- Apple Watch
- Telekom mobilszolgáltatások
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Redmi Note 14 5G - jól sikerült az alapmodell
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Légies iPhone halvány színei
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Leépíti a Sony az európai piacot?
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
Az remek, hogy nem a körül táncol az API, ami elsődleges célja lenne. Az tényleg használható
Másrészt az extension rendszer nem egy megoldás, hanem a multivendor támogatás által behozott szükséges rossz.
Lényegében nem is létezik az OpenGL mint egy api, hanem minden vendor szét tudja kókányolni saját ízlése szerint.
Nem hiába törekednek a Vulkanban is 2-3 évente Core Baselineokkal egységre hozni a dolgokat, hogy a fejlesztő tudjon valami használható common base-hez nyúlni.
150-200 fps? nemá
az basic gaming sebesség annyival egy AAA játéknak kell menni. A csinatos villogó prüttyentő-nek minimum 1500 fps-sel kell mennie.
-
Pikari
veterán
Az opengl lényege, hogy extensionokként rétegződnek egymásra az új featurek, megőrizve a kompatibilitást, és platformok között ugyanazt a kódbázist mozgatni tudod minimális belenyúlással. Nem akörül táncol az api, hogy a csinatos villogó prüttyentőt 150 vagy 200 fpsen tudod kirenderelni.
-
hapakj
őstag
Nem igazán igaz ma már, hogy a DX11 lenne a divat. Ráadásul az ugye 16 éve jelent meg egy friss API-ként, míg a "modern" OpenGL 3.x is már az előd hülyeségeire épült.
A DX11 megjelenésekor jóval modernebb volt mint az akkor OpenGL. Kb akkor volt a legnagyobb szakadék a két API között.
Ezt OpenGL 4.6-re nagyjából ledolgozta a GL (persze nyilván szarul), s hát utána abba is maradt fejlesztése.
-
hapakj
őstag
OpenGL alapokon meg kb percenként jelenik meg 3 játék, nem havonta.
- továbbra is modern API-ről és OpenGL-ről beszélünk, nem valami 10+ éves verzióról, ami már rég el van fedve valami frameworkkel, hogy bottal se kelljen piszkálni.Persze azzal is kétségeim vannak, hogy ezek OpenGL-t használnak nem Vulkan-t. Erről hivatalos statisztikát még nem sikerült mutatnod
-
Pikari
veterán
A modern opengl sosem volt különösebben népszerű (a klasszik opengl népszerűségét nem éri el), de nem ért véget 2016al. A crossplatform androidos game portok opengl3-mat használnak előszeretettel (mi mást is tudnának használni), pl hogy népszerűbbet említsek egyes új final fantasy játékok és final fantasy remakek. vagy különféle sega és if AAA és B kategóriás játékok (a neptunia és fairy fencer különféle részei), bár ez utóbbiak hagyományos opengl kontextusal is futnak, ha nincs core profil.
Az idtech azért dolgozott kétszer, mert ahelyett, hogy rendes játékokat csinálnának, arra számítottak, hogy majd az engine és a vizuális technológiák lehengerlik a közönséget. Nem ez történt, ráadásul a grafiks is ronda lett a játékaikban. Bele is roppantak.
OpenGL alapokon meg kb percenként jelenik meg 3 játék, nem havonta. Androidról hallottál már?
-
hapakj
őstag
Hát egy Macbook Pro-t használva, egyáltalán nem csak az életérzés tör rá az emberre, hanem hogy lehet egy nagyteljesítményű laptopot, könnyűnek, zajtalannak, kiváló üzemidejűnek is megcsinálni.
A tabletoprendszer megjegyzés számomra értelmezhetetlen.
Mondjuk az a havi 3db játék, még mindig több, mint ami manapság modern OpenGL-re megjelenik
Talán a Doom 2016 volt az utolsó játék amit modern OpenGL-re írtak, de annak is ott volt mellette a Vulkan backend. Vajon az idTech miért dolgozott volna kétszer?
-
-
hapakj
őstag
Nem lehet tripla munkáról beszélni, hiszen ezeket a teszteket nem lehet megvalósítani OpenGL-ben. (még a legújabban sem, ami már vagy 8 éves?)
Másrészt Vulkan is mindenütt elérhető.
Illetve technikai megközelítésből nem mindig a platformfüggetlenség az elsődleges, ha annak koncepciója elavult, vagy használata nehézkes. Ha legnagyobb teljesítmény eléréséről vagy a használhatóságról van szó a több API használata a kisebb technikai akadály.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple 5 éve nem dolgozik az OpenGL-en az operációs rendszerein. Tehát, semmit nem frissítenek rajta, és kifejezett javaslatuk, hogy senki ne használjon OpenGL API-t a szoftveréhez, mert ha valami gond van, akkor nem fogják a bugot javítani.
Ezzel így már egy programfejlesztő nem tud mit kezdeni. Az mindegy, hogy mennyire szerelmes az OpenGL-be, ettől az API már a lélegeztetőről is le van kapcsolva.
-
hapakj
őstag
Miért kellene háborognom? Mind a Metal, mind a Vulkan kiváló API-k.
Nekem nem érzelmi okokból van véleményem, hanem technikai.
Egyébként a Metal 4-et épp most gondolták radikálisabban újjá és sok bevált koncepciót átvettek a Vulkantól. Ilyen egy innoatív cég, nem fél változtatni / belátni ha valamit lehet jobban is csinálni.
-
hapakj
őstag
Így lassan 5 év után épp ideje
Metal 4-re is 5 év lesz mire átírják?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ROG Astral GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition - 32 HÓNAP IPON GARANCIA
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Samsung S23 Ultra 256GB Állapot: 10/10 6 Hónap Jótállás!
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 notebook - Ultra 5 135U16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics W11
- AKCIÓ! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest