- Légies iPhone halvány színei
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Egyesíti a Google az Android és a ChromeOS rendszereket
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Itt az igazság a Samsung állítólagos Android Auto alternatívájáról
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
feribercelrö
csendes tag
Szevasztok -hello mindenkinek--feltettem ezt a amd drivert---de--tudnátok segiteni privátban--most vettem egy amd xfx rx 470 8gb --vga--t (30 éve nvidiám van azzal nem volt gond)
nekem 47 fokos a kártya és csak az egyik 1 ventillátor megy-- meghuztam ultra beállitásokkal a shadows of mordon--t "78" fokos lett--de a büdös 2. ventillátor nem kapcsol be még mindig-valaki help privát--mert nem értek hozzá---köszönettel tisztelettel feri -
hegegabi80
addikt
nos nagyszerű ez az új driver:
1. beállítottam a ventit, hogy menjen folyamatosan, pár nap után nézem visszaállt valami hiba miatt alap helyzetbe.
2. alvó módból kék képernyő valami hibával, csak újraindítás segít. eddig ezzel nem volt gondom.Most kipróbálom majd a javítást is hozzá, ha nem jó, akkor megy vissza a korábbi, mivel alvó módot sokat használom.
-
Tibro5
senior tag
-
Z10N
veterán
Mar a telepitesnel hibazik, de latom a 18.12.3 beta mar orvosolja elvileg.
-
envagyok
veterán
Samsung vr telóval csak steam vr játékok játszhatóak vagy más játékok is, pl Battlefield 1?
-
AtHoS
nagyúr
Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 18.12.3 Highlights
Fixed Issues
- Fan speed gauge in Radeon WattMan may sometimes overfill.
- Memory clocks on Radeon RX Vega series graphics products may become locked at 800Mhz.
- Game profiles with custom fan settings may sometimes remain even after closing a game.
- The game streaming tab may be missing in Radeon Settings when Radeon Software Adrenalin 2019 Edition is installed twice on a system.
- Radeon ReLive for VR may experience minor corruption for a few seconds immediately after connecting a headset.
- Auto tuning controls are not displaying their warning message in Radeon Overlay.
- Custom values for the sampling interval slider in the performance metrics feature may fail to enable.
- Radeon Settings may sometimes list a previously installed driver version even after driver successfully upgrading.
- Apply and Done buttons may sometimes overlap in Radeon Settings or Radeon Overlay.Known Issues
- Some systems running multiple displays may experience mouse lag when at least one display is enabled but powered off.
- Uninstalling Radeon Software may fail to remove Radeon Settings.
- Zero RPM may fail to enable/disable correctly when switching between manual and automatic fan controls.
- Upgrade Advisor may intermittently fail to detect games and provide compatibility recommendations.
- A port 58888 already in use error message may be observed when AMD Link Server was disabled while an IOS device client was connected.
- Radeon Overlay’s new in overlay video player may experience smoothness issues while adjusting the playback slider.
- Scene Editor may have issues with scrolling when many elements are added to a scene.
- Custom settings in Radeon WattMan may sometimes fail to apply on Radeon RX Vega series graphics products. -
Tibro5
senior tag
Sziasztok,
Driver telepítés során "error 1603" hibával lehal a telepítő, tud valaki erre megoldást?
AMD oldalán levő lépéseket végig csináltam, de sajnos nem oldotta meg a problémát. A gyártó oldalán levő régi driver nem fut ilyen hibára (Radeon-Software-Crimson-ReLive-17.8.1-Win10-64Bit-Aug18).
kártya: gigabyte rx470 g1
windows: 10 x64 1809
driver: win10-64bit-radeon-software-adrenalin-2019-edition-18.12.2-dec12
köszi előre is! -
AtHoS
nagyúr
-
ETOM
addikt
Néha nem adja be az overlayt. (bár felvenni így is tudok vele)
-
DzsedalY
tag
Feltettem én is a drivert, a tapasztalataim a következőek Vega 56-tal:
- Az Auto OC és Auto Memory OC nekem se nagyon működik, ellenben az Auto UV szerintem hatékonyabban dolgozhat, mint a régi Power Save és Balanced mód
- Pozitív, hogy az összes P értéket lehet állítani
- Negatív, hogy átszabták a venti vezérlést, és nem lehet konkrét RPM-et beállítani, csak %-ot
- Úgy vettem észre, hogy a Power Limit mellől eltűnt a Target Temp
- AC Originsben eddig egyszer sem sikerült 8000 pont fölé mennem Ryzen 2600-zal, most 8100 pontot kapok
- AC Odesseyben is jobb eredményeket kaptam, ott 67 fpsről 69 fpsre nőtt az eredmény
- 3DMark TimeSpy elcrashel az 1. bench után
- VSR nálam a 18.8.1 driver óta nem működik, azóta 2048x1536 volt a max felbontás full HD LG TV-vel, most már az is eltűnt és 1920x1080 a max felbontás, függetlenül attól, hogy a GPU méretezés be van kapcsolvaÖsszességében pozítív számomra az összhatás, a játékteljesítmény nagyon rendben van!
-
AtHoS
nagyúr
válasz
hegegabi80 #120 üzenetére
A kompatibilitás ellenőrzőt még hegesztik a háttérben, jelen pillanatban sok felhasználónál nem működik (lásd pár hozzászólást visszább)
A %-os minimum venti fordulat kártyánként változó lesz, mert nálam 15% a minimum, de 15%-os beállítással 900 rpm-en pörög a venti, ami 6000 rpm max fordulatot feltételez, holott 3000...3200 rpm magasságában van valahol a vége.
MÁS
Éjszaka VEGA kártyával ránéztem az új driver adta Auto tuning lehetőségekre és érdekes tapasztalatokkal "gazdagodtam".
A 18.12.2 driver mellett 0.2.7 verziójú OverdriveNTool progiban nem lehet állítani a FAN max venti, a Target Temp és a Max Temp értékét, ugyanis a változtatások alkalmazásakor visszaugranak az alapértelmezett értékekre -> hivatalos fórumon is ugyanezt jelezték
A Wattman Kézi lehetőségén kívül bármelyik AUTO.... funkció aktiválása után letiltódik minden módosítható paraméter és OverdriveNTool-lal sem lehet semmilyen változtatást eszközölni (hibaüzenetek sokasága lesz az alkalmazás eredménye), a driver letiltja ezt a lehetőséget. PPTable Editor segítségével belőtt értékeket viszont nem bántja, ott lehet nyugodtan matatni ezt követően is. A PPTable Editorban szerkesztett vagy ha ilyet nem műveltünk, akkor az aktuális kártyához a driverben rögzített alapértelmezett értékek lesznek a kiindulási pontjai az AUTO... funkcióknak.
Auto OC GPU nem tudom hogyan működhet, mert az órajel keresése közben bőven 1900 MHz fölé is dobta a GPU órajelet (gyári alap érték P7 = 1750 MHz, de PPTable Editorral 1700 MHz-re volt P7 állítva). Itt néztem pár végeredményt: 1715 MHz, 1760 MHz és 1789 MHz, miközben ugye 1900 MHz fölött is próbálgatott.
A gyakorlatban így nézett ki: kézi beállításól OC GPU-ra váltva, majd alkalmazva azt nekiáll keresni az órajelet, majd nálam minden esetben driver helyreállítás lett a vége, amit automatán el is intézett. Ezt követően OverdriveNTool-t simán indítva leolvasható volt P7 mellett a "kitapasztalt" órajel. Tesztet ezen órajelek mellett inkább nem indítottam. Ezt követően visszakapcs kézire, majd újra aktiválva tesztelt újra.
Mem órajel keresés hasonlóan ment, bár ott nem volt driver helyreállítás.
Auto OC MEM elsőre 1056 MHz-re, majd következő alkalommal (visszakapcs kézire, majd újra aktiválva) 1110 MHz-re dobta a HBM2 órajelét (gyári alap: 945 MHz, de PPTable Editorral 1100 MHz-re volt állítva)
Vega topikban schawo jelezte, hogy Sapphire Vega 56 Pulse -ra rakott 64-es BIOS mellett "mindhárom autó-izé reboothoz vezetett"
-
hegegabi80
addikt
tegnap este feldobtam az új driert, és nálam semmi gond vele. Tökéletesen működik, mintha jobban is futna a játék, meg stabilabb lenne (kopp-kopp-kopp)
Jó hogy a ventiprofilt is lehet állítani, bár a min. csak 30% lehet levinni. Próbaképp beállítottam, nálam korábban idle 45 fok körül vont álló ventikkel, most 25-30 között 1500 rpm-el. Kár hogy nem 10-15% a minimum.Viszont a kompatibilitás ellenőrző nem müxik.
"A kompatibilitás ellenőrző offline vagy nem áll rendelkezésre internetkapcsolat."
Na ez mitől van, hiszen internet a gép bekapcsolásától folyamatosan van, sőt még kikapcsolva is.
Valamit még be kellene állítani/kapcsolni? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért ajánlott a hardver gyártójának az ajánlásai alapján törölni és telepíteni. Ez például eléggé arra szolgál, hogy megmaradjanak a vezérlőpultra vonatkozó beállítások, és ne kelljen mindig újrakonfigurálni a meghajtót.
A shaderek valós idejű újrafordítása leginkább egy, de maximum két szálon történik, mert az alkalmazás még használja a többit, és ezeket a meghajtó nem tudja csak úgy elvenni. Szóval rakhatsz mellé egymillió szálat is, nem úgy működik, ahogy elképzeled. Nem mellesleg az újrafordítás egy plusz feladat. Nem viccből vezették be a gyártók pár éve a shader cache-t, és azt nem véletlenül tették újabban konfigurálhatóvá. A konfigurálás mértéke változó, de ez mindegy is, egy ilyen lefordított shader pár kilobájt, tehát a default 256 MB-os helyre is iszonyatos mennyiség fér el. Az NV egyszer mondta, hogy átlag 50 MB-nyi helyet foglal ez a driverükben a usereknél, tehát a 256 MB bőségesen sok, nem is igazán ajánlják, hogy ezt növeld. Az AMD meg eleve nem is engedi, hogy növeld, nekik is hasonló lehet az adat, ergo a 256 MB baromira kényelmes határ, amit valószínűleg egy végfelhasználónál sosem fognak kihasználni.
-
bivalyolo
őstag
A bővített sync-et próbáltátok amúgy ezzel a driverrel? Nálam nem nagyon működik..
Már jó. Visszállt 72hz-ről 60-ra a monitor beállításoknál valamiért. -
válasz
Cobra652 #115 üzenetére
Fantasztikus micsoda hülyeségeket hordasz össze. Szóval ezek szerint még a Ti-t is lehagyja, ami 10%-kal erősebb, mint a sima 1070. Legalább ezt beláttuk.
Hát, tényleg nem jött át, ennyi baromságon semmi sem tud átjönni. Kik hazudtak? Mi van?
Nem mintha valami csoda volna a Vega, mindössze egy használható VGA. Nem a legerősebb, de nem is a legdrágább. Alapvetően jó ár-érték arányú kártya. Ennyi.
-
dergander
addikt
Amikor felraktam a drivert, még látta a játékokat a gépen, írta is hogy ajánlott CPU az a 2700x pár játéknál, de most eltünt. Miért van olyan érzésem hogy hamarosan lesz egy hotfix.
-
távcsőves
senior tag
Epic fail ismét a szokásos megmondó embereknél, hozzom a popcorn-t. Ez mehetne tv adásban, piszok jó lenne.
Mondtam, de nem mondtam, tavaly nem számított, idén már kívánatos.. Folytassák uraim!
-
Duck663
őstag
Nem az AMD dicséret volt a lényeg, hanem az, hogy elfogult vagy egy adott irányba, ezért felesleges lett volna a teljes mondatot idéznem. Én mindenféle problémázás nélkül megvennék egy VIA-Matrox kombót is, ha az felel meg az elvárásaimnak. Jelenleg Intel+Radeon van amúgy.
Pontosan leírtam mi a problémám az nv-vel. Piachoz való hozzáállásuk, gameworks, physx, szabványos technológiák messziről kerülése, ez pedig aztán a bort iszik és vizet prédikál kiemelt esete. Beszélnek a nyílt technológiákról, de messzire elkerülik őket, amit támogatnak is pl OCL azt is csak addig a szintig amíg nagyon muszáj. Igen, emiatt pontosan utálom őket, mert fogják és gátolják a fejlődést, a saját maguk felé terelés is egyfajta gátlás, de ettől nem vagyok más gyártó fanja. Az pedig, hogy nincs választék, nincs egy Matrox, sajnálatos, de nem az én hibám, illetve nem a felhasználóké.
Ha nem hozza azt a szintet majd a Navi amit a levegőben van, akkor ott a választás lehetősége. Más gyártó, ahol sajnos nagy választék nincsen, vagy kompromisszum. De nyugodtan elhiheted, hogy ha lenne választék, habozás, "jaj ezt a gyártót úgy szeretem" nélkül váltanék másra.
-
nem nem idéztél, szépen kihagytad az elejét,amiben dicsértem éppen AMD a z Adrenalin és a diverei miatt. Tudod köztünk az a különbség, hogy én nem vennék kártyát más gyártótól,jelenleg, mert szeretem NV-t és baromi jóka kártyáik,de nem utálom AMD-t és nem akarom bizonygatni veled ellentétben hogy én pártatlan vagyok, mert nem vagyok az, Mint ahogy te sem vagy az, ez egyértelmű.
Nekem nem esik nehezemre elismerni, hogy ha jó valami mint pl most az Rx 580 a középkategóriában, vagy éppen irigylem a modern felületű drivert a vörösöknél. Azt is megszoktam már, hogy sokszor a jogos kritikáimat is NV fan mivoltomra írják fel.mint ahogy téged is óvatosságra intettelek, hogy ne várj csodát és akkor nem fogod lehúznia szeretett gyártódat,ha nem azt kapod amit vársz vagy nem azon az áron, mert ebbe a kapufába már évek óta belerúgtok.Ez a bort iszik vizet prédikál tipikus esete, mikor a legközröhejesebb AMD troll érveket hozod fel és gyalulod a konkurenciát.majd beállítod magad pártatlannak. Ezek a dolgok régi időket idézik bennem, amikor még nem voltak gerinces AMD fanok az oldalon.Most már akad szerencsére egy kettő...
na részemről off a a topikra. -
Duck663
őstag
válasz
micafighter #102 üzenetére
Humor Herold,
Mit csinál a meghajtó alapból? Saját magára települ. Ezt csináltam, és ez volt az ami nem működött. Majd kapott DDU-t, restart, CCleanert restart, frissen oldalról letöltött telepítővel driver fel, és köszöni szépen, jól van.
-
Duck663
őstag
Köszi. Én nem követek holmi ajánlásokat
megyek a magam feje és a saját tapasztalataim után, elvégre ebből tanulunk, ha szánkba adják a falatot, akkor csak vegetálunk, visszafejlődünk. Ne mondja meg senki, hogy mit, hogy telepítsek, mert úgy a tuti, milyen hardvert vegyek, mert az a tuti. Max meghallgatom, de majd én eldöntöm, nekem mi a jó, mi működik, mi fogadható el és mi nem, felnőtt fütyi vagyok!
Van 8 szál, jövőre kap még 8-at, fordítgasson nyugodtan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A shader cache verziót is tárol. Nem tudja felhasználni azokat a shadereket, amelyeket egy korábbi verziójú shader fordító fordított. Persze ez meglehetősen ritkán frissül, évente alig négyszer, de ez sem feltétlenül jelenti azt, hogy a shader nem lesz kompatibilis. Erre is van egy flag, ami jelzi, hogy mi a kompatibilis, és mi nem.
Nem indításnál fordít, hanem játék közben. Az API-k részei az úgynevezett állapotváltások. A program oldalán az adott shaderbe definiálni kell a bemeneti adatot, amely esetleg különbözhet attól, amit az adott puffer tárol (ugyanez vonatkozhat az adatok mentésére is). Erre a problémára a grafikus eszközillesztők tartalmaznak előre definiált shader kódokat (kvázi rutinokat), amelyeket szimplán beillesztenek az alkalmazás eredeti kódjába. Ezzel lényegében az adatkonverzió bármilyen formában megtörténhet, de például felmerül az a kérdés, hogy mikor egészítse ki a driver a shadert. A meghajtó ugyanis nem tudja, hogy mi történik a kódon belül, csupán alapvető szabályokat követ, amelyekre a rendszerprogramozók felkészítették. Emiatt a logika miatt, ha egy új rajzolási parancs új shadert igényel, akkor még azelőtt újra kell fordítani a driver által kiegészített kódot, mielőtt megérkezne a parancs. A gond ott merül fel, hogy a driver addig nem tudja, hogy milyen shaderre lesz szükség, amíg a parancs meg nem érkezik. A parancsot tehát meg kell várni, majd a rendszer csak azt követően fordítja újra a shadert, miután kiderült mire van szükség. Ez kapásból azt jelenti, hogy a program futtatása egy pillanatra megakad. Na most ez kivédhetetlen, de erre vezették be a shader cache-t, ami gyakorlatilag készít egy adatbázist magának, amelyekhez állományokat rendel, majd ha befut a parancs, akkor ellenőrzi, hogy arra van-e már újrafordítás. Ha van, akkor betölti az, és megmenekül a játékos egy potenciális akadástól.
Azt nem tudom, hogy a ráfrissítés milyen hatással van erre. Én az AMD javaslatai alapján szoktam drivert cserélni.
-
Duck663
őstag
Köszi. Két dolog aztán ezt is elengedtem.
A Chill vonalat már most, nálam OFF marad ebben a formában és kész.
A Shader Cache töröljön is mindent miután kiléptem a játékból, pont az volt a baj, hogy a frissítés után a régi meghajtóhoz fordított vackokat használta fel és jött a káosz. Ez nekem nem kell, inkább fordítgasson minden indításnál.
Én simán ráfrissítettem, minden törölgetés nélkül és újfent jött a káosz, minden egyes alkalommal, egyszerűen elmennek a korábban beállított dolgok. Úgyhogy pár dolog van amit beállítok és kész, semmiféle játékok egyesével való állítgatásával nem szórakozom. VSR, GPU méretezés be, Shader Cache ki, bővített sync ki, Chill ki, frame target freesync maximuma, 16AF driverből alkalmazás felülírásával és +50% power limit. Ennyi. Ja meg az overlaynél a mintavételi időközt leveszem a legkisebbre a bekapcsolását meg átteszem alt+f-re. Játék indítás előtt (ha újraindítottam a gépet, vagy bekapcsolás után ha játszani akarok) akkor még megnézem a power limitet, mert az folyton visszacseszi 0-ra. Ezzel aztán semmi gond sincs. Egy-egy frissítésnél meg kibírom hogy ezeket végigellenőrizzem, és beállítsam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a játékok közül nem mindegyik kap egyedi driverprofilt. Tehát ahhoz, hogy minden telepített játékhoz legyen driverprofil is, egyenként át kell állítani valamit a globális beállításhoz képest, majd vissza kell állítani, hogy az ne változzon. Emellett, ha új játékot telepítesz, akkor azt a driver csak akkor veszi észre, ha lefuttatsz egy keresést. Ekkor megtalálja, majd ki kellene kapcsolnod a Chillt, és újra bekapcsolni, hogy újragenerálja az állományokat. Ez egyrészt rengeteg hibalehetőség, másrészt több munkával jár a user felé, mintha egyenként aktiválná a Chillt.
A shader cache-t valójában nem lehet kikapcsolni. Az AMD optimalizált eljárását lehet csak, de az annyit jelent, hogy a lefordított shadereket a program bezárása után törli. Az AMD optimalizált beállítás pedig annyit csinál, hogy maradnak a lefordított shaderek a merevlemezen, de csak 256 MB-os kapacitás erejéig. Ha betelik, akkor a legrégebben használtakat elkezdi törölni. Valójában tehát mindenképpen cache-li a shadereket a programfuttatás idejéig minimum, hiszen elég szar lenne állandóan újrafordítani, ami ugye akadásokkal jár.
A meghajtó frissítése nem jár a beállítások törlődésével. Nekem a 18.12.2 minden korábbi adatot megőrzött. Annyit csináltam, hogy letöröltem a régit az install managerrel, majd telepítettem az újat. Minden korábban elvégzett beállításom ugyanott maradt, per game, per tuning, globális power limit, minden. Valamit nem jól csinálsz, hogy ha ezek elvesznek, mert szándékosan úgy van konfigurálva a meghajtó, hogy ezek külön állományok legyenek, amelyeket még a meghajtó install managerrel történő törlése után is megmaradnak.
-
Duck663
őstag
Nem kapott engem el semmiféle marketing rém, rám az a sok sz@r ami mindenhonnan tódul a legkevésbé sincs hatással, én csak tovább látok az orrom hegyénél, és nem vagyok elfogult senkivel sem. bár az kétségtelen, hogy el, elítélek ezt-azt. Az hogy a piac kétszereplős és ezáltal ez elfogultságnak érződhet, az nem az én hibám. Egyébként te kérdezted én meg elmondtam, illetve a véleményem is, de én is elengedtem. Felesleges diskurálni, hiszen nincs mit felhoznod, ntrollék védelmében!
(#92) Cobra652: A physx és a gameworks kötöttségei, neked nem elég rombolás?
Nem nekem, hanem a piacnak, ha piacot akarnak szerezni, márpedig valószínűleg azt akarnak, akkor két módon tehetik, az egyik, hogy növelik a tempót, ez nem biztos, hogy összejön, ha nem, akkor marad a másik, az agresszív árazás.Ryzen-Intel viszonylatban, hogy is állunk? Szerintem nem olyan reménytelen a dolog.
De tényleg hagyjuk.
-
Engedjük is el,mert ennyire tipikus röhejes komment után már nem is kívánok diskurálni, jobb ez mindenkinek.Kár volt belemenni, túl sokat képzeltem rólad.Elkapott a marketing gépezet rendesen téged, vénából nyomod a tipikus sületlenségeket, mintha tanítanák
, igazi agymosás. no offense kiszálltam.
-
Duck663
őstag
"ezeket az állításokat mire alapozod?" Arra, hogy az RPM-et nem úgy használják, ahogy eredetileg tervezték. Hogy pontosan mennyit hozhatott volna, nem tudom, de szerintem 10-30% között lehet.
Ne oldalazz kérlek. Nem valami "oldal" alapján döntök. Egyszerűen az nv piaci magatartása az amitől hánynom kell. Még a saját felhasználóival is t..ű, gátolják a fejlődést. Nézd meg hogy néznek ki és hogy futnak a "támogatott" játékaik. Mondjuk nézd meg a Crysis első részét mikor jelent meg? 2007? 2008? Most hol tartunk ahhoz képest? Durva visszalépés történt, minőségben, optimalizáltságban egyaránt. Efféle gyártó terméke nem kell. De ha lenne egy XY gyártó, amely letesz az asztalra egy számomra megfelelő VGA-t és megfelelő szoftveres támogatást is nyújt hozzá, akkor simán váltanék Radeonról. (Az Inteltől Kodurival a fedélzeten, nem tartok ettől.)
Ha 299 helyett 350 lesz nem érdekel, ha 299 helyett 599, na akkor viszont már én verek nyakon valakit!
-
"A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom."
ezeket az állításokat mire alapozod?Driverrel és ráoptimailzálással minden VGA ból ki lehetne hozni többet ,de jelenleg az egyik oldalon az van hogy gyártanak egy hardvert amire majd jön hozzá driver és szoftver támogatás.
A mások oldal megnézi mi van ma piacon és ahhoz ad ki hardvert. Szerintem nem szabadna a vörös oldalon állandóan csodát várnotok mert pontosan ezzel a dologgal vágjátok mindig haza az érkező VGA kat hogy túl nagy elvárást támaszt elé mind az AMD felhasználó tábor, mind az AMD oldali sajtó, lásd Adored és társai. Ezzel pedig pontosan az egyébként jó hardverek megítélését változtatjátok csalódássá a közvéleményben.Mi lesz ha 350 $ lesz a navi, ugye sokan csalódásként fogják fel mert nem 290$ hiába olcsóbb mint az 1080 vagy a 2070. Ilyen dolgokról beszélek.
Egyébként AMD magasan sokat lépett előre mind driver mind a körítésnek számító adrenalin téren, le a kalappal előttük és ezt közismert NV elfogult emberkeként mondom. -
Duck663
őstag
Erre is van megoldás. Amikor átállítod, az összes érzékelt játékhoz készítse el a maga kis "állományát" az adattárolóra és kész. Nem kell ezen körülményeskedni. Én amúgy a Shader Cache-t is kikapcsolom. Csak a baj van vele, minden driver frissítés után.
Tévedés, nekem pl. az a pár W fogyasztáscsökkenés nem éri meg ezt a játékonkénti bohóckodást. Nem fogom végigzongorázni a játékokat, ez teljességgel kizárt. Főleg úgy, hogy egy frissítés után újra lehet kezdeni az egészet elölről, mert össze-vissza kavar mindent. A beállított PT-et újfent elfelejti, ez csak az első 2-3 újraindításig volt jó. A gyorsbillentyűt visszaállítja alapbeállításra. A frametarget meg hol működik hol nem, mármint játékoknál egyiknél működik a másiknál nem. Ezt a meghajtót még nem kellett volna kiadni.
(#87) Cobra652: Igen a Vega nem hozza azt amit vártunk, ígértek. De Karrierista "majd én megmondom a tutit" Troll Koduri, már nincs ott, elkezdte egy átgondoltság jellemezni őket és ez jó jel. A Vegából ki lehetett volna hozni többet, de nem tették, talán túl sok erőforrás ment volna el rá, nem tudom. Igaz nem tudom, hogy a meghajtófejlesztők mit csináltak helyette, mert a driver fejlődésnek nagy látszatja nincsen, azért van még ott 1-2 ember akinek a nyakára kell lépni, de nem izgulok, rá fognak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Chillt úgy tölti be a meghajtó, hogy amikor engedélyezed az adott játék profiljában, akkor ahhoz kiír egy állományt az adattárolóra, ami leírja, hogy melyik állapotot kell betölteni. Amikor elindítod azt az állományt, amire profilja van a meghajtónak, akkor betölti az adattárolóra kiírt állományt is. Ha ezt globálisan csinálod, akkor az állomány nem jön létre. Így is működhet még, de csakis általános módban, ami hatékonyságban messze elmarad az adott játékhoz, motorhoz, alkalmazáshoz írt állapottól.
Alapvetően a terv az volt, hogy az egészet általánosítják, de annyira bonyolult maga a Chill, hogy nehéz olyan kódot írni rá, ami minden egyes játékkal megfelelő hatékonysággal működik. A hatékonyságot viszont necces rontani, mert az többet ér, mint a globális csúszka. A csúszkát ugyanis per game beállítod két másodperc alatt, ami megéri azt a plusz sok wattnyi megtakarítást.
(#83) atok666: De. Pont ez a funkció lényege, hogy egyénileg konfigurálható.
-
Duck663
őstag
Az az RX 580-tól jobb már, ami meg kevés 2560*1440-en, szóval ha hozza azt a szintet, és jó az ára nekem jöhet és ha jó az ára akkor a tockosok is repkednek!
299$-ról hallani... (Mondjuk kétlem, de azért remélem.) Szerintem lesz újra 2 GPU egy kártyán, hasonló felépítéssel, mint az érkező CPU-knál, és 1 egységes memóriával nem 2*xGB, és az lenne az igazi durranás. Az meg aztán különösen, ha 3-4 GPU-t is össze tudnának így rakni. Ha a Navival még nem is fog menni, de szerintem utána valami ilyesmi jön majd (Tesztelni tuti fognak valami ilyesmit). Terveznek 1 kis GPU-t miből 1 mehet APU-ba 2,3,4 meg dGPU-ként. Egy lapkával lefednek mindent. Azt is el tudom képzelni hogy a PS5 is valami ilyen felépítésű lesz, alapból 2 teljesítményszinttel.
-
Duck663
őstag
Abu bakker!
Ezt a süketelést! Bocs, de ahogy olvastam a soraid, egyre jobban mosolyogtam, ekkorát linkelni már.
Egy általános beállítás mellett épp úgy megoldható, hogy a megfelelő játékokhoz való specifikus modulok töltsenek be, mintha egyesével állítgatnánk. Ennek olyan kifogás szaga van, hogy csak úgy zörög. Inkább írd le, hogy fogalmad sincs, miért nem oldották meg egy (két) általános csúszkával, pedig jobb lett volna. Ennyire nem kell védeni őket!
Nagy fiúk/lányok.
A fogyasztás amúgy a Chill bekapcsolása nélkül is csökkent, legalábbis nálam kisebb értékeket ír ki, folyamatosan 150W alatt van pedig eddig fel-felkúszott fölé. Furmark alatt volt izgalmas 200W-ot látni!
Tényleg rá is nézek, hogy áll most.
Egyébként azt érzem, hogy Koduri eltávolítása a grafikai részlegnek brutálisan jót tett és a Navi úgy fogja osztani a tockosokat, mint Piton professzor bájitaltanon...
-
hegegabi80
addikt
Ha jól értelmezem, akkor az új driver csomagban kapunk egy olyan plusz szolgáltatást, ami helyettesíti a Steam Linket? Ez jó hír, mert szívesen kipróbálnék 1-2 játékot a fullhd tv-n, csak kicsit messze van a géptől.
Na de ennél is akkor a kontroller mihez csatlakozik? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd a csúszkát. 30 a minimum és 300 a maximum. Tehát ha egyenként állítod a tartományokat, akkor az több, mint 72 ezer konfigurálható tartomány.
Ez tervben volt, csak nem igazán működött. A probléma a globális módszerrel az, hogy a Chill valójában nem egy általános modul, hanem nagyon sok részre van osztva, gyakorlatilag játékokra, motorokra külön-külön optimalizálva. A kapcsoló azért kell a fülön, hogy eleve aktiválni lehessen magát a Chillt, mert ilyenkor a driver másképp működik. Akkor is, ha nem aktív az adott játékra a tartomány. Ugyanis ezt az F11-es billentyűvel lehet real-time be-kikapcsolni, és ezt nem tudod ám anélkül megtenni, hogy ne a Chill-kompatibilis módja működjön a meghajtónak.
Lehet amúgy csinálni egy általános modult, de annak a hatékonysága nem fogja megközelíteni a specifikus modulokét. Emiatt nem változik a Chill konfigurálása.
-
GodGamer5
addikt
Steam linket próbálgattam múltkor a For Honorral és meglepően jó volt az egész. Kíváncsi vagyok ez az AMD-s megoldás mit tud a gyakorlatban. Ha végre jönne egy értékelhető árú Vegás kártya még be is neveznék újra egy AMD-s karira.
-
jorgoszka
tag
RTX-eket kéne tesztelni, nem ilyen "semmiségekről" értekezni.
-
ttt
senior tag
Na pont tegnap este jött le a Win10 frissítés (igen, halasztottam
), ok, mondom akkor hátha jó lesz vele ez a legújabb driver. Sajnos nem: a hangot ez sem küldi ki az alaplapi kimenetre. Régi driver vissza, minden megy.
Ugyan régi az alaplapom - P7P55D PRO -, de azért nem gondolnám, hogy hanyagolni kelle egy driverben.
Ma még teszek egy próbát valamilyen driver uninstallal, de nem hiszem, hogy siker lesz, mivel a win frissítés eleve visszapakolta a WHQL stabilt - ami működött is - és erre ment fel.
-
turistakolbi
aktív tag
-
hegegabi80
addikt
Eddig is elégedett voltam az AMD driverrel és kiegészítőivel, de ezek az újítások nagyon tetszenek. Főleg a ventilátor görbe, meg ezek a különböző beállítási segédletek a játék jobb futtatásához.
Pedig pont most akartam a kis RX460-at lecserélni egy GTX 1050 Ti-re, de így lehet várpl egy kicsit és elgondolkodom inkább egy RX470/570-en. -
Cefet
aktív tag
Srácok, a szerkeszthető ventilátor profil régebbi kártyákon nem megy (Tahiti magos 7870)? Próbálta esetleg valaki? Nagy feeling lenne, a radiátorokon lévő ventiket finom lépcsőkben vezérelni vele...
-
Ez a relive házi streaming borzasztó képminőséget ad a gigabites hálózaton logó tvbox és a pc között. A felbontás is pocsék, a tömörítés is, meg a késleltetés oda. Még jó, hogy vannak használható alternatívák évek óta. 2019-ben kiadni egy ilyen szart...
-
envagyok
veterán
válasz
micafighter #51 üzenetére
Legfrissebb win10-en.
Többször is próbáltam letölteni is ,telepíteni is.
Mindig ugyanez. Az eddig használt 18.6.1 viszont simán visszament. -
Televan74
nagyúr
RX580 -on vannak még anomáliák.Töröltem is és visszatettem a 18.12.1.1 -et azzal nem volt gondom, ezzel annál több. Majd a következőre megint ránézek. Ez nagyon a Vega tulajdonosoknak szól. Egészségükre!
-
bozont
veterán
"A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default?
Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről."
Na most nagyon nem értem miről beszélsz (72e beállítási lehetőség?). Viszont amit a többiek szeretnének és köztük én is, hogy globálisan is legyen lehetőség bekapcsolni és beállítani a chill fps tartományt, ne csak per játékonként. Egyáltalán akkor minek a kapcsoló a gloális fülön?
-
Duck663
őstag
válasz
bivalyolo #50 üzenetére
Igen, én is úgy használnám. Egyszerre belőni a felső és alsó határt (FreeSync határaihoz) és el van felejtve. így marad az off, és a frametarget használata, a Freesync felső értékéhez igazítva. Kizárt, hogy egyesével kezdjek állítgatni játékokat. A fogyasztáscsökkentésnek azért lehet örülni, mondjuk engem nem izgat +50% power target van beállítva. Nyáron is csak a hőmérséklet miatt foglalkoztat a dolog. Amit Abu ír, hogy sok beállítási lehetőség van, szerintem kamu. De ha van is, akkor igazítsa úgy, mintha külön-külön beállítottam volna mindegyiknél az alsó és felső határt, arra ami a freesync határ. Nem értem mi ebben olyan a baromira bonyolult.
-
FoLey-v
addikt
Van értelme felrakni ha én rendelkezek egy r9 290-el?
-
MSI.Navi
tag
Na lássuk, te vagy az isten ha megoldódik, már elegem van az állítgatásokból!
-
Az Auto Undervolt RX480-ra nem jön később?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #53 üzenetére
A 16:9 az nem reklám, hanem azt jelenti, hogy a 900p-t 16:9-es képaránnyal csinálja.
Az AMD is támogatja az OpenGL API-t, de meg kell érteni, hogy jelenleg az OpenGL-es projektek döglődnek, a közösség rohan Vulkan API-ra, mert azt támogatja a Khronos is, a Linuxra is erre fejlesztenek már. Persze meg lehetne oldani a ReLive OpenGL támogatását, de mire kifejlesztenék, addigra azon kellene gondolkodni, hogy miképpen vezessék ki, mert maga a támogatás viszi ám a pénzt, de egy döglődő API-ért nem éri meg fenntartani. Ez leginkább két éve lehetett volna kérdés, ma már nem.
Itt amúgy az arányokról van szó. Az OpenGL ReLive támogatásának költsége ugyanannyi, mint a Vulkan, a DX12, illetve a DX11 támogatásáé, persze egyenként. Eközben az igény nagyságrendekkel kisebb. Tehát arányaiban nem éri meg ugyanannyit költeni az OpenGL API-ra, mert ez nem csak annyi, hogy megcsinálják, és akkor az működik a végtelenségig magától. Ennek havi szinten igen jelentős költségei vannak. Innen ez már egy stratégiai kérdés. Van egy büdzsé, amit elköltenek, és például mondjuk az NV azt mondja, hogy ők elköltik az OpenGL-es ShadowPlay-re, de az már annyi pénz, hogy más dologtól elveszi az erőforrást. Az AMD pedig azt mondja, hogy szerintük az OpenGL nem releváns, és inkább Chillre, jobb vezeték nélküli streamingre, VR streamingre, stb. költenek. Ezekre például más nem költ. Szóval ezek ilyen prioritási dolgok. Az AMD úgy gondolja, hogy ennek több értelme van, mint az OpenGL támogatásának a ReLive-ben. Mondhatod, hogy nem, de ők azért erre elvégzik a kutatást, és nyilván van egy adatjuk arról, hogy az OpenGL-nek mekkora a létjogosultsága teszem azt az összes streamer között, és mondjuk mekkora hasznot hoz a Chill a kínai internetkávézóknál. Igen valószínű, hogy nagyságrendi a különbség az utóbbi javára. Ergo azt az x büdzsét olyan helyre rakják, ahonnan több jön vissza.
A Chill az utóbbi évek legnagyobb meghajtóba épített innovációja. Ha ennek az értelmét kérdőjelezzük meg, akkor nincs értelme drivert fejleszteni. Az meg, hogy nem lesz alapértelmezetten aktív, az evidens. A kb. 72000 beállítási lehetőségéből melyiket aktiválják default?
Pont az az egész lényege, hogy a user dönt erről.
(#54) Kansas: Ez nagy valószínűséggel bug. Az FRTC egy nagyon régi fícsőr, aminek a Chill mellett semmi értelme, így valószínűleg különösebb fókuszt nem kap. A Chill lényegesen hatékonyabban ki tudja váltani a feladatát, és mellette még többet is tesz.
-
Dr. Akula
félisten
Jó lenne ha már végre villantana valamit az AMD amihez érdemes lenne egyáltalán letölteni ezt a meghajtót.
-
huskydog17
addikt
Most látom, hogy a 900p leginkább a Twitch miatt jött be a divatba, ugyanis a YT nem támogatja ezt a felbontást, ott legfeljebb downscale-t tudsz csinálni 720p-re.
A 16:9 reklámot még mindig nem értem."Természetesen nem. Az OpenGL-t elengedte mindenki. Már a Khronos is. Innentől kezdve erre fejleszteni pénzkidobás. Nincs meg mögötte az igény."
Ekkora baromságot még sosem olvastam tőled. Másfél sorban ennyi ökörséget összehordani, érdekes mindenesetre.
A valóság ezzel szemben az, hogy az AMD-n kívül mindenki támogatja az OGL-t. Érdekes módon az NV úgy gondolta, hogy érdemes időt és pénzt áldozni rá, valamint mindenki más az OBS, Xsplit fejlesztői is megoldották. A Mirillis is hónapokon át küzdött azért, hogy az OGL játékokat is fel lehessen venni (és streamelni) AMD VGA-k alatt. Még nekik is megérte nem kevés időt és pénzt ráfordítani, mindenkinek, ugyanis baromi nagy igény van rá. Rengeteg olyan játék fut OGL-ben, amit még ma is nagyon sokan streamelnek. Nem csak a Minecraft-ra kell gondolni, hanem a számtalan retro stream-re, ahol nagy neveket vesznek elő. Ezeknek is óriási nézettségük van.
Na most az AMD szerint ezek nem fontosak, miközben elvileg a streamerek igényeit figyelembe véve fejlesztették a Relive-t. Ez meglehetősen ellentmondásos dolog. Ha nem Relive-t használsz nincs gond az OGL játékokkal, de ha Relive akarsz használni, hát rábasztál. Bár alapból nagyon érdekelne, hogy hány ismert streamer használ Relive-t.
Szerintem itt az lehet a háttérben, hogy az AMD kizárólag annak a néhány ismert streamer véleményét veszi figyelembe aki Relive-t használ, ők viszont vagy nem foglalkoznak OGL játékokkal vagy ablakban tolják.Amikor az összes konkurens szoftver támogatja és egy pici fejlesztőcsapatnak is megéri hónapokat rááldozni, hogy tökéletesen működjön minden felvétel OGL alatt is, akkor ne gyere már azzal, hogy nincs rá igény, ez még tőled is kritikán aluli kijelentés!
Egyszerűen arról van szó, hogy az AMD szerint nincs rá igény. Érdekes módon azokat a streamereket nem vették figyelembe, akik emiatt panaszkodtak, itt is voltak egy páran.Még durvább azonban, hogy az nV mellett az Intel is csinált OGL támogatást a QuickSync-hez. Hogy lehet az, hogy az AMD-n kívül mindenki másnak megérte az OGL támogatást megcsinálni? (költői kérdés)
Biztosan nem azért, mert nincs rá igény."A Chill sose lehet globálisan aktív"
Tehát a felhasználók nagy része soha nem fogja élvezni az előnyét, sok értelme van így, minden esetre köszi a választ.
-
Cyberboy42
senior tag
Huhúúú. jön is lefele. Mehet a tesztelgetés hajnalig
Vega autotuningra nagyon kivancsi vagyok -
micafighter
nagyúr
Legfrissebb win10en? Szerintem lehet teljesen független a telepítől a hiba, nálam mostanában random dob néha ilyen hibaüzenetet a windows, néha játék közben, néha desktopon. Ráneztem HWinfoval, amikor gond volt általában kifutott a gépem a virtuális memóriabol, ráneztem a page filera, 10 GB volt (16 GB RAM), a page filet felemeletem manualisan 24-40 GB-re, azóta nincs gond. Lehet a windowsnak van valami problémája.
-
bivalyolo
őstag
-
envagyok
veterán
Nálam asus matrix 7970-el win10 64bitnél kékhalál telepítés közben fault .... nonpaged area
Előtte ddu is volt -
Duck663
őstag
A Division problémára/problémámra megvan a megoldás. A bővített szinkronizációt is és a Chill-t is ki kell kapcsolni és jó lesz! Illetve jobb, mert furcsa performance droppok még most is vannak, de már legalább minden a helyén és nem 30FPS-el vánszorog.
(#47) bivalyolo: Ezt a funkciót én is valahogy így tudnám elképzelni és pont erre gondoltam, hogy ez lesz, globálisan bekapcsolom, beállítom a limiteket, amit az összes játékon alkalmaz és kész, és nem kell egyesével molyolgatni. De a sima bekapcsolás is számít valamennyit, mert csökkent a fogyasztás, legalábbis a kiírt érték kisebb, mint korábban volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #30 üzenetére
Természetesen nem. Az OpenGL-t elengedte mindenki. Már a Khronos is. Innentől kezdve erre fejleszteni pénzkidobás. Nincs meg mögötte az igény.
A Chill sose lehet globálisan aktív, mert kb. 72000 beállítási paramétere van. Pont az a lényege, hogy a felhasználó válassza ki a neki megfelelő beállítást. Akár per játék alapon. Én sem mindig ugyanazt a paramétert használom, ha szimplán egy globális On kapcsoló lenne, akkor annak nagyon nem örülnék, mert pont a funkció lényege veszne vele oda.
A 900p egy kérés volt. A streamereké, így implementálták. Nyilván nem volt nehéz. Az van mögötte, hogy több streaming platform limitálja a bitrátát, és sok esetben ez csak rossz minőségű 1080p-re elég, míg a 720p felbontása pici. A 900p azért jó megoldás, mert például a 8 Mbitre limitált platformokon ebbe pont belefér egy jó minőségű 900p-s stream.
-
Mayweather
tag
Szerintem nagyon jó fejlesztések. Főleg a ventilátor szabályozhatósága. Én pl nem szeretem ha állnak a ventik. Melegszik a kártya körülötte melegszik a chipset és a kártya alatt az M.2 ssd. Viszont ha egy 20% forgást beállítok (ami még közelről sem hallható) már is 5-8 fokkal hűvösebb pl az ssd. Na meg a kártya is tartja a kb 30 fokot filmezés netezés közben és nem megy fel 45-50 fokra. Nem kell most már sem afterburner sem más harmadik féltől származó cucc. Királyság van
-
Xelo
addikt
ez csak a személyes pereferenciám, és arra gondoltam ha AMD kártya után mondjuk Nvidia kerül a gépbe. de igazad van, nem feltétlenül szükséges. ha már a témánál tartunk én ddu miatt küldtem már vissza egy rx 380-at a boltba, mert pucolás után nem ment a ventije. próbálkoztam több driverrel sikertelenül, azt hittem maga a venti adta meg magát ezért ment gariba. hívnak pár nap múlva hogy semmi baj a ventivel, nekik megy. visszaküldik, berakom a gépbe, nekem továbbra se forgott, még egyszer leírom ddu előtt nem volt vele gond. win reinstall útán lám minden pöpec.
alapból messziről kerülöm a registry tisztítókát is, mert bár néha hasznos lehet ha valami problémát akarunk megoldani, sokszor belenyúlnak olyan dolgokba amibe nagyon nem kéne.
-
PuMbA
titán
" win reinstall."
Ha nem szemeteled össze a gépet, akkor nem kell a win reinstall
Én minden egyes alkatrészt (AMD helyett Intel alaplap és CPU, más RAM, más VGA) kicseréltem egy Windows 10 alatt a HDD-n kívül 1 éve és azóta is tökéletesen megy. Semmiféle hardver csere nem okoz gondot a rendszernek, elég okos már.
-
Balazs_
senior tag
Na csak megkérdezem: hogy kéne felrakni?
a) letörlöm az előzőt sima uninstallal
b) ennek a telepítőjével törlöm le
c) inkább ddu használatával -
Duck663
őstag
Lehet akkor nálam volt valami egyedi probléma. Nem mondom, hogy nem működik, a leggyakrabban én is csak simán ráteszem, de most nem volt jó valamiért.
Ja amúgy lassan 3 éves ez a Win7. Mondjuk ha VGA gyártót váltanék, akkor biztos lenne a friss OS telepítés, régebben megjártam már, de ez a veszély nem fenyeget, nem veszek ShitForce-t inkább várok a Navira.
-
Xelo
addikt
itt minden kerek, ha nem így lenne nem írtam volna azt amit. természetesen mindenki úgy csinálja ahogy szeretné, használtam ddut is annó de szvsz több gondot okoz mint az emberek hinnék. én akkor ajánlom a használatát ha az ember videokártyát cserél, de akkor már inkább win reinstall.
-
Duck663
őstag
Én a DDU-t használom, de azt nem mondom, hogy ez a javasoltabb. Nálam eddig mindig működött.
(#37) Xelo: Most érdemes leszedni a régit. Én is rátettem először, ahogy szoktam, de nem volt minden kerek, a betöltésnél is elkezdett akadozni.
No és még egy hiba, VSR + overlay = zöld képernyő!
-
huby80
senior tag
Srácok vega 64 alá érdemes feltenni ?
-
bivalyolo
őstag
Nem.
Ez ott volt eddig is.
Egy olyan kapcsolóról írt még Abu októberben, mint ami most a játékok profiljában is van.
Mikor megjelent a chill még a wattman beállításokban volt és ott lehet állítgatni, utána került be a játék profilok alá.Főleg azért nagy szomorúság ez nekem, mert úgy néz ki végre nem "rontja el" a chill a freesyncet. Legalábbis eddig, amikben teszteltem 70 fps-re állítva a min-max beállítást nem törik a kép. kopp-kopp
-
huskydog17
addikt
Arról lehet tudni valamit, hogy a Relive most már hajlandó-e működnie OGL alatt? Mivel sehol nem tesznek erről említést, így feltételezem, hogy ez nem lett implementálva.
A sok
bullshitszámomra lényegtelen feature helyett én jobban örültem volna OGL támogatásnak Relive alatt.A Chill akkor nyer majd értelmet, ha alapértelmezetten globálisan aktív lesz.
A Relive-nél pedig a 16:9-et és a 900p-t nem tudom hova tenni. 16:9 már régóta van, nagyon-nagyon osk éve alapértelmezett képarány. Most miért kell ezt reklámozni? Honnan és miért jött be a 900P? Minek csináltak még egy felbontást 720p és 1080p közé, mi értelme ennek?
#15 solfilo: Ez azért van, mert ez a hiba nem lett javítva időben. Benne van a hivatalos dokumentációban, mint ismert hiba.
-
Petykemano
veterán
válasz
dergander #18 üzenetére
Engem is az érdekel. Ehhez nem is kéne driverfunkció, csinálja magától. Szerinted a Vega refresh tesztjénél bekapcsolják majd? Talán lesz aki igen, és adoredtv fogja egymás mellé tenni az eredményeket, hogy lássuk, ki van az nvidia( és ki az amd) fizetőlistáján.
Bocs, hogy leerikszötnyolcvanaztalak. Ahhoz képest a Vega64 egy archangel.
-
Duck663
őstag
Oké, köszi, de ezt miért nekem írod?
Na és akkor egy kis kiegészítés. 5-6 játékot megvizsgálva a fogyasztás 5-15W csökkenést mutat RX580-on úgy, hogy közben +50% fogyasztási keret van rajta. Nem rossz.
Ami viszont nagyon az, az a Division. Kapásból fagyott, és fagy mindaddig, amíg a GPU és a memória frekvencia szabályozás dinamikuson van, megoldás, ha a memóriát fixre, a GPU-t 0%-ra tesszük. Akkor elindul, de a futási sebesség a fele sem lesz, mint volt, ráadásképp késnek a textúrák, hiányoznak dolgok, akadozik. A Divisionnal korábban is voltak gondok, de ez most komolyabb, mint a korábbiak. Egyebeknél nem volt futtatási vagy sebességprobléma.
A driver tiszta telepítése sem oldja meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ReLive és a Link opcionális. A többi magában a driverben van benne, de alapértelmezettek ki vannak kapcsolva.
(#15) solfilo: Nem hiszen, hogy nálad van baj. Kabini APU-n nekem se adott "vásárlási tanácsokat". Szerintem az adatbázisnak nem része ez a hardver. RX 570-nel megy.
-
Xelo
addikt
-
Kelori
tag
Hmm, ezt nem teljesen értem. Egy ASUS Strix R9 380-am van és a memóriájának 4 állapota van. 150, 300, 700 és 1450 Mhz. Azért köszi a választ.
-
Atla
senior tag
A konkurencia elhúzott az 1xxx,sorozattal,majd idén kiadták a 2xxx-es sorozatot az RTX-el,
erre mi kapunk egy uj Drivert,aminek egy 4 oldalas cikk kell! -
dergander
addikt
válasz
Petykemano #11 üzenetére
Milyen 580? Az adatlapon ha megnézted volna Vega64 van
. Fogyasztást maradt a régi , viszont magasabb órajelre boostol ezáltal hogy kisebb lett jócskán a fesz. Amióta felraktam a drivert eddig jó volt, nem fagyiztam.
Én konkrétan az autoundervoltage-ra voltam kíváncsi. A többi maszlag nem érdekel. De eddig úgy néz ki jó lett. -
Ahhoz Polaris 2x kell, ez volt az egyik feature, mikor megjelentek az RX 5x0 kártyák.
"A másik fő újítás az energiatakarékosságot érte, amely két területen hoz lényeges változást. Egyrészt az új Polaris GPU-k áttervezett memóriavezérlőt kaptak, aminek célja az volt, hogy az eddigi, memóriára beállítható két órajelállapot helyett már három legyen elérhető. Ezek közül nyilván az egyik a minimum, míg a másik a maximum, amelyek eddig is elérhetők voltak, de mostantól van egy köztes beállítás, amelyet akkor aktiválhatnak a Radeonok, ha a felhasználó két kijelzőt köt a VGA-ra, viszont ezeken a kijelzőkön nem fut GPU-t terhelő alkalmazás. Erre azért volt szükség, mert az eddigi minimális memóriaórajel két kijelzővel már nem volt alkalmazható, ugyanis képhibákat eredményezne mindkét megjelenítőn, ha a memória órajele a minimum állapotról a maximumra kapcsolt volna és vissza. A köztes állapottal azonban ez a gond megoldódik, mivel ilyen formában a váltás nem két nagyon messze álló órajelérték között következik be, így az kevésbé megterhelő a rendszerre nézve, és emiatt már nem kell a memória órajelvezérlését kötelezően maximumra kényszeríteni."
Régi-új barát: az AMD RX 580/570 VGA-k tesztje -
Kelori
tag
Számomra a tavalyi update volt a leghasznosabb, azóta lehet használni minden játéknál a chillt, zseniális funkció. Az ideiben a fan curve állítás tűnik a legjobbnak. Viszont olyan kérdésem lenne Abu, hogy várható-e megoldás arra hogy több monitor használata esetén ne menjen a memória max órajelen üresjáratban is.
-
Vajon én vagyok a béna, vagy olyan régiek a játékok, hogy ezekhez már nem is lesz adat a Frissítési tanácsadóban (Upgrade Advisor)?
mod: ja én rontok el valamit, cikkben pont van Sykrim, mint nálam is (Steam-es)
Overlay sem megy Skyrim közben (kidob desktopra, ott még egyszer Alt+R és megjelenik az asztalon az Overlay
), pedig leszedtem AMD által javasolt módon az előző drivert (18.10.1) és rendszergazdaként futtattam az újat.
-
ETOM
addikt
Pár napja vettem egy 570-t leszedtem amd oldaláról drivert hozzá arra a gpu-z azt írta DCH.
Most felraktam ezt az újat szintén onnan most nem írja, hogy DCH. Hmm nem értem. -
imi123
őstag
válasz
Petykemano #12 üzenetére
Milyen csodákat vártál?
Majd jövőre a Navihoz év végén biztos lesz sok driver újdonság,Nem lehet mindig megváltani a világot. -
Petykemano
veterán
Abukám, HOL a csodadriver??????
-
dergander
addikt
Nálam az undervoltage kitünően működik. Alapfesz 1.175v ehhez egy 1450-1500mhz dukált . Most a superpoztion benchmarkba 1530mhz és 0.95 - 0975v ad. Eddig jelesre vizsgázott nálam
-
Duck663
őstag
Lesz ezzel még munka bőven. A frametargetre fittyet hány, de legalább a freesync és a bővített sync már nem csinál töréskavalkádot, ha mindkettő be van kapcsolva. Autotuning az Vega kiváltság, ez annak fényében genya húzás, hogy most jött ki a RX590. Global chill az nincs, vagy mégis van? Merthogy játék alatt kb 10W fogyasztási mínusz van, bár csak 1 játékot néztem eddig. Az overlay negyedórás fáziskéséssel meg is jelenik, plusz dolgok nincsenek rajta, viszont 0.25s frissítés is beállítható már, mehettek volna még lejjebb is, 0.1-re is akár. Újraindítás után a fogyasztási keret beállítása végre nem ugrik vissza 0-ra! Hurrá, ezt sokáig tartott megoldani! A frissítési tanácsadó, nálam csak körbe-körbe karikázik. Tökéletes gépem van, teljesen tanácstalan!
Amiről semmi szó nem esett, az az anizoszűrés, mintha változtattak volna valamit, élesebbnek, tisztábban tűnnek a textúrák (tudom értékelni!). De majd még pár másik játékkal is ránézek. Elsőre ennyi!
-
tibaimp
nagyúr
Egy kérdés, ezt a sok
szarságotbocs, újítást remélem nem kötelező feltelepíteni, mert nekem csak a driver kellene! -
Jól néz ki ez a felület , szó se róla. Reklamálnom kell a zöldeknél
-
MSI.Navi
tag
Jó lenne így 1 év után megoldani hogy ha a globális Watmanban -25% teljesítményt állítok be az 3 újraindítás múlva ne váltson 100% -ra, a tököm is tele van vele!
-
#25237004
törölt tag
Nézve a "Performance Gains" táblázatot, bosszantó, hogy még mindig a 17.7.1-es driver az, ami a legstabilabb és minden megy vele. Nem tudom, mi változott a 17.7.2-es drivertől, ami hibákat okoz. Az Overwatch az emberek jelentős részének crashel velük (ez nem tudom, hogy azóta megszűnt-e, de legalább fél évig tuti így volt), valamint most próbáltam a Ryse: Son of Rome-ot a legújabb driverrel, és nem volt hajlandó betölteni egy pályát, akármit csináltam. Visszatettem a 17.7.1-et, hiba nélkül végig lehetett játszani.
-
AtHoS
nagyúr
Kíváncsi vagyok FreeSync melletti használatnál milyen adatokat/ajánlást lehet majd látni a talán most már rendben működő Overlay-en
Szerk.
A FAN vezérlés újítása viszont jól hangzik
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen házat vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Viccrovat
- Alakul a SpaceX Starlink európai ellenfele
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- Házimozi belépő szinten
- Milyen videókártyát?
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
- Apple iPad (9th Generáció) Wi-fi + Cellular, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6440 - i5-4GEN I 8GB I 250GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest