Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DarkByte

    addikt

    válasz anaqer #16 üzenetére

    Szerintem nem csak a Microsoft írhat újabb grafikus API -t Windows alá; ha a VGA gyártókat sikerül meggyőzni a mellett hogy szükség van egy újabb független megvalósításra, valószínűleg már az beindítana pár fogaskereket, elvégre a driver -eket ami a függvényeket implementálja a hardver felé ők írják. Legalább is szvsz. :)

    #17: van ráció abban amit ír. A mai eszközök egyre jobban elkényelmesítik a programozókat, régebben jobban ismerni kellett egy-egy területet hogy mindent meg tudj csinálni. Nézd meg a .NET -et például, lényegében készen alád tolnak mindent, neked csak be kell "drótoznod" hogy mire van szükséged. Ennek ellenére természetesen nagyon produktív, de mivel nem vagy rákényszerítve, igazából lényegtelen hogy tudod-e például hogyan működik egy piros-fekete fa, vagy egy kupac rendezés.

  • DarkByte

    addikt

    Az alapján amennyit én magam foglalkoztam GL -el és DirectX -el, az a véleményem hogy a DX jobban átláthatóbb mint a GL. A legnagyobb gondnak már akkor is azt tartottam, hogy van az ősi GL nyelv, ami alapjában véve jól átgondolt, világosan felépített. Azóta viszont jöttek a plusz igények amelyek nem illeszthetőek egyértelműen a régi konvenciókba, és csak nyűgösen lehet velük dolgozni, rontják az átláthatóságot és a hatékony programozást. Másrészt a VGA gyártók sem túl következetesen nyúltak a nyelvhez, mindenki hozzáturmixolta a saját kiterjesztéseit és egy funkciót kártyától függően többféleképpen lehet megvalósítani. (legalább is ez akkor így volt mikor én próbálkoztam vele). Így az egész olyan kicsit mint a PHP nyelv (toldozott foltozott hatású), aki a kezdetektől fogva benne van az átlátja, viszont az újak számára nehezen tanulható mert egy dolog megvalósítására van n fajta függvény és nem látszik esőre hogy melyiket is célszerűbb használni.

    Carmack említi hogy mindenképpen életképesnek lát egy Microsoft független nyitott 3D API -t, és úgy gondolom ha kiáll e-mellett az elképzelés mellet, van akkora tekintélye hogy el fognak indulni a fejlesztések ebbe az irányba. A régi OpenGL -t pedig meghagyhatnák úgy ahogyan van, nem hiszem hogy a migrálása gondot okozna a VGA driver íróknak a későbbiekben, egy idő után pedig úgy is átköltözne minden az új platformra.

  • DarkByte

    addikt

    válasz Raymond #4 üzenetére

    Kérhetek egy linket? :) Ha esetleg leírva van az még jobb, sajnos hallás alapján nem megy olyan jól még az angol. :B

    #5: csak a régi GL -ben már lehet nem valósítható meg az összes olyan kiterjesztés ami a modern kártyák kihajtásához kell, avagy nem lehet vele hatékonyan fejleszteni. Legalább is nekem ezért volna logikus az újítás, főleg ha újra akarták írni az egészet az alapoktól.

  • DarkByte

    addikt

    Na ebbe bele sasolok majd. Nem nagyon foglalkoztam GL-el mostanság, arra emlékszem hogy GL1.5+ alatt (?) eléggé macerás volt a shader -ek használata

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés