- Yettel topik
- Google Pixel 10 és 10 Pro összehasonlító gyorsteszt
- iPhone topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android szakmai topik
- Kijelző került a kamerasávra a Xiaomi 17 Pro és 17 Pro Max hátulján
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
az a baj, max a hanula féle baromságot láthattad ennyire félreinformált sajnos. (mondjuk egy dízelmotor fejlesztőtől mi a fenét várhatna az ember).
Itt van egy svájci tanulmány, lehet lapozgatni:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1b9WkLOjaej7OrPk3ATSxGjYTQxzDoMrA5WuK5K0M-xE/edit#gid=825706486
felesleges köröket futsz, téves adatokkal. -
Tigerclaw
nagyúr
Nagy baj lenne ha 30% lenne a transzformatorok vesztesege. Inkabb csak 2-3%. Persze az auto toltesenel az egyeniranyitas erre joval tobbet radobhat.
Abban igazad van, hogy se a halozat, se az eromuvi kapacitas nincs es nem is lesz felkeszitve arra, hogy tomegesen atalljanak az emberek e-autora. A plug-in hibridek toltese talan megoldhato, de ahhoz is komolya fejlesztes kell. Megoldas lehet sajat akkuteleppel rendelkezo napelem"farm", vagyis a teton levo napelem nem a halozatba teszi be az energiat, hanem a hazban tarolja. Ekkor szinte passzivan is megoldhato lehet az auto toltese. (ami persze minden csak nem olcso, es meg tobb akkut igenyel)
A normalis szemelyauto szerintem kb 1000kg, sot modernebb anyaghasznalattal, kasztnival ha nem kell az otcsillagos toresteszt 8-900kg is eleg egy 5 szemelyes also-kozepkategorias autohoz. A ma divatos lightos SUV-ok nehezebbek 1-200kg-al. Persze olvasva mas velemenyet, relativ hogy mit tekintunk "normalisnak" illetve melyik meretkategoria a normalis, az up, a polo, a golf, vagy a passat. Az atlagember, a tomeg a polo es golf merete kozot valaszt, bar a SUV mania inkabb a golf fele tolja a dolgot. Viszont a SUV mint e-auto kb. oximoron, meg hibridben is. Amit nyernek, az el is veszlik.
A 20-30 even belul a jovot en is plug-in hibrid autokkal tudom elkepzelni, amik 50-80km-ert tudnak megtenni tisztan elektromosan. Ez a nagy tobbsegnek eleg arra hogy 80-90%-ban csak elektromos modban autozik. A tolteshez szigetuzemu sajat napelem lenne az idealis, es ha technikailag megoldhato, olyan toltesi rendszerrel, hogy ne kelljen feleslegesen atalakitani valto aramma, majd vissza.
-
Normális belsőégésű 1200 kiló? Középkategóriás német autók 1500 alatt nicsnenek, a SUV meg divat...
"Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot..."
Tanulmánya válogatja. Amúgy elég szar trafó az, aminek 70% a hatásfoka" És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)"
Ez azonban nem az elektromos autó hibája, hanem az idióta döntéshozatalé." Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, "
Eddig is kellett. Sőt, a benzinkúthálózatot is, ami amúgy ugyanúgy nem magától lett, mint az elektromos, és az elektromos bővítése sem magától lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 3 i5-1245/16gb ram/256 ssd FHD+ garancia
- HP Elite Dragonfly G2 360 2in1 i5-1135G7 16GB 1000GB 13" FHD TouchScreen 100%sRGB 1 év garancia
- Samsung ZFlip7 5G. 12/512 Black
- Samsung Galaxy S22 Ultra 12/256GB
- HP Elite Dragonfly G2 2in1 i5-1135G7 16GB 512GB 13" FHD TouchScreen 100%sRGB 1 év garancia
- Lenovo ThinkPad P1 Gen2 intel i7-9850H 16GB RAM 512GB SSD 15,6" 4K OLED TOUCH 1 év garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 9000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
- LG 45GR95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest