Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    És vannak olyan újítások amiket egy mai DX 10.0-ás vagy 10.1-es VGA nem tud, vagy csak most pótolták be ezeket a hardware featureket az API-ba? Bár mintha a 2.0 idelyén hallottam volna hogy a kártyák igazából nem is tudják még, csak majd a DX10-es új generáción megy majd minden....

    Ez a CAD inkompatibilitás dolog hülyeség. Az AutoCAD 2009 már Direct3D-t használ, nem OpenGL-t mint sok korábbi verzió, mégis gond nélkül meg lehet nyitni a régi és nagyonrégi (még software renderinges) verziókkal mentett rajzokat is. Ha ez nem okozott kompatibilitásvesztést más se megjelenítési API se fog. Ez nem annyira a rendereléstől függ, te csak egy nagy számhalmazt mentesz el amiből a program előállítja a vektorokat. A renderer csak kirajzolja neked raszteresen a vektorgrafikát.

    A gond ott lehet hogy miután OpenGL 3.0-at telepítettél volna az oprendszerre abszolut el sem indultak volna a régi 2.0 vagy inkább azelőtti verzióra írt programok. (illetve csak software módban mentek volna) Így a régi verziókhoz is illett volna patcheket kiadni hogy működjenek, de a soronkövetkezőt már kötelezően 3.0-ával kellett volna csinálni, pedig lehet nem terveztek be nagy változást a felylesztől, csak bugfixeket meg régen kért munkamenetet és nem programműködést befolyásoló dolgokat.

    De ez is furán hangzik. Ha azt nézzük a direct is másig visszafelé kompatibilis, pedig elég sokminden változott. Ottvan a system32-ben a d3d9, a d3d10, a d3d10_1.dll is és minden program ahhol nyúl ami neki kell, a dx meg azt csinálja amit a program kér tőle. Ha otthagyják az opnegl.dll-t és beraknak egy opengl3.dll-t aminek köze nincs az előző verzióhoz az nem zavarja a régi programokat, az újak meg nem a régit keresik hanem az újat...

Új hozzászólás Aktív témák