- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Na akkor megnyugodtam
-
rob210
Topikgazda
Van a cikkben egy rajz.
Szerintetek az helyes?
Mert a két szemben álló B és D jelű mackósajtos, tehát szerintem a C lenne B és a B lenne C rosszul gondolom?Mert akkor veszélyes vagyok a közúti forgalomban
-
rob210
Topikgazda
Az az alapjárat nem tudom miért van, de ha renault clipre teszitek be lehet tanítani a helyes értékre.
Lehet a nagy műveletek közepette ez kimaradt.
Illetve előbb utóbb magától is be fog állni, azért hallod a kercegő hangot, mert alacsony az alapjárat ha magasabb lenne eltűnne a hang.
Próbáld ki a kocsi előtt megállsz és a gázkart meghúzod finoman, hogy éppen csak emeljen valamennyit, ha megszűnik a hang akkor nincs mitől félned. -
rob210
Topikgazda
válasz
Sanyi19 #44323 üzenetére
Szia.
Az 1.4 ben nincs okoskerék, az 1.6 viszont jobban viszi a kasznit.
A csomagtér zárat próbáld ki, az típus hiba. Valamint az első rugók szeretnek eltörni lepattanni belőle darabok.
Az ablakemelőket alaposan próbáld ki, az egy idő után mindegyikben meghal, ezt fura daráló hang vagy belassuló ablak jelzi előre. A trafó minden benzines renaultnál sarkalatos pont, Denso Beru kell bele azokkal nincs baj.
Gyertyából is Denso NGK az ajánlott 0.8-0,9 közötti értéken, mert a nagyobb gyertya hézag nyírja ki a trafót.Amúgy hűséges megbízható darabok, csak nézd meg mit veszel.
-
rob210
Topikgazda
Nekem ez tetszik.
A többiben mindben van valami ami miatt nem bÍznék benne, hogy jó kocsit fogtam ki.A miértet ne kérdezd, megérzés, de Így vettem a meganeom is és el ne kiabáljam nagyon bejött a megérzésem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #44286 üzenetére
Az bizony nekem a téli nyári nokian.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Adonimus #44276 üzenetére
A 10w40 jó bele, de ha nem eszi az olajat akár 5w40 et is tehetsz bele, bár oda felesleges, főleg a megtett kilométerek miatt.
A váltót még ne temesd, van, hogy csak a motortartó vagy váltótartó bak miatt dobja ki a sebességet, főleg, ha csak lassÍtásnál csinálja.
Érdemes a bakokat átnézni.
Cimborának most vettünk ilyen kocsit, és váltóhibásan volt meghirdetve, pedig csak le volt szakadva a motortartó bak és azért nem lehetett 2-be tenni.
Így olcsón elhozhattuk. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #44261 üzenetére
Azért 2 dl az nem kevés.
Ráadásul Így teljesen érthető, hogy jelzett a kocsi.A fékdugatyúkat én nagyon gyorsan lecsekkoltatnám, mert ott szokott ereszteni, illetve amit te is meg tudsz nézni, hogy a főfék munkahenger ereszt-e valamelyik ágán.
-
rob210
Topikgazda
válasz
alexander12 #44256 üzenetére
Megnyugtatlak ez valami utólagos sufni tuning.
-
rob210
Topikgazda
válasz
alexander12 #44244 üzenetére
Hm.. Érdekes ott nem nagyon mehetne semmilyen vezeték.
-
rob210
Topikgazda
válasz
alexander12 #44242 üzenetére
Foto, mert ötletem sincs miről van szó honnan hova megy az a szál?
-
rob210
Topikgazda
válasz
gooool #44233 üzenetére
Hát én csak azt tudom, mondani bármennyire is kecsegtető némelyik ár a megbÍzható minőségűt vedd, mert ezért szerelni a kocsit nagyon cumi.
Sokszor volt már, hogy fél év nem telt bele és megadta magát a kettős mert mondjuk ütve is volt rendesen, de azért fél év az fél év.Szóval nézd meg mit veszel.
-
rob210
Topikgazda
Nekem még a gyári van alatta de én lenyomtam horgany spryel
A megane egy egyik betegsége a kipufogó.
6 év az sajnos azt kell mondjam rendben van.
Cimbimnek már 2 szer cseréltünk hátsó dobot, mert a meleg dobra pont feldobja a kerék a vizet Így a hideg meleg hatás sokkal előbb agyonvágja a dobot.Mondjuk a középső dob nem szokot hamar szét menni.az szinte mindegyik alatt olyan 15 év körül adja meg magát.
-
rob210
Topikgazda
válasz
golyós #44218 üzenetére
fojtószelep a tűzfal előtt a fekete dobozka mögött egy alumínium öntvény.
beszívott levegő
Bal oldalt a sárga kupak felett a nyomás érzékelő
Ezt én konkrétan beragasztottam tömítőpasztával, mert a tömítései kivoltak és nem szántam rá 3.000.- ot
Az alapjárati motort meg megismered szerintem az ott van a fojtószelep bal oldalán ha szemben állsz a kocsival.
[link] -
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #44221 üzenetére
A kábel nincs kirepedezve?
Nem tud letestelni? -
rob210
Topikgazda
válasz
golyós #44216 üzenetére
Fogsz egy flakon féktisztító sprayt és a hibák felét azonnal ki tudod szűrni te magad.
Amikor magasan van az alapjárat elkezded a fojtószelepnél és az alapjárati motornál fújkálni, ha változik az alapjárat akkor valami tömítetlenség van és 95%, hogy a tömítés lesz a hibás.
Aztán ott az alapjárati motor, amikor magasan van csavarhúzóval finoman megkocogtatod, nem szétvered! Ha változik az alapjárat megint csak megvan a hiba, szorul a tengely, ilyenkor a lítiumzsír csodákra képes.
Ha ezek nem oldották meg a problémát, újra féktisztító és magas alapjáratnál a beszívott levegő és a szívócső nyomás érzékelő marad.Mindegyiket te magad meg tudod csinálni.
Ha nem megy rakok fel képet mit hol találsz. -
rob210
Topikgazda
válasz
golyós #44214 üzenetére
Több dolog is lehet.
A legvalószínűbb, mivel nem állandóan csinálja, hogy az alapjárati motorod tengelye megszorul és nem engedi vissza esni az értéket a rendes 750 körülire.
A másik a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő, ami ugyan ezt tudja produkálni.
A harmadik a szívócső nyomás érzékelő.
Illetve még a fojtószelep tömítés lehet halott.
Szép egyesével ki kell zárni a hibákat. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
berbatov2 #44207 üzenetére
Szabad.
Azt írják leinformálható, tehát kérj egy alváz számot, motor számot, rendszámot, ha ezt kiadja nincs mit takargatnia a kereskedésnek, ha nem akkor nem is érdemes elindulni.
Ezekkel ha bemész egy renault szalonba mindent megtudsz amit jó tudni indulás előtt, meg, hogy érdemes-e elindulni.
A rendszámmal meg le tudod kérni a kilométer állást. -
rob210
Topikgazda
válasz
speedydb23 #44201 üzenetére
Csak az érzékelőt kell kicserélni.
Még csak a rendszerhez sem kell hozzányúlni, azaz nem kell gázt leengedni meg ilyenek.
ez csak egy vezérlő panelecske ami ha felnyomod a klímát beindítja a ventit. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #44195 üzenetére
Így van a ventilátor a klíma hűtőjén is áthúz, mert egymás mögött vannak.
Mind a két érzékelő vezérli a klímát. -
rob210
Topikgazda
válasz
Predator2 #44192 üzenetére
Írj egy váltó kódot, kicsi lemez a váltó felső részén bele ütött betükkel számokkal.
Pl.: JB3 , etc, etc.Tudod otthon cserélni, csak egy kb. Méteres átlátszó cső kell hozzá meg egy tölcsér.
Ha érdekel leírom részletesen, és igen én 100 ezrenként cseréltetni szoktam mindenkivel. -
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85 #44190 üzenetére
A ventillátor bekapcsol az nem külső hőmérséklet kérdése.
Télen is volt, hogy nekem beindult, mert melegítettem,fűtöttem a kocsiba.
Ha nem megfelelő a kocsi hűtése, nincs természetes ventilláció be kell kapcsoljon.
Lehet érdemes lenne termosztátot, meg hőgombát nézetned.
Főleg hőgombát, mert az felel a ventillátor kapcsolásáért.A féknél, meg a folyadék tartály kupakjában lévő csatlakozót vedd le, agy a gépre gyújtást kézifék kienged.
(ne indítsd be a kocsit) aztán áram alatt dugd rá a csatit. Mozgasd meg párszor.
Ha van változás, magyarán kialszik felvillan akkor ott a kontakthiba.
Sajnos, már sok ilyet kellett cserélnem. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #44188 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #44185 üzenetére
De nem is swaggal.
Pont ez a bajom. -
rob210
Topikgazda
Srácok valaki tudja, hogy ez a kamoka milyen márka?
Van nálam szervizen egy toyota avensis és az axiál csuklóját cserélnem kéne, de nem ismerem mi jó a toyóhoz.
Swagot rendeljek vagy ezt a kamokát?
A képek alapján ez a kettő tűnik minőséginek. -
rob210
Topikgazda
Mint Írtam gyári visszahÍvás is volt belőle.
A 6 os ékszÍj széle hozzáért a vezető görgőhöz és a klÍma kompresszor tárcsa széléhez.
Ezért nem egy autónál felmelegedett a szÍj képes volt akár rá is olvadni tetszőlegesen valamelyik tárcsára általában a generátor ékszÍj tárcsájára.Na ezért lett 5 ös a szÍj.
-
rob210
Topikgazda
válasz
vatoloco26 #44143 üzenetére
Szia.
Őt érdemes felhívnod a Nyírpalota utcánál van.
Bár nem tudom milyen hibád van.
Nekem ő fésülte össze a zárakat, hogy egy kulcsos legyen a kocsi.
20 perc alatt megvolt. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #44112 üzenetére
Pedig nem agysebész mutatvány öreg szakik szokták csinálni.
Azt hittem te ezt ismered.Hosszú csavarhúzó kell hozzá, én nekem van egy amivel mást nem is csinálok.
RászorÍtod a lapos fejet a generátorra, a füledet pedig ráteszed a nyélre, olyan mint egy sztetoszkóp
Így ha kezd vagy már csapágyas valami jobban hallani, lokális a morgás, vinnyogás.
-
rob210
Topikgazda
válasz
SG3rg0 #44108 üzenetére
Természetesen a vezérműszíj nem tud csúszni, más szíj meg nincs a kocsiban.
Illetve nadrágszíj, de az jó ha lecsúszik.Na szóval igen.
Van egy feszítőgörgő egyszerűen crovával elkezded tekerni közben a szíjat forgatod amikor nem tudsz rajta 90' nál többet tekerni akkor jó a feszessége. -
rob210
Topikgazda
válasz
SG3rg0 #44105 üzenetére
Egy csapágy hang.
Legyél szÍves hosszú csavarhúzóval elballagni a kocsi jobb elejéhez, és a generátorra rátenni a végét a nyelét meg a füledhez szorÍtani.
Ha nem visÍt, akkor ugyan ezt tedd meg a vÍzpumpa és egyébb forgó alkatrészekkel, valamelyik csapágya kezdi megadni magát, esetleg, de ezt tartom kevésbé valószÍnűnek csúszik az ékszÍj.Jobb elől csak forgó alkatrész van.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
ksam56 #44080 üzenetére
Szia.
Sajnos a váltó olaj nélkül hamar elkopik, ezt jól látod.
Az összes JB-s váltó nem lesz jó, mert pl a megane felfogatása máshogy van elhelyezve pl. mint a lagunáé.
Csak típus azonos váltót tehetsz bele, magyarán a motorkódod alapján amivel szerelték gyárilag azok jók csak.
A váltón egy kis lemeznek kéne lennie beleütve a szám, ezt sehol nem találod?
Amikor megvetted az autót nem tűnt fel, hogy a váltó szét van hullva? -
rob210
Topikgazda
A javÍtás szót én erősen """"" jelbe tenném
-
rob210
Topikgazda
válasz
Drughi #43992 üzenetére
Nem akarok a zsebedbe turkálni, de ahogy a többiek is Írják, nem mindenen lehet spórolni.
Az olaj és a hűtő közeg pont az amin nem szabad.
Spórolsz 10.000.- ot , de csinálsz vele egy 200.000.- os motorgenerált.
Igaz utána szinte új autód lesz motorikusan, de ne ez legyen a cél.A vÍzpumpa beáll fagyáló nélül.
-30°C ra szoktam keverni a fagyáló koncentrációja szerint, higÍtva.
Menj be egy benzinkútra és nézesd meg mi van benne, tudnak reflaktométerrel fagyáspontot nézni, abból rögtön kiderül mi van benne.
Ha vÍz akkor az egészet engedd le és töltsd fel normális löttyel.Az olaj pedig évente vagy 15.000 kilométerenként max. csere.
-
rob210
Topikgazda
Gyerekek, hogy az "arckönyvön" mennyi idióta van, az leírhatatlan.
Az egyik gyerek közölte, nem megy a kilométer órája.
Sok sok üzenet után kiderült, hogy nincs sebesség jeladó a váltójában
Szerinte nem is volt és az ABS jeladóról veszi a jelet. -
-
rob210
Topikgazda
válasz
speedydb23 #43945 üzenetére
Mint írtam nem ismerem őket bármi lehet.
Nekem bejáratott helyem van ahonnan veszem az olajat.
-
rob210
Topikgazda
válasz
speedydb23 #43943 üzenetére
nem ismerem őket, ha bízol bennük akkor ok.
-
rob210
Topikgazda
válasz
SG3rg0 #43940 üzenetére
Nincs, de nekem még a gyári van benne.
Időszerű cserélni és mivel egy azon cucc és ugyan azt az erőhatást kapja, nem sok eltéréssel halt meg az előző meganeomon is.
Szóval mivel egy ilyen kicserélése 15-20 perc nem fogom 2-3 hetente szétszedni kicserélem egyszerre aztán csókolom újabb 16 évre -
rob210
Topikgazda
válasz
speedydb23 #43939 üzenetére
Ha nincs rajta zárjegy bármi lehet.
Nem biztos, de sokkal nagyobb az esély rá, mint ha van rajta zárjegy.
Én megreklamálnám a helyedbe, legalább felhívnám őket, hogywhat a fuck trade mark ?
mi van a zárjeggyel? -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
oké tudom tudom, csak most nem nagyon van időm, és zavar, ha valami nem tuti a kocsin, furán viselkedik a kanyarokban néha olyan érzésre mint ha befordulna a kerék a kaszni alá.
(túlkormányzott lenne) na mindegy szombatig ki kell bírnia, addig nem tudok vele foglalkozni. -
rob210
Topikgazda
Na ma reggelre valami elöregedett a futóművemben, idegesen viselkedik az autó kormányzásra.
Vagy valamelyik szilent lesz vagy a stabilizátorrudakkal lesz valami.
Mehet a kocsi alá feszegetni -
rob210
Topikgazda
válasz
balazs1022 #43917 üzenetére
Ha 1mm lóg a tengely amit nem tudom ki és hogy mért, akkor az igen csak oda van.
Meg kell nézetni egy szerelővel aki ért is hozzá a gépet, mert ha széthajtod, akkor a motort is magával viheti.
De majd a diesel szakértők meg szakértik neked, én a dieseles vonalon nem nagyon mozgok és nem is szeretem. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #43904 üzenetére
Áhh azt azért sose fogom tudni kihozni belőle, mint amit egy diesel tud, aki ilyet állít az hazudik.
Az tény, hogy a diesel kevesebbet fogyaszt.
De optimális használat és minden földi jóval, megbecsült autó esetén, a benzinessel is kényelmesen el lehet járni.
Azt se feledjük, hogy sokakkal ellentétesen én 5W30 at rakok bele, és az is hoz pár decit akár ki akár mit mond, erre van kifejlesztve.Meg hát az adalékok, amiket időnként megkap,, tisztítandó a rendszert.
Lehet neked sem ártana egy katalizátor tisztítás meg egy üzemanyag rendszer adalékolás, tisztítás.
-
rob210
Topikgazda
Na én pedig új adatokkal szolgálhatok, a nagyon rosszul fogyasztó 1.6 16v-s motorról.
Budapest-Sopron-Bécs-Budapest karika, pálya, autóút, Bécsben egy bazi nagy dugó.
2 Felnőtt kevés csomag (félig volt a csomagtartó) Sopronban városnézés, mászkálás, 6.6 literes átlag.
Ez nekem teljesen megfelel. Ha az a dugó nem lett volna, meg a sok rövid út Sopronban szerintem 6.3 körül megállt volna.43liter 651km.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984 #43834 üzenetére
A 107 lovas nem okos kerekes a 110 lovas és 113 lovas az okoskerekes 1.6 és 2004 utáni modellévtől az.
-
-
rob210
Topikgazda
Nagyon sajnálom ami veled történt, de a rugó törést pont mondtuk neked, hogy vételkor azt meg kell nézni.
Mindegy most már fog fel úgy, hogy ennyiért vettél egy "új" autót, mert ennyi csere után ez újnak számít.
Azt viszont le kell írjam a reális szervízköltség 260.000.- lett volna a felsorolt tételek allapján, de élek a gyanúval, hogy sok mindent nem kellett volna cserélni.
Pl. Stabilizátor??? Azt minek cserélni, elég a szilentjeit, ami pár ezres tétel max 5000.- egyben cserélni 30000
Szóval ahogy írtad keress másik szerelőt !!!Illetve a váltó olaj miatt ne aggódj az mindegyikből szivárog, amíg nem ereszt komolyabban nem könnyezik, csak szemetel, addig nem érdemes vele foglalkozni.
Jah és ha már itt vagy fórumon először járj utána mire számíthatsz, akkor nem jársz így.
De nézd azt, hogy most valóban van egy új autód -
rob210
Topikgazda
válasz
zsizsef #43751 üzenetére
Akkor mondok mást is nem Zoli hibája.
Ha nem a teflon erősített szíjat vetted akkor sajnos az nyúlt meg és ugrott át egy fogat.
Egyre több ilyen van faceen is most volt egy srác aki ugyan így járt.
Megvette a conti szíjkészletet aztán csere után ~200 kilométerrel fura hangja lett a kocsinak, meg nem minden tartományban húzott rendesen.
Mondtam neki mizu, vissza vitte áttették jelre után állítottak és minden frankó azóta.
Ez van sajna én ezért veszem a dayco szíjat azzal még nem volt gondom.
Bár ezekkel sincs ha utána van állítva. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Doki16 #43729 üzenetére
Pont azért amit tresh írt.
Nem erre van kitalálva.
A megane I- 13"-os kerekekkel látta meg a napvilágot.
Aztán ráncfelvarrás némi futómű módosítás és 15"-os lett ami egy teljesen jó kompromisszum.
Ez alá nem való a nagyobb felni, csak szenvedni fog vele, de igazad van végül is minek "ugatok"bele.
Azzal jár mindenki amivel akar tud mer.A tied más kategória ne hasonlítsuk össze a 10-15 ével korábbi technikát a "mostanival"
-
rob210
Topikgazda
válasz
Megane2000 #43727 üzenetére
Miért akarsz traktor kereket?
A gumi drága a komfort nulla lesz, a felni sérülékeny.
Annyi szép olcsó 15"-os van.
Nem értem -
rob210
Topikgazda
válasz
Predator2 #43716 üzenetére
A 2002- es twingo-hoz jó volt, de pl a 2003-as meganehoz első II-es nem.
Szóval ez sajnos csak úgy megy ha kipróbálod.
Ennyit nem gáz bukni ha nem megy.Még csak azt se tudom mondani gyere el és próbáld ki az enyémmel, mert mindegyikben más chip van, sok a Kínai. Tehát kinézetre ugyan az de a beltartalom...
Nekem 6700.- volt megy a 2000 megane I- el, de rengeteget válogattam, mire találtam jót.
-
rob210
Topikgazda
Ez az egyes megane nál is Így van.
Én nagyon gondolkodom rajta az utóbbi időben, hogy ez az autó nagyon sokáig nem lesz lecserélve.
A kényelme nekem megfelel, a praktikuma jó, nincs agyon elektronizálva, de annyi ami kell már van benne.
Egyszóval szürke hétköznapi barát a mindennapokhoz, még ha az enyém "barna" is. -
rob210
Topikgazda
Na mindenki ott lesz a facen is nem csak itt leszünk fórum társak.
-
rob210
Topikgazda
válasz
roberto211 #43661 üzenetére
Ha sikerülne az 1.8 16V-n szelepet állÍttatnod, akkor szólj vagy videózd le kérlek meg szeretném nézni
Na nem piszkoskodok, maximum hidrotőkét tudsz cseréltetni ha ki vannak kopva.
"automata" állÍtja a szelepeket. -
rob210
Topikgazda
válasz
Jamby18 #43657 üzenetére
Vegyél egy polot ott még tankolás után is gépre kell tenni
Viccet félre téve minden 2000- utáni autó magasabb felszereltség esetén diagra tevős.
Ez az átka a modernizációnak.
Minnél fiatalabbat veszel annál többszőr lesz szükséged diagra.
Vigasztaljon az, hogy az én 2000- es évjáratú, 1.6, 16v-s megane-om eddig 3 év alatt egyszer volt gépen a fojtószelep tisztítás után.
Cimbora soha el nem romló toyota corollája, már 4 szer fél éve vette.Ezt mindig elmondjuk itt, ki kell fogni sajnos a használtautó vásárlás ilyen lutri.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- PlayStation 1 / 2
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Battlefield 6
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- Apple MacBook
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- További aktív témák...
- 8 GB-os GeForce RTX 2060 SUPER (OEM HP) - garanciával
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- 14" Dell Latitude laptopok: 5400, 5480, 5490, 7480, E7440, E7450 / SZÁMLA + GARANCIA
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2955
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest