- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- iPhone topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Netfone
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
Az remek, hogy nem a körül táncol az API, ami elsődleges célja lenne. Az tényleg használható
Másrészt az extension rendszer nem egy megoldás, hanem a multivendor támogatás által behozott szükséges rossz.
Lényegében nem is létezik az OpenGL mint egy api, hanem minden vendor szét tudja kókányolni saját ízlése szerint.
Nem hiába törekednek a Vulkanban is 2-3 évente Core Baselineokkal egységre hozni a dolgokat, hogy a fejlesztő tudjon valami használható common base-hez nyúlni.
150-200 fps? nemá
az basic gaming sebesség annyival egy AAA játéknak kell menni. A csinatos villogó prüttyentő-nek minimum 1500 fps-sel kell mennie.
-
Pikari
veterán
Az opengl lényege, hogy extensionokként rétegződnek egymásra az új featurek, megőrizve a kompatibilitást, és platformok között ugyanazt a kódbázist mozgatni tudod minimális belenyúlással. Nem akörül táncol az api, hogy a csinatos villogó prüttyentőt 150 vagy 200 fpsen tudod kirenderelni.
-
hapakj
őstag
Nem igazán igaz ma már, hogy a DX11 lenne a divat. Ráadásul az ugye 16 éve jelent meg egy friss API-ként, míg a "modern" OpenGL 3.x is már az előd hülyeségeire épült.
A DX11 megjelenésekor jóval modernebb volt mint az akkor OpenGL. Kb akkor volt a legnagyobb szakadék a két API között.
Ezt OpenGL 4.6-re nagyjából ledolgozta a GL (persze nyilván szarul), s hát utána abba is maradt fejlesztése.
-
hapakj
őstag
OpenGL alapokon meg kb percenként jelenik meg 3 játék, nem havonta.
- továbbra is modern API-ről és OpenGL-ről beszélünk, nem valami 10+ éves verzióról, ami már rég el van fedve valami frameworkkel, hogy bottal se kelljen piszkálni.Persze azzal is kétségeim vannak, hogy ezek OpenGL-t használnak nem Vulkan-t. Erről hivatalos statisztikát még nem sikerült mutatnod
-
Pikari
veterán
A modern opengl sosem volt különösebben népszerű (a klasszik opengl népszerűségét nem éri el), de nem ért véget 2016al. A crossplatform androidos game portok opengl3-mat használnak előszeretettel (mi mást is tudnának használni), pl hogy népszerűbbet említsek egyes új final fantasy játékok és final fantasy remakek. vagy különféle sega és if AAA és B kategóriás játékok (a neptunia és fairy fencer különféle részei), bár ez utóbbiak hagyományos opengl kontextusal is futnak, ha nincs core profil.
Az idtech azért dolgozott kétszer, mert ahelyett, hogy rendes játékokat csinálnának, arra számítottak, hogy majd az engine és a vizuális technológiák lehengerlik a közönséget. Nem ez történt, ráadásul a grafiks is ronda lett a játékaikban. Bele is roppantak.
OpenGL alapokon meg kb percenként jelenik meg 3 játék, nem havonta. Androidról hallottál már?
-
hapakj
őstag
Hát egy Macbook Pro-t használva, egyáltalán nem csak az életérzés tör rá az emberre, hanem hogy lehet egy nagyteljesítményű laptopot, könnyűnek, zajtalannak, kiváló üzemidejűnek is megcsinálni.
A tabletoprendszer megjegyzés számomra értelmezhetetlen.
Mondjuk az a havi 3db játék, még mindig több, mint ami manapság modern OpenGL-re megjelenik
Talán a Doom 2016 volt az utolsó játék amit modern OpenGL-re írtak, de annak is ott volt mellette a Vulkan backend. Vajon az idTech miért dolgozott volna kétszer?
-
-
hapakj
őstag
Nem lehet tripla munkáról beszélni, hiszen ezeket a teszteket nem lehet megvalósítani OpenGL-ben. (még a legújabban sem, ami már vagy 8 éves?)
Másrészt Vulkan is mindenütt elérhető.
Illetve technikai megközelítésből nem mindig a platformfüggetlenség az elsődleges, ha annak koncepciója elavult, vagy használata nehézkes. Ha legnagyobb teljesítmény eléréséről vagy a használhatóságról van szó a több API használata a kisebb technikai akadály.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Apple 5 éve nem dolgozik az OpenGL-en az operációs rendszerein. Tehát, semmit nem frissítenek rajta, és kifejezett javaslatuk, hogy senki ne használjon OpenGL API-t a szoftveréhez, mert ha valami gond van, akkor nem fogják a bugot javítani.
Ezzel így már egy programfejlesztő nem tud mit kezdeni. Az mindegy, hogy mennyire szerelmes az OpenGL-be, ettől az API már a lélegeztetőről is le van kapcsolva.
-
hapakj
őstag
Miért kellene háborognom? Mind a Metal, mind a Vulkan kiváló API-k.
Nekem nem érzelmi okokból van véleményem, hanem technikai.
Egyébként a Metal 4-et épp most gondolták radikálisabban újjá és sok bevált koncepciót átvettek a Vulkantól. Ilyen egy innoatív cég, nem fél változtatni / belátni ha valamit lehet jobban is csinálni.
-
hapakj
őstag
Így lassan 5 év után épp ideje
Metal 4-re is 5 év lesz mire átírják?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- OLCSÓBB!!! több EIZO EV2456 FlexScan 24" 1920x1200 16:10 IPS fekete több jelenlegi ár: 170.000.-!!!
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest