Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz PavelVagyok #49 üzenetére

    Na mert az iPad-en van vindóz, mi? ;] (nem komolyan venni)

    #30: szerintem ilyen szempontból megnézhetsz m1-es air teszteket, kb. ugyanazt fogja hozni ez is (kisebb eltérések a méretek stb. miatt persze lehet, de a lényegen nem változtat). Xcode tapasztalatával tudom mondani, hogy se egy erőforrásigényes appal nem lehet a gép szájába lépni (gyorsabb mint a legdrágább 16-os mbp, vagy egy inteles imac), se azzal, ha egymás mellett fut egy PS meg mondjuk a Final Cut, miközben megy valami 4K is yt-n pl. Ez meg szerintem már valós használaton túlmutat, legalábbis 2-3 ilyen cuccot egyszerre ha használni szeretnék, én biztos nem az iPadOS-ra hagyatkoznék, mert a legtöbb appnak a desktop verziója ilyen szempontból jobb (vagy inkább csak simán ott érhető el).

    #35: nem rossz ez a játék, végre valami ami megizzasztotta az a13-at :DD bár első ránézésre nem feltétlenül értem, hogy miért, lehet valami optimalizációs cucc van a háttérben.

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Somatom #56 üzenetére

    Desktop verzió alatt a szoftverek olyan verzióját értem (pongyola megfogalmazás következik, ne hivatkozzon erre senki :DDD ), amit monitor - egér (touchpad) - billentyűzet kombóra terveztek. Pl. a “normál” photoshop, vagy final cut. Ezeknek (mármint a desktop appokon belül a heavy appoknak, amiről szólt a kérdésed) tudtommal vagy nincs, vagy csak korlátozottan működő mobil megoldása van (iOS-re, iPadOS-re). Ha én ezeket a szoftvereket munkára használom, akkor elvárom hogy pl. egy macbook -> ipad váltás miatt a munkám menetéből a lehető legkevesebb változzon meg. Ezt én egyelőre a fenti két program esetén nem látom biztosítottnak (ha azóta kijött új verzió, akkor majd ránézek), így nem tartom valódi opciónak munkára ezt a tabletet - hiába van meg hozzá az ereje. A szoftverek majd felnőnek hozzá, akkor más lesz persze. És emiatt gondolom, hogy nem éri meg ezen tesztelni 8 heavy appot, mert aki munkára használná, az az én elméletem szerint nem fogja, xy hobbifotós meg azért nem fog csomó heavy appot használni mert nem az a célja, így én nem tartom ezt közel sem valós felhasználásnak (biztos van, aki így fogja használni, de ezek alapján én nem tenném). </szigorúan személyes vélemény vége>

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz fogtunder #63 üzenetére

    + #58:

    Úgy emlékszem, az Adobe és az MS voltak főként, akik emlegették, hogy meglesz ARM-re minden is akár első napra. Ahogy látom pl. a PS néhány funkció kivételével már elkészült, szóval ez már natívan fut. Viszont itt ketté kell választani a kérdést: vannak a "régi" - egyszerűen mondva - Intelre írt appok, amiket a gyártóknak át kell fordítani ARM-re - ez már megtörtént a fenti PS esetében, és természetesen az összes Apple appal tudtommal (Final Cut, Xcode stb.) - így ezek natívan futnak macOS-en. Ez volt, amiről sokat beszéltek, olyanról viszont nem tudok, hogy iPad-re ígértek volna full verziós alkalmazásokat. Tehát igen, mindenki jól érti: az iPad abszolút képes (lenne) futtatni minden appot (a mögöttes hardver nem kérdés, a szoftver (OS) pedig nem szabadna gondot okozzon, hiszen az architektúra is ugyanaz), ami fut az új maceken, egyszerűen szólva az Apple nem engedi. Lehet, hogy emögött mélyebb architekturális dolgok vannak, de én inkább arra tippelnék, hogy még várnak egy kicsit, amíg a két nagy OS összeolvad. Voltak találgatások, én bízom benne, hogy akár már a kb. 1-2 hét múlva kezdődő WWDC-n történik ezirányban valami. Ha nem, akkor az egy nagyon jó kérdés, hogy mégis minek adták ki ezt a bivalyt (vagy inkább öszvért, hehe :DDD ) az Apple, de szerintem jó oka volt erre, csak mi még nem látjuk.

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz #54625216 #150 üzenetére

    "Én arra tippelek, hogy mivel a macOS-en már futnak az iPadOS szoftverek, idővel kiadnak egy olyan API-t, ami lehetővé teszi, hogy egy szoftvert tabletre és desktopra is egyaránt optimalizálják, hogy az alkalmazás fejlesztőknek ne kelljen két külön szoftver kategóriát futtatniuk."

    Szerintem a Mac Catalystre gondolsz, illetve a SwiftUI-ra. Előbbi "Native Mac apps built with Mac Catalyst can share code with your iPad apps, and you can add more features just for Mac.", utóbbi pedig "Native on All Apple Platforms." A lehetőség adott, lehet gyártani tvOS - watchOS, macOS, iPadOS és iOS "crossplatform" appokat, egyelőre inkább a fejlesztők nem használják ki, lásd pl. a FB messenger, vagy Google appokat, melyeket explicit megtiltotta a gyártó, hogy macen fussanak.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Divinity #158 üzenetére

    Lehet, hogy kettőt kellett írni eddig, főként ha 3rd party szoftverfejlesztő eszközt használt valaki, de ahogy írtam, egy ideje már elérhető a SwiftUI, mely nem egy 3rd party által minden új OS verzióra újraírt valami, hanem hivatalosan támogatott Apple keretrendszer. Mely mellesleg nagyon úgy néz ki, hogy a jövőben egyeduralkodó lesz (szerintem, mert ez még nincs kimondva), mivel már ma is van olyan komponens, amit nem lehet megírni a régi UIKit / AppKit rendszerben, csak és kizárólag a fent említett crossplatformot natívan támogató SwiftUI-ban (iOS 14+ Widget). :)

    Az, hogy a SwiftUI kódból mi hogyan generálódik a háttérben, mi mire fordul, az meg nem érdekli a fejlesztőt. De ha esetleg mégis érdekel bárkit: nem, nem fordul le a régebbi rendszerre, hanem egy teljesen új "ground-up" rendszert tett le a fejlesztők elé az Apple, ezzel is segítve a minél gördülékenyebb és minél koraibb átállást. Szóval nem, nem kell kettőt írni már kb. 1-1,5 éve - más kérdés, hogy ezt melyik fejlesztő cég mennyire használja ki egyelőre.

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Divinity #160 üzenetére

    A business logic alatt két dolgot tudok felhozni, az egyik a nyelv, a másik a keretrendszerek. Előbbire high levelként ott a Swift, és egyre lejjebb az ObjC, vagy C, mellé a Metal. Ezek mindegyike fut mindegyik platformon - ha a PS mérnökei assemblyt vagy hasonlót használtak, akkor bocsánat, de ahhoz kissé elborultnak kell lenni :DDD . Utóbbira pedig tudtommal mindent portoltak a Catalyst projekt keretében, lásd Core Location, Core Video, Core Audio stb. Vagy esetleg ezeken kívül másra gondoltál?

    (Azért csak a UI részt hoztam fel, mert tudtommal ez volt az utolsó rész, amit sikerült nekik közös alapra hozni.)

    [ Szerkesztve ]

  • thiclyoon

    aktív tag

    válasz Divinity #162 üzenetére

    Igen, így értem, igazad van. :R A JVM szerintem (és remélem is) az életben nem fog futni mobil rendszeren almáéknál (aminek elég jó okai vannak), ezért mondtam hogy én biztos hogy maradok a first party xcode + swift vagy hasonló kombónál. Néha nehezebb, hogy így minden platformra kb. külön fejlesztőcsapat kell, de szerintem ez így sokkal jobban megéri hosszútávon.

Új hozzászólás Aktív témák