- Honor 200 Pro - mobilportré
- 2 az 1-ben töltőkábel a OnePlustól
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mobil flották
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#06658560
törölt tag
válasz
Tigerclaw #36 üzenetére
A cserélhető vonalat szerintem felejtsd el. Rendesen rögzíteni nem igazán lehet mert ahhoz kurva nehéz, hogy hozzá férj, kell egy jó méteres szabad placc alulról, amit jelenleg csak az utastér rovására tudnál megtenni. Semmilyen módon nem kivitelezhető a gyors akkucsere, plusz utána a csavarok meghúzását elég szigorúan kell vizsgálni, rögzíteni, nyomaték és szögérték paramétereket is. Minimum 70Nm-rel megy jelenleg úgy, hogy közben a futómű segédkerete is tartja a csomagot,ami keret nyolc csavarral van rögzítve.
-
Tigerclaw
nagyúr
A konnektorban is 230V van, megis tudja hasznalni biztonsagosan mindenki, hozzaertes nelkul. Megoldhato a kontakt biztonsagosan mind a szigeteles, mind a hatekony kotes szempontjabol is, de persze a suly miatt nem kezi erovel, sot idealisabb lenne valamilyen celrobot.
Ne, feltetlenul ez a jovo, de alternativakent szoba johet. Gyorsabb kicserelni ilyen modon az akkukat, es kapni tobbszaz km hatotavot, mint varni ugyanerre orakat.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, most az e-autok teren elegge a vadnyugatot idezi a tajkep. Mindenki a sajat modjan, utjan boldogul. Ha szabvanyositananak par dolgot azzal mindenki nyerne, es az egyik ilyen dolog az akkupackok formatuma. Fizikai meret, csatlakozas, belulre meg mindenki azt rak amit akar. Az kulon jo lenne ha cserelheto is lenne akar otthon vagy a benzinkuton, amolyan tulmeretezett "ceruzaelemkent". Persze kiemelten fontos lenne, hogy az akkuk es az akkupackok is konnyen ujrahasznosithatok legyenek, tehat nem biztos hogy celszeru mindent mindennel osszelaminalni, ragasztani, mint amerre pl. a telefonokat vittek a gyartok, mert akkor a recycling veszelyes es draga lesz.
-
-
-
arn
félisten
válasz
#06658560 #26 üzenetére
modularis pakkok kellenek, ennyi. smartba raksz egysegnyit, a kamionba meg 20 egysegnyit. technikailag nem megoldhatatlan, csak kozos alapok kellenek. es itt igazabol a meretnek es a kimenetnek kell stimmelnie, minden mas ezen kivul fejlodhet. igy elofordul, hogy idovel csak 5 modul helyett eleg lesz 4 is. 10 evente hozza lehetne igazitani az aktualis igenyekhez. olyan ez, mint a kulonbozo formaju es mennyisegu elemek - evtizedek ota ugyanaz, ehhez tervezik a keszulekeket.
amugy mar volt tobb hasonlo nekifutas, de amig egyegy gyar erolteti, semmit sem er. kina gondolkodik most ilyenben, es mivel nagy egyseges piac, vegig is viszik.
-
-
DjFlanker
aktív tag
Egy csomó gyár megszenved(ett) az e-autók szoftverével. Miért éppen a hardvergyártó Foxconnak hinném el hogy elsőre pikkpakk jó szoftvert írnak, ami rugalmasan és probléma nélkül kosztumalizálható?
-
-
Male
nagyúr
"kusztomizálható"...ez de borzalmas szó lett
-
#06658560
törölt tag
Apró probléma, hogy itt a kormánymű is durván köti a kezét az embernek. Ennyi variálás, amennyi ebbe belefért most is van az Euro milliárdokból kifejlesztett platformokban. És arra nyereségesen nem tud építeni kis cég továbbra sem.
A hajtáslánc fejlesztők átképzése még ráér húsz évet. -
doooo
veterán
Folyamatban levő, nem pedig bizonytalan vagy reménytelen... Márpedig amekkora elánnal igyekeznek mindenféle esetleges problémát áthidalni mostanában a PSA-FCA kapcsolatban, gyakorlatilag már csak elodázni lehet a dolog lezártát, megakadályozni nem. Annál pedig mindenféleképp biztosabb, mint a cikkben szereplő teoretikus, de még teóriában is csak esetleges, és részleges összeborulás. Hacsak nem lesz egy Foxconn-Stellantis kooperáció a jövőben, amiben a Foxconn max a szoftveres háttérrel tudna segíteni, hisz a platformjára nem lesz szükség.
-
arn
félisten
Az elektromos autok aranak versenykepesseget az akkupakk korlatozza. Ennek olcsositasat kellene megoldani, de a szabvanyositas lenne a legjobb, es ha nem lenne az auto resze, hanem csak berelned a feltoltott kapacitasert cserebe. Persze az arat behajtanak rajtad idovel, de maga az elektromos autok olcsobba valnanak, idovel meg joval olcsobba, mint a mai autok.
-
arn
félisten
Ez inkabb a kis cegeknek kedvez... csak kasznit kell ra tervezni. Igazabol ebben sincs sok ujdonsag, a haboru elott tobb kis ceg foglalkozott ilyesmivel. A nagyok szvsz hazon belul probalnak minden megcsinalni, es a kisebb dolgokat szervezik ki.
de az biztos, hogy a hagyomanyos hajtaslancot tervezo mernokok lassan elkezdhetnek mas munka utan nezni, vagy atkepezni magukat. Ez magyarorszagnak nem epp a legjobb hir, es kevesebb ember is kell a gyartashoz (tobb a tervezeshez).
-
mbotnd
tag
Kíváncsian várom a jövőt.
-
Norb79
őstag
Az ID3nál is arra jutottunk többen, hogy a gyenge pont az ár, és az ár pedig az abban lévő K+F tartalom miatt magas, meg persze az aksi miatt is. Az aksi kérdésre látszik megoldás a szilárd aksikkal, de K+F-re eddig láthatáron se volt ilyesmi. Ugyanakkor egy független platform, ahol csak a bódét kell variálni, de a sw és az alváz (aksival) adott, az jó kiindulópont lehet az olcsó modelleknek.
Szóval bár elsőre hülyeségnek tűnik, de jobban belegondolva még akár lehet is benne ráció. -
-
#06658560
törölt tag
"Az FCA-nak kapóra jöhet a Foxconn megoldása, a többi autógyárral szemben le vannak maradva az elektromos hajtás kapcsán, noha a PSA-val is van együttműködésük, de az nyilván kevesebb fókuszt kap úgy, hogy a franciák az Opelt is maguk alá gyűrték."
Az ugye megvan, hogy a PSA és az FCA egy céggé válik? Így pedig a komplett PSA platform elérhető lesz.
2025-re új platformra autót felhúzni az több mint sportos lenne, pláne a világpiacon az eladások 10%-át produkálni vele.
"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"
Ez alapján akkor a VW MBQ és egyéb platformjai, valamint a PSA plattformja is nyílt forráskódú.
"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"
Á, dehogy kell...
-
Ez lesz az elektromos autó fejlesztés mekdonacca!
A villanyborotvába is van akksi - a Remington miért nem csinál okoskakocsit? Lehetne önvezetés közben epilálni.
-
Nekik megvan hozzá a megfelelő anyagi rész, a FCA-nak pedig mindenképp kell egy partner, mert ha PSA házasság nem úgy alakul, akkor nem fognak hozzáférni platformhoz.
Az FF-nek sajnos nem volt meg szinte semmi...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Thin 15 B12VE 15.6" FHD IPS i5-12450H RTX 4050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Apple iPhone 12 Mini 64Gb, Szép Állapotban, Akku:91% 12 hónap Garancia, Fekete Színben
- Apple iPhone 13 Mini 128Gb, Újszerű Állapotban, Akku:100%, 12 hónap Garancia, Fekete Színben
- Apple iPhone 13 Pro 256Gb, Újszerű állapotban, Akku:90%, 12 hónap Garancia, Kék Színben
- Apple iPhone 15 128Gb, Akku:90%, 24 hónap Garancia, Fekete Színben, Kártyafüggetlen
- AKCIÓ! Apple MacBook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB 560X 4GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- LG 65QNED87T / 65" - 164 cm QNED / 4K UHD / 120Hz & 3ms / HDR 10 Pro / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- PlayStation Plus Premium 24 hónapos előfizetés , egyenesen a Sony-tól!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest