Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tüzi

    veterán

    válasz dabadab #246 üzenetére

    Ez nagyon feldobta a napom <3
    Mától sokkal jobb hely lesz ez a bolygó :D
    Ja, nem.

  • Tüzi

    veterán

    válasz moha21 #220 üzenetére

    Tudom. De amennyire földrajzi ismereteim helytállóak, a Jangce az egy viszonylag hegyi folyó, ennek megfelelően szerintem jóval gyorsabb folyású mint az Itaipu gát folyója (ne kérdezd a nevét, de tuti valami Rio) ami viszont az őserdő jó sok szerves cuccát viszi magával, szerintem melegebb is van ott, sík területen, tehát lassú folyású, aztán bomlik benne az anyag.

    De legfeljebb majd megfikáz valaki ha hülyeséget írok :)

  • Tüzi

    veterán

    válasz dabadab #217 üzenetére

    Nézd, most megkerestem neked nagyhirtelen az egyik hivatalos oldalon.
    [link]
    Feltételezem, hogy nem kamuznak.
    "No long-lived radioactive waste: Nuclear fusion reactors produce no high activity, long-lived nuclear waste. The activation of components in a fusion reactor is low enough for the materials to be recycled or reused within 100 years."
    Ezzel párhuzamosan az üzemanyag párezer évig kitart, még kevesebb co2-t kreál mint a hagyományos atomerőmű, és gyakorlatilag nem csinál nukleáris hulladéklerakót a bolygó bizonyos részeiből amik párszázezer évig még sugározni fognak akkor is, ha az elvtársak újféle reaktoraiban a régi "szemetet" megint energiagyártásra lehet fogni.
    Az összes csillag fúzióval működik az egész világegyetemben, gondolom ha lenne jobb, akkor nem így működnének, hanem úgy.
    Most neki lehetne állni bizonygatni, meg százoldalas tanulmányokat idebiggyeszteni, de szerintem sok értelme nem lenne. Én elhiszem, hogy ez jó, és elhiszem, hogy ez a jó irány.
    Csak k.rva bonyolult (még). Majd ha már rutinból megy az építése, akkor már sokkal egyszerűbb lesz.

  • Tüzi

    veterán

    válasz Tigerclaw #212 üzenetére

    Amiket felsoroltam, az mint plazmás melegfúziós (már ha a százpármillió fok melegnek számít)
    Hideg-fúzióra meg amennyire én tudom még mindig nincs fizikusi körökben elfogadott elméleti hipotézis. Sem.

  • Tüzi

    veterán

    válasz moha21 #208 üzenetére

    Akkor Te hátha tudsz nekem egy %-ot mondani, egy Paks-végfelhasználó a villanyos autójával viszonylatban. Tényleg érdekelne, hogy egy megtermelt kw-ból mire elér az akksiba mennyi marad.

    (#204) dabadab
    Fúziónál a természet nem talált még ki jobbat amennyire ma ismerjük a dolgokat.
    Elméleti szinten (gyakorlatilag is) a deutérium-trícium (mint valszeg' a leggazdaságosabban energialeadásra képes két H izotóp) házasítása során fellépő, és hátramaradó sugárzó anyag a hélium. Ami viszont semleges. Az egész folyamat lényegében tiszta.
    Összehasonlíthatatlanul tisztább mint a mai urán alapú erőművek.
    Ráadásul kb négyszer hatékonyabb is (tömegre vetítve), lásd lent.
    Ja, és ebből nem jön ki semmi olyan amit dúsítással egymásra lövöldözhetnénk.
    Hacsak a héliumot fel nem fogjuk, töltünk vele lufit, amire meg bombát kötünk... (lásd japók akik eltaláltak az usában egy transzformátot, és ez miatt csúszott a manhattan terv pár napot)


    Szóval amíg nem tudunk egy kvantumszingularítást befogni egy erőműbe, addig marad a fúzió mint az energiatermelés szent grálja.
    Szerintem lehet annak hívni :)
    Nem emlékszem már pontosan, de valami olyasmi rémlik, hogy két-három évtized elteltével az összes alkotóelemét egy fúziós reaktornak újra fel lehet használni.
    Ezt (ne) próbáld meg egy urán-alapúval.

  • Tüzi

    veterán

    válasz t72killer #200 üzenetére

    2-3 hete kezdték el összerakni az ITER reaktorát.
    Az egész project kb 30 milliárdban lesz.
    Ha úgy nézünk erre mint a szent grálra (mert az), és mondjuk a sok f.szkodás helyett ebbe öntenék a lóvét (egy tollvonásba kerülne), és a 30 milliárdot felsrófolták volna 150-re (világgazdasági szinten is szotyipénz), ezzel sokkal vonzóbbá téve a mammutoknak a belépéshez, akkor szerintem már pár éve kész lenne, sőt lehet, hogy már a DEMO-t építenék, és a tapasztalatok alapján aaaa... mondd már... PROTO-t terveznék.
    Mert ha már ez adná az EU-s áram 30-50%-át, akkor azt mondom, hogy "ergye fiaim, mindenki akksisba"*. Lehetne lelövöldözni a fosszilis erőműveket, az egységnyi áram előállítási költségének csökkenése miatt pedig a bányászokat is lehetne támogatni... stb stb...
    De az emberiség ehhez túl hülye. Egyén szintjén intelligens (legyünk PC-k), de tömegben idióta birkává válik.

    A sok pénznél csak a még több a jobb, a még többnél pedig az annál is sokkal több, Bezos pedig nem lesz szép gyerek a pénzétől, de az ezermilliárdos cégétől sem, szóval, igazából arra jó, hogy valami nő lehúzza róla. Meg a sok technokratának legyen kiket hájpolnia, hogy mars, meg globálnet, szpész-szex, meg anyámkínja okán. És itt most nem az innováció, és a haladást fikázom mielőtt valaki rám fogná. Csakhogy... ->
    Közben meg az az ökoszisztéma ami ezt az elbaszott fajt életben tartja ezen a tyúkszaros sárgolyón recseg-ropog, az összeomlás határán van. Mars nélkül szerintem tök jól elvagyunk, kaja, oxigén, meg élhető időjárás nélkül már nem annyira.
    Egy olyan rendszert barmolunk szét a pénz/hatalomhajkurászással, ami olyan, mint a világűr... minél többet tudunk meg róla, annál inkább rájövünk, hogy semmit sem tudunk.
    [link]
    De majd ezt is megmagyarázza valaki, hogy az emberek igazából jól viselik a 90 fokot és az anaerob életvitelt is, a hülyehíreknek úgyis egyre nagyobb a keletje mostanában ahogy az emberek napról napra butulnak el. [link]

    *Bár mondjuk még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy egészségileg jó ötlet az elektromos autó.
    De akkor is ott van az a gondolat a fejemben, hogy már 20-30 éve kifutottunk az időből.
    Azok a folyamatok amik beindultak a természetben, már olyanok globálisan nézve, mint a Sharidon... egymás hatásait gyorsítják. Aminek a végeredménye elég szar ránk (a fejfájásra) nézve :)

    Na mindegy, abbahagyom, mert úgysem érek el vele semmit, így értelme sincs.
    Ez a faj pusztulásra érett, és nem is kár érte.

    hcl:
    ezért nem szeretek neten beszélni, mert nincs se hang, se hanglejtés, se semmi, csak szöveg, én gyorsan olvasok, ez pedig nem jó abból a szempontból, hogy simán átsiklok lényegi részek felett/kimarad az értelmezésből.
    Ugyan azt beszéljük, ez tény. A villanyozás nem hülyeség, csak helyén kell használni. Városban. Messzire meg dízel kell. Lehetőleg nem kiütött dpf-el egr-el adblue-val.
    Szerintem.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #197 üzenetére

    Nyilván. Csak az anyagi források végesek. Meg az idő is (szvsz már mindegy)
    Ha egységnyi lóvéból a közlekedésben egységnyi co2-t tudunk megfogni, a szent tehén iparban meg ötöt, akkor egységnyi lóvé ötöde menjen a közlekedésre, a négyötöde meg az iparra, amit még köteleznék egyötöd egységnyi lóvé betételére.
    De az a baj, hogy ez csak az EU...

    Kínával mit csinálsz?
    [link] (bal oldalt a kis grafikon)
    Márpedig a jég nem nézi, hogy ez "kínai co2, ez meg európai, de az európaiak jó fejek, a tőlük kijövő co2 által megfogott energiából keletkező melegtől nem olvadok"
    Ezt is mondja Barna, hogy ez EU veri a mellét, hogy milyenfaszánzöldek vagyunk.
    Közben a kínaiakhoz eladott/elvitt szennyező ipar mocskát meg a légkörzés ugyan úgy visszahozza a fejünk fölé. És akkor azt még ide kell hozni az ott legyártott általánosságban elmondhatóan gyengébb minőségű terméket (ami rövidebb ideig működik). Mivel a gyártás elment oda, itt meg lassan nincs lószar se, az emberek nyilván az olcsóbb kínai szart fogják venni, így viszont a maradék EU-s gyártás is lehúzza a rolót, amit a kínaiak meg felvásárolnak.

    És ott köszönő viszonyban nincs a környezetvédelmi szabályozás az EU-ssal.
    És mindezt csak azért, mert így több a haszon, a haszon jobban mutat a negyedéves jelentésben, a haszonnak növekednie kell minden negyed évben, különben jön a profit-warning, és bezuhan a részvény árfolyama, az pedig maga az armageddon.

    #198:
    SuperSmartGrid-re keress rá. Pont ezt akarják. Ha lennének még ilyen projektek, amivel viszünk melót afrika északi részére, akkor talán a beáramlást is lehetne mérsékelni.
    De az, hogy kínával mit lehetne kezdeni azon kívül, hogy visszahozzuk az üzemeket, arról fogalmam nincs. Van az a hipotézis, hogy ha növeled az életszinvonalat egy országban, akkor csökken a szaporodás mértéke, és összeségében ez co2 emisszió csökkenést eredményez. Lásd a "fejlett" országok.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #191 üzenetére

    Jaja, mert az csippelt, a csigadízel meg magától kezd el kormot okádni, amikor a szarul megtervezett és összeépített vezérlés/befecskendező miatt a "kompjúter" elkezd korrigálni a szélsőséges 4-5ös értéken is túlra. De fel lehetne hozni az újakat is, ahol a koleos (vagymitököm) nox-a hússzorosan veri a zőccségesmerci' kibocsájtását.
    Mindegy.
    Én személyautókra is rendeznék ilyen heppeninget, és alapból kötelezném a rendőrséget a láthatóan kormoló mocskokról a rendszám levételére.
    Amelyik húgyagyú meg a direkt a városban vigéckedik, és arra polírozza a bohócot, hogy milyenfaszánfüstöl az autó, az még kapna ajándékba párszázóra közmunkát is ha rajtam múlna.

    Amúgy azt kellene valahogy elfogadni, hogy a dolog amiről vitatkozunk három részből áll (alapjaiban).
    Van a közlekedés, ami 15%, vagy az ipar ami 45, meg a mezőgazdaság ami 35.
    Ebből a 15%-ból próbálunk iszonyatos pénzekkel lefaragni 1, talán 2%ot, miközben ugyanennyi pénzből az ipar/mezőgazdaság (állattartás) területén le lehetne faragni 20-25öt.
    Te melyiket érzed értelmesebben elköltött pénznek?
    Az, hogy az autókat basztatja mindenki, az azért van, mert napi szinten látod, meg ülsz a dugóban.
    Közben a lengyel Belchatow erőmű napi ~85.000 tonna co2-t pöfög ki 5gigawatt mellett.
    Rád bízom, hogy kiszámold te is azt, hogy ha ezt akksikba töltjük (20%os veszteséggel), akkor hány akkumulátoros autót lehet megtölteni, és mondjuk 15kwh fogyasztás mellett mennyire jön ki a g/km. Ne számold bele a bányászás, és szállítás co2-jét, mert olajnál se számítsuk bele.
    És most lehet itt fűrészelni a fingot, hogy napelem, meg szél.
    A napelem németeknél itt elbukik:

    (Ebben sajnos nincs benne a téli-nyári ingadozás, áram pedig télen is kell)

    Szélről is érdemes szót ejteni. Ha fúj, akkor tök jó, de van amikor nem fúj. Például egy 2-3-4-7 napig tartó anticiklon ideje alatt. Igaz akkor legalább a Nap süt :)
    A szélerőművekről is el tudnék beszélgetni...
    [link]
    És ebből lesz az áram. Amiből az akksit töltöd. Aminek az újrahasznosítása meg ki tudja, hogy meg lesz-e oldva valaha.

    Amit én kétségkívül megtennék, az az, hogy azonnal hoznám vissza kínából a szennyező ipart, és az EU-s szabályozás alatt működtetném őket.
    Globálisan ezzel csak nyerhetünk. Gyártsuk helyben, fele annyi környezetszennyezéssel.
    Nem biztos, hogy drágább lenne a végtermék... és nem a rizsszeműeket etetjük a haszonból, hanem a "hazaiakat"
    Ahogy mondtam, az összes szolárfarmot le kell vinni spanyolokhoz, meg olaszokhoz, és tunéziába/marokkóba.
    A hálózat már megvan hozzá, csak a rendszer hatásfoka nőne a duplájára (minimum).
    Lenne még csomó jó ötletem, de mivel kretén a rendszer, ez pedig azért kretén mert kretének az emberek, kretén emberek pedig kretén vezetőket választanak... a vergődésünk a megújulókkal már felesleges, mert 50-60 éven belül a civilizáció lehúzza a rolót.

  • Tüzi

    veterán

    válasz makkmarce #173 üzenetére

    napelemekről beszélünk, nem akkukról.
    sebaj.

    #174:
    Volt egy kedves haverom, mára a kontakt sajnos elúszott, még matrix hubon haverkodtunk össze.
    Ő mondta, hogy a BKV inkább elbasz évi 3-400.000 forintot/busz motorolajra, mint, hogy 1.500.000ért meggenerálozzák a motort. Mert utóbbit nem lehet leírni kopó tételnek.
    Ezért mondom, hogy kretén a rendszer, és ha a rendszer kretén, akkor az emberek is, mert ők üzemeltetik a rendszert kreténül.

    Ha már itt tartunk, lehetne csinálni kiterelős akciókat amikben helyszini műszaki ellenőrzést hajtanának végre a kipuffgázokon. Akinél ki van ütve az egr/dpf/adblue, az az ember szépen battyoghat haza gyalog. A láthatóan kormot okádó szarok (javarészt a francia csodadízelek) pedig zúzda.

    Van egy sanda gyanúm, hogy nagyon gyorsan lekopnának az autókról a szmókendsárm matricák...

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #166 üzenetére

    Nem lehet környezetbarátan gyártani, mert a működéséhez nehézfémek kellenek, azokat meg bányászni kell, meg finomítani, meg feldolgozni. Pont mint az olajat.
    Nem azt mondtam, hogy esszét írj, de két mondatban össze lehetne foglalni azt amit gondolsz :)
    Az meg, hogy Pécsett volt egy busz ami felment a hegyre, majd lejött, az tiszta buli, kérdés, hogy ezt tudná-e napi nyolc órában, hűtéssel-fűtéssel, és ha valami csoda folytán igen, akkor azt a telepet fel lehetne-e tölteni a másnapi indulóhoz, az a telep hány kilót nyom, és mondjuk ezt 50 buszra kivetítve milyen elektromos hálózat bírná el az éjszakai töltést.
    Teccikérteni'.
    De az egész ott bukik, hogy közlekedés az 15% a globális CO2-ből, az áramtermelés meg 40, és utóbbiban sokkal kevesebb pénzből lehetne sokkal több megtakarítást elérni...

    Ahogy Barna is mondja, kiszámított útvonallal, ismerve az útvonal minden jellemzőjét, simán lehetne elektromos áruterítő nehézteherautót is csinálni, de azt megnézem, hogy a:
    40 tonnás korlátba miként férne bele egy olyan akksi, ami 40 tonnát elhúz mondjuk a Bakonyon keresztül egy Veszprém-Győr távon. Mert lehetne akkora akksit csinálni, kérdés, hogy a hasznos teher mennyi lenne... és ez visszahozná-e egyáltalán az árát valaha is a tulajdonosnak. Aztán másnap ugyanezen nyerges megy Pécsre...

    De személyautóknál maradva én továbbra is igazat adok neki. Kizárlag városban kisakksis elektromos, városközire hibrid, hosszútávra meg dízel.
    Innentől pedig mindenki döntse el magának, hogy neki melyik kell, mindenki döntse el, hogy ő személy szerint melyikben közlekedik a legtöbbet.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #163 üzenetére

    Az a baj, hogy ezzel a sok szövegből kiemeléssel, hogy a kontextusból teljesen kiveszed a részleteket. Próbáljunk meg az egésszel vitatkozni, ne a részekkel. Vagy ha már igen, akkor legalább írj oda valamit, amivel szerinted meg lehetne oldani a problémát.
    Ezt érzem én itt bajnak, hogy lokális dolgokat néztek, nem globálist. És részletek részletein vitatkozunk, nem az egészen.

    De ezen különösen jót virultam:
    "kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból"
    Ez nem a szolárfarm hibája, hanem a kínaié.

    Mert ha nem kínában készül a napelem, hanem európában, akkor nem kell bele szennyező nehézfém, mert működni fog pittypang, meg a feketelándzsás útifű kivonatával?
    Vagy arra gondolsz, hogy beleengedik a folyóba a trutyit? Ezt nyugaton is eljátsszák (Lásd DuPont például), de ezt is mondja Barna, hogy a sok szennyező szart eladták kínába, most meg onnan hozzák vissza. Itt megint be lehetne kanyarodni a "kapitalizmushoz" és ennek egyik melléktermékéhez, Bezos-hoz... de az sem teljesen normális, hogy a PET palackot elviszik kínába, ott pólót csinálnak belőle, és visszahozzák európába.

    A videóhoz pedig annyit, hogyha végighallgatod párszor, akkor megállapításra kerülhet az, hogy megfelelő mértékben képben van. [link]
    Nem a villany ellen ágál (ezt mondja is párszor), hanem a hülyeség, és a mérnökileg megindokolhatatlan baromság ellen. (villanybusz és dízelmotor, hőerőművek fejlesztése és a fingfűrészelés, stb)

    Azt is mondja, hogy a Toyotának majdnem mindenben igaza volt. A Toyota az Toyota, nem pedig Audi. De lehet, hogy lemaradtam valamiről.
    Nem tisztem védeni senkit, és mondom, hogy nekem is vannak kérdéseim a videóval kapcsolatban, de első megnézés után sokkal több volt, és ahogy végighallgattam párszor, ezen kérdések 60-70%-a megválaszolást nyert.

  • Tüzi

    veterán

    válasz t72killer #161 üzenetére

    Ott a videóban a válasz, hiába pluginhibrid, ha a júzer baszik bedugni a konnektorba éccaka' :D A modern CR dízel pedig drága, mert 2000bar+-t tol a magasnyomású, a volvo dízele egy ciklus alatt (azaz egy holtpont környékén) kilencszer (!) fecskendez be, kell rá EGR, DPF, SCR, DOC, slip-cat, adblue meg a tököm tudja még mi, ezzel szemben a benzinesbe meg kell egy EGR és egy katalizátor. A közvetlenbefecsisbe még pluszban egy GPF. Slusz.
    És ezek egyike sem hozza a környezetvédelmi normát addig, amíg a lambda nem éri el a 250-300 fokot. Ezért (is) büntetném az autók ketyegtetését télen.
    Mert a modern CR dízelt ketyegteted 20 percig télen, és meg sem mozdul a vízhőfokmérő, egy benzines meg 5 perc alatt legalább a vizet befűtötte (ha még az olajat nem is).
    Szóval egy kis benzinmotor a gyártónak (ahogy mondja) kb 1000 euróban van, egy dízel meg 2-3ezer között, attól függően, hogy mennyire van szarul összerakva.

    Ha egy CR dízellel mész, az bemelegszik 30km alatt is csak haladni kell vele.

    Szóval ha az összképet nézzük, én élek a gyanúval, hogy az elektromos 10 év alatt sem dolgozza le a gyártása során fellépő +co2 kibocsájtást.

  • Tüzi

    veterán

    válasz Viktor77 #154 üzenetére

    Szamokkal nem vagyok tisztaban, de szerintem kb ketharmad csovon, egyharmad hajon.
    Azt nem tudom viszont, hogy csovon mennyi/hogyan van pumpalva a cucc. De hallottam olyat, hogy egy allomas napi 3-500kobmeter gazzal üzemel, és kb 100 kmenkenet van egy ilyen... majd utanaolvasok.

    #159
    Ha megnezed a Fold legkorzeset, akkor elhetsz a gyanuval, hogy az oceanon kibocsajtott so2 jó resze nem fog az ocean felett maradni :) ami meg oda hullik, az noveli a savasodas utemet.

    Dizel hibridet meg nem fogsz latni.
    Ket draga meghajtast semmelyik gyar nem fog ossze rakni, mert piacilag eletkeptelen. Arrol nem beszelve, hogy a dizel ezerszer lassabban melegszik be mint a benzines, marpedig a kibocsajtasi normakhoz meleg motor kell, es a kopas 70%a egy motorban akkor kovetkezik be amikor nem uzemmeleg a motor.

  • Tüzi

    veterán

    válasz t72killer #155 üzenetére

    En azert felnek. Mar nem kell annyira, mert nemleges leszabalyoztak iden elsejetol (a nehezolaj kentartalma nem lehet tobb mint...) de amit eddig kipofogtek, nem tunik el plusz most sincsenek rajtuk katalizatorok se...
    [link]
    [link]

  • Tüzi

    veterán

    válasz makkmarce #148 üzenetére

    És gondolod, hogy szakmailag megengedhetné magának, hogy baromságokat hazudjon bele az emberek arcába. Aha.
    Mond olyan dolgokat egy alrendszer részeinek az egyik összetevőjéről amikkel én sem értek egyet, de _amit_ mond, és ahogy mondja abban igaza van.
    Lehet itt most vitatkozni arról, hogy nem 150kg/kwh, hanem 135, a dízel meg 8 litert eszik... mindenkinek maga fele hajlik a keze, ezt írtam is.
    De a lényegi részt ha leszűrted, akkor kivehető, hogy igaza van.
    Amúgy most kérdeztem meg eonos vill-mérnök haveromat, és 5-6%os transzformálási veszteségről ír/db, miután fel van mágnesezve egy nagy trafó.
    Tehát itt bukunk két transzformálással 1kw-ból 100wattot, a maradék 900ból meg mondjuk 800 megmarad az akksiban, 720-730 meg lekerül a kerékre. Nem lőttem nagyon mellé a 30%-al.
    Rákérdeztem napelemre is, 10 évre teljesítménygaranciát adnak, és 20 éves távon nem süllyedhet (asszem') 60% alá a hatásfok. De a probléma még akkor is a napszakok, és évszakok változása, a köztes karbantartás, szétszedés, miegymás.

    Foszilist kellene bezárni, és erőltetni az atomot amíg nincs fúziós. Az lesz a szent grál, ha teljesen arról futna európa-amerika-kína 20 év múlva (nem fog), és a megtermelt iszonyat mennyiségű árammal el tudnánk kezdeni kivonni a bepöfögött co2-t és metánt, akkor talán megmenekülnénk a teljes kihalástól. Úgy is ku.vára fog fájni 2050-2060 környékén az időjárás és az ökoszisztéma összeomlása, de legalább nem egy kamion bassza pofán az emberiséget, hanem egy személyautó.
    De erre kb annyi az esély, mint arra, hogy vagyon-limitet vezetnek be globálisan.

    Ismét "DE" erről addig nincs semmi értelme vitatkozni, amíg a globális co2 kibocsájtás 15%áért felelős a teljes közlekedés, egy teherhajó ami kínából hozza a napelemet/nájlonpólót/aliexpresszt annyi so2-t basz ki a légkörbe mint 20millió személyautó, és az agyatlan túlfogyasztásra épülő vadkapitalizmus okozza a teljes co2 kibocsájtás 40%-át.
    Vagy 50-et. Lehet, hogy ezekből sokkal egyszerűbb lenne érezhető mértéket lefaragni, nem?

    Reszelhetjük itt a fingot, farigcsálhatunk az európai autók kibocsájtásából 2-3-5%okat (a globális kibocsájtás mittudomén... 0.001%áról beszélünk kb) de igazából ennek mi értelme, amikor minden szart kínából hoz be az EU?
    Teherhajón, repülőn, meg dízelmozdonyon...
    És ennek az árumennyiségnek a 30%-a 1 héten belül megy a kukába mert szar, a maradék fele meg egy-két hónap múlva.

  • Tüzi

    veterán

    válasz beyruth82 #145 üzenetére

    kicsit más megvilágításba kerülnek a dolgok.
    nyilván benzinvérű a prof, de szerintem jobban rálát az egészre mint mi összesen.
    itaipu gát infója pedig eléggé szíven ütős... nesze neked zöldenergia.

  • Tüzi

    veterán

    mert ugye vannak [link] ilyen elképzelések, de ha én felelős politikai döntéshozó lennék, tuti, hogy semmiféleképpen nem tartanám jó ötletlen azt, hogy ki legyen szolgáltatva az energiaellátás afrikának, az arabokról meg ne is beszéljünk.
    Még tunézia/marokkó oké, netalán még egyiptom is, de szaud-arábia, meg irak, meg szíria... törökök?
    de ahogy a helyzet áll az EUban is... nem csodálkozok azon, hogy a németek azt csinálják amit éppen.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #141 üzenetére

    Szolár farm nem rossz dolog, csak ha hülyén használják akkor értelmetlen, mert: [link]
    Ahogy a tankgyilkos kollega írta, nem Észak-Németországban kellene telepíteni, hanem Kuwaitban, meg ott, ahol a 365 napból 340ben verőfényes napsütés van.
    De akkor megint jönne az emberi faszság, sok birka arab támadná a vezetékeket, meg zsarolható lenne az energiával Európa.
    Nyilván ezért próbálja mindenki megoldani saját berkekben az ellátást...
    Mondjuk azt még továbbra sem értem, hogy magában az EUban miért nincs a déli államokban önállító napelemhegy. Spanyol-Olaszország déli része ideális lenne (jobb nincs), de be lehetne húzni Görögországot is, és ez így nagyságrenddel hatékonyabb lenne mint Hamburg környékén telepíteni*... de ezt a lóvét meg gondolom a németek nem akarják kiadni a kezük közül, de így meg adnak a szarnak egy pofont.
    Szóval én ezt nem nagyon értem, de az régóta tudott tény, hogy az ember egy idióta buta állattá válik nagy tömegben.
    Ez van.
    *szerk: a gerincvezeték mentén pedig a balkáni 20%os szar ezeréves erőműveket is le lehetne állítani, a munkanélkülivé vált erőművi dolgozóknak meg lökni havi 3-400 eurót az olcsóáramból megmaradt haszonból... és akkor itt vissza is kanyarodhatunk a Bezos-hoz... ebből sem lenne semmi sem...
    Amíg az emberek hülyék mint a seggszőröm, addig itt semmiféle változás nem lesz.

  • Tüzi

    veterán

    válasz Tigerclaw #132 üzenetére

    Erre neked ennyit tudok mondani:
    [link]
    Amúgy ebben van szó napelemekről is, ajánlom figyelmedbe.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #133 üzenetére

    Ja, mert mindenkinek awd/aws harmonikapanorámatetős v6 dízel kombi kell... az meg nyilván nem fog megállni 1.5 tonnánál, amikor csak a tető 100-120 kiló.
    De pl a Giulia 2.0t is megáll 1400 kilóból ha megelégszel a sima rwd felállással...
    Na mindegy is.

    A költői kérdést felteszem.
    Ha egy benzines autót cirka 4, egy dízelt cirka 5, egy villanyost meg mondjuk (legyünk jófejek) 10 tonnából gyártasz le, a WtW szám cirka mindegyiknél ugyan akkora (legyünk megint jófejek, és rakjunk bele 40-45%os erőműből, meg szolárfarmból (ez is megérne egy misét) áramot), akkor mikor fogja azt a +5 tonnát (vagy 10et) behozni a villany?

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #129 üzenetére

    1300-1400at írtam, nem 1200at, de ne zavarjon. Hirtelen ránéztem az új octaviara, és megnyugodtam, hogy egész jól lőttem be a 1300-1400kg-ot. [link]

    Elég szar trafó? És hány trafón megy át, és hány(száz) km vezetéken, mire 220-ként
    megjelenik a konnektorban?

    A döntéshozatal is idióta, de az emberiség is.

    Itt pedig a két oldal ki is lőtte egymást.

  • Tüzi

    veterán

    válasz hcl #121 üzenetére

    Az elektromosnál meg szeretitek elfelejteni a transzformálásokkor fellépő kb 30%ot... Meg az elektromos hálózatot is karban kell tartani, előbb-utóbb kell új oszlop, meg új transzformátor, meg új erőmű, meg etc. Meg ha mindenki nekiáll villanyozni, akkor a közvilágítás legalább ingyen lesz, mert izzani fognak a távvezetékek amíg le nem olvadnak.
    Normális belsőégésű 1300-1400 kiló, egy tesla meg 2300, (SUV meg valahol 3 tonna) igaz a 3 mondjuk beéri a szerényebb 1700-al. És ne ringasd magad abba a tévhitbe, hogy a kisebb akksi jobban fog fogyni, mert mindenki a nagyobbat fogja venni. Érthető okokból.
    És akkor itt jön a képbe az elfogadott sztenderd, hogy 1kwh-hoz kb 150kg co2 tapad.
    Tehát egy 100as akksi 15 tonna (+az autó 2 tonnás co2-je). Ez tizenöt évre, évi 1.2 tonna co2 kb. És nem mentél vele egy métert sem, csak áll a garázsban.
    És nincs megoldva a li-ion újrahasznosítása, netán ártalmatlanítása.
    Se.
    Innentől a többit rád bízom.

    Tök jó lenne az elektromos, hogy fúziós erőművel lenne töltve.
    De amíg a nagyobb részt a gáz-olaj-biomassza(fa!)-szén teszi ki, és ezek összhatásfoka jó esetben eléri a 30%ot globálisan, addig szerintem értelmetlen is a vitát folytatni, mert eleve az erőműves 30%nál bukik az egész villanyautós dolog. És Balaton-felvidéki gyerekként elég szar átélni, ahogy a bakonyi erdők szépen lassan belefolynak az akksikba (lásd ajkai erőmű)

    Városba tök jó a villany, sőt, oda megoldanám, hogy minimum a harmada villanyos legyen, de ehhez az embereknek is változniuk kellene (nem fognak)
    Toyota azért tolja a hibridet, mert annál jelenleg nincs kevésbé környezetkárosító megoldás. Nem véletlenül fejlesztik. Nem hülyék a japánok maradjunk ennyiben.

  • Tüzi

    veterán

    válasz makkmarce #115 üzenetére

    Az iparág vár sokat. Ott meg vannak olyan emberek akik nálam jobban képben vannak ezzel kapcsolatban. Gondolom nem véletlenül várnak tőle sokat, és nem véletlenül szállt ki a bosch is a cellafejlesztésből 1.5 éve, mert tudják, hogy ami pénzt most beleölnek, az a szilárd elektrolit akksik ipari termelésre felfutásával lényegében köddé válik, és elfújja a szél.

  • Tüzi

    veterán

    válasz bambano #98 üzenetére

    Reális indok? Helyzete válogatja.
    Ha a tőkét arra használják fel, hogy másokat még jobban ki tudjanak zsigerelni vele, akkor van.
    Ha a tőkét arra használják fel, hogy politikai előnyt kovácsoljanak belőle önös érdekből, akkor van.
    Ha a tőkét arra használják fel, hogy a versenyhelyzetet ellehetetlenítsék, akkor van.
    Ezer példát fel lehetne sorolni mindegyikre.
    De szerintem abban egyetérthetünk, hogy ezt a rabló-kapitalizmust valahogy meg kellene regulázni, mert már most látszik, hogy reccs lesz/van. Gazdasági, társadalmi, meg kb minden téren.

    A Teslától pedig ne várd, hogy megmenti az ökoszisztémát, mert hatalmas csalódás fog érni.
    Egy P100-as tesla évi 10-12.000es futásteljesítménnyel kb 8-9 év alatt ér el odáig, hogy talán már ledolgozta a gyártása során keletkező co2 puttonyt, és akkor még nem esett szó a li-ion akksipakk sorsáról, töltéséről... a Toyota nem véletlenül nem ért egyet a villanyautóval, és tartja a hibridet a legjobb választásnak. Nyilván más lenne a leány fekvése, ha már a DEMO project 10-15 éve befejezett sztori lenne, és gombamód nőnének a fúziós erőművek... a következő nagyobb game-changer a solid state akksik lesznek, de azt tudni kell, hogy abban a pillanatban a jelenleg működő li-ion akksi gyárak értéke lényegében a bennük fellelhető fém összértéke lesz.
    Kivi vagyok, hogy ezt Musk elvtárs miként fogja lereagálni.

  • Tüzi

    veterán

    válasz tha_answer #88 üzenetére

    Menj el a rozsdavölgybe komám, aztán éljél meg.
    Biztosítást ne felejtsd el fizetni, különben úgy jársz mint ők itt (példának okáért)
    [link]
    Ja, meg közben rakjál félre a gyerek sulijára, meg fizesd a sok lószart.
    Ha sikerül, akkor megemelem a kalapom.

  • Tüzi

    veterán

    válasz beyruth82 #75 üzenetére

    Az emberek nem értenek a finomkodós törvényekből.
    Ezermillió példát fel lehetne sorolni.
    Ráadásul olyanok mint az elektronok. Amerre kisebb az ellenállás, arra mennek. Teljesen mindegy, hogy az a földelést jelenti, akkor is arra fognak.
    Semmi kétségem nincs afelől, hogy csak kőkemény, mindenkire egyaránt érvényes törvényekkel, és büntetésekkel lehet lehet elérni azt, hogy a társadalmi arányok a 70-es 80-as években tapasztaltakhoz kezdjenek közeledni ismét, amit sokan úgy emlegetnek, mint az emberiség aranykora. Ez nyilván a "keleti blokkra" kevésbé igaz, de közel sem teljesen hamis állítás.

    Jelenleg nem ez a helyzet. A gazdag megússza a pedofil-botrányt is (lásd usa @ anglia) a kisembert meg szénné szopatják ha a törvényerdőben nekimegy egy facsemetének, csak azért, hogy a "rend" látszatát fenntartsák azok, akik igazából a rendszer haszonélvezői, miközben ezek mindenhol a társadalmi igazságosság, egyenlőség, és hasonló parasztvakító neonfény dumát nyomják a plebs pofájába.
    Ezalatt pedig szépen híznak. A Te meg az én káromra.
    Engedtessék meg nekem, hogy ne tessen ez.

    Mindegy, eltértünk a témától.

    Amúgy +1 a hsz-edre.

  • Tüzi

    veterán

    válasz dabadab #69 üzenetére

    Hajmeresztő? Helyes.

    De akkor kérlek mesélj nekem egy sztorit arról, hogy miként raknád az emberi civilizációt olyan pályára, amin az öndestruktivitás mértéke visszavágható lenne arra a szintre amit a bolygó eltartani képes.
    Szerintem ez csak a kapzsiság és kizsákmányolás drasztikus letörésével megoldható. Ami maga a pénz végső soron.

    Arról már megoszlanak a vélemények, hogy a huszonnegyedik óra még előttünk, vagy már mögöttünk van, (én utóbbit pártolom, és olyan 25-30 évre saccolom), de abban mindenki biztos, hogy minél több időt baszunk el a fingfűrészeléssel, hatványozottabban fog fájni a cselekvés, vagy maga a végeredmény.

    Amúgy az olajat is vízzel oltjuk, csak adunk hozzá habképzőt, általában 2.5%-nyit.

  • Tüzi

    veterán

    válasz dabadab #59 üzenetére

    Nem is akarom felfogni, mert semmi értelmét nem látom.
    Ennek semmi más értelme nincs, mint egymás farkának a méregetése. "Nekem több van mint neked". Ezért van a SUV mánia is, mindenki mutogatni akarja, hogy mennyire "sikeres".

    Pontosan ezért mondom, hogy ha tényleg akarna mondjuk az ENSZ tenni valamit a egyenlőtlenség folyamatosan növekedése ellen, akkor bevezetnék a személyi vagyonlimitet.
    Én úgy gondolom, hogy mondjuk 50 millió usd-nek megfelelő összeg mindenkinek elég kellene, hogy legyen bármire.
    Aki ezt túllépi, azonnali vagyonelkobzás, amit meg szétosztani a legszegényebbek között.
    Ha rajtam múlna, be lenne tartva hidd el, azonnal karlevágás lenne a legkisebb mutyi esetén is, nagy esetén pedig Old Sparky.
    Első lépés lenne, hogy a tőzsdét a jelenlegi formájában beszüntetném. Az nem más, mint szar törvényekkel körbebástyázott kontraproduktív pénzszivattyú.

  • Tüzi

    veterán

    válasz Egon #44 üzenetére

    a csávó nem csak adót csal, hanem gyakorlatilag rabszolgákat tart a cégében... kihasználva azt, hogy a két parton található jóléti gócpontok kivételével a komplett "rozsdavölgyben" kb olyan állapotok uralkodnak mint nálunk, keleten.
    [link] van párezer ehhez hasonló cikk a neten.
    és nem ő az egyetlen.

    én nem pártolom a kommunizmust, se a szocializmust, de ez a kizsákmányoló kapitalizmus ez lehet, hogy rosszabb azoknál is.
    de ezt már nem lehet társadalmilag sem rendbe hozni.
    itt már csak egy ezer km-es aszteroida fog rendet rakni, más nem.

  • Tüzi

    veterán

    Színjáték.
    Ez a mennyiségű pénz szerintem kb a belépő az igazán gazdagok körébe.
    Gates, Jeff meg a többi csak a kirakat...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés