- iPhone topik
- Magisk
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
msziszi19 #2924 üzenetére
Üdv mindenkinek!
Azért a vasutazás nem állt meg, csak kicsit más dimenzióban folytatódik.(kb. 2000 km nyugati irányban)
A TT-ről H0-ra váltottam, no és az egyenáram helyett is a váltóáram játszik. Érdekes dolog a három sínes rendszer, vannak előnyei és hátrányai. Az előnye csupán annyi, hogy bármit építhetsz, akár milyen gubancos, hurokvágányos, deltás vonalvezetést, nem tudsz zárlatot csinálni, nem kellenek diódák relék a hurkokba deltákba. Viszont jóval bonyolultabb egy kapcsoló sínt építeni. És még egy előny, ami néha hátrány mert nagyon meg tud bolondulni, a mozdonyok elektromágneses irányváltója. Ez lehetővé teszi a mozdonyok egymáshoz képesti menetirányának megváltoztatását. Analógban ennyi az előny, a digitális oldalról nem tudok mit mondani, azon még csak gondolkodom, hogy foglalkozni kellene vele.
Viszont a váltóáramú digi rendszer teljesen ismeretlen számomra, itt meg aztán a marklint analógban sem nyomatják agyon, pláne nem digiben.
Én az M (metal) vágányrendszert kezdtem el használni, a Marklin H0-ban három féle vágányrendszert gyárt-gyártott, amik természetesen nem kompatibilisek egymással, csak ha megfelelő átalakítósínt használunk a két típus között.PIKO pályatervek, az oldalon egyelőre nincsen fent, de felrakom letölthetőre hamarosan. Átdolgozódik az oldal, most, hogy a terepasztal, ha még oly kicsi is már erősen készül. Ennek is örülök, hogy itt tudtam helyet csinálni legalább egy ekkora asztalnak.
Egyébként a marklin pályaterveket lehet pikoban használni, mert a piko a vágányrendszerét elég erősen a marklintől lopta, ívsugarak, egyenes mezők hossza, stb. Persze nem olyan bonyolult, mint a markliné, a piko nem gyártott anno tizen valahány fajta váltót sajnos. Illetve pilzben csináltak érdekes dolgokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 34WR55QK-B - 34" Ívelt VA - 3440x1440 - 100Hz 5ms - FreeSync Premium - HDR 10 - USB Type-C 65W
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC) (ELKELT)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest