Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz pilóta #103 üzenetére

    " ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle"
    ez nem igaz, de legalábbis egyáltalán nem biztos, és a technológiából nem következik közvetlenül.

    "Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása"'
    vevőként ezt nem tudod kimutatni, az alma sem lett olcsó azért mert mindent is integráltak az alaplapra, pedig az jelentős költségcsökkentés a részükről. Ha lenne árlistában egybeöntött modell meg nem egybeöntött modell, és azonos felszereltsésgn az egyik olcsóbb lenne akkor lenne miről beszélni. A gyártási költségek csökkenése egyáltalán nem biztos hogy megjelenik a végfelhasználói árban, sőt.

    "Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható,"

    nem havítható. Musk szerint talán javítható _lehet_ de erre 0 garancia van,.

    "Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl..."

    nyilván ha túlzunk akkor van az a szög, de a balesetek utáni javítások marginálsan kis százaléka az amivel érvelsz. Városban simán belédcsúszik hátulról 30-al valaki, jelenleg a legtöbb autót meg fogod tudni javíttatni mert a gyűrődési zóna elemeit eleve cserélhetőre tervezték. Amikor három darabból készül az egész kaszni akkor erre esélyed sincs. Szinte vicces hogy megpróbálod elmagyarázni, hogy komplett, használható akkupakkot meg motortokat, meg kb mindent is jobb kidobni a kukába mert egy váznyulvány sérült. Amikor városban az ilyen ráfutásos meg úgy eleve a kissebességű balesetek folyamatosak, és egy normális javítás után konkrétan ugyanúgy biztonságos marad az autó... Nyilván én is ismerek olyan embert aki parkolási karcolás után eladja a kocsit mert ő úgyis 3 évente cserélgeti és nem áll neki fényeztetni mert az nem lesz olyan, zavarja a minimális tónus eltérés. Megteheti ok. Ettől ez nem normális dolog és nem általános, főleg nem szükségszerű.

    "A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár"

    Ezt maximum az óperenciás tengeren túl ahol a demens öregúr a vezér tudják elhinni, mert ott valóban egyébként viszonyalg alacsony minőségű beltereket csináltak nagyon sokáig. Mára azért már ott is tudnak ha akarnak, más kérdés hogy a vásárlói mentalitás miatt sok esetben nem akarnak, de ha ültél egy teslában meg egy modernebb európai/japó/koreai autóban is, akkor azért zongorázni fogod a különbséget bent. Messze nem prémium anyagokból van... Ültem többen, nem mondanám hogy kotvány a beltér, de a prémium szegmensben azért ennél kb csak jobbat találsz.

    "és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba..."

    a mi lett volna ha vitákba kár belemenni, sose fogjuk megtudni merre fejlődött volna mi ha másképp történnek dolgok.

  • #48584626

    törölt tag

    válasz pilóta #103 üzenetére

    "hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár,"

    A teslafan párhuzamos valóságban biztos így van.
    Egyébként meg komfortban messze el van maradva az árkategóriájától ( zajos belülről, szar a futóműve, ráz, igénytelen anyagok, kényelmetlen ülések, gagyi képernyő, vacak vezetéstámogató rendszer, stb). Hatótávban valóban jók, de a gyakorlatban már ott a konkurencia is. Használhatóságon nem tudom mit értesz, a Model 3 csomagtartója például elég rosszul pakolható. Viszont van frunk, az igaz.

    "mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető"

    Az EV hullám a Tesla nélkül is kialakult volna.

Új hozzászólás Aktív témák