- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- iGO Primo
- iPhone topik
- Mobil flották
- Galaxy Buds Core nevű fülesen dolgozik a Samsung
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Csúcstámadó és kompakt tablet is érkezett a Xiaomitól
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
Aktív témák
-
[amne]
senior tag
Szerintem az intervallum csak attól függ mennyire lesz erős a rendszer, technikai korlátja nincsen a dolognak csak az infrastruktúrától függ. Pontossága viszont nem hiszem hogy egyelőre túlszárnyalná a GPS-t (nem volt szükség erre a fejlesztés során), de előnye hogy bárhol elérhető lesz és nincs szükség speciális berendezésekre.
-
[amne]
senior tag
Hát én ebben annyira nem vagyok biztos de akkor mondok mást :)
3G, vagy amit hamarosan itthon elkezdenek kifejleszteni, 4G, már a mostani GSM technológia is képes alapszintű, helymeghatározásra, a 3G úgy tudom már sokszor pontosabb, 4G-ről nem tudok semmit :) Még mindig azt mondom hogy egy különálló rendszer (adótornyok, műholdak) használata sokkal olcsóbb és egyszerűbb, mint különleges, inteligens, utak építése. -
[amne]
senior tag
Én maradok annál, hogy sokkal egyszerűbb, egy műholdas nyomkövetést létrehozni, mint egy utakba épített rendszert. Olcsóbb, és egyszerűbb is fellőni pár műholdat, illetve követő modulokat a kocsikba szerelni, mint feltúrni az utakat, emiatt lezárásokat, eltereléseket alkalmazni.
-
engusz
veterán
Ott van a chip tuning téma pl. Azaz ki lehet játszani bármilyen olyan rendszert, amit ember alkotott, épített vagy szerelt be. Eddig nem nagyon volt példa az ellenkezőjére.
De remélem, hogy az említett központi szabályzó és felügyelő rendszernek van jövője és olyanok is látnak benne fantáziát, akiknek van pénzük és tudnak az ügy érdekében tenni. Fejleszteni vagy éppen csak anyagilag támogatni. -
_Petya_
őstag
Úgy tudom, Svájcban vannak olyan közlekedési lámpák, ahol van egy érzékelő, a buszokod pedig egy jeladő, amit ha a buszsofőr megnyom, azonnal zöldet kap, így biztosítják, hogy a buszjáratok percre pontosak.
A központi vezérléser visszatérve, nyilván mai szemmel nézve irreálisan sok adatot kellene feldolgozni, tárolni, és továbbítani.
Sőt, egy ilyen rendszer csak akkor működhet hatékonyan, ha minden jármű képes a kommunikációra, egymás érzékelésére.
Először a renndszert talán autópályákon lehetne bevezetni, az eléggé zért hely, kereszteződés nincs, csak a be-és kijáratoknál kell figyelni. Nagyon sok probléma merül fel ezzek kapcsolatban, pl. bizinyos járművek nem képesek megfelelő sebességgel haladni, a többinek meg kell azokt előzni, és persze a rendszernek hibatűrőnek is kell lennie valamilyen szinten.
Ami már most megvalósíthatónak látszik, az a sebességhatárok, ill kölönbözö tiltó táblák, és a közlekedési lámpák esetében az, hogy pl. az autód nem megy gyorsabban, mint a megengedett, nem indul el a pirosnál, stb...
Petya -
rATdrAgOn
senior tag
Ooo... az enyem tud csuszni is. :)
Nagyon tud. :)
Mondtam, hogy nincs benne ABS. ;)
Maximalis fekero viszont a fekpofakon az ~170 bar... ehhez en annyit csinalok, hogy ralepek a fekre telitalppal (nem taposom mint az allat). :)
Hidroscitronal power-assisted fek van... amennyire nyomom, ugy lassul. Csuaszashataron tul meg csuszik. :) -
engusz
veterán
Az elején biztosan, sok-sok bűntetés lenne. De ma már akkora vadállatok vannak, hogy nem is igaz. Iskola környékén áll a sor egy lámpa előtt. A hülye autós a nem bírja ki, ezért átmegy a szembejövő sávba, hogy előrébb jusson. Mit sem törődve a jól látható rendőrautóval és a szembejövő forgalommal! És ez csak egy eset a sok közül.
Egyébként pedig csak most tettem le a jogsit, nem vezettem olyan sokat. De mivel a belvárosban tanultam, ezért tapasztaltam egy-két dolgot. :( -
rATdrAgOn
senior tag
Ooo... a feket azt ugy kell erteni, hogy annakidejen ~20 evvel ezelott 0.93G-s lassulast tudott nyujtani, ha kellett... ABS nelkul. ;)
Probald ki... majdnem 1G-vel bevered a fejed valami dologba. :)
Hidroscitroban nem olyan am a fek mint barmilyen mas autoban... ott ralepsz max erovel, akar ki is utod a szelvedot, pedig te vezetsz. :)
... es igazabol nincsen utja a pedalnak - horror! :DDD
[Szerkesztve] -
_Petya_
őstag
Nyilván nem a közeljövőre kell gondolni, de már akár a mai technológival (GPS, wireless cuccok) megoldhatónak látszik. Mi lesz 10 év múlva? Gondoltad volna 10 évvel ezelőtt, hogy a fenti dolgok mára megvalósíthatóak, sőt a hétköznapi életben használt és szinte nélkülözhetetlen dolgok lesznek?
Eleinte semmiképpen nem autonóm rendszereket képzelek el, hanem valamiféle központi irányítást.
Petya -
_Petya_
őstag
Üdv!
Nos egész pontosan leírták az index metró-fórumban, de röviden arról van szó, hogy a 3-as metrón a sínek között lévő ún AVR-szőnyeg-ben tekercsek vannak, a metrószerelvények első kocsijában pedig egy érzékelő. A vezérlés úgy működik, hogy egy ''hullám'' halad végig a tekercsekben, pontosan a megengedett sebességgel. Tehát a vonatnak csak azt kell figyelni, ha lemarad, vagyha elhagyja a hullámot. Teljesen automatkus üzemmódban a vezetőnek csak indítani kell, a kövezekző állomásig semmi teednője nincs. Tehát technikailag megvalósítható lenne a vezető nélküli közlekedés a 3-ason, de biztonsági okokból nem tértek át erre. (többek közt én sem szeretnék szellemvonatokon utazni). Automaikus módban pl. az állomások előtt hirtelen fékez a vonat, majd lassan ''becsorog'' az állomásra, az AVR miatt. Kézi módban gyakorlatikag a vezető vezet, de valójába ez ''ellenőrzött üzem'', tehát az AVR ellenőrzi a vezetőt, nem tud hülyeséget csinálni (sebességtúllépés, vörös jelző, stb...) Ezt főként akkor használják, ha késést kell behozni, mert a full automata üzem lassabb. Teljesen manuális üzem is van persze, de ezt jegyzőkönyvezni kell, pontos indoklás stb...
A 2-es metrón nincs ilyen rendszer, ott tényleg a metróvezetők vezetnek, de ott ketten vannak, az egyiknek állandóan a vészféken a keze. A 3-asra azért elég egy vezető, mert ''éberségi jelzés'' van, ha nem figyelne vagy rosszul lenne a vezető, azonnal fészfék..
Amúgy eddig is voltak mechanikus védelmi eszközök, pl. vörös jelzőnél felemelkedett egy ''gomba'', ami elcsapta a vezérkocsi oldalán lévő jelzőt, és vészfék.
Röviden ennyit, ha érdekel valami, kérdezzetek, vagy nézzetek rá az indexes metrófórumra.
Petya
[Szerkesztve] -
rATdrAgOn
senior tag
Oooo... ez idaig okes is.
De nem egy cimboramat tortek mar szarra ugy, hogy maradando baja lett azert, mert szabalyos volt. 1 tonna versus 40 tonna legfek ide vagy oda az nem egyenlo meccs na. Aztan, ha tudnad, hogy Pesten hany auto megy ugy at a piros kellos kozepen, hogy nincs a nyomaban valami nagy nehez es Scania/Man/Volvo kamion, szerintem csak pislognal.
En nem pislogok csak ralepek telitalppal a fekre ha ilyent latok... :(((
Pedig nincs ABS-em, de a telitalp is nagyon durva egy hidroscitronal - ott atlagos fekezesnel a bojtos cicatappancs szokott bejatszani :/ -
rATdrAgOn
senior tag
Ize, ez most nagyon OFF lesz :)
Nemtom, van-e jogsid... es ha van, mennyi vezetsz. :)
Szoval, en mielott papirom lett volna (B-kategoria) eleg sokat hajtottam illegalban.
Szamomra a Nagyfalui kozlekedes volt a horror. Aztan raalltam - ha kell, lazan atzugok ~90-el a piroson, ha a mogottem jovo Scania ugy dont, hogy nem akar fekezni. Persze, nem elvezem, de mar hozzaszoktam.
Na meg a sok barom allat felismerese apro kis jelekbol, az aztan a nem semmi. :))
Erre nem tudsz betanitani egy szamitogepet, erre csak egy ember kepes... szvsz ezert fog megmaradni sokaig a manualis vezetes. :)
Hangsulyozottan - szerintem. -
rATdrAgOn
senior tag
Ize, ettol meg mesze vagyunk, de a privat kedvencemnek szamito autogyartonal mar van savelhagyas jelzes - ez pedig nem mas mint a Citroën - persze ez a hazai utakon semmit sem er, mert mindenhol lekoptak az utburkolati jelek. ;)
Amugy meg nem gaz az a manualis vezetes, az adja a kozlekedes sava-borsat :)
[Szerkesztve]
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- BestBuy topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen videókártyát?
- Nintendo Switch 2
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- További aktív témák...
- Komplett PC - Intel Core i7-9700K, 32GB RAM, NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER
- Eladó Toshiba 65" 4k HDR ANDROID smart tv.
- Gamer Félgép - MSI Z370-A PRO + Intel I7 8700K + Kingston HyperX 2x8GB 2666MHz CL13
- ASRock Z690 PG Riptide + Intel I7 12700 ES + Netac 2x16GB DDR4 3200MHz CL16
- Samsung Galaxy S24 FE 8/128GB Megkímélt,Kétkártyás,Tartozékaival. 1 év Garanciával!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS TUF Gaming F16
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest