- iPhone topik
- Ulefone Power Armor 18T - látod, milyen meleg van?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Két nap múlva itt a Xiaomi 17, van egy pár hivatalos fotó is róla
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- One mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
Elektromos autózásban Horváth András videóit szoktam nézni, nála visszatérő vendég teslasok.hu-ról Attila, csávó Tesla fun, de normális fajtából, nem egy videóban elhangzott a szájából hogy a konkurencia mára utolérte a Teslát, ami egyébként a Tesla rajongoknak is jó, hisz ha van alternatíva mérséklődhetnek kedvenc gyártójuk árai is(Videóban a lényeg 17:18-tól van).
Részemről ettől a közelbe sincs a konkurencia dumátoktól kapok sikító frászt, elmúlt 2 évben rohamosan olvadt a Tesla fölénye, mostanra alig valami maradt belőle, szoftveresen még mindig jobbak, de itt is minimális előnyük van, látszik hogy a hagyományos gyártók is felfogták miben más az elektromos autó mint a belső égésű, azt meg tán ti sem vitatjátok hogy a megálmodott kocsit néhány 10 millió kocsi legyártása után csak megoldják valahogy(Itt 23:08-tól van a lényeg)...
Jó a Tesla, két új gyár átadása óriási teljesítmény a részükről, szóval hajrá egyik, ne hagy magad másik...,,Én egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most. Akár ha csak a töltőhálózatot nézzük is."
Néhány év lemaradással(4-5) de a Tesla nélkül is be indult volna az elektromos autók gyártása. -
#56573440
törölt tag
" ugyanakkor szilárdabb és biztonságosabb is lesz tőle"
ez nem igaz, de legalábbis egyáltalán nem biztos, és a technológiából nem következik közvetlenül."Szerintem az, hogy valaminek olcsóbb és gyorsabb az előállítása"'
vevőként ezt nem tudod kimutatni, az alma sem lett olcsó azért mert mindent is integráltak az alaplapra, pedig az jelentős költségcsökkentés a részükről. Ha lenne árlistában egybeöntött modell meg nem egybeöntött modell, és azonos felszereltsésgn az egyik olcsóbb lenne akkor lenne miről beszélni. A gyártási költségek csökkenése egyáltalán nem biztos hogy megjelenik a végfelhasználói árban, sőt."Az, hogy egy balesetnél nehezebben javítható,"
nem havítható. Musk szerint talán javítható _lehet_ de erre 0 garancia van,.
"Na meg az sem nagy baj, hogy használtan nem egy rommá tört, két darabból összevarrt autót vehetsz sérülésmentesnek hirdetve, ami az első koccanásnál megöl..."
nyilván ha túlzunk akkor van az a szög, de a balesetek utáni javítások marginálsan kis százaléka az amivel érvelsz. Városban simán belédcsúszik hátulról 30-al valaki, jelenleg a legtöbb autót meg fogod tudni javíttatni mert a gyűrődési zóna elemeit eleve cserélhetőre tervezték. Amikor három darabból készül az egész kaszni akkor erre esélyed sincs. Szinte vicces hogy megpróbálod elmagyarázni, hogy komplett, használható akkupakkot meg motortokat, meg kb mindent is jobb kidobni a kukába mert egy váznyulvány sérült. Amikor városban az ilyen ráfutásos meg úgy eleve a kissebességű balesetek folyamatosak, és egy normális javítás után konkrétan ugyanúgy biztonságos marad az autó... Nyilván én is ismerek olyan embert aki parkolási karcolás után eladja a kocsit mert ő úgyis 3 évente cserélgeti és nem áll neki fényeztetni mert az nem lesz olyan, zavarja a minimális tónus eltérés. Megteheti ok. Ettől ez nem normális dolog és nem általános, főleg nem szükségszerű.
"A Tesla nem csak annyi, hogy szimbólum, hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár"
Ezt maximum az óperenciás tengeren túl ahol a demens öregúr a vezér tudják elhinni, mert ott valóban egyébként viszonyalg alacsony minőségű beltereket csináltak nagyon sokáig. Mára azért már ott is tudnak ha akarnak, más kérdés hogy a vásárlói mentalitás miatt sok esetben nem akarnak, de ha ültél egy teslában meg egy modernebb európai/japó/koreai autóban is, akkor azért zongorázni fogod a különbséget bent. Messze nem prémium anyagokból van... Ültem többen, nem mondanám hogy kotvány a beltér, de a prémium szegmensben azért ennél kb csak jobbat találsz.
"és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető, ha nem lenne, akkor nem hiszem, hogy a többiek ennyit invesztáltak volna ebbe az irányba..."
a mi lett volna ha vitákba kár belemenni, sose fogjuk megtudni merre fejlődött volna mi ha másképp történnek dolgok.
-
#48584626
törölt tag
"LOL Ezt honnan veszed?"
LOL, hát ennyit sem tudsz? 2020 vége óta, amikor abbahagyták az előző, nem faceliftes verzió gyártását, nem lehet sem S-t, sem X-et venni Európában. Hiába jelent meg pár hónappal később a Plaid az USAban, Európába a mai napig nem hozták el, ára sincs.
Teljesen mindegy mi volt 5-6 éve, az a lényeg hogy mi van ma.
"Nem, eszébe sem jutott volna EV-t fejleszteni egyik nagy gyárnak sem, még mindig a 3 hengeres vackokat reszelnék tovább, hogy beleférjenek az emissziós normákba..."
Hülyeség. Már a 2000es évek közepén nyilvánvaló volt, hogy az egyre szigorúbbak flottaemissziós korlátozások nem tarthatók PHEVek és BEVek nélkül. Gyakorlatilag az összes nagy cég elkezdett foglalkozni ezekkel már akkor, amikor a Tesla sehol sem volt.
-
#48584626
törölt tag
Model St nem lehet kapni Európában.
De ettől függetlenül ott a Merci EQS, vagy a BMW i7, Porsche Taycan, Audi eTron GT. Ezek mind sokkal jobb autók mint a Model S."egész biztos vagyok benne, hogy a Tesla nélkül messze nem tartana itt az elektromos autózás mint most"
Az EV hullám a CO2 emissziós flotta határértékek bevezetésének az egyenes következménye. A Teslának ehhez nem sok köze van, ők jó időben ültek fel rá.
-
#48584626
törölt tag
"hanem kényelemben, hatótávban, használhatóságban messze a konkurencia előtt jár,"
A teslafan párhuzamos valóságban biztos így van.
Egyébként meg komfortban messze el van maradva az árkategóriájától ( zajos belülről, szar a futóműve, ráz, igénytelen anyagok, kényelmetlen ülések, gagyi képernyő, vacak vezetéstámogató rendszer, stb). Hatótávban valóban jók, de a gyakorlatban már ott a konkurencia is. Használhatóságon nem tudom mit értesz, a Model 3 csomagtartója például elég rosszul pakolható. Viszont van frunk, az igaz."mostanában kezdenek használható elektromos autókat gyártani más gyártók, és ez gyakorlatilag kizárólag a teslának köszönhető"
Az EV hullám a Tesla nélkül is kialakult volna.
-
#56573440
törölt tag
És ez mitől inniváció? És kinek? Ez van akkora innováció számunkra mint az alma fixen forrasztott ssd+ram komboja a laptopokban... Technikailag valóban senki nem csinálta eddig, de nem azért mert valami hatalmas technikai ugrás, vagy ötlet kellett hozzá, pusztán nem hitték valszeg hogy ezt is le lehet tolni a vásárló arcán anélkül hogy a sajtó meg a vevők vérbe boritanak a piacot.... Ezt először nyilván csak egy olyan gyártó tudja letolni a vevők torkán, akinek a vevőit egyáltalán nem érdekli ez, mert a kultusz, a státusz, a szimbólum mindent elbír. Ez jelenleg a tesla. Tudod ez is olyan hogy lehet az ország lendületben lejtőn is... Az innováció magában nem jelenti azt hogy valami jobb lesz, sőt azt se hogy a vásárlók érdekében történik...
-
Cifu
félisten
"Felsorolnál pár másik autógyárat, ahol présöntvényeket használnak sorozatgyártott autókban?"
Ez volt a kérdés, amire válaszoltam, tényekkel és linkekkel, nem hasracsapásból.
Most akkor mi a probléma? Hogy az adott módon még nem gyártott senki ilyet?
Shadowbull és Blackrulz rávilágított arra, hogy mi a probléma ezzel... -
#56573440
törölt tag
ja a különbség az, hogy az egyik koccanás után javítható, a tesla három darabos öntvénye meg nem. De ezt is eladja neked úgy, hogy állva tapsolj neki, hisz mekkora fejlődés. Ha kihoznak egy egyszer tölthető elemes valtozatot te azt is meg akarnád magyarázni hogy miért a legjobb valaha, 100 évvel a konkurencia előtt jár...
-
Cifu
félisten
Saját tervezésű motorok, saját tervezésű központi számítógép és saját tervezésű (és mindez nagyrészt saját gyártású) akkucellák vannak egy olyan kocsiszekrényben, amilyet senki más nem csinál a világon (présöntvény). Ha ez nem innováció, akkor nem tudom, hogy mi lenne az...
Talán félreérthető volt az alaptétel, ez kétségkívül az én hibám...
A Tesla első Roadster és Model S tényleg nem volt más, mint meglévő technológiák összelapátolása. Innen indultak, ehhez jöttek a marketing szövegek (pl. "Autopilot") és Musk kétség kívül hatásos prezentációja.
Nem azt írtam ugyanakkor, hogy nincs semmi innováció a Tesla berkeiben, mert azért akad, lásd Plaid motorok, de hogy pl. 18650-es akkumulátorcellákból épít fel egy akkupakkot, azt én például nem nevezném innovációnak...Márpedig a mai napig ez megy, az említett Tesla présöntvényeit egy olasz beszállító cég, az Idra Group által készített gép készíti, tehát hogy "senki más nem csinál" rajta kívül a világon, az legalább ilyen barokkos túlzás...
-
nyerek01
tag
Ezt komolyan megkérdezed egy olyan élôlénytôl aki a Tesla jelenlegi helyzetét a jó marketingre fogja?
Annyit nem ér, hogy linkeljek neki adatokat marketing költségekrôl.
Teslát divat szídni, neki a legrosszabb a marketingje a sajtóban. Rengeteg lejárató cikk, hír. Szándékos téves fogalmazás: Visszahívások.
Bármilyen baleset, hibát világgá kürtölnek stb.
Ennek ellenére dübörög... Ja, biztos azért mert rossz és nincs innováció. XD
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital RED Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus X470 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 PLUS A-Data 750W
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 12GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3376, 100% Akkumulátor
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest