Új hozzászólás Aktív témák
-
Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
Se.
Innentől a többit rád bízom.
Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)
Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben. -
Tigerclaw
nagyúr
Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..
Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.
-
t72killer
titán
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.
megj:ez dízel, a benzinnél lehet picit jobb.A fosszilisnél se hagyták ki a full lábnyomot. +tartok tőle, h a benga majd 2 tonnás teslák szállítási lábnyoma se kicsi, míg európába érnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP,15.6",250 G6,8.gen.core i5 (8X4,0Ghz)8-32GB RAM,256GB-1TB SSD,nagyon jó akku,Win.11,szép
- Dell,14"FullHd IPS,core i5 6440H(fiz.4MAG!),8-16GB DDR4 RAM,Vil.bill,256-512GB SSD,Jó akku,Win.11
- DELL Optiplex Micro 7010 - i5 13500T - 16GB DDR4 - 512GB SSD
- Fujitsu ,15,6",8.gen.i5,világító.bill, 4G LTE,8-32GB/256-512,jó akku,Win.11,szép
- HP 15.6 ",AMD A10,jó állapotú,magyar billentyűzet,Win.11 is megy!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- Samsung Galaxy S23 Plus / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12 Hó Garancia
- Eladó karcmentes Apple iPhone 13 Pro 128GB Kék / 12 hó jótállás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB White-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3123
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest