Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Giovan!

    addikt

    válasz kyle23 #250 üzenetére

    Most miattad utána kellett olvasnom a témának, de megérte, mert legalább tágíthattam a tudásomat, szóval köszönöm, hogy elindítottál ezen az úton :R

    Egyrészt igazad van, egy elektromos autó rengeteg káros anyagot termel már a gyártás során, és mire kigördül az útra, le is tudta a károsanyag kibocsátásának nagy részét (csak a nagy részét, mert gumit koptat ez is). Viszont én azt írtam, a működése során nem termel káros anyagot (és mielőtt a felhasznált energia előíllítási módjával jönnél, ha csak zöld energiaforrásból származó enegergiát használunk, nincs károsanyagtermelés, márpedig ez azért nem lehetetlen feladat), nem azt, hogy a gyártás is tiszta lenne. Az ugyanis nem éppen környezetbarát.

    Ez függ attól is, hogy hol gyártják az akkut, Kínában pl. elég környezetszennyező technológiát használnak ehhez, és ha átvennék az európai és amerikai technológiai fejlesztéseket, sokat javíthatnának ezen (ezen cikkben idézett tanulmány szerint a kibocsátott károsanyag mennyiség akár 66%-át is le lehetne így faragni) de az gondolom pénzbe kerülne. Persze az állam szabályozhatná ezt, de az emberélet olcsón van mérve arrafelé.
    Az újrahasznosítási módszerek fejlődése azonban a jövőben várhatóan jelentősen mérsékelni fogja ezt a problémát, pl. a Volkswagen a tavaly közzétett tervezete (amire ebbe a cikkben is hivatkoznak) szerint 2040-re akár 97%-ra is felcsúszhat az elektromos autók akkumulátoraiban felhasznált újrahasznosított nyersanyagok aránya, ez pedig akár 23%-os csökkenést jelenthet a gyártás során keletkező üvegházhatású gázok mennyiségében.
    A Kína elleni kereskedelmi háború várhatóan az újrahasznosítás iránti igényt is meg fogja dobni.

    Emellett a fent említett cikkben van egy érdekes mondat:

    According to the ICTT study, "an electric vehicle’s higher emissions during the manufacturing stage are paid off after only 2 years compared to driving an average conventional vehicle, a time frame that drops to about one and a half years if the car is charged using renewable energy."

    Tehát bármilyen káros is a gyártás, az elektromos autó visszafizeti ezt az adósságát kb. 2 év alatt (bár nem tudom itt milyen energiamixel számolták ezt ki, feltételezem valami európaival).

    A Forbes cikkében pedig ez szerepel:

    With electrical vehicles already producing fewer emissions through their lifetime regardless of the energy source, it shows that EVs are indeed the vehicle of the future. Car manufacturers are also accepting the fact that electric cars are less polluting and producing more EVs will help reduce total carbon emissions.

    Szóval a technológia valóban forradalmi, hiszen további fejlesztések mellett egyszer el fog juttatni minket a teljesen zöld közlekedés világába, amire a belsőégésű motorok alkalmatlanok.
    Ja igen, mielőtt elfelejteném, az összehasonlításod, miszerint a Huawei lenne a mobilpiac Teslája, még mindig alapvetően hibás :)

Új hozzászólás Aktív témák