- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- MIUI / HyperOS topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Urby66
aktív tag
Az innovációban mindkettőtöknek igaza van. Az innováció szerintem abban van a Tesla esetén, ahogyan a már elérhető technológiákat kombinálják, felhasználják. És mivel a cég a profitból él ezért butaság lenne azt gondolni, hogy olyan terméket fognak gyártani ami neked jó. Olyat fog gyártani amit szívesen megveszel és amit a lehető legolcsóbb gyártani.
Rengeteg olyan dolog van amit a nagy autógyárak másképp csinálnak, mert "nem úgy szoktuk". Pl. a tesla előtt az autó szoftver frissítése úgy nézett ki, hogy a gyár ajánlása szerint járó motorral! több mint fél óráig csordogált az adat a szervizben az autóba. A Tesla meg megoldja wifiről miközben alszol. És ezt már a "régi nagy" autógyárak is próbálják átvenni. Mondjuk a VW példája mutatja, hogy milyen sikerrel.
És az öntött váz is hasonló. Vagy a Cybertruck sík lemezei.Vagy az említett villanymotor.
Persze az innovatív megoldás nem azt jelenti, hogy nem megy tönkre, hisz a korai Teslák esetén nincs olyan aminek nem akad be a kilincs mozgató mechanikája, vagy a sok írástól elfáradó flash chip a számítógépben...
Nekem csak az tetszik bennük, hogy mernek és tudnak is a bevált rendszereken és sémákon kívül gondolkodni és ez működik is. És alapvetően ez nem Musk érdeme, nem az ő zsenialitása. Ő csak felismerte a helyzetet és elvárja, hogy így dolgozzanak a cégei. -
-
névérték 800x, amikor részvénytársaság lettek (nemtom annak indult-e), az akkori értékük 800x-át éri 1 db része a cégnek .... szerinted mekkora osztalékot kellene ehez fizetni, hogy megérje "birtokolni" a céget?
itt egyértelműen az egyetlen "megéri" faktor a spekuláció. és ehez kellenek ezek a lufi-árak.... (és osztalékfizetés nyomát egyébként se találtam, szal így meg aztán .....
)
ok, rosszul írtam: az autógyártás megtérülése nem látszik, egészen pontosan
pedig gondolom fontos lenne, hogy abból megéljen egy autógyártó, nem?
a kvótákból lehet h életben tudnak éppen lenni, de az egyrészt nevetséges bürokrata kreténség eredménye (hogy adható-vehető ilyesmi), másrészt előbb utóbb kvázi megszűnik (amikor mindenki elektromos-gyártóvá válik, de remélem hamarabb belátja valaki, hogy ez mekkora egy abszurdum és megszűntetik ezt a káros rendszert (tudom, bilibe lóg...))
-
Tewe013
őstag
válasz
Bluesummers #120 üzenetére
Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy a Ford szintén csalt az emisszióteszteken.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Bluesummers #120 üzenetére
A kartellezéses sztori is megbukott.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Bluesummers #121 üzenetére
Hát kicsit túltoltad...
-
válasz
Ezekiell #118 üzenetére
Akkor bukja. Az ő dolga. S akkor ezzel foglalkozzatok, ne azzal, hogy Musk mekkora bunkó.
Vagy manipulált a dologgal, mert sejtette, vagy ki akart cseszni a Twitterrel, mert cseszte a csőrét, s folytathatnám.
Ti meg itt fotelszékből simán Musk fejére döntenétek 200 tonnyányi vasat, mert vagy ronda, vagy túl beképzeltnek gondoljátok. Ez van.Hát tessék, legyetek jobbak mint Musk és kész ... vagy le kell sz@rni.
Azzal, hogy én ide írok, már full felesleges, úgyis toljátok még pár órán át ezt az anyázást.
-
válasz
#48584626 #119 üzenetére
Max egybeírtam, helytelenül. Volt dízelbotrány, volt CO2 botrány, összefogásos botrány, stb...
Amíg ilyen g.ciségek kerülnek ki a németektől, köszönöm ... maradok pl. Fordnál.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/bo-300-milliard-forintnyi-birsagot-kap-a-bmw-es-a-volkswagen/ -
#48584626
törölt tag
válasz
Bluesummers #115 üzenetére
Hmm, most összekeverted a dizelbotrányt a CO2 flottaemissziós szabályokkal....
Mellesleg nem volt minden német érintett. A BMW sem.
-
Ezekiell
veterán
válasz
Bluesummers #116 üzenetére
És bukod az előleget - lásd 1 milliárd USD amit nem akar kifizetni. És ha nem tudod bizonyítani, hogy baj van a fogyasztással, nem állhatsz el. Lásd per.
-
-
válasz
#48584626 #108 üzenetére
“Hülyeség. Már a 2000es évek közepén nyilvánvaló volt, hogy az egyre szigorúbbak flottaemissziós korlátozások nem tarthatók PHEVek és BEVek nélkül.”
https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Emisszi%C3%B3s_botr%C3%A1ny
Ezek után mehet az össze német autógyártó a kukába. Ezek inkább a tőzsdén túlárazott vackok, Tesla legalább innovatív.
Ha nem lenne, ahogy valaki korábban mondta, a “triumvirátus” szándékosan lobbizna egymásnál és magasan tartanák az árat.
Nincs ott semmiféle versengés, felosztották egymás között a piacot, s fáj nekik az új vetélytárs.
Mondom ezt úgy, hogy nekem az összes Tesla ronda, nem vagyok értük oda. -
-
kikikirly
senior tag
Van még ez a Teslának van messze a leghatékonyabb hajtáslánca legenda, ha valaha igaz volt, mostanra eltűnt a különbség:
https://www.youtube.com/watch?v=C44uTJdjnxU
(15:25-től van a lényeg) -
kikikirly
senior tag
Elektromos autózásban Horváth András videóit szoktam nézni, nála visszatérő vendég teslasok.hu-ról Attila, csávó Tesla fun, de normális fajtából, nem egy videóban elhangzott a szájából hogy a konkurencia mára utolérte a Teslát, ami egyébként a Tesla rajongoknak is jó, hisz ha van alternatíva mérséklődhetnek kedvenc gyártójuk árai is(Videóban a lényeg 17:18-tól van).
Részemről ettől a közelbe sincs a konkurencia dumátoktól kapok sikító frászt, elmúlt 2 évben rohamosan olvadt a Tesla fölénye, mostanra alig valami maradt belőle, szoftveresen még mindig jobbak, de itt is minimális előnyük van, látszik hogy a hagyományos gyártók is felfogták miben más az elektromos autó mint a belső égésű, azt meg tán ti sem vitatjátok hogy a megálmodott kocsit néhány 10 millió kocsi legyártása után csak megoldják valahogy(Itt 23:08-tól van a lényeg)...
Jó a Tesla, két új gyár átadása óriási teljesítmény a részükről, szóval hajrá egyik, ne hagy magad másik...,,Én egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most. Akár ha csak a töltőhálózatot nézzük is."
Néhány év lemaradással(4-5) de a Tesla nélkül is be indult volna az elektromos autók gyártása. -
#56573440
törölt tag
" ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle"
ez nem igaz, de legalábbis egyáltalán nem biztos, és a technológiából nem következik közvetlenül."Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása"'
vevőként ezt nem tudod kimutatni, az alma sem lett olcsó azért mert mindent is integráltak az alaplapra, pedig az jelentős költségcsökkentés a részükről. Ha lenne árlistában egybeöntött modell meg nem egybeöntött modell, és azonos felszereltsésgn az egyik olcsóbb lenne akkor lenne miről beszélni. A gyártási költségek csökkenése egyáltalán nem biztos hogy megjelenik a végfelhasználói árban, sőt."Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható,"
nem havítható. Musk szerint talán javítható _lehet_ de erre 0 garancia van,.
"Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl..."
nyilván ha túlzunk akkor van az a szög, de a balesetek utáni javítások marginálsan kis százaléka az amivel érvelsz. Városban simán belédcsúszik hátulról 30-al valaki, jelenleg a legtöbb autót meg fogod tudni javíttatni mert a gyűrődési zóna elemeit eleve cserélhetőre tervezték. Amikor három darabból készül az egész kaszni akkor erre esélyed sincs. Szinte vicces hogy megpróbálod elmagyarázni, hogy komplett, használható akkupakkot meg motortokat, meg kb mindent is jobb kidobni a kukába mert egy váznyulvány sérült. Amikor városban az ilyen ráfutásos meg úgy eleve a kissebességű balesetek folyamatosak, és egy normális javítás után konkrétan ugyanúgy biztonságos marad az autó... Nyilván én is ismerek olyan embert aki parkolási karcolás után eladja a kocsit mert ő úgyis 3 évente cserélgeti és nem áll neki fényeztetni mert az nem lesz olyan, zavarja a minimális tónus eltérés. Megteheti ok. Ettől ez nem normális dolog és nem általános, főleg nem szükségszerű.
"A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár"
Ezt maximum az óperenciás tengeren túl ahol a demens öregúr a vezér tudják elhinni, mert ott valóban egyébként viszonyalg alacsony minőségű beltereket csináltak nagyon sokáig. Mára azért már ott is tudnak ha akarnak, más kérdés hogy a vásárlói mentalitás miatt sok esetben nem akarnak, de ha ültél egy teslában meg egy modernebb európai/japó/koreai autóban is, akkor azért zongorázni fogod a különbséget bent. Messze nem prémium anyagokból van... Ültem többen, nem mondanám hogy kotvány a beltér, de a prémium szegmensben azért ennél kb csak jobbat találsz.
"és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba..."
a mi lett volna ha vitákba kár belemenni, sose fogjuk megtudni merre fejlődött volna mi ha másképp történnek dolgok.
-
#48584626
törölt tag
"LOL Ezt honnan veszed?"
LOL, hát ennyit sem tudsz? 2020 vége óta, amikor abbahagyták az előző, nem faceliftes verzió gyártását, nem lehet sem S-t, sem X-et venni Európában. Hiába jelent meg pár hónappal később a Plaid az USAban, Európába a mai napig nem hozták el, ára sincs.
Teljesen mindegy mi volt 5-6 éve, az a lényeg hogy mi van ma.
"Nem, eszébe sem jutott volna EV-t fejleszteni egyik nagy gyárnak sem, még mindig a 3 hengeres vackokat reszelnék tovább, hogy beleférjenek az emissziós normákba..."
Hülyeség. Már a 2000es évek közepén nyilvánvaló volt, hogy az egyre szigorúbbak flottaemissziós korlátozások nem tarthatók PHEVek és BEVek nélkül. Gyakorlatilag az összes nagy cég elkezdett foglalkozni ezekkel már akkor, amikor a Tesla sehol sem volt.
-
válasz
#48584626 #106 üzenetére
Model St nem lehet kapni Európában.
LOL Ezt honnan veszed? Még Magyarországon is lehet [link]Nem sikerült elolvasnod, amit írtam?
Felsorolnál pár konkurenciát, ami tudja azt, amit mondjuk egy Model S? Mondjuk 5-6 évvel ezelőttről főleg, mert ahogy írtam is, mostanában már kezdenek szállingózni...Így nehéz lesz a vita...
Mióta van Model S? Mióta van eTron? Pont erről beszéltem, hogy mostmár van, de amikor elindult az egész, akkor mi volt.Nem, eszébe sem jutott volna EV-t fejleszteni egyik nagy gyárnak sem, még mindig a 3 hengeres vackokat reszelnék tovább, hogy beleférjenek az emissziós normákba...
-
#48584626
törölt tag
Model St nem lehet kapni Európában.
De ettől függetlenül ott a Merci EQS, vagy a BMW i7, Porsche Taycan, Audi eTron GT. Ezek mind sokkal jobb autók mint a Model S."egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most"
Az EV hullám a CO2 emissziós flotta határértékek bevezetésének az egyenes következménye. A Teslának ehhez nem sok köze van, ők jó időben ültek fel rá.
-
válasz
#48584626 #104 üzenetére
Nem vagyok teslafan, csak ami tény, az tény. Felsorolnál pár konkurenciát, ami tudja azt, amit mondjuk egy Model S? Mondjuk 5-6 évvel ezelőttről főleg, mert ahogy írtam is, mostanában már kezdenek szállingózni...
Én egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most. Akár ha csak a töltőhálózatot nézzük is. -
#48584626
törölt tag
"hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár,"
A teslafan párhuzamos valóságban biztos így van.
Egyébként meg komfortban messze el van maradva az árkategóriájától ( zajos belülről, szar a futóműve, ráz, igénytelen anyagok, kényelmetlen ülések, gagyi képernyő, vacak vezetéstámogató rendszer, stb). Hatótávban valóban jók, de a gyakorlatban már ott a konkurencia is. Használhatóságon nem tudom mit értesz, a Model 3 csomagtartója például elég rosszul pakolható. Viszont van frunk, az igaz."mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető"
Az EV hullám a Tesla nélkül is kialakult volna.
-
válasz
#56573440 #102 üzenetére
Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása, ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle, az bőven belefér az innováció kategóriájába. Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható, az egy dolog, én legalábbis nem abból a szempontból választok autót, hogy mennyire javítható egy baleset után, inkább az a szempont, hogy mennyire véd meg, és ebben elég jó. Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl...
A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár, mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba... -
#56573440
törölt tag
És ez mitől inniváció? És kinek? Ez van akkora innováció számunkra mint az alma fixen forrasztott ssd+ram komboja a laptopokban... Technikailag valóban senki nem csinálta eddig, de nem azért mert valami hatalmas technikai ugrás, vagy ötlet kellett hozzá, pusztán nem hitték valszeg hogy ezt is le lehet tolni a vásárló arcán anélkül hogy a sajtó meg a vevők vérbe boritanak a piacot.... Ezt először nyilván csak egy olyan gyártó tudja letolni a vevők torkán, akinek a vevőit egyáltalán nem érdekli ez, mert a kultusz, a státusz, a szimbólum mindent elbír. Ez jelenleg a tesla. Tudod ez is olyan hogy lehet az ország lendületben lejtőn is... Az innováció magában nem jelenti azt hogy valami jobb lesz, sőt azt se hogy a vásárlók érdekében történik...
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Adobe Indesign
- Le Mans Ultimate
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Új 512GB WD SN5000S Gen4 x4/ Steam Deck ready/ garancia
- Apple Watch Ultra 3 GPS + Cellular, 49 mm-es natúr titántok, kék-élénkkék Terep pánt S/M
- Dell Latitude 5520 i3-1125G4 / 8gb ddr4 / 250 gb Nvme
- HP EliteBook 450 Gen8 Intel Core i5-1135G7 (11.Generáció)
- HP ZBook Firefly 16 G19 Profi Tervező Vágó Laptop -50% i7-1255U 32/512 FHD+ Nvidia T550 4GB
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Honor 200 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető Dell GAMER laptop G15 5511
- Vadiúj számlás garanciás szupergyors hálókártya
- Új akksi! Microsoft Surface Pro 6 i5-8350U 8GB 256GB 100%sRGB 1 év garancia + billentyűzet opciók!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest