az NV a CUDA-ban.
-
tombar
senior tag
naja látom alaplap is kell: "A cég a HPC-s szerverek piaca mellett PC-s platformot szeretne kínálni, ami lényegében egy alaplap lesz.".
"A Maxwell architektúrára esetében is változott az ütemterv, ugyanis a 2013-ra tervezett debütálásból 2014-ben történhet meg leghamarabb.". 2 évig akarják húzni a kepler élethosszát? -
tombar
senior tag
válasz
#19617792 #25 üzenetére
most mondanám h csökken a csíkszél és majd megéri lefedni a 6670 kateget (persze az alacsonyabb csíkszélesség miatt nagyobb teljesítményt adnának le elméletileg
, tehát nem a 6670 tudására célzok, hanem az adott teljesítmény osztályra), de amit Abu írt az eléggé átformálja az elképzelésem.
Abu: anno egyszer erre már rákérdeztem, de akkor a maxwell lényegében cpu+gpu lesz? szóval kell hozzá lap meg miegymás? sajna sötét homály nekem ez a rész. én megálltam a kp-i egységnél tudásügyileg
-
Abu85
HÁZIGAZDA
PC-re sokkal nehezebb fejleszteni. Konzolon egyszerűbb az egész, mert fix a hardver. Az erőforrás nem sokat számít. A PC-s hardverek számottevően erősebbek, de az API lekorlátozza a lehetőségeket. Mindegy, hogy mi az ami korlátoz, a hardver, vagy az API.
Az IGP-k eladásai magasan a dGPU-k felett járnak. Úgy háromszor több IGP fogy.
A tendencia az az, hogy a dGPU-k piaca esik. Idén -33%-ot vár a JPR. Ez sok. De igazából nincs gond, mert készül az NV is erre. A Kepler architektúra az utolsó GPU-nak tervezett lapkája a cégnek. A Maxvell már APU-nak tekinthető, hiszen ARM magok lesznek benne.Én tudom, hogy ezt nehéz elfogadni, nekem is az, de a gyártók döntenek erről nem mi. Ha ők integrálni akarnak, akkor az lesz. Mi maximum nem vesszük meg az új termékeket.
-
#19617792
törölt tag
persze, a közép és felsőkategória egyelőre nem hal ki (utóbbi amúgy se), már csak azért is, mert jelenleg még nem megoldható egy combosabb GPU beépítése a CPU-ba, mert túl sok helyet igényelne, nagy fogyasztás, stb., stb. viszont a low-end megoldásokat ezek szinte már most "halálra ítélték", mert az APU-k GPU részének teljesítménye már most felette van a low-end szintnek, és ezek még erősödni is fognak. ahogy fejlődnek az APU-k, úgy egyre nagyobb kategóriájú diszkrét karikat nyelnek majd le, 5670/6670 teljesítménye pl. már nincs messze.
"szerintem a dvga-k egyhamar nem fognak a hang- és hálókártyák sorsára jutni."
ahogy a hang- és hálókarik szépen beépültek a lapokba, úgy a VGA-k egy jó része is be lesz valahova építve és a komoly/csúcs eszközök külön is elérhetők. bár, hálókariból nem jellemző, hogy elterjedt lenne külső megoldás, hangkariból viszont van még szép számmal.
-
tombar
senior tag
szerintem max. csak lowend kártyák gyártása fejeződik be, bár ha nagy a selejt hányad, talán még megtartják őket nyomott áron.
anno az apu-s tesztnél szépen kijött h meg a 6670, 5670 kategóriájú kártyáknak is van értelmük és célközönségük. szerintem jó ez a fajta integritás, de én úgy látom h a gyártók is figyelnek arra, h az integritás mellett a diszkrét cuccok se haljanak ki. szerintem a dvga-k egyhamar nem fognak a hang- és hálókártyák sorsára jutni. -
Srodney
senior tag
válasz
fatallerror #2 üzenetére
eddig igazad is van de a jövőben csak az erős kártyák maradnak meg a belépő szint helyét pedig átveszik az igp-k.
-
#19617792
törölt tag
de nem kell húszmillió hardverre egyszerre fejleszteni, ami inkább szopás, mint egy adott hardver erőforrásait kiaknázni...
a diszkrét vga-k piaca kisebb, mint az integrált csodáké és diszkrétek közül is legtöbbet az alsószegmensből adnak el, a felsőbb régiókból jóval kevesebbet adnak el, mert kinek kell az... diszkrétek közül legfeljebb a felső-csúcskategória marad meg, többi meg megy a CPU-ba.
-
Jack@l
veterán
válasz
#19617792 #14 üzenetére
Ugyanugy lehet konzolra fejleszteni pl. xboxnál mint pc-hez. Viszont sokkal jobban kell figyelni a konzol szutyok erőforrásaira, ezért épp attól lesz ott nehezebb egy jól futó játékot írni. A diszkrét vga-k kiszorulását meg nemtom ki kezdte el terjeszteni(szvsz hülyeség), de kb akkora lehet a piaca mint az eddigi integrált csodáknak.
A 10e-es kategóriába lehet ez a tendencia, de rendes vga-t nem fog kiszorítani az elkövetkezendő sok évben.
Ezért is nem értem mért kell emlegetni az ilyet egy csúcskategóriás vga-król is szóló hírekben... -
leviske
veterán
Talán ez az első cikk a Prohardveren, amiben ennyiszer olvastam a "borzalmasan" kifejezést.
-
Angel1981
veterán
"Mindez persze nem zárja ki a GK107-es GPU asztali megoldásainak bevetését, csupán arról van szó, hogy a mobil piac jelenleg fontosabb."
És nem is valószínű, hogy megfordul ez a trend....
-
peterm711
aktív tag
válasz
fatallerror #2 üzenetére
Azért, mert a bevétel nagyrészét a belépő illetve középkategóriás kártyák hozzák. Mivel ez a kategória elfogyó félben van az IGP-k miatt, egyre kevesebb pénz jut a felsőkategória fejlesztésére, ami majd később az árakon is megfog látszani, és ez nagy hatással lesz a keresletre is.
az idei GTC-t 2012 májusára halasztotta, így a legvalószínűbb eshetőség, hogy a GK100 ekkor mutatkozik majd be- Abu nem hozol jó hireket
Volt már hogy 2 generáció kiteljesedése közt 18 hónap telt el?
-
#19617792
törölt tag
mert sokkal egyszerűbb konzolra fejleszteni, így az olcsóbb, illetve többe is kerül egy konzolos játék, nagyobb profit érhető el. csak míg a PC-re egyszerűbb warezolni (de így se sokan teszik), a konzolon nehezebb és még többen is veszik. a grafika az sokadrangú kérdés lehetne, de nem, mert mindenki arra izgul (nem értem miért... pedig sokkal többet ér a jó játékmenet, sztori, jó AI, stb.).
illetve maga a konzol üzemeltetése egyszerűbb, nem kell telepíteni, semmit se kell csinálni, be a lemez (illetve majd online megoldás, ami PC-n már van), aztán csók.
illetve amit te is írtál, PC-ben a hardverek jó ha 2 évig nyújtják azt a teljesítményt ami nekünk elég, a konzolok meg adott teljesítmény mellett is fejlődnek, a'la PS2 esete. igaz, egy konzolhoz kell TV is, de még mindig olcsóbb, mint egy PC-be ölni a pénzt kétévente...
-
Löncsi
őstag
válasz
fatallerror #2 üzenetére
Ezek szerint nem.
-
És miért van eszük hogy arra fejlesztenek? Ha arra jönnek ki a játékok, akkor a 90%-a nem lesz pc-n, mert így úgy a warez, pedig a konzolokon jelenik meg legelőbb a warez, mint pc-n. (persze a pc lesz hibáztatva a warez miatt) És pc-n szebb a grafika, mint konzolon. Szóval én ezt nem értem, miért arra fejlesztenek. Jön majd úgy is a nextgen konzol, majd megint 6 év nyugi lesz. 6 évet meg egy vga sem bír ki, ha játszani akarsz full hd-be. (ha kis is bír, a drivereket nem fogják fejleszteni + erősebb lesz majd a hardver, ergó cserélned kell, az meg új vga) Szóval azért a pc-t még nem kellene temetniük. Van még benne lóvé, a pc-ben. Nekem olyan macska és a farka effektus, körbe-körbe mindig. De lehet én látom rosszul a helyzetet. Vagy hülyeséget mondok
-
zoltanz
nagyúr
Sztem meg pont a gyártók szabotálják a desktop VGA -k kiadását. Amennyire én látom biztos változni fognak a dolgok, de idővel csak.
Nem akarok szívni Intel IGP -kkel a jövőben, remélem marad az NV. -
atti_2010
nagyúr
Most ezt ne úgy képzeljétek el hogy hopp holnaptól már nem lesz asztali VGA, először be kell költöztetni a prociba egy erosebb GPU-t ahhoz hogy megszűnjenek teljesen, addig még van egy kevéske idő hiszen látványos dolgot csak 2013 ban láthatunk amikor ugyanazon memóriát használja a CPU és a GPU is, de itt még mindig nagyon messze vagyunk egy erős APU-tól és ha megnézzük a csíkszélesség csökkentése is egyre inkább bánatosabban működik. Azért a gyártók nem felejtettek el hogy a húzóerő még manapság is a játékok, egy BF 3 kaliberű játékot csak APU-ra tenni még nagyon távoli .
-
válasz
fatallerror #2 üzenetére
a vásárlók hülyék.
megveszik a legújabb procit amit intvga -val használnak.
desktop vga-t egyre kevesebben vásárolnak -
Shing
őstag
Ők teszik sz*rrá a helyzetet azzal, hogy ennyire csak a mobil GPU-kra koncentrálnak...
-
Tauren45
aktív tag
válasz
fatallerror #2 üzenetére
Kis része, azok meg úgy is megveszik akármennyibe is kerül. Én is sajnálnám ha megszünnének.
-
mghltm
addikt
-
fatallerror
addikt
nem értem h miért temetik az asztali vga-kat hisz kellenek az erős vga-k a játékosoknak h magas beállításokkal, nagy felbontáson játszanak v nem?
-
Tauren45
aktív tag
Én azért szurkolok, hogy megmaradjon az nv a piacon. Jók voltak eddig is és azok is maradnak.
Az viszont érdekes számokra, hogy a GK107 lesz a leggyengébb és a GK100 a legjobb fentről haladunk lefele módszer nekem új, de miért is ne kell a változás. Hajrá NV.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kés topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen autót vegyek?
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Milyen légkondit a lakásba?
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
- Bomba ár! MacBook PRO 13" Early 2015 - i7 I 16GB I 1TBSSD I 13,3" Retina I OS X Monterey I Cam I Gar
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest