- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
t72killer #174 üzenetére
"Ha ezeket és az őszi-téli szeméttelfűtést felszámolták..."
Ez utobbi nem valasztas kerdese. Majd ha nem lesz nagy merteku munkanelkuliseg, kozmunka, nem adoztatjak meg az minimalbert es a nyugdijasoknak se kell szukolodniuk ledolgozott 40+ evek utan, ez is valtozni fog. Jo hogy nem ott tartunk, hogy megbuntetjuk a szegenyeket, mert szegenyek.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
t72killer #142 üzenetére
Se a villanyauto, se a plug-in-hibrid nem oldja meg mindenki igenyeit, es epp ezert nem is kell se elvarni se torekedni arra hogy megis megoldjak. Nem kell Tesla meretu hatotav a legtobb autosnak, sot Leaf meretu sem. Azt se kell elvarni, hogy nyaralasnal fel Europat atszeled elektromos autoval mindenfele kotottseg nelkul. Nem erre valo.
A tobbseg naponta rovidebb tavokat megy az ev legtobb napjan es ritkabban nagyobb tavokat. Ma mar vannak 50-60km-es hatotavval rendelkezo plug-in hybridek es szerintem ez meg novelve lesz a kovetkezo evtizedben. Ez normalis munka/ovoda/iskola/bolt jellegu tavokra eleg a tobbsegnek. Masoknak kis benzines rasegites kellhet. Ha van tolto a munkahelyi parkoloban, akkor meg jobb a helyzet.
Aki meg ettol is tobbet megy munkaba, annak egyszeruen nem valo ez a dolog, vagy fogadja el, hogy az autoja benzint (is) fogyaszt.
Uzletileg is eladhatobb, a hibrid, mert mondjuk 1-1,5 millioval dragabb a nem hibrid verziohoz kepest, nem 2-2.5x. A kormanyzati artamogatas is tobbet erne, ha hibridekre adnak, nem 10+ millios e-autokra, amiknek emiatt semmit sem csokken az ara.
-
Tigerclaw
nagyúr
Nagy baj lenne ha 30% lenne a transzformatorok vesztesege. Inkabb csak 2-3%. Persze az auto toltesenel az egyeniranyitas erre joval tobbet radobhat.
Abban igazad van, hogy se a halozat, se az eromuvi kapacitas nincs es nem is lesz felkeszitve arra, hogy tomegesen atalljanak az emberek e-autora. A plug-in hibridek toltese talan megoldhato, de ahhoz is komolya fejlesztes kell. Megoldas lehet sajat akkuteleppel rendelkezo napelem"farm", vagyis a teton levo napelem nem a halozatba teszi be az energiat, hanem a hazban tarolja. Ekkor szinte passzivan is megoldhato lehet az auto toltese. (ami persze minden csak nem olcso, es meg tobb akkut igenyel)
A normalis szemelyauto szerintem kb 1000kg, sot modernebb anyaghasznalattal, kasztnival ha nem kell az otcsillagos toresteszt 8-900kg is eleg egy 5 szemelyes also-kozepkategorias autohoz. A ma divatos lightos SUV-ok nehezebbek 1-200kg-al. Persze olvasva mas velemenyet, relativ hogy mit tekintunk "normalisnak" illetve melyik meretkategoria a normalis, az up, a polo, a golf, vagy a passat. Az atlagember, a tomeg a polo es golf merete kozot valaszt, bar a SUV mania inkabb a golf fele tolja a dolgot. Viszont a SUV mint e-auto kb. oximoron, meg hibridben is. Amit nyernek, az el is veszlik.
A 20-30 even belul a jovot en is plug-in hibrid autokkal tudom elkepzelni, amik 50-80km-ert tudnak megtenni tisztan elektromosan. Ez a nagy tobbsegnek eleg arra hogy 80-90%-ban csak elektromos modban autozik. A tolteshez szigetuzemu sajat napelem lenne az idealis, es ha technikailag megoldhato, olyan toltesi rendszerrel, hogy ne kelljen feleslegesen atalakitani valto aramma, majd vissza.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
t72killer #126 üzenetére
Ido elotti bezuzas biztos nem lesz, latva az elektromos autok arat es vasarlasi statisztikakat. Szerintem vissza is vesz majd az igereteibol az a par nyugati orszag aki mar beigerte elore 5-10-15 eves tavlatra, hogy naluk akkor mar csak elektromos auto lesz uzembe helyezve, eladva. (talan a kogazdag Norvegia, Svajc esetleg Belgium, Luxemburg meg tudja oldani)
Most is csak komoly artamogatassal es masodlagos kedvezmenyekkel tudnak eladni e-autokat, lathatoan mikroszkopikus mertekben es az is lathato, hogy annak ellenere hogy allitolag nagy mertekben csokkent az akkumulatorok gyartasi koltsege, ez semennyire sem jelent meg az autok araban.
Egyebkent bontasi, ujrafelhasznalasi szempontbol az e-auto joval problemasabbnak tunik, plane hogy az akkuk, cellak tekinteteben nem latszik komolyabb standardizacionak nyoma. Nincsenek szabvanyos cella, akkupack egysegek, amik segitenenek a koltsegcsokkentesben, karbantartasban, ujrafelhasznalasban. (persze reszben azert is, mert ha nem is nagy ugrasokkal, de evente fejlodik az akkutechnologia)
En a hagyomanyos hajtasu autok aranak emelkedese miatt, folyamatos forgalomcsokkenessel szamolok, uj autokat tekintve, kozeptavon, sot hosszabb tavon is vagyis kevesebb auto kerul majd bontoba varhatoan, illetve egyre tobben lemondanak majd a masodik, sot elso szamu autorol is, az arerzekenyebb orszagokban.
-
Tigerclaw
nagyúr
Igen, azt gyakran elfelejtik, hogy az olajkitermeles, szallitas, finomitas, elosztas eseten is nagyon komoly a karbon labnyom, nem beszelve az okologiai hatasrol, katasztrofakrol. Pont most engedelyezte Trump, hogy "ledozerolhassak" az eddig vedett Alaszkat az olaj miatt, es ez csak egy a sok hasonlo mellett..
Ettol mondjuk en jelenleg nem hiszem hogy a full elektromos autoke a jovo, a jelenleg elerheto akkutechnologiaval szamolva. A plug-in hibridek idealisabbak a tobbsegnek, az autohasznalati szokasokat figyelembe veve.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Nyugaton az EU elvonalaban mukodik a savos adozas. Eleve logikus, hogy hagyom hogy keressen jobban a tomeg, mert az visszakerul a gazdasagba forgalomkent, vagyis tolja/huzza a gazdasagot az exporttol fuggetlenul es munkahelyeket teremt. Ahogy az is, hogy nem fojtom meg magas AFA-val a kereskedelmet.
-
Tigerclaw
nagyúr
"Ehhez képest az USA-ban sokkal életképesebb szakszervezetek vannak, mint pl. Magyarországon"
Ez jol mutatja, hogy a mi szakszervezeteink tenyleg sehol nincsenek. Nyugaton azert keres jol az atlagember, mert ott evente komoly sztrajkok voltak minden iparagban sok evtizeden keresztul, mig nalunk 10 evente jo ha van egy gyengebb probalkozas.
A szakszervezeti vezetok itthon benyuljak a penzt a tagoktol es a cegtol is, a bizalmiknak loknek nemi aprot es azok meg csititanak cserebe.
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez "csak" nalunk mukodott benan. Meg lehetne oldani ugy is, hogy mondjuk a minimalber nem adozik, felette havi brutto 400.000-ig 15%, felette havi 600.000-ig 18%, stb., de mondjuk havi 1,5 milliotol meg mar 40%, 2 felett 50%.
Persze ezek csak osszedobalt szamok.Korabban az atlag rosszul kereso munkas is bele esett a 3.ik savba.
-
Tigerclaw
nagyúr
-
Tigerclaw
nagyúr
A savos adozas pl. sok helyen mukodik. Nalunk csak az volt a gond, hogy nagyon alacsonyak voltak a savhatarok. Sokkal igazsagosabb lenne, mint a jelenlegi fix SZJA, mert pont ez nyitotta itthon is ki az ollot.
A vagyont is meg lehet adoztatni. Persze ugy megallapitva a savokat, osszegeket, hogy az atlagembert, sot meg a kozeposztalyt se erintse.
-
Tigerclaw
nagyúr
Azt is emlitsuk meg, hogy ott ma mar teljes mertekben a milliardos retegeg, vagy allami, helyi szinten a milliomos reteg alakitja a jogszabalyokat, raadasul meg csak nem is torvenytelenul. Lobbizassal sajat magukra szabjak a torvenyeket, hogy meg tobb penz es hatalom legyen a kezukben, mikozben a poornepnek nyomatjak az "american dream" illuziot.
A masik trukkjuk az hogy mindenre es mindenkire ami csokkentene a szakadekot rasutik, hogy "kommunista" es ez naluk megallit mindent. Sokkal komolyabban uldoztek az USA-ban a "kommunizmust", mint a keleti blokkban a kapitalizmust, es ez beleivodott az idosebb es kozepkoru retegbe. Naluk a "szakszervezet" is Isten ellen valo vetek, mikozben a legtobb gazdag kapitalista orszagban az hozta el a joletet a tomegeknek es az orszagnak is.
En ugy latom, hogy rengeteg konyv es mozi ami egy jovobeni distopiat vazol fel, sajnos nem fikcio es komolyan haladunk valamelyik fele. Iszonyatos mertekuve valt az emberek passzivitasa es nagyon konnyen iranyithatoak propaganda trukkokkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az USA-ban sajnos mindket part kepviseloinek tobbsege milliomos/milliardos, vagy azok lekotelezettje. Szoval teljesen eselytelen, hogy atmenjen valami, ami csokkenti a szakadekot.
Lathato valtozast talan Bernie Sanders hozhatott volna, de ot leszavaztak a demokratikusok elovalasztasan. Ahogy nalunk is, az USA-ban is sajat maga ellensege a lecsuszott reteg es a munkasosztaly. Ugy is mondhatnank hogy azt kapjak amit erdemelnek, csak sajnos veluk egyutt szivnak az ertelmesebbek is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 13 . 128GB , Kártyafüggetlen , 100% akku
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W docking station (3TR87AA)
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged