- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple Watch
- Google Pixel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
Duck663
őstag
Köszi. Én nem követek holmi ajánlásokat
megyek a magam feje és a saját tapasztalataim után, elvégre ebből tanulunk, ha szánkba adják a falatot, akkor csak vegetálunk, visszafejlődünk. Ne mondja meg senki, hogy mit, hogy telepítsek, mert úgy a tuti, milyen hardvert vegyek, mert az a tuti. Max meghallgatom, de majd én eldöntöm, nekem mi a jó, mi működik, mi fogadható el és mi nem, felnőtt fütyi vagyok!
Van 8 szál, jövőre kap még 8-at, fordítgasson nyugodtan.
-
Duck663
őstag
Köszi. Két dolog aztán ezt is elengedtem.
A Chill vonalat már most, nálam OFF marad ebben a formában és kész.
A Shader Cache töröljön is mindent miután kiléptem a játékból, pont az volt a baj, hogy a frissítés után a régi meghajtóhoz fordított vackokat használta fel és jött a káosz. Ez nekem nem kell, inkább fordítgasson minden indításnál.
Én simán ráfrissítettem, minden törölgetés nélkül és újfent jött a káosz, minden egyes alkalommal, egyszerűen elmennek a korábban beállított dolgok. Úgyhogy pár dolog van amit beállítok és kész, semmiféle játékok egyesével való állítgatásával nem szórakozom. VSR, GPU méretezés be, Shader Cache ki, bővített sync ki, Chill ki, frame target freesync maximuma, 16AF driverből alkalmazás felülírásával és +50% power limit. Ennyi. Ja meg az overlaynél a mintavételi időközt leveszem a legkisebbre a bekapcsolását meg átteszem alt+f-re. Játék indítás előtt (ha újraindítottam a gépet, vagy bekapcsolás után ha játszani akarok) akkor még megnézem a power limitet, mert az folyton visszacseszi 0-ra. Ezzel aztán semmi gond sincs. Egy-egy frissítésnél meg kibírom hogy ezeket végigellenőrizzem, és beállítsam.
-
Duck663
őstag
Erre is van megoldás. Amikor átállítod, az összes érzékelt játékhoz készítse el a maga kis "állományát" az adattárolóra és kész. Nem kell ezen körülményeskedni. Én amúgy a Shader Cache-t is kikapcsolom. Csak a baj van vele, minden driver frissítés után.
Tévedés, nekem pl. az a pár W fogyasztáscsökkenés nem éri meg ezt a játékonkénti bohóckodást. Nem fogom végigzongorázni a játékokat, ez teljességgel kizárt. Főleg úgy, hogy egy frissítés után újra lehet kezdeni az egészet elölről, mert össze-vissza kavar mindent. A beállított PT-et újfent elfelejti, ez csak az első 2-3 újraindításig volt jó. A gyorsbillentyűt visszaállítja alapbeállításra. A frametarget meg hol működik hol nem, mármint játékoknál egyiknél működik a másiknál nem. Ezt a meghajtót még nem kellett volna kiadni.
(#87) Cobra652: Igen a Vega nem hozza azt amit vártunk, ígértek. De Karrierista "majd én megmondom a tutit" Troll Koduri, már nincs ott, elkezdte egy átgondoltság jellemezni őket és ez jó jel. A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom. Igaz nem tudom, hogy a meghajtófejlesztők mit csináltak helyette, mert a driver fejlődésnek nagy látszatja nincsen, azért van még ott 1-2 ember akinek a nyakára kell lépni, de nem izgulok, rá fognak.
-
Duck663
őstag
Abu bakker!
Ezt a süketelést! Bocs, de ahogy olvastam a soraid, egyre jobban mosolyogtam, ekkorát linkelni már.
Egy általános beállítás mellett épp úgy megoldható, hogy a megfelelő játékokhoz való specifikus modulok töltsenek be, mintha egyesével állítgatnánk. Ennek olyan kifogás szaga van, hogy csak úgy zörög. Inkább írd le, hogy fogalmad sincs, miért nem oldották meg egy (két) általános csúszkával, pedig jobb lett volna. Ennyire nem kell védeni őket!
Nagy fiúk/lányok.
A fogyasztás amúgy a Chill bekapcsolása nélkül is csökkent, legalábbis nálam kisebb értékeket ír ki, folyamatosan 150W alatt van pedig eddig fel-felkúszott fölé. Furmark alatt volt izgalmas 200W-ot látni!
Tényleg rá is nézek, hogy áll most.
Egyébként azt érzem, hogy Koduri eltávolítása a grafikai részlegnek brutálisan jót tett és a Navi úgy fogja osztani a tockosokat, mint Piton professzor bájitaltanon...
-
bozont
veterán
"A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default?
Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről."
Na most nagyon nem értem miről beszélsz (72e beállítási lehetőség?). Viszont amit a többiek szeretnének és köztük én is, hogy globálisan is legyen lehetőség bekapcsolni és beállítani a chill fps tartományt, ne csak per játékonként. Egyáltalán akkor minek a kapcsoló a gloális fülön?
-
huskydog17
addikt
Most látom, hogy a 900p leginkább a Twitch miatt jött be a divatba, ugyanis a YT nem támogatja ezt a felbontást, ott legfeljebb downscale-t tudsz csinálni 720p-re.
A 16:9 reklámot még mindig nem értem."Természetesen nem. Az OpenGL-t elengedte mindenki. Már a Khronos is. Innentől kezdve erre fejleszteni pénzkidobás. Nincs meg mögötte az igény."
Ekkora baromságot még sosem olvastam tőled. Másfél sorban ennyi ökörséget összehordani, érdekes mindenesetre.
A valóság ezzel szemben az, hogy az AMD-n kívül mindenki támogatja az OGL-t. Érdekes módon az NV úgy gondolta, hogy érdemes időt és pénzt áldozni rá, valamint mindenki más az OBS, Xsplit fejlesztői is megoldották. A Mirillis is hónapokon át küzdött azért, hogy az OGL játékokat is fel lehessen venni (és streamelni) AMD VGA-k alatt. Még nekik is megérte nem kevés időt és pénzt ráfordítani, mindenkinek, ugyanis baromi nagy igény van rá. Rengeteg olyan játék fut OGL-ben, amit még ma is nagyon sokan streamelnek. Nem csak a Minecraft-ra kell gondolni, hanem a számtalan retro stream-re, ahol nagy neveket vesznek elő. Ezeknek is óriási nézettségük van.
Na most az AMD szerint ezek nem fontosak, miközben elvileg a streamerek igényeit figyelembe véve fejlesztették a Relive-t. Ez meglehetősen ellentmondásos dolog. Ha nem Relive-t használsz nincs gond az OGL játékokkal, de ha Relive akarsz használni, hát rábasztál. Bár alapból nagyon érdekelne, hogy hány ismert streamer használ Relive-t.
Szerintem itt az lehet a háttérben, hogy az AMD kizárólag annak a néhány ismert streamer véleményét veszi figyelembe aki Relive-t használ, ők viszont vagy nem foglalkoznak OGL játékokkal vagy ablakban tolják.Amikor az összes konkurens szoftver támogatja és egy pici fejlesztőcsapatnak is megéri hónapokat rááldozni, hogy tökéletesen működjön minden felvétel OGL alatt is, akkor ne gyere már azzal, hogy nincs rá igény, ez még tőled is kritikán aluli kijelentés!
Egyszerűen arról van szó, hogy az AMD szerint nincs rá igény. Érdekes módon azokat a streamereket nem vették figyelembe, akik emiatt panaszkodtak, itt is voltak egy páran.Még durvább azonban, hogy az nV mellett az Intel is csinált OGL támogatást a QuickSync-hez. Hogy lehet az, hogy az AMD-n kívül mindenki másnak megérte az OGL támogatást megcsinálni? (költői kérdés)
Biztosan nem azért, mert nincs rá igény."A Chill sose lehet globálisan aktív"
Tehát a felhasználók nagy része soha nem fogja élvezni az előnyét, sok értelme van így, minden esetre köszi a választ.
-
Duck663
őstag
Oké, köszi, de ezt miért nekem írod?
Na és akkor egy kis kiegészítés. 5-6 játékot megvizsgálva a fogyasztás 5-15W csökkenést mutat RX580-on úgy, hogy közben +50% fogyasztási keret van rajta. Nem rossz.
Ami viszont nagyon az, az a Division. Kapásból fagyott, és fagy mindaddig, amíg a GPU és a memória frekvencia szabályozás dinamikuson van, megoldás, ha a memóriát fixre, a GPU-t 0%-ra tesszük. Akkor elindul, de a futási sebesség a fele sem lesz, mint volt, ráadásképp késnek a textúrák, hiányoznak dolgok, akadozik. A Divisionnal korábban is voltak gondok, de ez most komolyabb, mint a korábbiak. Egyebeknél nem volt futtatási vagy sebességprobléma.
A driver tiszta telepítése sem oldja meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- 1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest