- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
#89309696 #69005 üzenetére
Ki mondta, hogy nem csikorog?
Olyan nincs amelyik nem csikorog, csak a trw kerámia poros verziója, de az drágább is.
EU.-s szabályozás azbeszt helyett fém általában réz van benne így keményebb a betét és csikorog.
Amit tehetsz az, hogy a csúszó felületeket ceramic sprayel megfújod (kerámiazsír) vagy, ha az a fajta féked van akkor a betét alatt lévő kis lemezeket cseréled, (csikorgás gátló lemez/ más néven fékbetét beszerelő készlet) -
rob210
Topikgazda
válasz
Robi81 #68999 üzenetére
Cserélni nem, mert azt hézagmérővel be kell állítani, azt meg nincs az a klímás aki a kocsid alatt fekve elvállalja, a kényelmes műhely asztal mellett ülés helyett.
De próbáld ki amit írtam, mert ez szerintem csak elszennyeződött.
Ártani nem tudsz neki rosszabb nem lesz.
Ellenben, már 3 nál megoldotta a gondot. -
rob210
Topikgazda
válasz
Robi81 #68980 üzenetére
Szia.
Próbáld ki, hogy a forgó rész és a fix rész közé wd40et permetezel.
Nem keveset tulajdonképpen ki kell mosni a két rész közötti koszt.
Amikor már szépen csepeg alul kifelé az a lé nem lesz egyszerű színű.
Ha ez nem segít akkor csak a csere marad ahhoz viszont le kell engedni a gázt és levenni a kompresszort. -
rob210
Topikgazda
válasz
buherka #68932 üzenetére
Akkor zárjuk rövidre ha ezt megveszed te vagy az évszázad palimadara.
Merem ezt ilyen keményen mondani, a régi ismeretségre való tekintettel.Vegyél már egy autót magadnak, mennyi a keret rá nézek neked egy normális gépet, komolyan, mert vicc amit forogsz ezek körül a hulladékok körül.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Zola007 #68906 üzenetére
Ha van anyagi forrásod a IIIasra akkor ne filózz rajta.
1.6 benzin 110 paci
A II es megane futóműve alul van méretezve.
2,3 évente cserélem szinte a teljes futóművet a II-esek alatt.
Szar a lengőkar, törik a rugó, ez igaz a 3asra is, mert nem mossa ki a tulaj a rugótányért soha.
A IIesnek a kártyaolvasója is be szokott dögleni, valamint a kormányzár, a biztosítéktábla és az UHC doboz.
Egyszóval az Ies megane megbízhatósága után a II es egy csőd finoman szólva.
A IIIas ugyan azt a színvonalat hozza ha kicsit foglalkozol vele mint amit az egyes tudott, akkor beülsz jössz mész.
Ez nem légből kapott dolog nap mint nap csinálom őket.
A IIIas meganenál amire érdemes odafigyelni, hogy az újrahasznosítás jegyében egy másfajta gumikeverékből készült a lengéscsillapító gumiharang és az szétporlik/mállik, ha ki van cserélve mondjuk TRW re vagy KYB re akkor nincs vele gond, kicserélni érdemes különben meghal a lengéscsillapító miatta.
Illetve a termosztátházat műanyagra cserélték, ez el tud vetemedni, tehát meg kell nézni, hogy az olaj ne legyen vizes a víz pedig olajos. Ez a IIesre is igaz.A motor elpusztíthatatlan ha nem forgatod tiltásig és nem 750 nél rúgsz padlógázt.
Valamint 10ezrenként megkapja a renault minősített olaját. (5w30) -
rob210
Topikgazda
válasz
buherka #68829 üzenetére
Mit agyalsz ennyit, vidd el próbakörre ha tetszik kézre áll megfelel a teljesítménye mérete, akkor no para.
Jó gép az.Az okoskerék, meg a vezérlés módosító olajnyomás eltolású szíjtárcsa.
A vezérléscsere számláján nézd meg mik szerepelnek és megmondom, hogy dobjuk le dobjuk fel vezérlés sere volt, vagy szakszerűen el lett végezve. -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #68805 üzenetére
Tele van vele a toyota topik
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Sose foglalkoztam vele és nem is fogok
Van nekem elég gondom. -
rob210
Topikgazda
válasz
CactuS #68771 üzenetére
Most raktam be egy meganeba egy ilyet.
Mire beálljtottam mindent befontam a hajam, de a kicx hangszórókkal brutál minőségi előrelépés volt.
A mikrofonja kristálytiszta jól érthető, a bt pedig hiper szuper beülsz a kocsiba azonnal kapcsolódik és el is kezdi lejátszani a számokat
Tényleg csak ajánlani tudom. -
rob210
Topikgazda
válasz
Pttypang #68710 üzenetére
A twingóknak a bölcsője mindenk elrohad. A hátsó hídja még torzió rudas.
Valamint rengeteg bosszantó hibája van, járóképes marad a kocsi, csak bosszantó hibák.
Ülés billentő műanyag a kezedben marad, az ajtónyitó a kezedben marad, a hátsó ablaktörlő konkrétan szétmállik. Ehhez már vannak bejáratott szakik akik ezeknek a pótlásával foglalkoznak.A zaj, ez egy jó téma.
Azt tudni kell, hogy az 1.2 es 16 szelepes motor az ugyan az a twingban és a clioban!
A zaj csak azért más, mert a kaszni is más és a zajcsillapítás is fejlettebb a clioban egy kicsit.
A twingó egy mókás városi kisautó, aki azzal pályára megy kösse fel a gatyáját.
A clióval se mennék fel pályára az 1.2 essel, az 1.4 el már simán, az 1.6 pedig boldogan.
A 8 szelepes verziókról nem nyilatkozom, azokat ha teheted inkább kerüld, azok már kivénhedtek.A twingon is lehet utólagos zajcsillapítást csinálni. Ami a komfort érzetet nagyban növeli, de ez mind pénz idő és szerelés.
Ültem már olyan twingóban amitől elcseppent a nyálam, igaz az nem az egyes twingo volt -
rob210
Topikgazda
válasz
#89309696 #68700 üzenetére
Én erre nem reagálok, csak annyit, hogy nekem jobban megéri a klímagázt 2 évente cserélgetni friss olajjal, mint kompresszort cserélni és a kilukadt csöveket újra fittingeltetni, darabját 12ezerért.
Van a karbantartott autó, meg van az elhanyagolt. A fékfolyadék meg nem játék és nem az ABS koca hibás, azért mert felkapja a nyomástartó szelep a gumidarabokat amik belűlről a fékcső faláról kezdenek lemállani.Arról pedig, hogy rosszul csinálom és fétissé nőtte ki magát az autókarbantartás nálam arról nem győzöl meg.
Már csak azért sem, mert pont most kerültem éles szituációba.A soroksári úton 70 es tábla megállt egy kocsi 3 al előttem.
Az előttem lévő két autó szépen össze is tolta egymást én pedig hiba nélkül megálltam.
A rendőr közölte mivel azonnal látszott a két munkásautó műszaki állapotán, hogy okkal nem álltak meg.
"drága lesz ez uraim, a kpm vizsgát nem adják olcsón"Odajött az enyémhez megkérdezte, hogy mit láttam mi történt, én meg tudtam állni, mondtam igen, akkor rendben köszönöm további jó utat.
Mint kiderült az első autónak felrobbant a kerékcsapágya és azért állt meg olyan hirtelen, mert befogott a kerék.
A mögötte lévő két rozsdaszekér (astra,golfII) meg műszakilag nem volt megfelelő a közúti közlekedésre. -
rob210
Topikgazda
válasz
Pttypang #68704 üzenetére
Hűha.
A twingó 2 személlyel jobban pakolható bármilyen meglepő.
Viszont ha 5 személlyel kell menni akkor a twingo ugye eleve kiesik.
A twingónak több a hibája, és szokni kell a kis városi rohangálóst, de nagyon szerethető autó.A cliónál bármelyik motorral veheted, de a legjobb az 1.4 16v vagy az 1.6 16v (ezzel igazi cirkáló) a 2.0 es F4R es motorral pedig vadállat. (ezt csak vezetni tudó higgadt fejű embereknek merem ajánlani. Túl sok ilyennel álltak már árokba.
Egyszóval a clioból talán az 1.2 esek amiket én nem ajánlanék és azokat is csak azért, mert gyenge szerintem, de ha csak városi használatra lesz akkor bőven jó az is, mert a fogyasztása egésszen jónak mondható kategóriáján belül.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
nincstelen 1 #68684 üzenetére
Motortéri fő biztosíték.
Le fügvényében 50-70A es nagy ló! Nem a picik hanem a 3 cmesek egyike. -
rob210
Topikgazda
Én megmondom mi a baj, ez bizony sz@r
Bocsáss meg, de ez így ennyi velősen.
Ezt nem tanították vissza a renaultnál ennyi a baja.
Amikor visszaáll, akkor 750 körül van klímával 950 körül a reális és ezt tartja is.
Viszont az emelt fordulatszámról néha nem áll vissza.
Na ez azért van mert a feltanított értékek teljesen összekeverik a vezérlőt.
Kéne egy rendes diagnosztika és abból kiderülne, minden.Más:
Csak, hogy tovább emeljem a renault szervizek fényét.
Ma egy IIes lagunát csináltam.
17 hibakód, többek között, kikapcsolt légzsák visszajelző, kikapcsolt légzsák vezérlő. (renaultban volt javítva az autó karambol után )
A klíma engedett és nem is vezérelt teljes kuka.
A lengéscsillapítók mind a 4 kuka. Kanyarban elpattogott a kocsi.
Valamint lenyomásra lenget mint a hajóhinta.
Forralta a vizet, eladták a tulajnak, hogy rossz a műszer.
Persze amikor lefuttattam a műszertesztet a diaggal, akkor kezdett a srác arca lekonyulni.
Na mindegy, egyszóval hordja mindenki a renaulthoz a kocsitaztán majd találkozunk.
-
-
rob210
Topikgazda
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
szabonagyur #68583 üzenetére
De jó, semmi baj vele, de használt auto, nálam pedig alapszabály, hogy használtautóban automatát nem veszek.
Illetve ha nem zavar, hogy 400-500 ezret rá kell locsolni, ha úgy van, mert az előző gazda egy tufa szakértő volt. Akkor bevállalhatod, a kényelmességét nem vonom kétségbe. -
rob210
Topikgazda
válasz
#89309696 #68585 üzenetére
Igen?
Ezt valahogy beszéld már meg a kocsimmal is kérlek!
Nyugodj bele, az 1.6 16v de még a II es megane is 4000et forog 130 nál.
Aki mást mond az hazudik, és ezt azért merem ilyen sarkosan kijelenteni, mert rengeteget javítottam vezettem és mind 4000et forgott 130 nál. -
rob210
Topikgazda
válasz
szabonagyur #68571 üzenetére
Az automatát én gyorsan elfelejteném, mert addig jó amig jó, de utána.....
Amúgy a villág legjobb közlekedő edénye kiforrott konstrukció. -
rob210
Topikgazda
válasz
csibor #68529 üzenetére
Első körben a biztosítékot
Aztán a hátsó ülés alatt nézd meg az ac pumpa elektromos csatlakozását, mert az előszeretettel eloxidálódik és el is tud olvadni, ilyenkor megnő az ellenállása és caapkodja ki a biztit, hogy ne gyulladjon ki a kocsi.
Nem játék meg vicc még ha annak is tűnik.
Ha ott minden rendben akkor az inercia kapcsolót érdemes még megmérni meg megnyomkodni párszor. -
rob210
Topikgazda
válasz
Smith Ügynök #68527 üzenetére
Ha van mibe engedni a használt olajat van egy 8as négyszög kulcsod egy fogód valamint elmész egy autósboltba és 85.- veszel egy roppantógyűrűt akkor simán.
Egy tölcsér és egy darab 10 es slag fog kelleni még, mert gondolom betöltő pumpád nincs így a gravitáció lesz a barátod. -
rob210
Topikgazda
válasz
Smith Ügynök #68518 üzenetére
Cseréld ki az olajat a váltóban és nem lesz baja.
-
rob210
Topikgazda
Ennek egyetlen módja van játszani kell a fojtólappal amíg jó nem lesz.
Illetve élőadatban nézni a fojtószelep állást ott làtaszik, hogyan ejti vissza az alapjáratot.
Diagrammon nem a fordulatszámmérőn ami pontatlan.A másik amit megtehetsz, hogy leveszed a levegő csövet valaki beül indít te pedig közben nézed a fojtószelep mozgását ahogy ő adja a gázfröccsöket.
Tudod egyből írtam, hogy azt a két csavart nem lett volna szabad piszkálni azt a gyárban hézagmérővel állítják pozicióba. Sok türelemmel vissza lehet állítani, de pepecs meló. Kitartást.
-
rob210
Topikgazda
Na akkor tisztázzuk miután jött elő a hiba?
Mit tettél ellene eddig pontosan?
Évjárat, hány lovas?
A vízhőfok rendben?
Illetve klíma nélkül nem csinálja?
Csak azért, mert a klímakompresszor kezdődő halálánál is ezt csinálja emeli a fordulatot, mert érzi, hogy nagyobb a terhelés.Ha klíma nélkül is csinálja akkor más irányba kell elmenni.
Minden esetre látatlanba nehéz ügy lesz, de igyekszem. -
rob210
Topikgazda
válasz
Morales72 #68445 üzenetére
Scenic volt és igen.
Szakadt vokt az fhp jeladó kábele.
Ezért ki lett vezetékelve.
De a kolléga mire eljutott a motorvezérlőig a két kábellel, sikerült felcserélnie. Így ellenállás volt rajta, csak éppen a jel teljesen megborult.
Lehet apróságokkal sokat szívni.
Mindegy megdicsértem jó lett, elégedett a tulaj. -
rob210
Topikgazda
Más kedves hobby szerelők!
Nyomatékosan felhívom a figyelmeteket!
Az olajszűrőt kézzel kell felcsavarni és érdemes megkenni előtte pici motorolajjal a tömítést.
Akkor nem fog 26ezer forintba fájni a következő olajcsere ahol eltörik a szűrő 170 Nm nél a körmöskulvs alatt
Sose cseréltem még 2.5 órán át olajszűrőt.
Inkább feladtam eddig.
De ezt muszáj volt leszedni. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Benir8 #68400 üzenetére
Ha megane I ről van szó, akkor rossz hírem van, teljes féltengely csere és váltóolaj csere, ha a bal oldali.
Ha a jobb oldali akkor csak a stiftet kell kivenni és onnantól cserélhető.
Sajnos van olyan amelyik nem szétszedhető és van olyan amelyik igen.
Nekem pl. a bal szétszedhető a jobb nem, mert ilyen is van.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest