- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Magisk
Aktív témák
-
[amne]
senior tag
Szerintem az intervallum csak attól függ mennyire lesz erős a rendszer, technikai korlátja nincsen a dolognak csak az infrastruktúrától függ. Pontossága viszont nem hiszem hogy egyelőre túlszárnyalná a GPS-t (nem volt szükség erre a fejlesztés során), de előnye hogy bárhol elérhető lesz és nincs szükség speciális berendezésekre.
-
[amne]
senior tag
Hát én ebben annyira nem vagyok biztos de akkor mondok mást :)
3G, vagy amit hamarosan itthon elkezdenek kifejleszteni, 4G, már a mostani GSM technológia is képes alapszintű, helymeghatározásra, a 3G úgy tudom már sokszor pontosabb, 4G-ről nem tudok semmit :) Még mindig azt mondom hogy egy különálló rendszer (adótornyok, műholdak) használata sokkal olcsóbb és egyszerűbb, mint különleges, inteligens, utak építése. -
lapa
veterán
lásd #44, butítva lesz sztem, nem fogsz tudni vele sávelhagyást, ilyesmit megakadályozni. meg a műholdas technológia sztem nem az igazi, csak eddig nem voltak olyan brutális napszelek...
UPD: mondjuk a napelemes folyton-repülők, amikkel a nasa küzd, már jobban hangzanak.
[Szerkesztve] -
lapa
veterán
új nap-új remények.
1. hogyan lehetne a legegyszerűbben lemérni a mozgó jármű távolságát az ellenőrző pontoktól? rádió vs. radar vs. infra vs. mittomén.
2. megvalósítható-e valahogy a (pl.) rendszám(ba épített elektronika) saját áramellátása nélkül?
3. milyen távolságokat képes áthidalni a jelenlegi technológia, avagy milyen közel kell rakni egymáshoz a csekkpontokat a folyamatos észleléshez? -
[amne]
senior tag
Én maradok annál, hogy sokkal egyszerűbb, egy műholdas nyomkövetést létrehozni, mint egy utakba épített rendszert. Olcsóbb, és egyszerűbb is fellőni pár műholdat, illetve követő modulokat a kocsikba szerelni, mint feltúrni az utakat, emiatt lezárásokat, eltereléseket alkalmazni.
-
_Petya_
őstag
válasz
Latissimus Dorsi #50 üzenetére
Igen, megvalősítható, de az emberek nem bíznak benne. Egyelőre. És nem egyenlőre...
Petya -
lapa
veterán
na most, hogy kicsit befulladtunk, összegzem az eddig hallottakat:
1. hirtelen senkinek nincs konkrét, technikailag megvalósítható elképzelése arról, hogy az nyomon követés hogyan kéne kinézzen a jövőben. erre várunk még jó kis hsz-eket.
2. az látszik, hogy nem én vagyok az egyetlen elborult csávó, akinek ezzel kapcsolatban gondolatok fogantak a fejében. ez jó. a további 1.-re vonatkozó hsz-ekig elmegyek asszem sugárhajtóművet építeni :D
szóval írjatok még meg minden.
[Szerkesztve] -
lapa
veterán
válasz
Latissimus Dorsi #47 üzenetére
mondjuk én bukót csak versenyen használtam, mert kötelező volt. de bringázáskor tudtam, hogy a fák nem fognak elém ugrani, járműveket meg nagyívben kerültem, hegyen nyomtuk, ismerem régóta a saját és a fizikai határokat.
autóban ofkorsz mindig bekötve és szigorúan megáll a jármű, ha hátul vki nem klattyan...
[Szerkesztve] -
Latissimus Dorsi
senior tag
Mielőtt autókázni kezdtem, rengeteget közlekedtem bicajjal.
A kocsi megvételétől úgy egy hónapig, valami hihtetlen hiányérzetem volt. Sokáig nem jöttem rá, hogy mi az, pedig mindíg bekötöttem magam. Aztán egyszer véletlenül sapkában vezettem, és minden megvilágosodott: A bukó hiányzott a fejemről:D
A bringás korszakomban annyira hozzászoktam, ha megyek, akkor bukósisiak, hogy egyszerűen hiányzott:))
Ja bukó nélkül még a sarokik sem kerekeztem, szal nem csoda.
Az öv nincs bekapcsolva jelzés néha engem is zavar. Egyszer nem akart megszünni a jelzés. Pár percig eltartott mire rájöttem, hogy most más lámpa világít a csilingelés mellé: csak félig volt bezárva az ajtó:) -
_Petya_
őstag
Mire egy ilyen automatikát kifejlesztenek, nyilvánvalóan a lámpa nem lesz piros neked a teljesen kihalt keresztetődésben, hanem azonnal zöldre vált, amint érzékelli, hogy odaértél. Egyébként, jobban belegondolva, a lámpa is felesleges, mert akár az autódnak is jelezhetné, hogy mehet. ''piros'' esetén pedig a kocsid szólna, hogy miért nem megy...
Petya -
lapa
veterán
pontosan. és mivel mindenki hallott már zavaróberendezésekről, mondjuk bizonyos főbb átjárókban aszfalban érzékelők, amik sírnak, ha nincs jel miközben épp átment rajta vmi.
UPD: csak ezzel pont az a baj, hogy nem pontos. a galileo is butított lesz sztem polgári célra. így jutottam el az útba rakott rendszerhez...
[Szerkesztve] -
[amne]
senior tag
Ez Angliában létezik, ott is csak egy kisebb városban, legalábbis én erről tudok, aztán lehet hogy Svájcban is van.
Szerintem az elsődleges dolog egyéni azonosítók beszerelése, nem kell rendszámra koncentrálni. Egy egyéni azonosító modul ami mondjuk műholdakkal kommunikálna (GPS) minden kocsiba, a sebességet is tudja számolni és azt is hogy hol van éppen az autó. Már csak az egyes utakhoz tartozó sebesség korlátokat kell betáplálni, és a gyorshajtás szűrhető is. -
engusz
veterán
Ezek tényleg érdekes esetek. Tulajdonképpen szabálytalanul, de jól cselekedtél. Legalábbis én is ezt tettem volna. Viszont elképzelhetőnek tartom, hogy ezt egy gép nem ismerte volna fel. De tételezzük fel, hogy abban a világban, ahol ilyen rendszer működik, a közbiztonság is egy sokkal magasabb szinten van.
-
rATdrAgOn
senior tag
Fogsz meg nagyon sokat.
Az ultimate filing az lesz, amikor az elakadasjelzot kirakott, megkulonbozteto jelzes nelkuli rendoratutot kell majd kerulnod olyan egyiranyu utcaban, ahol te mesz szabalyosan es nem fersz el. :)
Az lesz majd a szep baleset. :)
(Beszoltam a kozegnek, hogy ''es ezt igy hogy?!'' Valasz - megkulonboztetot jelzest hasznaltam! - erdekes, nem latszik. :DDD)
Engem jelentettek fel ilyenert, friss jogsiskent, igaz, nekem hamarabb beert a feljelentesem a rendorautora. :)
Szoval, sok barom van, de a legbarmabb a _RENDOR_. Vezess kicsit tobbet, ra fogsz jonni... en sem poenbol kovetem a rendorautot, ha elottem van, hanem azert mert nem tudom, mit fog tenni (behelyettesitheto barmilyen premium nemet markara magyar rendszammal :DDD)
Pedig nekem csak egy fosszilis szar Citroëenem van, amiben szar a szelepszarszimmering es megis. :DDD
[Szerkesztve] -
engusz
veterán
Ott van a chip tuning téma pl. Azaz ki lehet játszani bármilyen olyan rendszert, amit ember alkotott, épített vagy szerelt be. Eddig nem nagyon volt példa az ellenkezőjére.
De remélem, hogy az említett központi szabályzó és felügyelő rendszernek van jövője és olyanok is látnak benne fantáziát, akiknek van pénzük és tudnak az ügy érdekében tenni. Fejleszteni vagy éppen csak anyagilag támogatni. -
b.bone
senior tag
''pl. az autód nem megy gyorsabban, mint a megengedett, nem indul el a pirosnál, stb...''
na ez nagyon nem tetszik. egyik este álltam a pirosnál. full kihalt út, sehol egy autó, sehol egy jármű, semmi. a lámpa piros. viszont arra járt 3-4 cigány, akiknek valami nem tetszett és odajöttek arcoskodni, hogy majd kiszednek a kocsiból stb. mielőtt bármi történt volna zokszó nélkül elhajtottam. át a piroson...:U szval ilyen helyzetben nem mondja már nekem egy automatika, hogy nem mész sehova. -
lapa
veterán
amíg a rendszer nem kényszeríti ki belőled az ellenkezőjét. mivel munkám során emberek által végzett folyamatok szabályozásával fogalkozom, taopasztalatból tudok egy dolgot: amíg az ember megteheti, sumákolni fog. onnantól kezdve nincsen sumák, hogy nem rakom ki neki a ''sumákolás'' gombot. a szoftverek nagyon szigorúak tudnak lenni.
-
_Petya_
őstag
Úgy tudom, Svájcban vannak olyan közlekedési lámpák, ahol van egy érzékelő, a buszokod pedig egy jeladő, amit ha a buszsofőr megnyom, azonnal zöldet kap, így biztosítják, hogy a buszjáratok percre pontosak.
A központi vezérléser visszatérve, nyilván mai szemmel nézve irreálisan sok adatot kellene feldolgozni, tárolni, és továbbítani.
Sőt, egy ilyen rendszer csak akkor működhet hatékonyan, ha minden jármű képes a kommunikációra, egymás érzékelésére.
Először a renndszert talán autópályákon lehetne bevezetni, az eléggé zért hely, kereszteződés nincs, csak a be-és kijáratoknál kell figyelni. Nagyon sok probléma merül fel ezzek kapcsolatban, pl. bizinyos járművek nem képesek megfelelő sebességgel haladni, a többinek meg kell azokt előzni, és persze a rendszernek hibatűrőnek is kell lennie valamilyen szinten.
Ami már most megvalósíthatónak látszik, az a sebességhatárok, ill kölönbözö tiltó táblák, és a közlekedési lámpák esetében az, hogy pl. az autód nem megy gyorsabban, mint a megengedett, nem indul el a pirosnál, stb...
Petya -
lapa
veterán
válasz
kretenallat #30 üzenetére
nem antikrisztus téma. a vezetés élménye már csak az átállás gyakorlati problémái miatt is meg kell hogy maradjon. a szabályzásról van szó. aki normálisan vezet (képes rá), tegye. aki nem, tanulja meg.
-
rATdrAgOn
senior tag
Ooo... az enyem tud csuszni is. :)
Nagyon tud. :)
Mondtam, hogy nincs benne ABS. ;)
Maximalis fekero viszont a fekpofakon az ~170 bar... ehhez en annyit csinalok, hogy ralepek a fekre telitalppal (nem taposom mint az allat). :)
Hidroscitronal power-assisted fek van... amennyire nyomom, ugy lassul. Csuaszashataron tul meg csuszik. :) -
lapa
veterán
-
engusz
veterán
Az elején biztosan, sok-sok bűntetés lenne. De ma már akkora vadállatok vannak, hogy nem is igaz. Iskola környékén áll a sor egy lámpa előtt. A hülye autós a nem bírja ki, ezért átmegy a szembejövő sávba, hogy előrébb jusson. Mit sem törődve a jól látható rendőrautóval és a szembejövő forgalommal! És ez csak egy eset a sok közül.
Egyébként pedig csak most tettem le a jogsit, nem vezettem olyan sokat. De mivel a belvárosban tanultam, ezért tapasztaltam egy-két dolgot. :( -
lapa
veterán
naaaa. innentől kezdett volna el érdekes lenni, mér hagytad abba. én magamra dobtam a közlekedés-isten-számítógépet, ami a vezérlést végzi úgy, hogy mindenki leghamarabb célba érjen. mittomén buszok, ilyesmi priorizálva. sőt, ha megvan a jármű üres súlya, akkor talán még azt is kinézheti, hányan ülnek benne. ilyen aszfaltba épített cuccok már ma is vannak (pl. m0 máriamittomén lejtő), de csak a sebességet mérik. gondolom a 100 km/óra tömegének kimérése bonyi, de meg lehetne oldani. ha teli a csomagtartó, hamarabb hazaérsz. de hát végülis a csomagok is csak anyag, amit a-ból bébe kell juttatni...
-
engusz
veterán
Már párszor elgondolkodtam egy olyan központi felügyelő rendszeren, ami minden járművet szemmel tartana. Nem csak az autóban lévő számítógép rögzítené az adatokat (tartózkodási hely, sebesség, műszaki állapot), hanem valami ''wireless cuccossal'' küldené a központba. Így pl. könnyen lehetne szűrni a gyorshajtókat, a tilosban parkolókat, etc. De biztosan lenne olyan szervezet, amelyik belekötne. Lehet, hogy pár emberjogi dolgot sértene a rendszer, de a mai szokások mellett egyre jobban úgy érzem, hogy szükségszerű lenne egy ilyen vagy ehhez hasonló rendszer kialakítása.
-
rATdrAgOn
senior tag
Ooo... a feket azt ugy kell erteni, hogy annakidejen ~20 evvel ezelott 0.93G-s lassulast tudott nyujtani, ha kellett... ABS nelkul. ;)
Probald ki... majdnem 1G-vel bevered a fejed valami dologba. :)
Hidroscitroban nem olyan am a fek mint barmilyen mas autoban... ott ralepsz max erovel, akar ki is utod a szelvedot, pedig te vezetsz. :)
... es igazabol nincsen utja a pedalnak - horror! :DDD
[Szerkesztve] -
b.bone
senior tag
németeknél a gyorsvonatok (nem tudom a tipust de az amelyik 300Km/h körül mozog) teljesen automatikusak. a ''vezető'' csak ül, stop gomb fölött a keze. plussz 10 másodpercenként nyomkodnia kell egy gombot, hogy ébren van, figyel stb, ha nem nyomja meg egyből megáll a vonat.
-
_Petya_
őstag
Nyilván nem a közeljövőre kell gondolni, de már akár a mai technológival (GPS, wireless cuccok) megoldhatónak látszik. Mi lesz 10 év múlva? Gondoltad volna 10 évvel ezelőtt, hogy a fenti dolgok mára megvalósíthatóak, sőt a hétköznapi életben használt és szinte nélkülözhetetlen dolgok lesznek?
Eleinte semmiképpen nem autonóm rendszereket képzelek el, hanem valamiféle központi irányítást.
Petya -
b.bone
senior tag
néha járkálok egy mondeóval. pár hónapos. ebben is van ez az öv figyelmeztetős rendszer. mondjuk engem nem zavar. én mindig bekötöm magam. de kilehet ám játszani. ha az anyós ülés övét beledugod a vezetőoldali övhöz tartozó csatiba.
nos elkezdtem figyleni az újabb kocsikat. volt olyan hogy 10-ből 5-nél így közlekedett vele az ember...:DDD -
rATdrAgOn
senior tag
Nem tudom, nekem meg ilyen elmenyem nem volt, pedig vezettem joparfele vasat. :)
Szvsz, aki elsokerekhajtasuval sodrodik es bogazzal akar elhuzni a fenebe, az barom. :)
Aki meg hatsokerekhajtasuval es fekez, az azert barom. :)
Jo, osszkerek az isten, tudom is, de nekem az nem adatott meg. :)
Ez van. :)
Azert volt mar halalfelelmem, mikor hajtukanyarban gaz nelkul visitottak a gumik a sajat vasamon ~40-el (nem veletlenul volt kint az a 30 km/h limit :DDD).
Szoval, csak ovatosan. :) -
lapa
veterán
köszönöm, ezt nem tudtam eddig. mondjuk még minig inkább a windowsra bízom rá magam, mint akárki emberre, akinek a ''vészféken a keze''.
akkor hogyan nézhetne ki ennek az adaptációja közútra? a távolságmérés mennyire pontos egy ilyen rádióskártyás cucuval? mik a technológiai korlátok? radar jobb lenne? mondjuk az jelentős zajszennyezés, lásd atomtengeralattjáró vs. élővilág... -
_Petya_
őstag
Üdv!
Nos egész pontosan leírták az index metró-fórumban, de röviden arról van szó, hogy a 3-as metrón a sínek között lévő ún AVR-szőnyeg-ben tekercsek vannak, a metrószerelvények első kocsijában pedig egy érzékelő. A vezérlés úgy működik, hogy egy ''hullám'' halad végig a tekercsekben, pontosan a megengedett sebességgel. Tehát a vonatnak csak azt kell figyelni, ha lemarad, vagyha elhagyja a hullámot. Teljesen automatkus üzemmódban a vezetőnek csak indítani kell, a kövezekző állomásig semmi teednője nincs. Tehát technikailag megvalósítható lenne a vezető nélküli közlekedés a 3-ason, de biztonsági okokból nem tértek át erre. (többek közt én sem szeretnék szellemvonatokon utazni). Automaikus módban pl. az állomások előtt hirtelen fékez a vonat, majd lassan ''becsorog'' az állomásra, az AVR miatt. Kézi módban gyakorlatikag a vezető vezet, de valójába ez ''ellenőrzött üzem'', tehát az AVR ellenőrzi a vezetőt, nem tud hülyeséget csinálni (sebességtúllépés, vörös jelző, stb...) Ezt főként akkor használják, ha késést kell behozni, mert a full automata üzem lassabb. Teljesen manuális üzem is van persze, de ezt jegyzőkönyvezni kell, pontos indoklás stb...
A 2-es metrón nincs ilyen rendszer, ott tényleg a metróvezetők vezetnek, de ott ketten vannak, az egyiknek állandóan a vészféken a keze. A 3-asra azért elég egy vezető, mert ''éberségi jelzés'' van, ha nem figyelne vagy rosszul lenne a vezető, azonnal fészfék..
Amúgy eddig is voltak mechanikus védelmi eszközök, pl. vörös jelzőnél felemelkedett egy ''gomba'', ami elcsapta a vezérkocsi oldalán lévő jelzőt, és vészfék.
Röviden ennyit, ha érdekel valami, kérdezzetek, vagy nézzetek rá az indexes metrófórumra.
Petya
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
Oooo... ez idaig okes is.
De nem egy cimboramat tortek mar szarra ugy, hogy maradando baja lett azert, mert szabalyos volt. 1 tonna versus 40 tonna legfek ide vagy oda az nem egyenlo meccs na. Aztan, ha tudnad, hogy Pesten hany auto megy ugy at a piros kellos kozepen, hogy nincs a nyomaban valami nagy nehez es Scania/Man/Volvo kamion, szerintem csak pislognal.
En nem pislogok csak ralepek telitalppal a fekre ha ilyent latok... :(((
Pedig nincs ABS-em, de a telitalp is nagyon durva egy hidroscitronal - ott atlagos fekezesnel a bojtos cicatappancs szokott bejatszani :/ -
rATdrAgOn
senior tag
Egyelore en sem szeretnem. :)
Foleg nem a kozlekedoedenyemmel (Citroën BX 14 TE). :DDD
Azzal elmeny. :)
Nincs benne _SEMMI_, csak az ami kell. :)
Van benne kormany, gurulo kerekek, meg egy olyan fek, amitol tenyleg meg tud halni az aki utazik benne... masra nincs szukseg. ;)
Ja, meg ez nem borul fel, ha a tulaj nem barom. :)
(MB A osztaly es ESP remlik valakinek?! :))))
Ja, ha kicsit jobb lenne a gep, akkor menne is mint allat, de perpill nekem csak ez jutott... kenytelen vagyok elfogadni :) -
lapa
veterán
-
Sick Boy
őstag
válasz
rATdrAgOn #10 üzenetére
ha jól tudom a jobb modellekben (pölö Opel Vectra/Signum) 30 km/h felett majd' minden bekapcsol, elkezd vinnyogni a műszerfal, hogy ''kapcsold be az övedet köccccsög!!!'' meg hasonlók, tehát szvsz már MA igencsak korlátok közé van szorítva az ember vezetés közben! Kipörgésgátló, kitörésgátló és bűntársaik... azért vannak még olyanok, akik úgy hiszik, hogy egy szerpentinen felfelé télen a jeges úton megcsúszva a szalagkorlát felé sordódva bő gázzal és kis szerencsével vissza tudják hozni a járgányt!!!
-
Sick Boy
őstag
szávuuusz, kedves Citroen-barát kolléga!!!!
megvan a jogsim ;] már egy ideje...
Én is nyomultam illegalban elég sokat a 25 éves pirosladánkkal yeah húúúzós volt!
manuális vezetés a menő. Minden más már nem vezetés szerintem.
Úgy értem, hogy értelmezzük a vezetés szót! Én nem szeretném, hogy eljöjjön az a világ, amelyet Lapa kolléga röviden felvázolt! -
rATdrAgOn
senior tag
-
rATdrAgOn
senior tag
Ize, ez most nagyon OFF lesz :)
Nemtom, van-e jogsid... es ha van, mennyi vezetsz. :)
Szoval, en mielott papirom lett volna (B-kategoria) eleg sokat hajtottam illegalban.
Szamomra a Nagyfalui kozlekedes volt a horror. Aztan raalltam - ha kell, lazan atzugok ~90-el a piroson, ha a mogottem jovo Scania ugy dont, hogy nem akar fekezni. Persze, nem elvezem, de mar hozzaszoktam.
Na meg a sok barom allat felismerese apro kis jelekbol, az aztan a nem semmi. :))
Erre nem tudsz betanitani egy szamitogepet, erre csak egy ember kepes... szvsz ezert fog megmaradni sokaig a manualis vezetes. :)
Hangsulyozottan - szerintem. -
lapa
veterán
nemá megin egyedül fogok itt jópofizni (tisztelet a kivételnek). Steve Jobs mondta, hogy ''a jövőbelátás legegyszerűbb módja, ha mi magunk találjuk mi a jövőt''. segítsetek már kitalálni, hogy mi lesz...
[Szerkesztve] -
lapa
veterán
na igen, pont ez volt az, ami miatt elkezdtem filózni. sztem a ''kompjúta vezeti a kocsit'' elég messze van. ezért gondoltam arra, hogy sokkal reálisabb külső segítséget adni neki, ez megfelelő árak mellett belátható időn belül bevezethető lenne. gondoltam olyan technológiákra, mint a rádióskártyákban van, hogy a kocsi indukálná a visszajelzéshez szükséges áramot az útszéli bigyóknak, de ez a relatíve nagy távolság szerint nem biztosan működik. esetleg a csík festése alá bizonyos távolságokban lerakott áramkörök megvalósíthatóak lennének.
a sava-borsa sztem leginkább akkor, amikor egyedül mész a kihalt úton. a többit szívesen kihagynám... -
rATdrAgOn
senior tag
Ize, ettol meg mesze vagyunk, de a privat kedvencemnek szamito autogyartonal mar van savelhagyas jelzes - ez pedig nem mas mint a Citroën - persze ez a hazai utakon semmit sem er, mert mindenhol lekoptak az utburkolati jelek. ;)
Amugy meg nem gaz az a manualis vezetes, az adja a kozlekedes sava-borsat :)
[Szerkesztve] -
lapa
veterán
szóval sztem infotech, és ahogy a topikcím is mondja, még manuálisan vezetünk. engem régóta foglalkoztat a közlekedési infrastruktúra továbbfejlesztése. ez ügyben személyes vízióm, hogy az útszéli-közepi fehér csíkokba vannak beépítve a jeladók, amik képesek mondjuk első-hátsó rendszám alapján meghatározni a járművek helyzetét - loggolás, balesetek azonnali jelzése, büntetés stb. - későbbiekben jármű vezérlése.
szóval ebben a témában várom a hozzászólásokat lehetséges technológiai megoldások, követelmények ügyben. jöhet még szuperút is, előregyártott, standard betonelemekből, megfelelő kanyarkialakításokkal a konstans 200 km/óra eléréséhez, ilyesmi.
Aktív témák
Hirdetés
- Honor 400 Lite Fekete + fülhallgató
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Új MSI KATANA 15 Gamer Tervező Laptop 15,6" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Csere-Beszámítás! Gamer PC Számítógép! I5 12600KF / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 512GB SSD
- Samsung Galaxy Z Fold5 , 12/256 GB , Kártyafüggetlen
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest