Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FLATRONW

    őstag

    válasz HussarF #19 üzenetére

    Valójában tényleg nem történik másolás, csak egy sima buffer név átnevezés. Hogyha ennek az átnevezésnek van is valami időigénye, az tényleg elhanyagolható.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz Cathulhu #17 üzenetére

    Ez így van. Pl. akármilyen sötét helyszínen játszódó (pl. Metro játékok) játékban nagyon zavaróan észrevehető a képtörés, hogyha lövök a fegyverrel, mert túl nagy a fényerő különbség az egyes képkockák között. Pedig én is 144 Hz-es monitort használok.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz Ren Hoek #15 üzenetére

    A tearing 144 Hz-es monitor esetén is jelen van, de a jóval rövidebb frissítési ciklusoknak köszönhetően kevésbé észrevehető és zavaró.

    Vegyük például, hogy egy játék stabilan 45 fps-re képes, tehát minden képkocka 22.222 ms alatt kerül kiszámításra (természetesen a valóságban nincs ilyen, de az egyszerűség kedvéért ettől tekintsünk el).

    60 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 16.666 ms-ig tartanak.
    45 fps mellett az első képkockán nem lesz törés, a 2. képkocka esetén a kép 1/3-ál, a 3. képkocka esetén pedig a kép 2/3-ál lesz a törés, a 4. képkockán nem lesz képtörés. Az ötödik képkockával újra kezdődik a kör. Tehát 4 képkockából kettőn törés lesz, azaz 60 képkockából 30-on.
    Azon a képen ahol az 1/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 11 ms-ig jelen is van.
    Azon a képen ahol a 2/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 5,5 ms-ig jelen is van.
    Ez azt jelenti, hogy a 60 Hz-es monitoron másodpercenként összesen 250 ms-on keresztül törés lesz (11 és 5,5 ms hosszú törések váltják egymást)

    144 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 6,944 ms-ig tartanak. Ebből is már látszik, hogy nem történhet meg az, hogy 11 ms-ig látható legyen egy törés.

    45 fps mellett:
    1,2,3 képkocka - nincs törés
    4. képkocka - 1/5-él törés (5,555 ms hosszan tartó törés)
    5,6 képkocka - nincs törés
    7. képkocka - 2/5-él törés (4,166 ms hosszan tartó törés)
    8,9 képkocka - nincs törés
    10. képkocka - 3/5-él törés (2,777 ms hosszan tartó törés)
    11,12 képkocka - nincs törés
    13. képkocka - 4/5-él törés (1,388 ms hosszan tartó törés)
    14,15,16 képkocka - nincs törés
    A 17. képkockával újra kezdődik a kör.

    16 képkockából négyen törés lesz, azaz 144 képkockából 36-on.
    Ez azt jelenti, hogy 144 Hz-es monitoron másodpercenként csak 125 ms-on keresztül lesz látható törés.

    Összegezve:
    60 Hz-es monitor esetén a képkockák felén törés lesz, míg a 144 Hz-es monitoron csak a képek negyedén lesz törés.
    60 Hz-es monitoron hosszabb ideig, míg 144 Hz-esen jóval rövidebb ideig láthatóak.

    Ezt az egészet a CRT monitorok frissítéséhez tudnám hasonlítani. 60 Hz mellett fejfájdítóan vibrált a kép, 85 Hz-en pedig nem lehet észrevenni (vagy csak nagyon kevesen észlelték) a vibrálást. Pedig a jelenség nem szűnt meg, csak kevésbé volt észrevehető.

Új hozzászólás Aktív témák