- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Yettel topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
FTeR
addikt
a programozásban az automatizáláson van a hangsúly. ha egy keretrendszer egyre magasabb szintű dolgokat automatizál, akkor az a világ rendjének megfelelően alakult ki, mert megszabadít az ismétlődő, monoton feladatok végzésétől, nagyobb teret engedve a kreativitásnak.
egy rendszernek a jósága nem abban mérhető, h mennyire nehéz használni. ez nem vetélkedő, h az erő/tudás összemérésében a nehezített feladatok "mélysége" határozza meg a szintet.
egy platform minősége abban mérhető, h az eredeti elképzelést adott idő alatt hány százalékban lehet leképezni. mert nincs olyan feladat, amit ne lehetne gépi kódban összehozni, csak épp belátható időn belül sosem készülne el.
hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, h a programozás nem cél, hanem eszköz a feladat elvégzésére. mert senki sem rágódik azon, h a kapa, a rotációs kapa és egy műhold vezérelt traktor közül melyik a hatékonyabb, mint ahogy az sem kérdéses, h melyik a nagyobb kihívás. -
sghc_toma
senior tag
az OpenGL 3.0-nak pont az lett volna az egyik célja, hogy ez a toldozott-foldozott rendszer letisztuljon.. legalábbis ezt hangoztatták az elején, és erre vártak a fejlesztők is..
JC-nek valószínűleg sem ideje, sem szüksége nincs arra, hogy libekre várjon.. arról nem is beszélve, hogy ha az API alapjaiban kusza, akkor pár wrapper library-vel nem fogod azt elérni, hogy letisztult legyen, és hatékonyan ki is tudd használni minden feature-ét..
ami a lényeg: az elégedetlenség oka az, hogy be lett ígérve egy letisztult API, és ez nem valósult meg..
-
cucka
addikt
Ennek ellenére természetesen nagyon produktív, de mivel nem vagy rákényszerítve, igazából lényegtelen hogy tudod-e például hogyan működik egy piros-fekete fa, vagy egy kupac rendezés.
Igen, de ezt nem érzem nagyon nagy problémának, mert bárki bármikor utána tud nézni, hogyan működik a kupac rendezés. Nagyon régóta ilyen irányba haladnak az eszközök, egyrészt anyagi megfontolásokból, másrészt mert így több idő marad a valóban fontos kérdésekre. Ha folytatnánk a gondolatmenetedet, akkor oda lyukadnánk ki, hogy az assembler programozók voltak a legkirályabbak, mert milyen dolog már, hogy a programozó nem kell azzal szarakodjon, hogy pl. lapozgassa a memóriát.. -
sghc_toma
senior tag
miért is nyafogás? egy letisztult grafikus API iránti igényét fogalmazta meg, és elmondta, hogy az OpenGL jelenleg nem ilyen..
De sokat hallok ilyeneket... "Jaj ez nem ugy mukodik ahogy en elkepzeltem, ez egy sz*r..". "Meg kene tanulni kene tanulni hasznalni..." "Mi??? Tanulas? Az mi?"
igen, ez sok esetben így van, de JC esetében valahogy nem hiszem, hogy erről lenne szó -
dark100
aktív tag
Ha az "atgondoltsag" a problema, akkor wrapper libekre van szukseg. Gyakorlatilag minden nyelvnek (C, C++, Java, script nyelvek ..) megvan a maga "szep" stilusa, ami egyedileg ra jellemzo. Es mindig van, aki szepen megirja a wrapper libeket is. Ezek neha nem csak a nyers API atirasai, hanem gyakorlatilag uj megkozelitest takarnak, sok extra funkcioval kiegeszitve. Valo igaz, hogy az OpenGL-t az extension-ok gyakorlatilag szetcincaltak, de ez ami a lenti idezetben van az nyafogas. De sokat hallok ilyeneket... "Jaj ez nem ugy mukodik ahogy en elkepzeltem, ez egy sz*r..". "Meg kene tanulni kene tanulni hasznalni..." "Mi??? Tanulas? Az mi?"
-
DarkByte
addikt
Szerintem nem csak a Microsoft írhat újabb grafikus API -t Windows alá; ha a VGA gyártókat sikerül meggyőzni a mellett hogy szükség van egy újabb független megvalósításra, valószínűleg már az beindítana pár fogaskereket, elvégre a driver -eket ami a függvényeket implementálja a hardver felé ők írják. Legalább is szvsz.
#17: van ráció abban amit ír. A mai eszközök egyre jobban elkényelmesítik a programozókat, régebben jobban ismerni kellett egy-egy területet hogy mindent meg tudj csinálni. Nézd meg a .NET -et például, lényegében készen alád tolnak mindent, neked csak be kell "drótoznod" hogy mire van szükséged. Ennek ellenére természetesen nagyon produktív, de mivel nem vagy rákényszerítve, igazából lényegtelen hogy tudod-e például hogyan működik egy piros-fekete fa, vagy egy kupac rendezés.
-
cucka
addikt
Ezen jót mosolyogtam, de talán nem kéne ilyen erős véleményt megfogalmazni a témáról úgy, hogy a legapróbb fogalmad sincs róla.
(Kicsit olyan ez, mint amikor a 14 éves vérpistikék beböfögik a játékos topikokban, hogy a fejlesztők nem optimalizálták eleget a nemtudommelyik játék kódját, azért akadozik a gépükön) -
Carmack említi hogy mindenképpen életképesnek lát egy Microsoft független nyitott 3D API -t, és úgy gondolom ha kiáll e-mellett az elképzelés mellet, van akkora tekintélye hogy el fognak indulni a fejlesztések ebbe az irányba.
ezt nem ertem - honnan veszed, hogy akar csak egy banatos lopikula erejeig is erdekli a microsoftot, hogy carmack mit akar?! tisztelem es kedvelem jc-t, mint sokan masok is, de mara mar egyertelmu, hogy befolyasa (sajnalatoskepp, mert hiszen naprol napra raszolgalna) gyakorlatilag nulla. tekintely a microsoft elott... hah, maximum ha egymagaban EA + Activision szintu eladast produkalna. addig csak megturik. -
nope - a "regi opengl" mind a mai napig egeszen jol atgondolt, onmagaban pompasan helytallo dolog. eppcsakhogy a harompontnullas inkarnacioja nem sikerult olyan csecsere, mint kellene - ez gyakran elofordul olyankor, amikor nincs meg a kello industry-wide egyetertes es nyomas.
lassuk vegre be - volt egy rovid (bar dicso) idoszak, amikor ugy tunt, a fogyaszto-orientalt es a kutato-orientalt igenyek lassacskan kozeledni fognak. aztan ebbol az aranykorbol vegul csak annak az igerete maradt meg... hupp-hupp. de mara mar annak is vege, pont, kaputt - hiszen nem fognak tovabb kozeledni, mert nincs benne penz.
ettol meg persze tok fasza kis jatekaink lesznek, mert az ugye sokkal inkabb a designereken mulik, mintsem az alkalmazott technikan.
-
janos666
nagyúr
És vannak olyan újítások amiket egy mai DX 10.0-ás vagy 10.1-es VGA nem tud, vagy csak most pótolták be ezeket a hardware featureket az API-ba? Bár mintha a 2.0 idelyén hallottam volna hogy a kártyák igazából nem is tudják még, csak majd a DX10-es új generáción megy majd minden....
Ez a CAD inkompatibilitás dolog hülyeség. Az AutoCAD 2009 már Direct3D-t használ, nem OpenGL-t mint sok korábbi verzió, mégis gond nélkül meg lehet nyitni a régi és nagyonrégi (még software renderinges) verziókkal mentett rajzokat is. Ha ez nem okozott kompatibilitásvesztést más se megjelenítési API se fog. Ez nem annyira a rendereléstől függ, te csak egy nagy számhalmazt mentesz el amiből a program előállítja a vektorokat. A renderer csak kirajzolja neked raszteresen a vektorgrafikát.
A gond ott lehet hogy miután OpenGL 3.0-at telepítettél volna az oprendszerre abszolut el sem indultak volna a régi 2.0 vagy inkább azelőtti verzióra írt programok. (illetve csak software módban mentek volna) Így a régi verziókhoz is illett volna patcheket kiadni hogy működjenek, de a soronkövetkezőt már kötelezően 3.0-ával kellett volna csinálni, pedig lehet nem terveztek be nagy változást a felylesztől, csak bugfixeket meg régen kért munkamenetet és nem programműködést befolyásoló dolgokat.
De ez is furán hangzik. Ha azt nézzük a direct is másig visszafelé kompatibilis, pedig elég sokminden változott. Ottvan a system32-ben a d3d9, a d3d10, a d3d10_1.dll is és minden program ahhol nyúl ami neki kell, a dx meg azt csinálja amit a program kér tőle. Ha otthagyják az opnegl.dll-t és beraknak egy opengl3.dll-t aminek köze nincs az előző verzióhoz az nem zavarja a régi programokat, az újak meg nem a régit keresik hanem az újat...
-
DarkByte
addikt
Az alapján amennyit én magam foglalkoztam GL -el és DirectX -el, az a véleményem hogy a DX jobban átláthatóbb mint a GL. A legnagyobb gondnak már akkor is azt tartottam, hogy van az ősi GL nyelv, ami alapjában véve jól átgondolt, világosan felépített. Azóta viszont jöttek a plusz igények amelyek nem illeszthetőek egyértelműen a régi konvenciókba, és csak nyűgösen lehet velük dolgozni, rontják az átláthatóságot és a hatékony programozást. Másrészt a VGA gyártók sem túl következetesen nyúltak a nyelvhez, mindenki hozzáturmixolta a saját kiterjesztéseit és egy funkciót kártyától függően többféleképpen lehet megvalósítani. (legalább is ez akkor így volt mikor én próbálkoztam vele). Így az egész olyan kicsit mint a PHP nyelv (toldozott foltozott hatású), aki a kezdetektől fogva benne van az átlátja, viszont az újak számára nehezen tanulható mert egy dolog megvalósítására van n fajta függvény és nem látszik esőre hogy melyiket is célszerűbb használni.
Carmack említi hogy mindenképpen életképesnek lát egy Microsoft független nyitott 3D API -t, és úgy gondolom ha kiáll e-mellett az elképzelés mellet, van akkora tekintélye hogy el fognak indulni a fejlesztések ebbe az irányba. A régi OpenGL -t pedig meghagyhatnák úgy ahogyan van, nem hiszem hogy a migrálása gondot okozna a VGA driver íróknak a későbbiekben, egy idő után pedig úgy is átköltözne minden az új platformra.
-
#06658560
törölt tag
CAD eteren a vevok felol is jon a ynomas: a regi szoftvereik termeket is akarjak hasznalni, de ha most a grafikus megjelenites neadjisten nagyon ujra sikerul, akkro lehet valamifele maceras konvertert kell vadaszniuk hozza, gyartani, rengeteg energia befektetesevel, ami soha nem fog nekik megterulni.Lehet megerni Kettevagni az OpenGL-t, egyet fejleszteni a jatekosoknak, egyet meg a pro alkalmazasoknak. Mert utobbi helyen sokkal kevesebb az igeny, amennyire latom-grafikat, rendert nem- mint a sok jateknal. Es a jelenlegi megoldast meg CAD teren nenm nagyon hallottam, hogy szidtak ovlna.
-
john_007
csendes tag
Így van. Mivel már nincsenek jó programozóik akik értik is a dolgukat, hanem csak a programon csicsázó, menüket matyóhímzéssel ellátó , meg elméleti gányembereik, ezért ilyen téren rugalmatlanok. Lassan oda jutunk hogy a játékkészítők is csak a textúrákat cserélik az objektumokon.
-
bugger
tag
Pontosabban:
-a régi OGL összevissza, nem teljesen átgondolt, stb, a legjobb az lenne, ha teljesen újraírnák az alapoktók
-a nagy céges vevők, pl CAD progikat gyártók hallani se akarnak egy visszafelé nem kompatibilis lépésről, eszük ágában sincs átírni a kódjukat az újra
így a kettő összegezéseként marad egy.... nem túl jó dolog. Senem szép, senem elegáns, stb.
-
-
Raymond
titán
"Yeah, so that's a little bit sad, the way that whole situation has gone. I understand the way it all happened and I can't be too upset about it, but there was a move going to modernize the OpenGL API. It really has a lot of cruft on it right now. I'm quite frank in saying that the DX9+ class Microsoft APIs are a lot better thought out and more consistent than the current state of OpenGL, which has selectors and all these extensions and things that just aren't really clean and nice, and there was a move to go ahead and bring it up to par... [inaudible, loud squeaking door] some directions were perhaps mis-steps, but some things were looking pretty good on there. But, as I understand, what happened was some of the companies on the ARB made the justifiable statement that the major codebases for CAD developers, the 10 million line codebases, the 20 years of ancient history, they're never going to convert to a radically new API. Making a new OpenGL that's not remotely backwards compatible just isn't going to fly, isn't worth doing. And, I disagree with that stance, but not enough to make a scene about it. I do think that there is a need for a non-Microsoft, open, cross platform API that's modern-- we can still do everything we need to with the current OpenGL, it's just kind of a mess. That's not the argument you want to be making. You want to say 'We're using this because it's clean and elegant, and it's better than the alternative,' and that's not really the case..."
2 ora 12 percben kezd ez a resz.
-
DarkByte
addikt
Kérhetek egy linket?
Ha esetleg leírva van az még jobb, sajnos hallás alapján nem megy olyan jól még az angol.
#5: csak a régi GL -ben már lehet nem valósítható meg az összes olyan kiterjesztés ami a modern kártyák kihajtásához kell, avagy nem lehet vele hatékonyan fejleszteni. Legalább is nekem ezért volna logikus az újítás, főleg ha újra akarták írni az egészet az alapoktól.
-
azbest
félisten
Többen arról beszélnek, hogy jobban megérné a Microsoft DirectX szabványára váltani, ami ugyan a redmondi cég tulajdonában áll, azonban sokkal kiforrottabb, mint a most kiadott OpenGL változat.
Na persze... miért kellene váltani? Ha nem tetszik, akkor maradjanak meg a 2.0ánál... gondolom visszafele kompatibilis. Vagy kizárólag windows alá fejlesztenek? OpenGl-nek több értelme van, ha multiplatformos programot akarnak... bár nem tudom, hogy xbox, ps, wii milyen apit kezel.
-
DarkByte
addikt
Na ebbe bele sasolok majd. Nem nagyon foglalkoztam GL-el mostanság, arra emlékszem hogy GL1.5+ alatt (?) eléggé macerás volt a shader -ek használata
-
-
rumkola
nagyúr
Valószinűleg picivel több programozói tudást igényel mint az eddigi változat.
Csak JC-nek hiszek.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkPad T14 3 Gen 16/256GB SSD, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 15 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Odyssey OLED G8! 32"/4k/240hz/0,03ms/10BIT/Freesync-G-sync/HDMI 2.1/Smart Monitor
- Új 512GB WD SN5000S Gen4 x4/ Steam Deck ready/ garancia/ ingyen fox
- i7 8700/ RX6500/ 32GB DDR4/ 512GB m.2/ garancia/ ingyen foxpost
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes INTEL CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- HP Victus 15-fb1002AX - 15,6"FHD IPS - Ryzen 5 7535HS - 8GB - 512GB SSD - RTX 2050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest