- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Azért azt tegyük hozzá, hogy ha a Telekomnak át kellene vennie az ügyfélbázist, ilyen jól belőtt csomagokat ha akarna, akkor sem tudna biztosítani,
Én ezt nem így látom. A kérdést a teljes mobilpiacon belül és folyamatában nézem, ez alapján próbálok következtetni. Az állításom is eszerint született.
A mobilpiac jelenleg telített. Ügyfélbázist csak a többiek rovására lehet növelni. Már ezres tételben is a megszerzett ügyfél érték.
Van egy nagyon költségérzékeny ügyfélréteg, és ehhez kapcsolódik egy tudatos vásárlói réteg. A kettőt együtt a piac 10-20 %-a közé becsülöm. A szolgáltatók között ezekért folyik a "harc".
Kezdetben voltak a szolgálatóknál a publikus díjcsomagok, és ezek mellett a nagyvállalati céges flották, csak saját (esetleg dolgozói) használatra.
Később megjelentek kisebb cégeken keresztül a továbbszámlázós flották. Ezek azért a szolgáltatóknak is kockázatot jelentettek. Kis cég, vagyon nélkül. Az ügyfelek már kis, nem fizető része is becsődöltethette a flottát. A tartozást a szolgáltató nem tudta behajtani.
Később megjelentek azok a flották, amelyeknél már az ügyfél szerződött a szolgáltatóval. Olyanokól is egyre több van, ahol a "jogosultsági igazolásért" sem belépési díjat, sem évi tagdíjat nem kellett fizetni. Az ügyfél a szolgáltató számára nem különbözött a sima, publikus díjszabású ügyféltől, mégis 20-40 %-kal kedvezőbb tartifát adott a publikusnál. Miért éri meg ez a szolgáltatónak? Költség ugyanannyi, bevétel meg kevesebb, akkor miért? Azért , mert a 10-20 %-os szegmensben akarja növelni, megtartani a részesedését.
A legtöbb flotta telenoros vagy vodás. A Telekomnak kisebb itt a részaránya, mint a piacon belüli aránya. Nekem úgy tűnik, a telekomos flották "kínálata" nekem arra utal, hogy nem igazán preferálja ezt a megoldást. Nem itt, nem így akarja elérni ezt a réteget.
Nálunk a virtuális szolgáltatók nemigazán jelentek meg (eddig). Próbálkozás volt (Tesco), de nem jött be. Pedig máshol ez a modell jól működik, piacképes.Akkor most nézzük a "Netfone-jelenséget"!
Van egy cég, amely régóta jelen van a telekommunikációs piacon. Volt/van vezetékes internet kínálata, de a Digi megjelenése (és árszinvonalának hatása) beszűkítette a piaci lehetőségeit. Van/volt voip-telefon kínálata is, de ennek főleg a lakossági szegmensben nincs igazán jelentős piaca. Volt próbálkozása mobilra a Vodával, virtuálisként, de ez valamiért nem maradt tartós. Tippem szerint sokat kért a Voda.
De a cég érdeke a bevétel, a profit, tehát új üzleti megoldást kellett keresnie.
És ott a másik cég, a Telekom. Ők a "flottás" megoldást nem preferálják. Nem szívesen foglalkoznak kft-s megoldásokkal, vagy kisebb díjért bevállalni ugyanazt a költséget, mint a publikus díjcsomagúaknál. Jobban szeretnék nagytételben, kisebb költséggel, macera nélkül, minél kisebb, menedzselhető kockázattal elérni a 10-20 %-os piacot.
Szerintem (!!) a Netfone és a Telekom érdeke lényegében találkozott, harmonizált.
Ez öltött testet a Netfone jelenlegi kínálatában.Végül a kétségedről, miszerint csőd esetén, ha a Telekom megvenné, átvenné az ügyfélbázist, akkor nem tartaná a kedvező díjcsomagot.
Már jelenleg is igaz, konkrét példát is tudok, hogy hasonló helyzeteben a szolgáltató tartja a korábbi, flottás árat.
Nagy cég, céges flotta, dolgozói csomag is van. A cég szolgáltatót vált. A dolgozó (ő a szerződő) nem kerül át automatikusan az új szolgáltatóhoz, ő döntheti el. Viszont a régi szolgáltató - bár a keretszerződés megszűnt, megtehetné - nem rakja át a dolgozót egy publikus tarifába. Marad a tarifa, mert a szolgáltató abban reménykedik, hátha a céggel ellentétben marad a dolgozó az előfizetője. Mert pár száz előfizető is tétel!
Hasonlóan, egy megvétel-átvétel esetén ha a Telekom azonnal átrak publikus tarifába, akkor a megvett ügyfelek minimum 90 %-át azonnal elveszti. Miért fizetne azért, hogy azonnal elveszítse őket?
Más megközelítésből. Vétel eseten az ügyfelek "szerződéseit is megveszi". (Biztos, ami ziher - főleg, ha aggódós vagy -, tedd el a szerződést!) Azok továbbra is érvényesek, a benne foglalt díjszabással együtt. Meg lehet változtatni, de ennek során be kell tartani a vonatkozó jogszabályokat.Mindezt csak azért írtam ilyen hosszan, hogy megnyugtassalak. Többek véleményével ellentétben, Netfone-os előfizetés esetében nem vagy kiszolgáltatott még a legrosszabb esetben sem. Tarifa szempontjából sem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Geforce GTX950 2GB OC
- Apple Watch SERIES 8 45mm gold GPS + Cellular, STAINLESS STEEL! Akkumlátor 100%!
- Vadonatúj iPhone 13 PRO 128GB alpine green KÁRTYAFÜGGETLEN! 6 hó garancia!
- iPhone 16 128GB ultramarin 1 hónapos! MEDIAMARKT számla, 3 év Apple garancia! Makulátlan! + tok!
- Ducky Shine 5 RGB Brown switch
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Beszámítás! Intel Core i9 13900K 24 mag 32 szál processzor garanciával működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X280 - i5-G8 I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Beszámítás! Apple Mac Mini 2018 i7 32GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest