- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
És még mennyi hasonlóról hallani.
Nem csoda, hogy nem tudják javítani. A Sony eleve nem úgy tervezi a termékeit, hogy javíthatóak legyenek, így nem is dolgoznak ki semmire sem javítási eljárást. Így nincs hozzá kézikönyv sem. Ezt tetézik azzal, hogy nincs saját szervizhálózatok, kiszervezték az egészet. Ha maga a Sony sem tudja hogyan kellene javítani (vagy egyáltalán diagnosztizálni) a terméket, akkor majd biztosan egy 3rd party fogja tudni.
-
Nyilván jobb a +fényerő, de szerintem odalent azért az F4-gyel el lehet lenni.
Fent már neccesebb, de nem használhatatlan, a 6D meg bírja elég jól izzóval.Hunor70:
Dönts el, hogy mit akarsz! Lehet venni mindenből a jobbat vagy drágábbat, de nem biztos, hogy valóban előrébb visznek majd. -
imyourfriend
őstag
Ugyan d7100on meg nem probaltam nagytelet viszont az a 24 mpx valamint az apsc szenzor es a tovabbi 1.3-as szorzo melyet a vaz biztosit, ez mar meggyozo szamomra, d800 36megapixelerol nem is beszelve. Mellesleg nagy differencia volt mikor d90 rol d7000re valtottam. En kerek lassan elnezest hogy leirom a valos tapasztalataim.
bar tudom, vegigjartad ezen utat te is, hallgatom a tapasztalataidat.
-
Makró objektív. Gyakorlatilag beépített, változtatható közgyűrű (kis korrekciókkal). Egyébként rekeszértéke fizikailag nem változik, hiszen a gyútáv állandó, a rekesznyílás szintén nem szűkül, és ez a kettő együtt adja a rekeszértéket. Gyakorlatban viszont a nagyítás miatt az objektív egyre nagyobb képkört rajzol (ennek jó része le van zárva az objektíven belül, hogy ne okozzon kontrasztesést), nagyobbat, mint a szenzor, emiatt a szenzorra a beeső fény csak kis része érkezik meg, csökkentve a képalkotásban résztvevő fénymennyiségét, mintha a rekeszérték változott volna.
-
Real_Necro
veterán
Nem, ez Micro Nikkor 105mm f/2,8.
Viszont az f/2,8 végtelen tárgytávolságra vonatkozik.
-
Alx.Mercer
aktív tag
Pl akkor, ha a 2.8-as 2.8-on olyan lágy, mint Mari mama krémes sütije... És f4-en se olyan éles, mint az f4-es nyitva...
Kíváncsi lennék, hogy, amit 2.8-on meg lehet oldani, azt 4-en már el se érdemes kezdeni?
Mondjuk én távolról se vagyok profi, lehet, hogy ezért nem bírom megérteni...
Amúgy ne értsen félre senki, szívesen cipelném az f2.8 IS II-t is, de nem annyiért, mint amibe kerül... -
Alx.Mercer
aktív tag
1: Nem azt írtam, hogy a legjobb, hanem, hogy az EGYIK legjobb (pl.: élességben)
2. A régi 2.8-as verziókra köröket ver az f4 IS (a digitalpicture oldalán ezt is meg lehet nézni...)
3. Egyetlen 70-200-as Canon van, ami jobb az f4 IS-nél, az pedig a 2.8-as IS II
4: Az IS nélküli f4-esnek van a legjobb ár/érték mutatója, de azért nehogy már annak legyen a legjobb képminősége...Attól, hogy f4-es, már nem is tartozhat a legjobbak közé?? Érdekes elmélet...
-
*Ropi*
félisten
Akkor én is korrigálok: a 70-200-ak minőségi sorrendje a legjobbtól a legrosszabb felé haladva:
2.8L IS II ---> 4L IS ---> 4L ---> 2.8L ---> 2.8L IS.
Bár mondjuk nekem *elvileg a legrosszabb* van (2.8L IS), még sincs semmi bajom a képminőségével (esküvős kollégákkal is teszteltük 2.8-on nyitva is elég penge). Persze minden viszonyítás kérdése: ha fej-fej mellett tesztelnénk a 2.8L IS II-őddel akkor biztos elvérezne, de hát ugye a listának pont az ellentétes végein vannak.
-
jannuss
tag
Tehát akkor nem az fog számítani hogy van-e benne VR- mivel nagy nagyításnál, már mindegy hiszen nehéz kitartani. Akkor viszont marad az a kérdés hogy a képminőségben van-e akkora különbség ami indokolja az ár különbséget? Ugye a Tamron ha álványról fotózom tudja a 300mm-ert.
Előre is köszi!
-
-
-
imyourfriend
őstag
-
IG-88
tag
Köszönöm ,akkor még meggondolom. Régen még azanalóg korszakban fotóztam praktikával azokban sem volt még autó fókusz meg ilyenek, de a digitális fotózásban nem vagyok otthon, de akkor egy nagyobb gyújtótávolságú obit választok Talán akkor várok még egy hónapot és egy Sigma Nikon 70-300/4-5.6 DG Macro NA objektív -re gyűjtök. [link]
-
aleister
veterán
Mielőtt nagyon belelovalnád magad, ennyi volt a pluszban hozzáírt:
"Hozzátenném, mindegyiknek van létjogosultsága, csak épp nem ez a megszokott. Gondolom tájképre telét javasolnál?"Rossz hírem van. Ez egy fórum. Ha zavar, ha valaki reagál a kommentedre, akkor javaslom az íróasztalban tartott kockás füzetbe való írdogálást.
-
aleister
veterán
Lol!
Nem volt itt semmi okoskodás, egyszerűen rossz választ adtál, amire fel lett hívva a figyelmed. Semmi több.
A baj az, hogy elképzelhetetlennek tartod, hogy hibázz, vagy épp hogy negatív kritika szülessen egy képedre. Több fórumita is ezért hagyta abba a képelést a kreatívba, mert ilyen sértődős, személyeskedős reakciókat produkáltál minden észrevételre.Ahhoz pedig nem kell profinak lenni, hogy egy ilyen kérdésre válaszoljon valaki. 10-ből 9-en fényerős telét javasolnak, Te meg nagylátót meg stabis üveget.
Hozzátenném, mindegyiknek van létjogosultsága, csak épp nem ez a megszokott. Gondolom tájképre telét javasolnál?Egyben viszont egyetértünk: tényleg ne magyarázkodj tovább.
-
Real_Necro
veterán
-
imyourfriend
őstag
Legutóbb mikor voltam a győri lányok meccsén egyik hivatásos fotós használt HSM I-et, ami állítása szerint olykor nem szeret fókuszt találni. Canon vázakban nem vagyok otthon de elkél egy jobb váz, amely jó képet kell adjon ISO2000-nél (én 1/800s f/2.8 iso2000-en fotóztam). És ha a végén kell még csoportképet lőni vagy az elején egy sorban felálló képet akkor tényleg kitobi.
70-200 f/4L-el talán az a gond hogy 1Fé elveszett már és nehéz mit kezdeni azzal teremben.
Pedig olcsó megoldás lenne.
-
Real_Necro
veterán
Mi az a panning IS? Pásztázó stabi?
Egyébként érdekes módon fotósuli.hu-n ez van, szóval most nem értem aleister miért is szólt rosszat:
"Mikor segít a stabilizátor?
A képstabilizátor a fényképezőgép apró elmozdulásait érzékeli és ehhez az űrtechnológiából átvett giroszkópos szenzorok vannak a gépbe építve. Mindig két szenzort használunk, ezek mozgásérzékelése mindig merőleges az objektív optikai tengelyére, de a két szenzor érzékenységét is egymásra merőlegesen jelölik ki: az egyik vízszintes, a másik függőleges elmozdulást érzékel. Ebből az alapelvből következik az, hogy csak a fényképezőgép mozgását képesek érzékelni, a tárgy mozgását nem. Emiatt a sportfotós, riportfotós számára szinte használhatatlan, mert legtöbbször mozgó tárgyakat fotóznak.Az optikai stabilizátor helyett így nagy fényerejű objektíveket választanak és nagy fényérzékenységgel (ISO) fotóznak. Számukra csak az eredményhirdetés, stadion és városképek, egyes belső fotóknál van értelme az optikai stabilizátort használni. Az amatőrfotós, a portréfotós és gyakran a természetfotós azonban értékelheti a stabilizátor adta plusz szabadságot. A fotoamatőröknek a teleobjektíves felvételei gyakran életlenek, ugyanis nem megfelelő géptartással - és valljuk be - figyelmetlenül exponálnak. Ezen a helyzeten is sokat segít a képstabilizátor, azaz ha csak lehet, stabilizátoros gépet vásároljunk!"
-
*Ropi*
félisten
Ő APS-C-n használná, nem FF-en.
A 40D APS-C szenzorán F2-vel voltam elégedett (ott már borotván karcol, de még a bokeh is szép).
(#15202) Real_Necro: A Sima 50/1.4 még nem "A" (Art) szériás, így nincs hozzá USB-s bölcső. Max. a Kis_Necro bölcsőjébe teheted majd be, hogy játsszon vele.
-
imyourfriend
őstag
JackFeryll Említette, ebből gondoltam.
(#14594) Kvazár: Az az objektív a jó ami nálad van. Elméleti dolgokba felesleges beleméllyedni mivel az IS is csak akkor végzi jól a dolgát ha megfelelően tartod a gépet. Súlyából adódóan ha jó technikád van akkor kitudod tartani reciprok szabály alatt is a nehezebb objektíveket, viszont ha relatíve jó fényviszonyok között fotózol akkor nem létfontosságú a stabilizátor. Én példámból kiindulva ha nem fotóznék koncerten illetve este akkor bőven elég lett volna a 70-200 2.8 HSMII-es sigma és nem kellene stabis darab, inkább vegyél egy L-est szerintem is.
-
m3ss
veterán
-
m3ss
veterán
majd satrazok szerintem. 55-300 szokott lenni egyaltalan hasznaltan? nem nagyon latok, nagyon friss meg...ha igen, mennyiert szoktak menni?
70-300 vr mivel jobb az 55-200 vr-nel azon kivul, hogy hosszabb? melyik mennyire eles a vegen?
es 70-300 mennyiert szokott menni altalaban?
ty -
aor
tag
elsősorban táj, természetfotózásra, oda nyilván állvánnyal használnám, de pl. állatkertbe nem biztos, hogy állvánnyal mennék
és sajna van a kezeimnek egy enyhe remegése.
ezért filózok de nagyon, az IS verziót nem tudom megfizetni (egyelőre), de a minőségből sem szeretnék engedni
esetleg tapasztalat konverterekkel? (1,4, 2×) -
aor
tag
látszik még hat a szilveszter...
A sima 70-200-as stimmel, esetleg olyan, amiben van stabilizátor is?!
De ha már a sima 70-200-nál tartunk...lehet ezt kézből használni?!
Nemsokára lesz alkalmam kipróbálni egy ilyet, de addig is érdekelne(lehet utána nem lesz kérdéses milyen obi legyen
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged