Új hozzászólás Aktív témák
-
Pikari
veterán
javaslom, hogy nézz utána alaposabban, mert az intel kamu fogyasztási adatokat, és spekulatív teljesítmény és fogyasztás adatokat adott át a benchmark oldalaknak az upcoming hardvereiről is. de tessék, megmondom én neked kb-ra, hogy az intel azonos teljesítmény mellett olyan 2-7x többet fogyaszt, mint egy azonos kaliberű modernebb arm proci.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A TeraScale architektúrából csak HD 5850-es adattal tudok szolgálni. 36 volt AL off mellett és 21 on beállítással.
Olyan GPU-t, mint a GF100/GF110 már nem fogsz látni. Anyagilag ez a 300-400 mm2-es szint az ami kifizetődő 500 dolláros ár mellett.
Persze ezeket én mértem. HD 6000 mérésem nincs. A HD 5850 a legközelebbi. -
letepem
aktív tag
Számtalan topicban részletezve volt, hogy miért is lett ez az AMD útiterve és miért is lenne jelentős előrelépés pl a kaveri. Köztük abu is számtalanszor elmondta hogy ez az új architectura azért látott napvilágot (többek között), hogy az integrációt még jobban elmélyítsék!
Szerinted, ha ennyire rágyúrnak valamire, amit te még "csak" diszkrét AMD VGA-kban látsz, miért is van ?
Tudom azért, mert mostantól minden játék a compute teljesítményt fogja kihasználni: na nem, hanem az igp mint egy co-processor mukodjon. Ergo kisegítse a számításigényes feladatokban a CPU-t jobb energiafelhasználással.Mellesleg nV nem igazán támogatja az opencl-t, hisz nekik ott van a cuda szóval nem lenne releváns az összehasonlítás.
Ennél jobban nem tudom elmondani az álláspontom
-
letepem
aktív tag
Szerintem rettentően félreértetted Abut! GCN pont, hogy mint co-processzor állja meg a helyét így a számítás melyeket athelyeznek igp/vga-ra hatékonyabbak lesznek mint nv vagy régebbi architekturakon!
Mivel a játékok főleg melyeket az AMD sponzorál igen gyúrnak ezekre a lehetőségekre. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Leméred az Advanced Lighting off és utána az on beállítást, majd abból kiszámolod, hogy mennyit vesztettél az opció bekapcsolásával. A GCN-ek általában az off-ban mért sebesség 3-5%-át vesztik el. A HD 7970 60 fps-ről 58-ra zuhant. A GTX 680 60 fpsről 40-re zuhant az opció bekapcsolásával. A HD 7850-em ugyanilyen beállításokkal 41 fps-ről 39-re zuhant.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az eddigi Atom magok eléggé gyengék és alig fejlődtek az első verzióhoz képest. Az új Atom mag egy nagyobb lépcső lesz, ami egyrészt nagyobb teljesítményt hoz majd, de nő a fogyasztása is. Ez persze az órajel függvényében értendő.
Az órajeltől sok függ. 2 GHz-en lehet, hogy tudnak majd annyit, mint egy 1 GHz-es mainstream mag. Már a Brazos is képes 1,6 GHz-en megverni egy 800 MHz-es mainstream magot. Innentől ez játék az órajellel és a fogyasztással. Ha elég órajelelőnye van a low power magnak, akkor simán gyorsabb lehet, mint egy mainstream mag. Azonos órajelen persze kizárt, de úgy meg a töredékét is fogyasztja.A Kabini csúcsmodell és az E2-1800 között ki lehet majd hozni nagy különbséget. Vedd figyelembe a compute hatékonyságot. A DiRT Showdownban a Forward+ kód bekapcsolása a GCN-nek -3-5%, míg más architektúrán -30-80%. Minél jobban épít egy játék a compute hatékonyságra, annál nagyobb különbséget lehet majd mérni a GCN és a többi rendszer között. A Forward+ emellett nem egy rettentően erőforrás-igényes effekt. Az csak berögzült, mert megfekszenek tőle a régi VGA-k, de nem igazán a számítás a sok, hanem az elágazás a kódban, amit a hagyományos GPU-k nem kezelnek jól. A VPL-GI, ami sokat számol. Na attól kidőlnek a rendszerek.
Valószínű, hogy ha a csatornák számával machinálás lesz, akkor arról nem feltétlen a TDP osztály dönt. Bár valószínű, hogy 9 wattosból nagyobb esély van a kisebb tokozásra, mert nem kell annyira széles busz annak. Ettől azonban ez még nincs kizárva.
A 25 wattos valszeg asztalon és az ultravékony notikban lesz alternatíva. Utóbbiban az lehet az előnye, hogy harmad akkora alaplapot igényel, mint egy Ivy vagy egy Trinity dizájn. Ezzel sokkal nagyobb hely marad az akkumulátornak a gépben, vagyis üzemidőben ez egy komoly előrelépés lesz ezen a fronton. A mostani dizájnokhoz hasonlítva elérhető lesz a 10-15 óra is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Jóval kevesebbet idle nem fog fogyasztani. Az Intel a HD Graphics low power platformba építését eddig azért tologatta, mert az architektúra nem rendelkezik energiagazdálkodási szolgáltatásokkal. Az alapórajelre kell egy olyan fogyasztási szint, ami idle-ben elfogadható, és ehhez még gyors Direct2D feldolgozás is kell. Ezt lehet innen turbózni.
A processzorok nagyobb keretet kapnak, mint az IGP. Az Intelnél ez stratégia. Tudják, hogy a leghalványabb esélyük sincs megközelíteni a Kabini IGP-jének a teljesítményét, így nem is törik magukat ezen. Elfogadják, hogy végre beérik a Brazost, de gyorsabb procival. A Jaguar elleni prociversenyt egyelőre nehéz átlátni. Az új magok komolyan fejlődnek, de a teljesítményt nehéz belőni.
Ó dehogynem fogják verni a Brazost, az egy két éves rendszer, ok, hogy ez a norma, mert eddig nem sikerült elkapni, de nem fog örökké a leggyorsabb maradni. Ma sem lenne az, ha az AMD nem állítja le a Deccan platformot, de leállították, így maradt a Brazos a helyén. Viszont a Kabini már meg fog jelenni. Ez nem egy generációs, hanem két generációs előrelépés a fejlesztés szintjén, mivel a Deccan kimaradt. Azt elhiheted, hogy az AMD simán el tudja majd verni a házon belüli Brazost, hiszen két éves termék. De majd megnézzük a fogyasztást is. A jelenlegi doksik szerint 9-től 25 wattig skálázódik több lépcsőben.
Megvan a hely a 4 CU-nak, ha az AMD 70-80 mm2-es lapkát szeretne, amilyen a Brazos platform lapkája. Egy CU dizájnja kisebb mint egy VLIW tömbbé. Mivel 28 nm-re váltanak, így két VLIW tömb helyére négy CU is befér. Persze van három CU-s blokkja is az AMD-nek, ami kifizetődőbb, mert abból csak egy CU DP-kompatibilis. A négyblokkosnál mindegyik CU támogat DP-t. Valószínűnek tartom a 192 shadert, mivel ehhez a blokk kész, és hely van rá. Az eddigi egycsatornás memóriavezérlő nem jelenti azt, hogy maradni kell emellett. Talán nem véletlen, hogy a Kabini SoC kétféle tokozást kap. Egyik dolgozhat egy csatornával, míg a másik két csatornával. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A 3DMark mérések alátámasztják. A játékokban nyilván nagyobb is lehet a különbség az említett driver miatt, ezért veszem itt elő a Markot, mert arra valóban optimalizál az ImgTec, illetve maga a Mark is patchelve van a PowerVR-hez.
Nem csak a driverrel van gond itt. Eleve a TBDR nagyon egzotikusan működik, nulla a program oldali optimalizálás rá. A 3DMark 06 abból a szempontból a valós teljesítménykülönbséget mutatja, hogy arra van driveres optimalizálás, és a Futuremark is számba veszi a PowerVR-t. Ennél csak nagyobb eltérés lesz játékokban. Nagyjából azonos fogyasztás mellett a Brazos és a Cedar Trail viszonylatában ez a teljesítményhelyzet. [link] - Cod-on érezhető, hogy problémák vannak, míg az Orc Must Die esetében látható egy csúnya képhiba, ami sajna átlagos jelenség, ha az alkalmazás nem veszi számba a PowerVR egzotikus futószalagját.4 EU értékelhető órajelek mellett nagyjából olyan teljesítményt képes leadni, mint a Brazos platform IGP-je. Ezt úgy értem, hogy mondjuk a 4,5 wattos Hondo IGP-jének a tempóját úgy 500-600 MHz között képes hozni. Az E szériás Brazos IGP-khez 1 GHz fölötti órajel kell. Ha az E2-1800-at tekintjük referenciának, akkor oda legalább 1300-1400 MHz szükséges. Elvileg turbóval megoldható az 1200 MHz, mert a mostani Ivy esetében is megoldják, de így már nagyon sokat fogyaszt a rendszer. Egy Atom keretébe ez nem fér bele. Valószínű, hogy az Atomban úgy 300-400 MHz-es alapórajel várható 600-700 MHz-hez közeli turbóval. Ez úgy nagyjából beleférhet a rendelkezésre álló 1-2 wattos keretbe. A desktop verziónál 4-5 watt is rendelkezésre áll, így el lehet vinni az órajeleket 600 MHz-es alap és 1 GHz-es turbóig. Ha ez így lesz, akkor az IGP képes lesz arra, amit egy E-350 IGP-je tudott két éve. Az E-450-hez és az E2-1800-hoz magasabb órajel kell, persze desktopon ez is megoldható, mert könnyen emelhető a fogyasztási keret. 20 wattig is el lehet menni a teljes lapkát tekintve.
A Kabini az egy komolyabb előrelépés lesz a Brazos IGP-hez képest. A GCN CU-k konkrét számáról nincs adat, de kettő és négy között lesz. A legrosszabb alternatívával számolva is komoly előrelépés várható. Ez ellen nehéz versenyezni. Mindenképpen jobb helyzetben lesz az Intel a PowerVR cseréjével, mert legalább a szoftveres tényezők annyira nem hátráltatják őket, mint most, de kétlem, hogy bármi esélye lenne egy Gen7 architektúrának egy GCN ellen, illetve a CU-któl függően kétlem, hogy közelebb kerül a vállalat teljesítményileg a 3DMarkban. A játékokban persze biztos közelebb kerülnek, mert ott eleve korlátozott a PowerVR.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Motorola Moto G56 - bátyja árnyékában
- Nyaralás topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Anime filmek és sorozatok
- Gaming notebook topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gumi és felni topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GAINWARD RTX 4070 Ti SUPER Phoenix 16GB GDDR6X - 3 év garancia
- GIGABYTE GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC V2 12GB GDDR6X 192bit
- Eladó Powercolor 5700XT Red Devil Dobozában
- Samsung Galaxy S22 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest