Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz Tothg86 #22 üzenetére

    Anno a 406-omban annyiból ált az 50ezer forintos vezérléscsere, hogy a szervizben kicserélték a vezérműszíjat és jó még az alapon a régi hatvanezret futott feszítőgörgővel szépen összerakták. Összerakás során gondolom túlfeszítették mert onnantól volt egy folyamatos hangja. Néhány ezer kilométert megtéve már rendesen zavaró zaj jött a vezérlés környékéről ezért visszavittem, hogy nézzék meg mi a baj. Ott előttem szétszedték és rögtön kiderült a turpisság. A feszítőgörgő csapágya teljesen kuka volt. Az a szerelő aki másodjára szétszedte az autót elmondta, hogy azt látja, hogy a szíj új de a feszítő biztosan nem lett kicserélve mert néhány ezer kilométer alatt egy új csapágy bármit is csinálsz vele nem tud így tönkremenni. Csak annak köszönhető, hogy nem szakította el a szíjat, hogy az még teljesen új volt. Persze sűrű elnézéskérések közepette ott azonnal újra kicserélték az egészet de ezek után messzire kerültem őket. Ha nem megyek vissza valószínűleg egy-két hónapon belül lett volna egy gazdasági totálkáros vezérlés szakadt autóm egy filléres feszítőgörgő miatt. Az a vicc, hogy most 2020 2021-ben ránézve a komplett vezérlés vízpumpával együtt készletben nincs még 20k sem ahhoz a motorhoz.

    Evil Snowman Én nem gondolom, hogy ügyesebb vagy talpra esettebb lennék mint bárki más. Egyszerűen csak elegem lett belőle, hogy olyan 1-2 órás szerelésekért adok ki pénzt ami nem ellenőrizhető, hogy elvégezték-e vagy sem és amit egyébként bárki ugyanúgy el tud végezni alapvető szerszámokkal. Honnan tudjam nem-e a legolcsóbb unixos olajat töltik be a kiszámlázott motul helyett? Nem látom amikor cseréleik. Vagy mint a fenti példám mutatja kicserélnek-e mindent becsületesen vagy csak gyorsan összecsapják és had menjen gyorsan kifelé a műhelyből. Lehet (biztos), hogy én dupla annyi időt elmolyolok egy adott javítással mint egy autószerelő de a végeredmény ugyanaz és élvezem, hogy minden alkalommal tanulok valami újat.

  • 8th

    addikt

    válasz Evil Snowman #17 üzenetére

    Web, márkaklub, torrent oldalak, facebook csoport... Aki az internet korában képtelen megtalálni az információt az magára vessen. Két darab (kicsi és nagy) nyomatékkulcs együtt nincs 40k. Az első szükségtelenné vált szerelő látogatáson kb. vissza is hozza az árát és a következő autójához is használhatja az ember. Akkor miről is beszélünk? Ne a kifogásokat keressük hanem a megoldást az adott problémára. Van akinek nyűg ez az egész és nem akar otthon bajlódni inkább beadja az első szervizbe. Én inkább szerszámra költök és tudom, hogy az a karbantartás amit én elvégzek az biztosan el van végezve és az az alkatrész lett beépítve amit megrendeltem amit a kezemben fogtam és nem az amire a szerelő a legnagyobb kedvezményt kapja. Engem vertek már át régóta működő ismert neves műhelyben beépített alkatrésszel szóval oda a bizalom a szervizek iránt. Inkább szopok vele itthon de tudom, hogy így legalább meg van csinálva.

  • 8th

    addikt

    válasz bambano #13 üzenetére

    Egy öreg lacettiről beszélünk könyörgöm. A tudatosan elkúrt user szopató konstrukciókat most hagyjuk.

  • 8th

    addikt

    válasz freeknight #9 üzenetére

    Nincs mese, meg kell tanulni elvégezni az alapvető karbantartásokat.

    szelepfedél tömítés garnitúra: 3000 Ft
    jó minőségű mann olajszűrő: 1400 Ft
    olajleeresztő csavar tömítéssel: 600 Ft
    + erre még rájön a tetszőleges motorolaj (mindenkinek hite és vallása szerint)

    Egy olajcsere és a szelepfedél tömítés cseréje nem rakétatudomány az utcán a ház előtt is elvégezhető. Eszembe nem jutna ilyen dologgal szerelőhöz menni. Végzettségem szerint kertész vagyok tehát semmi közöm az autószereléshez ennek ellenére a munkásautón magam csinálok mindent.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés