- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Redmi Note 13 4G
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Magisk
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cathulhu
addikt
ha az Abu fele magyarazat megfelel, akkor utolso bekezdes
-
FLATRONW
őstag
A tearing 144 Hz-es monitor esetén is jelen van, de a jóval rövidebb frissítési ciklusoknak köszönhetően kevésbé észrevehető és zavaró.
Vegyük például, hogy egy játék stabilan 45 fps-re képes, tehát minden képkocka 22.222 ms alatt kerül kiszámításra (természetesen a valóságban nincs ilyen, de az egyszerűség kedvéért ettől tekintsünk el).
60 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 16.666 ms-ig tartanak.
45 fps mellett az első képkockán nem lesz törés, a 2. képkocka esetén a kép 1/3-ál, a 3. képkocka esetén pedig a kép 2/3-ál lesz a törés, a 4. képkockán nem lesz képtörés. Az ötödik képkockával újra kezdődik a kör. Tehát 4 képkockából kettőn törés lesz, azaz 60 képkockából 30-on.
Azon a képen ahol az 1/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 11 ms-ig jelen is van.
Azon a képen ahol a 2/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 5,5 ms-ig jelen is van.
Ez azt jelenti, hogy a 60 Hz-es monitoron másodpercenként összesen 250 ms-on keresztül törés lesz (11 és 5,5 ms hosszú törések váltják egymást)144 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 6,944 ms-ig tartanak. Ebből is már látszik, hogy nem történhet meg az, hogy 11 ms-ig látható legyen egy törés.
45 fps mellett:
1,2,3 képkocka - nincs törés
4. képkocka - 1/5-él törés (5,555 ms hosszan tartó törés)
5,6 képkocka - nincs törés
7. képkocka - 2/5-él törés (4,166 ms hosszan tartó törés)
8,9 képkocka - nincs törés
10. képkocka - 3/5-él törés (2,777 ms hosszan tartó törés)
11,12 képkocka - nincs törés
13. képkocka - 4/5-él törés (1,388 ms hosszan tartó törés)
14,15,16 képkocka - nincs törés
A 17. képkockával újra kezdődik a kör.16 képkockából négyen törés lesz, azaz 144 képkockából 36-on.
Ez azt jelenti, hogy 144 Hz-es monitoron másodpercenként csak 125 ms-on keresztül lesz látható törés.Összegezve:
60 Hz-es monitor esetén a képkockák felén törés lesz, míg a 144 Hz-es monitoron csak a képek negyedén lesz törés.
60 Hz-es monitoron hosszabb ideig, míg 144 Hz-esen jóval rövidebb ideig láthatóak.Ezt az egészet a CRT monitorok frissítéséhez tudnám hasonlítani. 60 Hz mellett fejfájdítóan vibrált a kép, 85 Hz-en pedig nem lehet észrevenni (vagy csak nagyon kevesen észlelték) a vibrálást. Pedig a jelenség nem szűnt meg, csak kevésbé volt észrevehető.
-
antikomcsi
veterán
Nyugi, nekem most 280X-ek vannak, szóval pont ott vagyok velük, mint Te a 270x-el, ebből a szempontból.
Viszont nemrég lett egy 144Hz-es monitorom, és a képtörés olyan mértékben megszűnt, hogy öröm nézni. Nem kell v-syncet használni, és mégis jó a kép.
Megmondom őszintén én nem értek a monitorok mélylélektanához, de nem is kell, mert a saját szememnek azért hiszek.
-
Cathulhu
addikt
All AMD Radeon™ graphics cards in the AMD Radeon™ HD 7000, HD 8000, R7 or R9 Series will support Project FreeSync for video playback and power-saving purposes. The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming.
Konkretan azt akarja jelenteni, hogy statikusan barmilyen framerate-re be tudnak allni, ami meghaladja a minimumot, azaz mondjuk 23.97 fps videot 23.97Hz-el fogjak lejatszani es nem probalnak meg buveszkedni hogy valahogy 60-ra konvertaljak, valamint statikus hatteren lemennek minimumra, hogy aramot sporoljanak.
Dinamikus, azaz menet kozbeni folyamatosan valtozo frissitest csak a legujabbak tamogatjak.szerk: szerintem gamenel ezt meg lehet ugy oldani, hogyha te tudod, hogy a te minimum fps-ed 44, akkor 44Hz-re allitod statikusan, vagy ha 28, akkor 28-ra.
-
antikomcsi
veterán
Idézet a májusi cikkből:
"A játékok szempontjából már nem ilyen egyszerű a helyzet. Az Adaptive-Sync technológiának ezt a módját csak az AMD Radeon R9 295X2, 290X és 290, illetve az R7 260X és 260 támogatja, illetve az APU-k közül a Kaveri, a Kabini, a Temash, a Beema és a Mullins kódnevű megoldások használhatják"
Viszont filmet nézhetsz vele.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Linux kezdőknek
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- LEGO klub
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Autós topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 64GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest