Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #53 üzenetére

    A 16:9 az nem reklám, hanem azt jelenti, hogy a 900p-t 16:9-es képaránnyal csinálja. :)

    Az AMD is támogatja az OpenGL API-t, de meg kell érteni, hogy jelenleg az OpenGL-es projektek döglődnek, a közösség rohan Vulkan API-ra, mert azt támogatja a Khronos is, a Linuxra is erre fejlesztenek már. Persze meg lehetne oldani a ReLive OpenGL támogatását, de mire kifejlesztenék, addigra azon kellene gondolkodni, hogy miképpen vezessék ki, mert maga a támogatás viszi ám a pénzt, de egy döglődő API-ért nem éri meg fenntartani. Ez leginkább két éve lehetett volna kérdés, ma már nem.

    Itt amúgy az arányokról van szó. Az OpenGL ReLive támogatásának költsége ugyanannyi, mint a Vulkan, a DX12, illetve a DX11 támogatásáé, persze egyenként. Eközben az igény nagyságrendekkel kisebb. Tehát arányaiban nem éri meg ugyanannyit költeni az OpenGL API-ra, mert ez nem csak annyi, hogy megcsinálják, és akkor az működik a végtelenségig magától. Ennek havi szinten igen jelentős költségei vannak. Innen ez már egy stratégiai kérdés. Van egy büdzsé, amit elköltenek, és például mondjuk az NV azt mondja, hogy ők elköltik az OpenGL-es ShadowPlay-re, de az már annyi pénz, hogy más dologtól elveszi az erőforrást. Az AMD pedig azt mondja, hogy szerintük az OpenGL nem releváns, és inkább Chillre, jobb vezeték nélküli streamingre, VR streamingre, stb. költenek. Ezekre például más nem költ. Szóval ezek ilyen prioritási dolgok. Az AMD úgy gondolja, hogy ennek több értelme van, mint az OpenGL támogatásának a ReLive-ben. Mondhatod, hogy nem, de ők azért erre elvégzik a kutatást, és nyilván van egy adatjuk arról, hogy az OpenGL-nek mekkora a létjogosultsága teszem azt az összes streamer között, és mondjuk mekkora hasznot hoz a Chill a kínai internetkávézóknál. Igen valószínű, hogy nagyságrendi a különbség az utóbbi javára. Ergo azt az x büdzsét olyan helyre rakják, ahonnan több jön vissza.

    A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default? :)) Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről.

    (#54) Kansas: Ez nagy valószínűséggel bug. Az FRTC egy nagyon régi fícsőr, aminek a Chill mellett semmi értelme, így valószínűleg különösebb fókuszt nem kap. A Chill lényegesen hatékonyabban ki tudja váltani a feladatát, és mellette még többet is tesz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #30 üzenetére

    Természetesen nem. Az OpenGL-t elengedte mindenki. Már a Khronos is. Innentől kezdve erre fejleszteni pénzkidobás. Nincs meg mögötte az igény.

    A Chill sose lehet globálisan aktív, mert kb. 72000 beállítási paramétere van. Pont az a lényege, hogy a felhasználó válassza ki a neki megfelelő beállítást. Akár per játék alapon. Én sem mindig ugyanazt a paramétert használom, ha szimplán egy globális On kapcsoló lenne, akkor annak nagyon nem örülnék, mert pont a funkció lényege veszne vele oda.

    A 900p egy kérés volt. A streamereké, így implementálták. Nyilván nem volt nehéz. Az van mögötte, hogy több streaming platform limitálja a bitrátát, és sok esetben ez csak rossz minőségű 1080p-re elég, míg a 720p felbontása pici. A 900p azért jó megoldás, mert például a 8 Mbitre limitált platformokon ebbe pont belefér egy jó minőségű 900p-s stream.

Új hozzászólás Aktív témák