- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Hát gyerekek le kell írjak valamit.
Ültem ma megint az egyik céges autóban.
Focus 1.6 turbó disel.
El kell hogy mondjam amikor 12-óra után kiszálltam belőle és beültem a maganomba, hát mint ha a Menyországban lennék.Ez az autó akkora rakat szar, hogy valami embertelen.
Lehet, hogy jobban megy lehet hogy kevesebbet fogyaszt, de hogy ilyen kocsit nem vennék, az biztos.Komolyan mondom olyan kényelmetlen, az egész egy nagy doboz.
Úgy kellett magamat kihajtogatni belőle, pedig állítottam én mindent kormányt ülést amit csak lehetett. -
rob210
Topikgazda
Egy konklúzió bár nem értek a DCI-motorokhoz, minél nagyobb lóerőszámot hoznak ki ugyan abból a motorból annál nagyobb a meghibásodás esélye.
Tehát a 86 lovas sokkal tovább bírja mint a nagyobb teljesítményűek.
A környékemen 3 dci, 2megan, 1clio van és mind a 3 86 lovas az egyik 210.000Km-nél jár semmi baja a másikban 154.000.Km van semmi baja a 3.-ikban 79.000.-Km van az még nem mérvadó.Viszont a volt kollégám sport cliója elég hamar beadta a kulcsot konkrétan 4 év alatt 91.000.Km-nél.
Ebből én ezt a következtetést vontam le.
hiszen az is tény a szívó diesel tovább bírja mint a turbós.
Ellenpéldát nem kell hozni biztos, hogy van.
-
rob210
Topikgazda
Van egy két kereskedés akik fél egy év garanciát adnak.
Ezt rosszul tudod, ha kereskedésnél veszed a használt autót akkor két eset van.A magyar kereskedelmi és forgalmazási szabályok alapján (törvény xyxvz paragrafus)
Ha kereskedésből származik az autó arra:-. fél év garanciát köteles a kereskedő vállalni, amennyiben csak közvetítő, azaz az ideglenesen forgalomból kivont autót a te nevedre az előző tulajdonos nevéről íratja át.
-. egy év garanciát köteles az autóra vállalni, amennyiben a kereskedő cég a bejegyzett tulajdonos és úgy kerül a te nevedre az autó.
-
rob210
Topikgazda
Hú gyerekek ebből nem jövök ki győztesen ezt nagyon csúnyán elszámoltam
A lényeg az, hogy egy tank benzin etanol keveréknél 1875 forintot spórolok meg újra számolva.
Elnézést a hibáért valóban nem helyes az előző HSZ-ben írt.
Így az éves megtakarítás is 22.500.- bár ezért továbbra sem csináltam semmit:-) -
rob210
Topikgazda
Hát én most pont e-miatt a nagy válság miatt lassan 400-forintos benzin megmértem a fogyasztásomat.
Lukoil kút 7 kútoszlop.
Első kattanás teli a tank.
Elindultam mentem 214km-tettem meg ugyan az a lukoil kút ugyan az a 7 es kútoszlop ugyan úgy első kattanás.
Tehát lehetőségeimhez mérten biztosítottam a feltételeket a legpontosabb méréshez.
13.5liter benzin fogyott, ebből mindenki ki tudja számolni az átlagot. (6.3liter)
Igaz most nagyon nagy hideg nem volt és az én autóm a már említett eszközzel van felszerelve.Ezek után kipróbáltam a fele fele benzin etanol tankolást is.
Ez az eredmény most egy jó hónapos munkám, mert ennyi üzemanyagot nem sikerül elközlekednem 1 hét alatt szerencsére.
Így a fogyasztásom 6,9 liter lett ez agip kúton mérve.
Mivel a lukoil sajnos nem árul etanolt.Innen már csak számolni kell.0.6 literrel többet fogyaszt a kocsi viszont majd 100.- olcsóbb az etanol.
Fél tanknál kutya baja, átalakító nélkül is simán megy.
Mennyit is spóroltam?55liter benzin mai áron 361.- / 19.855.-
25liter benzin 20 liter etanol (nem is 50-50%) etanol 258.- / 9025.- + 5160.-
==>19.855.- 6,3l / 873km
==>14.185.- 6,9l / 797km
==> 5.670.-
==> 1.960.- a benzin etanol többletfogyasztás különbözet
==> 3.710.- A megtakarítás erős ráhagyással a benzin javára 1 tanknál.
Ami ugye éves szinten 44.520.- Ha belegondolok, hogy ezért a pénzért semmit nem tettem nagyon boldog vagyok -
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #5678 üzenetére
Hát ő ugyan nem adott számlát még soha, de amikor ott voltam szerelésen a golfal nem jött össze elsőre mindent kicserélt minden jó lett csak nem úgy ment a kocsi és után kellett állítani.
Ő vette a szerszámait és ki jött hozzám házhoz és még elnézést is kért, hogy nem ment próbakört csak volt nála a kocsi.
Szóval ő ilyen szerelő:-D
Szerencsémre. -
-
rob210
Topikgazda
Egyértelmű hengerfej hogy csak tömítés-e vagy sem az szétszedés és vonalzózás, vagy pad után derül ki.
A jó hírem az, hogy ha legalább a szerelőnél nem hagyod magad lehúzni akkor 30.000. patent módon megcsinálják.A tünetek egyenként is a hengerfejre utalnak, nem kell mind a 3 tünet ahhoz, hogy én ne vegyem már azt az autót meg.
Amikor nézegettem a ford escortok voltak még amik szóba jöhettek volna.
Következő kimentem Szigetszentmiklósra nézem a kocsit hát nem volt patyolat, de mondom nézzük mit tud.
Motroház tető fel rögtön éreztem süt a motor olyan meleg.
Mondtam is neki, hogy direkt kértem, hogy hideg legyen a motor, tipikus kufár szöveg csak a boltba kellet elszaladni nem tudta megoldani.
Oké kivettem a nivópálcát aztán visszatettem és megköszöntem neki a lehetőséget.
Konkrétan a minimum alatt volt valami fekete lötty a kocsiban.
Magyarán egy nemtörődöm köcsög árulta.
Autóvásárlásnál sok hiba léphet fel, ha nem vagy rutinos magaddal kell vinni valakit! -
rob210
Topikgazda
Szerelő nem tudja megállapítani ne már
Egy szerelő 3 perc alatt megmondja, hogy hengerfejes-e a kocsi vagy sem.
Már indításkor látszik fehér füst, hengerfej.
Kicsi barnás feketés cseppecskék a hűtővízben, hengerfej.
Kompresszió mérés, ezt mindig elmondja mindenki diesel autót csak kompresszió mérés után szabad megvenni.Szóval ezt a hibát ki lehetett volna küszöbölni.
De valóban neked ehhez nem kell érteni, nem kötelességed ezeket tudni.Viszont ha veszel egy tv-t az auchanban amin nem megy mondjuk az USB foglalat.
Visszaviszed?
Mert ha igen akkor ezt miért nem?Ha azt se viszed viszed vissza akkor megértem, de akkor még sok bajod lesz ebben a cigány lehúzós rabló világban
-
rob210
Topikgazda
Például ez kimegy a világból.
Ne haragudj, hogy ezt mondom, de sajnos te nem nézted meg mit vettél.
Én 78 autót néztem meg jó sok veszekedés után a párommal, de amikor ebbe beültünk megállapítottuk na ez a mi autónk.
Sokat jártunk utána de megérte.A tieddel kapcsolatban meg én szerintem menj vissza a kereskedőhöz ne legyél szívbajos, ne hagyd, hogy lehúzzon a szemét kufár.
-
rob210
Topikgazda
Ácsi!!!!!!
Olvass visszább!
Én is kereskedésből vettem a kocsit, beszámított autó volt.
Ha elmész egy független szervízbe állapotfelmérésre és azok adnak egy igazolást, akkor azzal a fogyasztó védelemnél fel lehet jelenteni a kereskedőt.
Ugyanis sokan nem tudják, hogy a használt autót ha kereskedőtől veszed jár rá a legrosszabb esetben is 6 hónap azaz fél év szavatossági idő van.Én ugyan így jártam nekem a termosztát hibát hallgatta el a kereskedő, meg a féltengely csuklókét.
Szépen felmérettem odamentem megmondtam neki mit tud felajánlani megcsinál(tat)ják ők vagy én csináltassam meg és kifizetik?A vége az lett, hogy felajánlottak egy szett téli gumit megvették nekem a termosztátot és a hátsó ajtó teleszkópokat is kicserélték.
Ezek voltak amiket tudtam, hogy cserélni kell.
Összegben még jobban is jártam mert 28.000.- megvolt a javítás, a téligumi szett meg jóval drágább.Szóval ha nem is ezt csinálják meg de ajánljanak fel valami kárpótlást.
Keményen kell cigánykodni te is pénzből élsz.
Ha nekiállnak keménykedni hagyd ott őket mond meg semmi gond majd a bíróságon találkozunk.
Azonnal hangnemet fognak váltani.
Ha látják, hogy biztos vagy a dolgodban, és jól felkészültél engedni fognak. -
rob210
Topikgazda
Kicsit utána olvastam.
Állítólag ez egy multi csatlakozó, felszereltségtől függően van benne ülésfűtés, nyomásérzékelő és légzsák.
Szóval most nyomozhatok, hogy az ülésben benne van-e a fűtőszál vagy sem.
Ha benne van akkor bemókolom valahogy az tuti.
Vagy veszek majd egy olyan ülést ahol csak rá kell kötni egy kapcsolót.
Úgy is olyat szeretnék, ahol állítható a magasság.
Mert az enyém sajnos a merev sínes. -
rob210
Topikgazda
Gyerekek leesett az állam.
Az egy dolog, hogy kicseréltem az izzókat és nagyon szépen pislog most mindegyik lámpám.De mekkora felfedezést tettem.
Kérem szépen az én kocsimban fűthető ülések vannak.
Be is van vezetékelve, megy is a csati a padlólemezre.
A kérdés csak az vajon hol kapcsolható?
Mert kapcsolót azt nem találtam hozzá. -
rob210
Topikgazda
Na megyek műszerfal világítást cserélni jó kis móka lesz
-
rob210
Topikgazda
Hát azért egy dologban legyél biztos.
A szerelők szeretik a francia autókat.
Ugyanis jó sok pénzt tudnak lehúzni azokról az emberekről akik nem értenek a kocsikhoz.
Nekem 2 barátom van aki autószerelő és mind a kettő szemrebbenés nélkül mondta, hogy imádja a renault, citroen, peugeot - okat, mert 10.000.- többet el lehet ugyan azért a munkáért kérni.Pedig semmivel nem nehezebb szerelni mint mondjuk egy VW-t.
Mindegyik azt mondta a francia autóknál egy bibi van, az a rohadt torx csavar, de ha azokat egyszer kicseréli benne az ember utána semmi extra.A Peugeot kifejezetten siker termék náluk, mert azokban nagyon sok a meghibásodás.
Ez az ő tapasztalatuk.
De megegyezik az én tapasztalatommal és véleményemmel. -
rob210
Topikgazda
válasz
Polllen #5602 üzenetére
Hát azért én tudok neked olyan VW-t mondani ahol konkrétan kijelentette a szerlő már pedig ő ehhez nem nyúl hozzá, mert szeretné ha maradna bőr a kezén.
De ott van az idióta módon megtervezett hátsó kerék csapágy is.
Ha leveszed a fékek cseréje miatt a dobot lejön a csapágy is.
Miért kellett azt egybe építeni egyik autónál sincs egyben csak a VW-k nagy többségénél.
Ráadásul ennek köszönhetően az egyik leginkább meghibásodó alkatrésszé is vált.
Én a golfon 3 éva alatt 2 szer cseréltem.
És nem a csapágy vagy összeszerelés hibája a konstrukció szar.
Tehát minden autónál van jó és rossz tervezés minden autóban van jó és rossz dolog.
Ez csak annyi, hogy ki mit szeret kinek mi tetszik kinek mivel gyűlt meg a baja.Én se mondom azt hogy a renault az isten itt is vannak hülyeségek az elektromos alkatrészek elég trék, de ennek ellenére kis odafigyeléssel simán szerethető például az én kis meganom is.
A golfot is szerettem félreértés ne essék, de az már nagyon öreg volt és azért a kényelme messze elmaradt ettől.
Amelett hogy az a kocsi a mai napig pöcc röff indul az új tulajnál és effektív 20 éves létére csak tankolni kell.
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #5586 üzenetére
Hát te tudod, én pont VW ről pártoltam át renaultra, mert olcsóbb fentartani maga az autó is olcsóbb tehát jobban felszerelt kényelmesebb autót kapsz ugyan azért a pénzért.
Amit most vettünk abban a kategóriában a Poló classic lett volna ami szóbajöhetett volna.
Csak, hogy 250.000.- drágább lett volna
Nem véletlen döntöttünk e mellett.
Ráadásul el ne kiabáljam de mi ki is fogtunk egy hálás darabot.
Nehezen indult a közös kapcsolatunk de amit az előző trehány gazdája ránk hagyott kijavítottam/javíttattam és azóta semmi bajunk egymással.Szóval én is szeretem a VW-t de nem éri meg azt a pénzt amivel drágább.
Meg az alkatrész sem olcsóbb hozzá hiába mondja bár ki.Ettől még mindenki döntése egyedi.
Jó keresgélést az új kocsihoz meg sok szerencsét, mert arra szükség van.
Mi 78 autót néztünk meg mire ezt megvettük, már attól tartottam nem is veszek autót. -
rob210
Topikgazda
A mostani dízelekkel már nincs ilyen gond.
Beindítod be is indul, csak oda kell figyelni, mert könnyebben válnak hengerfejessé mint a benzines.
Amíg nem melegszik be nem szabad kövér gátfröccsöket nyomni nekiA cd-d valószínűleg a kicsapódó párát nem bírja a nyákon.
Érdemes lenne egyik este felvinned és hajszárítóval kicsit átfújkálni.
Nekem annó a blaupunktomat nagy hidegben 2-3 hetente fel kellett vinnem kiszárítgatni.
Igaz nekem a Golf nedvesedett az ajtókárpit felől és az autóban is mindig pára volt.
Lehet neked se ártana megnézni egy nedvességtartalmat a kocsiban. -
rob210
Topikgazda
válasz
benvolio #5573 üzenetére
Hát mondjuk egy biztos Opelt sose vennék, rohadnak megállíthatatlanul, sokat fogyasztanak és nincs bennük normális fűtés.
Az összes Opelos ismerősöm panaszkodik meg szidja télvíz idején az opeljét.
Az egyik astrás srácot eldobtam egy darabon a múltkor, mert összefutottunk és nem autóval volt épp.
Közölte, nem hiszi el, hogy ilyen jó meleg van a kocsiban, az ővé meg 40-50 km-megtétele után kezd el langyos levegőt fújniSzóval az opelről jót még nem hallottam.
-
rob210
Topikgazda
Hát én szerintem ebben nem autómata.
Tegnap felbosszantott, hogy ekkora lúzer lennék?Még este lementem és elcsavargattam a csavart jelentem nem is kapcsolt össze a kuplung
Szóval kijelenthetem ebben a 97'-es megane 1-ben nem automata.
Bár szerintem azt sokszor elfelejtitek, hogy nekem a 8szelepes van, ebben még sok minden inkább renault 19 mint renault megane. A 98' ban kiadott 16szelepesek már sok mindenben mások mint az enyém.
Egy dolog biztos én nem bántam meg, hogy ezt vettem, csak értett hozzá az a szerelő ismerős aki kifejezetten ezt ajánlotta. -
rob210
Topikgazda
Hát lehet hülyeséget beszélek, de például nekem nagyon csak a végénél fogott a kuplung sokszor nem akart menni csak pörgött a motor.
Motorháztető felnyit és a bovden végén található kontrás anyán állítottam , most minden szuper semmi bajom vele. (ez akkor volt közvetlenül amikor megvettem, és nekem szerelő mondta, hogy ezt csináljam)
Én erre gondoltam. -
rob210
Topikgazda
Hát én örülök neki, hogy az enyémmel semmi baj
Csak el ne kiabáljam. -
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #5545 üzenetére
Ha pesti vagy akkor egy autó villamosságist tudok neked ajánlani nagyon becsületesen dolgozik a kisöreg és fél év gart vállal a nála javított termékekre.
Én még a Golf generátorát javíttattam vele és nagyon jól megcsinálta.
A Renaultnak meg az önindítóját javította.
A komplett belsőt cserélte és 7.500.- ból megúsztam. -
rob210
Topikgazda
Ha henger fejes is nem kell annyira megijedni.
Egyébként a nyarat legalábbis a melegebb időt várd meg mert hidegben nem lehet megállapítani hogy hengerfejes-e vagy sem. Ilyenkor ugyanis rengeteg víz csapódik le a hideg meleg hatására.Amíg a vízben nem látsz apró fekete barna pöttyöket, foltokat addig nincs baj.
Nekem is le kell 2-havonta habozni igaz ennyire durva hab nekem nincs rajta.
-
rob210
Topikgazda
1.4 8szelep klíma nélküli kell, vízpumpával, feszítővel, szimeringekkel.
Tehát a komplett szett.
Ha megadod privátban megköszönöm, mert ahol a legolcsóbb ott fogom megvenni.
Persze nem a legszarabbat, a QH-t nézegetem, mert ez állítólag német után gyártott és jobb mint az eredeti.Ti milyet használtok?
-
rob210
Topikgazda
válasz
AMD Power #5506 üzenetére
új kuplunggal?
Na basszus, mikor lett csinálva?
Milyen kuplung lett betéve?
És mi az hogy serceg?
Ha beveszi a sebességet akkor a kuplung elvileg működik, hiszen ha nem menne recsegne sebességbe rakáskor, mint a fene.A kérdés az, hogy ha sebességbe teszed, akkor a kocsi, hogy viselkedik?
El tudod tolni, vagy valóban sebességben van?
Mert ha összekapcsol akkor akad, ha meg nem kapcsol össze akkor lehet nem a kuplung szar, hanem a váltó ment el alukálni. -
rob210
Topikgazda
válasz
DonDragonka #5494 üzenetére
A lényeg hogy most jó.
-
-
rob210
Topikgazda
A légtelenítőt két helyen találod.
Egyik a hűtőradiátor felső részén van ha szembe állsz a kocsival akkor a bal oldalon.
A másik pedig a termosztátház közelében a gumicsövön egy csavar.
Ha ezt kilazítod és járatod a motort akkor szépen elkezd majd egy idő után csak a víz jönni ekkor visszacsavarod a csavart és kész a légtelenítés.Szvsz ha egyáltalán nincs fűtésed akkor nem hiszem, hogy ez lenne a baj, de ki tudja megpróbálni meg lehet. De mivel azt írtad a radiátor meleg, így nem hiszem, hogy légtelenítési gondod lenne.
Csak, hogy szeressél nekem ma is isteni jó meleg volt a kocsiban amikor mentem vásárolni.
Sose volt ilyen jó fűtésű autóm.
Lemegyek a kocsihoz reggel kiveszem a csomag tartóból a hókefét és amíg letakarítom a kocsit szépen be is melegszik. -
rob210
Topikgazda
Amit az adataidnál találtam oda elküldtem.
-
rob210
Topikgazda
SZELLŐZÉS:
Működtető huzalok kiszerelése.
A működtető huzalok kiszerelését a műszerfal leszerelése
nélkül is el lehet végezni.
Szerelje ki :
- a hamutartót,
- a szabályozótáblát (kapcsolók)
- a hátsó ablak fűtésének kapcsolóját.
Az utastér jobb oldalán alul :
Jelölje meg a huzalburkolatok helyzetét a tartókapcsokhoz képest.
Szerelje le :
- a levegő keverő lapát (hideg/meleg levegő) piros
színű működtető huzalának tartókapcsát
- a levegőelosztás kék színű működtető huzalának tartókapcsát.
Ezt a műveletet a szabályozótábla részére kialakított
nyíláson keresztül lehet elvégezni.Remélem segített.
Ha nem akkor leírom neked konyhanyelven is -
rob210
Topikgazda
Viszont nekem is felmerült egy jelenség hibának vagy gondnak nem nevezném de érdekes.
Ha áll a kocsi egy estén át és reggel indulok szépen megyegetünk fordulok ki a főútra előtte fék.
Na most az első fékezésnél olyan keményen fog a fék hogy az valami brutál.
Utána kifordulok megyek az első piroshoz és ott már nem csinálja.
A fékeket megnéztem kopva nincsenek, rendesen fognak melegen is.
Szóval nem tudom mi ez a jelenség de fura.
Mindig az első fékezésnél jön elő az mint ha vész fékeznék. Akár milyen finoman is nyomom a pedált, "beharapnak" a fékek Valamint ilyenkor súrlódó hang is van.
Aztán minden üzemszerűen megy, szóval megszoktam már mert, hogy legalább 3 hete csinálja.
Amikor először kijött ez a furcsaság szét is kaptam a kerekeket leszedtem a fékeket megnéztem, de semmi baja tök üzemszerűen megy minden. -
rob210
Topikgazda
Nagyon egyszerű pedig.
Mert a határoló lapátod nem zár el és a kinti levegőt fújja a ventilátorod nem a radiátoron keresztül a meleget.
Így hiába forró a fűtésradiátorod, ha folyamatosan azt a levegőt fújatod ami kint jelen esetben -4°C -os.Ez olyan mint ha nyáron elzárod a fűtést, olyankor is meleg a radiátor, ha bekapcsolod a ventilátort fújja a levegőt bentre mégse a forró megy.
Régen a warthburgoknál volt talán ez típushiba, de erre nem esküszöm meg.
Ott sokan már tudták, hogy kocsiból kiszáll, fűtéskapcsoló egy fogóval elfordít a motortérben és dőlt a meleg -
rob210
Topikgazda
válasz
DonDragonka #5447 üzenetére
Hát én mielőtt az egész elejét szétkapod a kocsinak, biztos kikapnám a kapcsolót és rövidre zárnám a vezetékeket, ha akkor elindul a venti akkor kapcsoló kuka.
Inkább a kapcsoló ami tönkremegy mint a motor vagy a vezetékek.Másrészről, a biztosítékot ennek ellenére kicserélted?
Mert nekem is volt már olyan, hogy épnek tűnt és kb. 4 órás szívás után miután már nem tudtam mit csináljak csak kicseréltem és mégis az volt a rossz.
Igaz nekem az ablaktörlőnél fordult elő nem a ventinél. -
rob210
Topikgazda
Úgy hogy eladod a tiéd egy magánszemélynek addig amíg nincs kocsid kölcsön kérsz egyet ismerőstől, rokontól és veszel egyet.
Különben minden képpen buksz rajta én végigcsináltam tudom.
Eladtam az öreg kocsimat egy magánszemélynek kereken 70.000.- többért mint amennyit a kereskedő adott volna érte.
Ezek után elkértük apósjelölt kocsiját és elmentünk megvenni a kinézett autót amit a mai napig is használunk
Persze nem egy egyszerű feladat és van vele elég sok idegeskedés egy autóváltás során de így volt a legegyszerűbb. -
rob210
Topikgazda
válasz
benvolio #5436 üzenetére
Én azt nem mondtam, hogy cserélgesse bár ki is.
De nekem télen csendesebb szebb a járása az 5W-stől.
Nyáron meg nagyobb igénybevételnél jobban szereti a 10W-st.
Ennyi és ez tapasztalat.
Ezt annó nekem még egy öreg szaki mondta, igaz ő régebbi konstrukciós motorokhoz.
Amikor az első autómat megvettem (skoda favorit ) ott is működött a recept igaz ott 10W/15/W s olajokkal.
Mert abba bűn lett volna 5W-et tenni. -
rob210
Topikgazda
válasz
benvolio #5429 üzenetére
A számokat ha tudod mit jelentenek azt is tudod miért szarabb a ..W30 nyárra.
De kifejtem neked, ami télen előny az nyáron hátrán.
Ugyanis hígabb így télen a hidegindítás során jobban ken, nem sűrűsödik úgy be.
De nyáron a plusz negyven fokban a hígabb olaj sokkal szarabbul ken, ezért érdemesebb a W40-et beletenni.Ráadásul más az üzemi hőmérséklete is a két olajnak.
Ha full szintetikus olajat teszel bele az más tészta, mert hogy vannak speckó olajak, de gondolom nem akarsz literenként 7-8.000.-ért olajat tenni bele.
-
rob210
Topikgazda
A turbót ha lehet érdemes felújítani.Persze csak ha nem hajtották szét.
Az alkatrészekről no comment
Nekem eddig mindig stímmelt minden.
Odamentem a szerelőhöz megnézte a papírokat megnézte a motort és közölte ezt meg azt rendeljem meg hozzá.
Bementem a bardihoz megkérdeztem van-e (eddig minden volt raktáron el ne kiabáljam) odaadták, beszerelte gogo autóka.
Lehet akkor szerencsém van.
Igaz ez még a 8 szelepes lehet ezért egyszerűbb.
A 16 szelepesnél én is hallottam már extrém verziókról. -
rob210
Topikgazda
Arra még nem gondoltál, hogy nem az autó szopat, hanem zsenikhez jársz?
Nekem olyan még nem volt, hogy kód alapján rossz alkatrészt kapjak.
Egyébként meg jobb helyeken kicserélik szó nélkül, bár tudom, ha már szerelnéd be de nincs mit az sovány vigasz.Szóval nézz egy másik kereskedőt szerelőt, ha ez már nem az első eset.
Vagy ami még a rosszabbik eset, hogy a papírjaid nincsenek rendben, de ilyet inkább nem is feltételezek.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Nézd a hidrogén hajtás az oké hogy környezet barát.
Vizet kipufogni az a menő.
De az hogy a gáz égetése során is van káros anyag az is biztos, igaz az is hogy nagyon-nagyon sokkal kevesebb a káros anyag mint a dieselnél.
Sőt a gáz a benzinnél is kisebb káros anyag kibocsátással rendelkezik.A részecske méret csökkentés meg ne megoldás.
A megoldás az lenne ha nem használnánk diesel autókat.
Már nem tudom hol olvastam egyszer, hogy a diesel autók elterjedésével micsoda genetikai torzulások jöttek létre, illetve egy adott ország népességének rákos megbetegedése milyen jól visszavezethető arra, hogy mennyi a diesel autók száma.Még mielőtt megköveztek én sem hiszek a felmérésekben, meg itt nagyon sok más tényező is van, de az tuti, hogy jelentősen befolyásolja az eredményeket.
-
rob210
Topikgazda
Ez már teljesen off mert nem a topik szerves része de halkan megjegyzem, hogy Amerikánusok bizonyos államaiban sem véletlen tiltották ki a diesel autókat.
-
rob210
Topikgazda
Szerinted "zöldkártyán" miért nem ugyanazon elvek szerint mérnek benzines és diesel autót?
Más a kibocsájtott káros anyag.
Lehet CO2-ből kevesebbet lök ki de a többi szennyező anyagból 10X annyit.
Persze ez túlzás, de sokkal többet.
Meg az a kis korom is tuti egészséges amit okádnak a dieselek.
Hiszen a katalizátorok részecskeszűrők is kerülnek valahova.
Amiben felgyülemlenek ezek az anyagok. -
rob210
Topikgazda
A gyártó leírásairól annyit, hogy nem minden esetben a legegyszerűbb dolgok vannak leírva.
Hiszen nekik az az érdekük, hogy náluk szereltesd az autót.
A másik meg az, hogy nekem meg van a gyári robbantott ábrás CD.
Az alapján ha csak nem kell hozzá spéci szerszám, mert hogy van ilyen, akkor minden szerelhető. -
rob210
Topikgazda
Ezt jól látod.
De például az injektornál én is cseréltem a csövet igaz nekem "csak"1 könyök van benne amit az alább leírtak szerint pótoltam.
A cső hosszára odafigyeltem ez igaz, de nem adok ki 4000.- egy darab gumi csőért mert ez konkrétan annyiba került volna.
Tökéletesen megy az autó. -
rob210
Topikgazda
Ne csináljátok már ezt velem.
Simán lehet kapni 90°-os toldót elosztót Y,T alakban de még 4es kereszt osztó is van.
Ti tényleg ennyire csak a gyári megoldás használható fanok vagytok?
Veszel 2 90°os toldót rádugod a csövet és ugyan azt kaptad mint amit gyáriban megveszel 4000.- ért csak így az egész került 1700.- ba.De én ezt a témát lezártam mert úgy látom semmi barkács érzék nincs bennetek remélem nem megsértődtök ezen hanem elgondolkoztok.
Persze ha ennyi pénzetek van bocsánat és vegyétek a gyárit. -
rob210
Topikgazda
Nem tudom urak, hogy vagytok vele, de nekem például az összes cső ki lett cserélve a kocsiban nem véletlen, nem szerettem volna ilyen kellemetlenségeket.
Egy jó párra rá is fért a csere.
Szöveterősítésű dupla falu vákuumcsövet vettem, halkan megjegyzem szerintem jobb minőségű mint a gyári és olcsóbb is.
De ti tudjátok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Asus ROG Zephyrus G14 GA401IV - 14" FHD 120Hz - Ryzen 9 - 4900HS - 16GB - 2TB - RTX 2060 - Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest