- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Ok, csupán azok a házipornók és bankszámlaszámok, e-mail tartalmak, stb amik egy okostelón átmennek.
Nem volt sokkal elavultabb, mint a mostani. A guglimap is úgy kihagyott körforgalmakat, elágazásokat pl Franciao.-ban, friss térképpel, mint a huzat. Nem volt hibátlan az igo-s térképkészlet pláne a balkánon, de valahogy mégiscsak komoly kalamajka nélkül eljutottunk vele többször is különböző dél-Dalmát falvacskákba igencsak fura utca/hsz kombinációkra, saját útpreferenciákat beállítva, benzinkutakat megtalálva, stb-stb.
Ja képzeld, még live traffic is volt ám akkor, TMC-vel
- igaz, sose használtam. Az egész cucc egy olyan vason elfutott, amit manapság már okosórába is soványnak tartanak.
-
válasz
makkmarce #272 üzenetére
Senki se mondta, hogy 2 fillérből kell. X milliárd ember összes személyes adata enyhénszólva túl magas ár olyasmikért, amit a gyakorlatban némi 1x kifizetett kp-ért megkaptál 15 évvel ezelőtt.
A mostani telómon kb a nagyobb kijelzőt tudom gyakorlati fejlődésként többletként elkönyvelni a 2009ben használt htc kaiseremhez képest. A többi csillámpor a netes bloatware kezelésére.
-
-
-
-
-
-
1. A puntok hány %-a gyullad ki? (itt egy tesla, egy "fél" tesla (nem egészen ér, uis karambolozott előtte), plusz egy másik "fél" tesla. hány eladott példány*vezetett km-re is?
2. Melyiktől van esélyed elmenekülni, egy kigyulladástól vagy egy felrobbanástól? -
töltés közben robbant fel egy kínai hibrid autó - csak kicsi adalék a villanyverda témakörhöz /re "prototípus szint" (ld még: samsung note 7)
-
-
válasz
makkmarce #242 üzenetére
Fantasztikus, megvilágosodtam... És egyúttal itt a fentebb emlegetett prototípus probléma: ha az ólom-kadmiumos változatokat nem tolták volna orrba-szájba, támogatva 10évvel ezelőtt (akkor uis még kivételzetek a RoHS-ban a napelemek kedvéért), akkor nem halmozódik fel a rendszerben a fentebb említett 11ktonna ólom, 0.8ktonna kadmium. Nem mellesleg ezek valszleg még dolgoznak, a 2010ben telepített cuccok kb 2030 körül adják be az unalmast.
-
-
válasz
makkmarce #236 üzenetére
Legközelebb magad csináld a házi feladatod, leülhetsz 1es:
"The following are some panels that do or may contain toxic material.
• CDTe solar panels may be a hazardous due to cadmium.
• Gallium arsenide (GaAs) panels may be hazardous due to arsenic.
• Some older silicon solar panels may be hazardous waste for hexavalent chromium coatings.
• Newer, thin-film solar panels contain CIS/CIGS and may be hazardous due to copper and/or
selenium." [link]“From the installed capacity and the performance-related weight, we can estimate that in photovoltaic industry by 2016 about 11,000 tons of lead and about 800 tons of Cd (cadmium) have been deployed. “ [link]
-
"francia autók" -hja, mondasz valamit, nem kevés példányba kár ott a nyersanyag
.
SzVSz 10éven belül lesz értelmes villanyautó. Igény van rá, ha sikerül érdemeben tovább tisztítani az energiamixet, és mondjuk egy 2-3as faktorral javítani az akksik energiasűrűségét+fajlagos árát, már fullra versenyképes lesz a villany.
#234: nehézfémek a mostani napelemekben vannak. -
-
Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, ami még ha osztjuk is kettővel a német tanulmányt, majdnem olyan környezetterhelő, mint a fosszilis ÉS nem mellesleg az új fosszilisnál nem kicsit drágább - az ésszerű élethelyzetben/valóságban beszerzett kicsit használt fosszilisnél meg SOKKAL drágább, abba beledöglesz?
Ez egyelőre egy hobbi. Fizessék 100%-ban a hobbisták, az én adócentjeimet meg hagyják békén.
A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. Tömeges béta-akksik nyomatásához viszont kell, és ez bizony már túlmutat a pénzzel megfizethető értékeken.
Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással, és ha tényleg kész a cucc, akkor engedjék fel x milliósra a darabszámot.
-
Mert nem tudok másfél naponta kútra járni áramért ember, azért szempont! Meg ha hazamegyünk anyósékhoz az a szokásos 2 helyett 6 megálló, ráadásul még várjuk is meg, hogy fullra feltölti. Nyaralás ugyanez. És szvsz ezzel nagyon nem vagyok egyedül, legalábbis ahogy elnéztem legutóbb a horvátoknál nem mi voltunk az egyetlen külföldi rendszám - de még a Kiskunfélegyi Tesco-parkolóban se. Telibesz.rom, hogy vannak emberek, akiknek a sarki közért a kis házi Bamako rallyjuk legtávolabbi pontja.
" első benzines autók " = prototípusok? Értemén, 100évvel ezelőtt így finanszírozták a fejlődést. De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani és egyébként effektíve az állammal megvetetni (adókedvezmények, stb). Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe.
Nincs repülőgépem. Vagyis van, és az pont akksival működik, csak egy egérnél nehezebb súlyt nem bír el
-
-
-
Ez nem egy windóz "frissítés", amit alfaverziósként kiadva segít helyrepofozni a százmillió felhasználó. Itt feleslegesen legyártanak xmillió prototípus terméket gigantikus környezeti erőforrásokat beáldozva, a felhasználótól 0.0 hasznos infót kapnak a lítiumakksi-fejlesztéshez (ami kb az egész sarokköve). Majd 10év elteltével kiadják a 1.0-ás verziót köszönhetően egyéb iparágak (konkrétan akksiipar*) fejlődésének ami ráadásul egy tisztább energiamixből eszik. Az első 10év tiszta pocséklás volt nulla ökológiai és technológiai haszonnal, de legalább a vásárlókat + őket támogató államkasszákat is jól kizsebeltük.
*megj: akksiipar !=elektroautó-ipar, vastagon fejlesztenek a mobilteló-gyártók pl, 2 nagyságrenddel kevesebb nyersanyagot felhasználva. Simán meg lehetne várni, míg az akksik elérnek egy értelmes energiasűrűséget, hogy pl 500km hatótávhoz elég legyen egy <100kilós darab, a mostani környezeti lábnyom hatodáért.
-
Nekemis ez a sejtésem. Viszont magas atom%-al egész jól elvan a gazdaság, lásd pl Franciao-ot. Az atomot se baj, ha kiváltják vele, mert akkor ugye nem kell olyan sok súlyosan radioaktív szemetet elásni (mivel a fúzió is igencsak energikus magreakció, valamennyi valszleg itt is lesz, csakhát nem egy dombnyi hosszú felezési idejű transzurán szutyok), de valszleg rendszerszinten nyugodtan tovább lehet menni pl a lignit kukázása irányába.
-
Ennyi, és ha ez megvan, akkor 20éven belül lehet kukázni az összes szenes, szélkerekes, nehézfémnapelemes, olajos, gázégetős baromságot. Najó, mondjuk 90%-ukat.
A szpész-szex érdekes, de globálisan sokkal-sokkal égetőbb problémáink vannak, többek között az energia és az élelmiszerellátás területén. Mindkettő éppenséggel működik, de gigantikus lábnyoma van a bolygó ökoszféráján: gondoljunk csak bele, hány millió km2-t lehetne visszaadni a természetnek, ha az élelmiszertermelés hatékonyságát 20-30%-kal megugrasztanánk. Energiában meg ugye ott (lenne) az ITER...
Rengeteg használható szürkeállomány is lenne ehhez, csak kellenének ösztönzők kisiskolás kortól, hogy ne a bankárok trágyadombját vakargató senior java developer meló lebegjen minden gyerek szeme előtt, hanem ugyanúgy becsüljék meg a fizikust és a botanikust/agrárszakit is.
-
Re SuperSmartGrid: igen, érdekes és témábavágó, h korunk szupergazdag szereplői inkább saját műholdflottában és mars-expresszben gondolkodnak, mint hasonló projektek érdemi támogatásában. Ha minden 20Mrd$ feletti vagyonú ember bedobott vna 1mrd-ot fúziós energia kutatásra, akkor már fúziós hajtású rollerrel menne a gyerek iskolába...
Re Kína: noigen, oda koncentrálta a világgazdaság a köryezetszennyezés igencsak nagy részét, ma is azért fizet neki a német "zöld" ipar, h ne az otthoni mutatók legyenek rosszak...
-
"Amelyik húgyagyú meg a direkt a városban vigéckedik, és arra polírozza a bohócot, hogy milyenfaszánfüstöl az autó, az még kapna ajándékba párszázóra közmunkát is ha rajtam múlna."
+1!
Szelet az atlanti tengerparton, napot meg valahol Malaga és Almeria környékén kell(ene) halászni. Nem véletlen, hogy búzát sem az alpokban 2000m felett próbálunk termelni...
-
. Végülis sokaknak nincs
. Akiknek meg igen, itt lehet folytatni: Autós topik.
-
Értem, tehát a műszer a helyi felgyújtott szemétdomb közepén, v minimum a városba vezető főúttól 50 centire, kipufogószinten volt?
Nem tudom, de az megvan, hogy a leírt élményünk nem egy nagyvárosban történt, hanem Szentes mellett. Plusz kocsival áthaladva az alföldön, random parkolóban megállva se volt sokkal jobb a levegő. Pedig nem a húsvétoló törökök pöfögtek zárt kocsisorban (5p alatt max 3 autó járt akkor arrafelé).
#191: én ezt feladtam, jehovásokkal nem vitatkozom. Kb 20 hsz-ben kaptál értelmes válaszokat, többek között ezekre is. Sajnálom, hogy csak a kiforgatás és az ovis "legyenazenyémazutolsószó" megy. Részemről befejeztem veled ezt a diskurzust, nem dolgom téged bármiről is meggyőzni.
-
1. persze, hasonlíthatom nyergesvontatóhoz is a kocsinkat, végülis ebből is sok jár a szokott útvonalamon, de kb itt megszakad a hasonlóságok köre. Adott célra szánt eszközöket kell összehasonlítani, pl Model S-t a Passat-tal, Twizy-t a Smart-tal.
2. A használható/hobbiból kapható és az államilag adókkal/adófizetői pénzből TÖMEGESEN finanszírozott eladások közötti különbséget kéne itt érezni.
3. "Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják." - de nem teszik, és nem úgy tűnik, hogy <10éven belül mondjuk 60-80%-al valóban (!=kiszervezzük a szennyezést afrikába, d-amerikába, stb) tisztább lenne sem az áramelőállítás, sem az akksigyártás. Utóbbival kapcsolatban bizakodóbb vagyok, nagyon remélem 5éven belül látunk valami forradalmian új akksikémiát. Ez egyúttal ha megvalósuk, bizony úgy nullázza majd a mostani vicc energiasűrűségű akksik mostani 10+kEUR értékét mint elefánt a porcelánbolt kínálatát.
" attól, hogy neked nem jó 1 150km-es villanyautó" <- az 1150km-es <20eEUR beszerzési áron már rendben lenne
.
#186: <-
ez egy vicc? Feltűnt a "tökéletesen sík és egyenes úton is van miért aggódni" kitétel...
-
Nem tudom, de nem egy ilyen van, úgyhogy annyira nem áll messze a valóságtól. Ahogy az sem, hogy amikor valamelyik télen az alföldre hazalátogatva családostul majd megfulladtunk a "normál" kinti levegőtől. Késő este különösen durva volt, de az enyhe füstszagot napközben is érezte az, akinek nem szokott hozzá az orra.
Hideg volt, -10körül, minimális légmozgással.
-
válasz
makkmarce #181 üzenetére
"A gonosz norvégok megmérték forgalomban is:"
Nna, ez jó, ilyen, valós körülmények között mérés kéne még sok. Egyébként az USA/EPA vs VW sztori is hasonló él mentén alakult ki.
Nem látom, hogy mértek volna konkrétan EUR4-es és 5-ös kocsit, azért kíváncsi lennék, pl a passat soron belül van-e bármi valós előrelépés az adblue hozzáadással.
-
válasz
Tigerclaw #179 üzenetére
Így van, fentebb írtam, hogy a környezetvédelmi helyzet érezhető javításához masszív társadalmi fejlődésre is szükség lenne.
Ezek után az új dízelt bezúzatva teslába pattanni kb olyannak tűnik, mintha árvízkor a tiszaugi gáton az ember teáskanállal indulna neki kikanalazni a felesleg vizet, és persze nagy p.fával hirdetni, hogy ő mennyit segített.
-
válasz
makkmarce #176 üzenetére
"a nagyobb motorú autóknak jóval többet enged" - he? Én itt motorteljesítmény alapján semmilyen kivételezést nem látok, csak járműosztály szerinti kategorizálást. A 200+lovas SUV-d ugyanúgy személykocsinak számít, mint egy smart.
Nagyságrendi engedmény - ami komoly környezetvédelmi prüntyögésre adhatna okot, amúgy sincs,
Pl NOx EUR6 személykocsi: 0.08g/km, EUR6 furgon: 0.125g/km. PM-érték mindkettőnél uaz.Az elektromos "robogó" (ugyebár villanymotorral már nem robog
) gyakorlatilag az e-bike-okkal versenyez, utóbbiak valóban jól elszaporodtak és full életképes városi/kishatótávú közlekedési eszközként bizonyítottak. Ha nem lesz életképes/tényleg környezetbarát villanyautó-ajánlat a következő 4-5évben, akkor sztem ilyenből szerzünk be 2-3db-ot a családban. Parkolni is sokkal 1xerűbb, mint kocsival.
-
válasz
makkmarce #170 üzenetére
Az igazság valahol a kettő között van. A városi levegőtisztaság ügyében pedig egy kicsit körül kéne nézni, milyen szörnyek is szaladgálnak az utakon, ezeket bezúzni/kipufogóját a tulaj végbelébe feldugni, mielőtt az EUR6 szintet elkezdenénk boszorkányüldözni. Ezekből nincs kevés, pláne K-Európában. Ha ezeket és az őszi-téli szeméttelfűtést felszámolták, a járműpark eljut egy valós eur4 minimum-szintig, és még mindíg nem javul a tüdőrákod, akkor kezdhetjük a maradék fosszilis jármű kitiltását az utakról.
Egyébként meg: "Rendszámelvétellel büntetné a környezetszennyező autósokat Hanula Barna"
Ja, és a robogókra-motoroka is rá kéne nézni, mert azokból sem ritkán jön komoly füstcsík.
#171: nekem kb a model S vs Passat 2.0 összehasonlítás játszana pl. Úgy, hogy alapdolgokat (pl akksifeldolgozás élete végén, féltonnás többletsúly szállítási költségei, harmada hatótáv miatti extra kútrajárás) nem "felejt" ki.
-
1. Nehezebb = differenciális gondolatmenet, ahelyett, hogy külön-külön számolgatsz, szimplán a többletsúlyból indulsz ki. Ha a fosszilis lenne nehezebb, akkor oda írnánk a szállítási hátrányt.
2. Prototípus fogalma megvan? Na, pont ezért. LaposTV-ből se veszek 100"-os OLED-et, asszonyt+gyereket rabszolgának eladva, fél vesémet elzálogosítva. Jelenleg nagy tömegben prototípusokat erőltetnek a világra, amiknek az egyetlen valós haszna egyelőre a szennyezés kiszervezése a Ny-EU nagyvárosokból máshová/más formákba. Mindez kompromisszumokkal (hatótáv), és még masszív állami támogatás mellett is drágán.
3. Kínai disznóólban gyártás/Szándék: így is lehet fogalmazni, de gigantikus pénzhegyek is vannak a dolog mögött. Ha ezen változtatni akarsz és tiszta útra terelni a teljes supply chaint (nagyonnagyon kéne, uis lassan 10milliárdan szagoljuk egymás hónalját), az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli. Kb olyan szinten, hogy a cikk témája Bezos-ok és Musk-ok nem is létezhetnének, mert minden fillér hasznot a folyamat tisztításába kellene visszaforgatni. Nevezhetjük ezt szándéknak, de kb akkora "szándék" kellene mögé, mint ami a francia forradalom mögött volt. Őszintén, valami ilyesmire szüksége van a világnak, csak nem tudjuk, hol kezdjünk hozzá.
4. Senki. Csakhogy a szén a legszutykosabb energiahordozó, az egészen biztos, hogy a szén+nap nagyságrendekkel rosszabb az atomnál. De itt is megáll, hogyha csinálnak egy 20 helyett 50-60%-os hatásfokú, nehézfém-mentes és szintén 20+évig jó napelemet, földbetemetős lapátok helyett valami ésszerűbb megoldást találnak a szél/árapály kihasználására, akkor lehet nagyban tisztítani az energiamixet. A szenet, pláne lignitet szvsz totál ki kéne nyírni belőle.
#168: az olajnak és a nehézfémeknek is megvan a hátulütője, ha a kivégzett Mauritius-i korallzátony képsorait nézzük, talán esélyes a döntetlen. Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta (sok helyen zero emission-ként reklámozzák): azért ne legyen már 0ás tétel a Kongói és Bolíviai bányatevékenység...
Szumma-szummárum, mint r=1.1 autóhasználó (és igen, ha nem szorítanak fegyvert a fejemhez, nem fogok napi 1.5 helyett 3.5 órát ingázni tömeg"közlekedés"sel):
- adottak a formai igények (család lévén leginkább a csomagtartóméret)
- hatótáv-igény: nyugatra szakadt honfiként nem ritkán nagyszülők meglátogatása, évi 2 "nyaralós" leugrás a tengerpartra
- költségvetés: nem, az autó nálunk nem "fizetem10évigahitelt" kategória. 10-12kEUR-ból legyen egy jó állapotú használt. És itt van még egy bukfenc: mennyire bízol meg egy pl 3éves használt lítiumakksiban? Ja és azt nemigazán látom konstruktív megoldásnak a költségvetésre, hogy az állampolgárra extra+ adókat sarcolnak ki, amiből állami támogatással lenyomják az elektro árát/ha adófizetés címén kell kifizetnem az árát, az is felár. -
Attól függ, hogy jön-e valami akksi-messiás. Erre a tudomány szerint nincs kizárva az esély, de egy ismerősöm (akksikkal foglalkozó vegyészkutató) szerint az akksiágazat rosszabb a maffiánál, keresztbe-kasul levédtek mindent szabadalmakkal, lassítva a fogyasztóhoz is elérő fejlődést. Nehéz olyan akksikémiát fejleszteni, amit ne védetett volna le már előre valamelyik nagy gyártó "placeholder"ként.
Noigen, a dízel nem rövidtávra való. Nekem a napi betevő kb 100-120km két részletben futva, ez a németeknél nem ritka szitu. Viszont van ismerős (gyerkőc csoporttársának fejkendős szülei) akik a lakhelyüktől <10km-re dolgoznak (bocsánat, csak anyuka dolgozik) és a benga merci SUV-al mennek le a szomszéd utcába a gyerekért. Na az ilyentől elvenném a kocsit...
#163:
1. felfogtad, hogy a súlykülönbségen rugóztam, nem az abszolút súlyon? Fél tonna extra szállításról feledkezel el autónként, míg a gázolajszállítás lábnyomát beleveszed2. idővel se biztos, hogy lesz töltős garázsom. Természetesen egy 1000km hatótávú, <300kg, ésszerű árazású akksira nyitott vagyok, ha nem kell Mayak-ot játszani érte a természettel. Én leszek a legboldogabb, ha 20éven belül lesz egy tényleg környezetbarát, minden célnak megfelelő villanyautónk. De nem azért, mert valami sötétzöld barom extrém adókkal rám kényszerít valamit, aminek alsóhangon minimális a környezeti haszna és az én élethelyzetemben (napi 100km, nuku töltős garázs + évi 3-4x európát keresztbeszelő 1500+km-es utak) tök macera. Slusszpoén még, hogy a papíron zöld célokra bezsarolt adók nagyrésze oda se ér a fejlesztéshez, finanszírozzák belőle az újnémetek-újfranciák rezsiktgeit.
3. Kína baja a szennyezés persze, csak próbáld meg tiszta üzemben gyártani: hirtelen 4-5x annyiba fog fájni a napelem, mert a nehézfémek eltakarítása (jóval) többe kerül, mint maga a gyártási folyamat. Ja, és nem csak pénzben kerül többe, ez is energiát, munkát, stb igényel = kadmium helyett CO2. Újrahasznosítás: tudod te miről beszélsz? ugyanez a téma... Ott tartunk, hogy az ipar azon nyafog, h a PET palackokat nem akarják újrahasznosítani, mert olcsóbb tiszta nyersanyagból dolgozni. Ezt képzeld el egy sokkal komplexebb napelemtáblával...
4. Engem nem informáltak, hogy a nap is magasabb beesési szöggel és 8 helyett a nyári 14 órás munkarendben dolgozik Januárban...
-
-
válasz
Tigerclaw #156 üzenetére
Egy dízeles plug-in hibridet el tudnék képzelni következő kocsinak mondjuk egy 80km körüli hatótávú akksival. Városban, ahol többet eszik a fosszilis, ráadásul még az eur6 szint is produkál némi szennyezést mehet full elektro módban, de nem kell az értelmes hatótávhoz féltonnás akksiszörny.
Akinek nincs szüksége hatótávra, az járjon biciklivel. A saját városkánkban én is azt teszem.
#158: a katalizátort instant kinyírná a kén. Igen, valamennyi savas esőt eredményez az óceánon, kérdés, h ez számottevő mennyiség-e
. Annyit azért nem produkálnak, mint a 70es évek hőerőművei.
-
válasz
Viktor77 #154 üzenetére
A hajók so2-jétől amúgy annyira nem félnék, ez az egy csúsztatás, amit fosszilis-párti oldalról találtam egyébként: autók értelemszerűen ~nulla so2-t pöfögnek ki, uis a katalizátorok miatt alapkövetelmény a kb tökéletes kéntelenítés. Ha maradna is valami az üzemanyagban, az megkötődne a katalizátoron (és kinyírná azt). Hogy a hajók so2-je sok-e vagy sem, nem tudom, ebből nem derül ki - 0-val osztva bármit meglehetősen nagy számokat írhatunk...
-
válasz
makkmarce #151 üzenetére
Ok, nem érdekel, hogy te hektószámra vedeled a benzint, nekem ennyi lónyál fogy, kb a golf-nál kicsit nagyobb kocsiban, ott, ahol rendszeresen vezetek/az elmúlt 300ekm-t töltöttem. Kicsike homokszem a gépezetedben: az áramtermelés emissziójánál csak a közvetlen kibocsátás szerepel (hiába keresed a táblázatban, nincs ám odaírva, kicsit olvasgatni kell a forrást) márpedig ez egy fentebb részletezett napfarmra akkoris 0-ás érdéket fog kiadni, ha minden hónapban konténert kapnak kínából hajón+kamionon.
Másik apróság, hogy a példában szereplő e-golfod 35.8kWh-s akksival (ez ugye definiálja a gyártás CO2 lábnyomának jelentős részét) szerelték, amit egészen pontosan HATSZOR gyakrabban kéne kútra vinnem (az éjszakai parkolóhelyem kb 100méterre van a legközelebbi konnektorhoz és az még csak nem is a lakásunk), gyakorlatilag másfél naponként. Egy dolog, hogy ez ugye plusz felesleges mászkálás/emisszió, másik, hogy ennyi elb.szni való időm nincs.
Hiányolom még a reális körülmények között x év alatt megdöglött akksi komplett feldolgozásának CO2 lábnyomát (ha már az elégetett dízel lábnyoma ott van). Vagy úgy ahogy van kib.sszuk őket az erdő szélére?
-
válasz
makkmarce #148 üzenetére
"Diesel consumption per 100km 5.9 Liter" - meg is van az ordító baromság, amit keresel.
Kb egy hónapja ugrottunk haza Mo.-ra egy 1.6tdi octaviával ami uez a motor: 4.1liter/100km-es fogyasztást hoztam össze 3000km-es szumma távon. 8éve megvan a kocsi, többször is néztem a fogyasztást, sportosabban vezetős időszakaimban se ment SOHA 5liter fölé a fogyi.
Ennyit erről, hogy ki hogyan csúsztat, kb ennyire bízhatunk a többi "forrásukban" is.
-
Feletted meg van válaszolva mindkét kérdés, az a "borzalmas nagy passat" kb a jóval kisebb, 150km-enként konnektorért imádkozó Leaf-el azonos súlyú, és ezeket bizony le kell szállítani a világon pár db gyárból a sofőrig, illetve a szükséges nyersanyagokat el kell vinni a gyárba.
Azon is el kéne gondolkodni, hogy mekkora hatótávja legyen a kocsinak: villanyverdából a Tesla még csak hagyján, de a többi már napi melóbajáráshoz is necces lehet, ha nincs töltős garázsod és kúttal kell szórakozni ahelyett, hogy vacsorát főzz a családnak. Egy Németo->Magyaro családlátogatáshoz meg kb jobban jársz, ha húzod magad után a hosszabbítót..."Illetve az olaj kitermelése-szállítása-finomítása nem hiszem, hogy még a szénerőműves árammal is akár csak pariban lenne. "
Nem hit kérdése, vannak, akik szentül hiszik, hogy lapos a föld...
Szolárfarm:
1. kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból (ezeket ugye mind bányásszák, szállítják mint az olajat) legyártja a napelemet, gyártási felesleget kiereszti az első folyóba.
2. a kész elemek ezer tonnáit elszállítják egy tengeri kikötőbe, átfüstölik Ny-Németo.-ba, ahol ez nagy divat/tolják bele az adófizetői milliárdokat
3. ott tarravágnak x hektár erdőt/volt erdőterületet nem adnak vissza a természetnek, hogy legyen hely a szép "zöld" erőműnek, valag munkaerővel felhúzzák a rekordalacsony energiasűrűségű (MW kapacitás/tonna anyag) rendszert
4. a kb 25évet élő napelem 20% alaphatásfokkal, az idő 90%-ában nem ideális beesési szöggel (=a nap felében hiába a verőfényes napsütés, feleződik-negyedelődik a felvett energia) dolgozik - ha épp nincs beborulva, márpedig Ny-EU-ban, ahol ez nagy divat, sokszor be van.
5. Január-Februárra teszünk félre akksit?
6. Ha lejárt az élettartama/kinfingott egy panel, dobhatjuk mi is valamelyik folyóba az egész készletet, nehogy kadmiumhiányosak legyenek a halak.Ha már a hitnél tartottunk: Tippre ennél egy OBI-s 120EUR-s benzines generátorral zöldebb áramot állítok elő, olyankor, amikor szükség van rá...
-
Az aktuális Passat is 1500kiló környékén van, ami fél tonnával könnyebb a model S-nél. Ez kb a méretesebb/családi autó kategória. A dupla nyersanyagigényt nem tudom - bár a kobaltért és a lítiumért elég sok földet kell felforgatni Kongóban és Bolíviában.
Hja, a napelemek miatt nehézfémekkel kivételező EU-direktíva tényleg vicc - vagy inkább szomorú
. Másik tétel, hogy nem Ny-Németo.-ban kéne erdőirtást végezni a kedvükért, hanem a szaharába kéne lecseszni őket a homokba, ahol napfény is van és a helyi növényzetet se nagyon zavarja.
-
Valahogy mégiscsak cseszik újrahasznosítani a nem kevés/elég brutál környezetterheléssel bányászott lítiumot+kobaltot.
#134: áldás és átok is lehet a sávos, lásd az értelmiséget 1:1-ben nyugatra üldöző 90es, korai 2000es évek kulcsai, ami szerint az átlagjövedelem már max kulcson adózott.
-
válasz
Tigerclaw #125 üzenetére
+#124: nem, nem felejtették el a well-to-wheel elemzés van. Ahonnan divat kihagyni igencsak vaskos elemeket, az pont a viszonylag új "zöld" oldal.
Ebből esznek, azért nem egy Kína:
Egyébként lehet csúsztatni - csak a 25%-al rosszabb ból aligha lesz 50%-al jobb a valóságban. Ha meg ugyanakkora a környezeti lábnyom, akkor mi a frásznak szenvedni 3x annyiba kerülő és fele hatótávolságú autókkal.
Ja és amit nem szokás számolni: mekkora is a lábnyoma a mostani autópark idő előtti bezúzásának? Semmi sem indokolja egy működőképes 1tonna+ mindenféle ötvözet és műanyagkompozit gépezet rásózását a hulladékkezelő ágazatra 20éves kora előtt.
-
Elektromos autózás: komoly figyelmeztetés érkezett
Az elektromos mobilitásra való átállás növeli a károsanyag-kibocsátást a kieli IfW gazdaságkutató intézet tanulmánya alapján, amely szerint az elektromos autózás üvegházhatású gázkibocsátása a jelenlegi németországi energiamix mellett közel háromnegyedével múlja felül a modern dízelmotorokét - írja az MTI.
megj:ez dízel, a benzinnél lehet picit jobb.A fosszilisnél se hagyták ki a full lábnyomot. +tartok tőle, h a benga majd 2 tonnás teslák szállítási lábnyoma se kicsi, míg európába érnek.
-
válasz
t72killer #108 üzenetére
Kieg: valóban nem ő aktívan veszi ki, a rendszer alakítja úgy, hogy míg az ő cégének a végtelenségig elszáll az értéke, miközben az alföldi falucskában 0-ra redukálódik a ház értéke, amibe egy család élete munkáját fektette.
Amit aktívan kivesz és a társadalomba visszaforgatva sokkal jobb helye lenne, azok a hobbiköltségek: ő is saját műholdflottát akar, illetve pörgeti a Blue Origin-t.
Tévedés ne essék, nekem se Bezossal se az egyébként néha agresszívkismalac Musk-kal semmi bajom, nagyon értelmes emberek. A rendszer a probléma, ami ő alájuk dollárszázmilliárdokat tesz, míg a munkásaik, akik életük ébren töltött idejének 80+%-át arra áldozzák, hogy ez a pénzhegy összeálljon, nem kapnak annyit, amiből kijön egy kertes családi ingatlan a melótól <30km-re. És az amazon egyébként messze nem is a legrosszabb.
-
-
Azon kéne még elgondolkodni, hogy társadalmi szinten eljutottunk addig, hogy felsimertük: az egyén/egy "uralkodócsalád" (diktátor, király, stb) hosszú egyeduralma nem jó. Márpedig egy cég tökéletes mása a diktatúráknak.
-
-
válasz
Tigerclaw #84 üzenetére
Ez a jövedelemadó-dolog a Bezos, Musk és hasonszőrű embereket egyáltalán nem érinti, nem tudom Bezos egyáltalán utal-e magának személyi jövedelem címen pénzt a cégből.
Az osztalék vagy másnéven kamatadó még a nagyonszociális Ny-EU országokban is fix ráta.
A rendszerrel baj van, nagyon. Eleve egyre kevesebb munkásra van szükség, zajlik az automatizálás - az automatizálás hasznát viszont a befektető elviszi, miközben az egész társadalom dolgozott rajta (kiképezte, gyógyította, megvédte, eltemette a fejlesztőmérnököt) a haszonból már csak a befektető részesül.
A befektető ezekután a felhalmozott profittal rászabadul a piacra, és pl ilyen felfordulást okoz:
Európában gyakorlatilag 2x annyit kell dolgoznunk azért, hogy fedél legyen a fejünk felett, mint 30 éve. És itt nem 5-6év, hanem alsóhangon 15-20év kemény megtakarításáról van szó. Az ábrához vegyük még hozzá, hogy gyaníthatólag az ingatlanok élvezhetősége is romlott időközben a zsúfoltság miatt. A 80as években lehet volt esélyed kertes házra jó környéken - mára mehetsz valami szakadt panelba egy afrikai és egy közel-keleti törzs közé.
A pénzzel az a baj, hogy nem csak csereeszköz, hanem brutális versenybe kényszeríti az embereket. Nem vállalsz heti 60órában melót, mert élni is szeretnél? (egy pici túlórácska, meg ugye a melóbajárás napi 2 órája amiről a főnök/nagytőkés tudomást sem hajlandó venni) Mehetsz a süllyesztőbe, jön egy bangladeshi, aki vigyorogva elvállalja. Mindíg halásznak valakit, aki olcsóbban/nagyobbat behazudva elvállalja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Autós topik
- Milyen autót vegyek?
- Synology NAS
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- iPhone topik
- Fujifilm X
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
- PlayStation 5 (PS5) Digital Edition 825 GB játékkonzol, DualSense töltőállomással, ajándék táska
- Apple iPhone 15 (újszerű, független , 128 GB, 6 GB RAM, Kék)
- Samsung 55" QE55QN700CTXXH 8K UHD Smart Neo QLED Mini LED TV
- Asus VivoBook S15 S513 OLED (S513EA-L12917) Fekete - Garancia 2026.06.22.
- DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RTX 4060/5060/4070/5070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- AKCIÓ! Dell Latitude 5440 14 FHD üzleti notebook - i5 1335U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest