- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1425 üzenetére
Bármit használhatsz második szintnek. Ha pl 6-8 mm vastag rétegelt lemezt használsz, az megáll úgy is, hogy csak lábakat teszel alá. Ez igaz az osb lapra is. Ha farostot akarsz használni akkor az alá célszerű a merevítés, mert nem olyan erős mint az előző kettő.A legolcsóbb megoldás az osb. 8-as osb-t kapsz szinte mindenhol. A hatos is jó, de az sérülékenyebb. Mivel fix helyen van az asztalod, nem számit pár kiló plusz, szerintem osb. Lábnak meg mezei cseréplécből leszabod a kellő darabokat. Ha ragasztod meg csavarozod, atombiztos felső szinted lesz.
De lehet úgy is, hogy csak a sínek alá raksz osb-t a többit kartonnal burkolod le. Akkor könnyebb lesz az asztal. -
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1418 üzenetére
Akkor legelőször egy működő hajtást kell építened. Ahhoz viszont ajánlatos valami rendes anyagot használni, oda tényleg jó lenne rézlemezt szerezned. Az egészet először tervezd meg papíron mm pontossággal és utána karctűvel rajzold meg az anyagon, amiből építesz. Lehetőleg használj tolómérőt és ne suli vonalzót, mert egy hajtásnak nagyon pontosnak kell lennie.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1411 üzenetére
Szerintem kezdd újra. Igazából aminek a formavilágához hasonlít az magyar mozdonyból az M28[link] és [link]
A tengelyek elhelyezkedése kicsit más, a te hajtásodon. De szerintem, ha csinálsz rá egy szép M28 kasznit, mindenkinek tetszeni fog. Lényeg nem kell kapkodni, ha egy hónap alatt lesz kész az se baj. ha papírból csinálod, akkor használj legalább 2 mm vastag papírt. Ablakokból üvegezést ki ne hagyd, és tényleg apró kis dolgokat tegyél rá, úgy mint korlátok, lámpák, stb. Molyolós meló de megéri a fáradtságot! Ajtókat is ne csak megrajzold vágd ki és ragaszd a helyére, látványosabb mint egy rajzolt vonal. Ne ollóval küzdjél, szerezz egy jó kést, vagy szikét amivel az egészet ki tudod vágni fém vonalzó mellett. Az íves dolgokat meg lazán szabad kézzel, csuklóból. -
sanyi4012
csendes tag
válasz
jákob13 #1411 üzenetére
HÁT PONTOSAN SEMMIRE ÉS HA ENGEM KÉRDEZEL CSINÁLHATTÁL VOLNA RÁ VALAMI KORLÁTOT VAGY ILYSMIT MERT ELÉG FURCSA.A meghajtás gondolom pikó start gőzös,festése magyaros stb...
Talán egy Rh2060-as német tolatóra.Jár magyar o. is magáncégeknél.Ha kilátszana a hajtókar akkor némi igazítással mégjobban hasonlítana egy másik hasonló mozdonyra ami szintén német csak régebbi típus.Nekem van egy de nem hiszem hogy a méretek megeggyeznének.Ha már csinálsz valamit akkor ne az elkészülte után találd ki milyen mozdony lehet.A kaszni papír?Ha jót csinálsz akkor réz vagy más lemezből csináld.A ponosságokra ügyelj!Mindenek előtt a lemodellezni kívánt mozdonyról vegyél pontos adatokat! -
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1346 üzenetére
Az első kérdés, hogy fix helye lesz e az asztalodnak, vagy mozgatni is fogod? A második, az 1.5 cm az az él vastagság, vagy 1.5 x 1.5-ös lécre gondoltál? Ha mozgatni is fogod, akkor tuti nem elég oda brutális colos anyag kell minimum 8-10 cm-es deszka. Ha fix helyen van, akkor is az 1.5 x 3 cm az nagyon nagyon határeset. Szerintem hajolni fog, Ha nem akarsz sokat költeni és fix helyen van, akkor tegyél alá merevítésnek legalább Bramac cséréplécet, az 5 x 3 cm keresztmetszetű. Az elbírja egy ember súlyát is vidáman, élére állítva, tehát az oldala lesz az 5cm es lap és az éle a 3 cm-es erre szereled az asztal lapját. Még mindig nem tökéletes de már jobb. Ennek métere fatelepen 100 Ft körül volt utoljára. Egy 150x200-as asztalhoz két középmerevítővel kell 10 méter plusz a lábak. Veszel egy 4 és két 3 méteres cseréplécet és abból szépen meg lehet csinálni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1332 üzenetére
Szabvány OSB lap mérete 2500 x 1250 mm. 8 mm-es valóban elég, de ha fix helyen van az asztal lehet vastagabb. a 12 mm-es már elég kajakos de az alá is kell merevítés. Ne hajoljon, ne csavarodjon. A 990 forintos ár egy kicsit megtévesztő ugyanis négyzetmétere annyi. Egy tábla az 3.125 négyzetméter azaz háromezer párszáz forint. Én a 12 mm-est vettem 4000 pénz környékén. Jobban jár az ember, ha nem OBI-ban meg ilyen helyeken veszi mert ott sokkal drágább mint valami kis fatelepen. Ez igaz a merevítés anyagára is. Fatelepen fele annyiért veszed a deszkát mint barkács áruházban, max annyi meló van ele, hogy át kell gyalulni egy kézi gyaluval. Deszkát lehetőleg olyan helyen kell venni ahol fedél alatt tartják. Nedves anyagból készült terepasztal mire kiszárad el is görbül minden irányban.
-
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
jákob13 #1304 üzenetére
nos itt debrecenbe mentem ki az állomásról és 5 db. ilyen gépet léttam egymás után csatolva.Hát ha tudnátok milyen ramaty állapotba van ez az állomás!Ez felüdülés volt számomra....ja és persze minden vonaton van legalább 1 tucat cigány!
A múgy a mi állomásunk természetesen jó nagy ,illetve van két nem használt megállóhely és még plusszba 2 most is használatos 5-6 vágányos állomás(tócókert,a másik nem jut eszembe).
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1306 üzenetére
Na igen. Már, hogy modellvasútról kell beszélni. Érdekes dolog ez az állomás. Itt volt laktanya, meg fénycsőgyár, stb. Annak idején komoly forgalom volt itt. Van nekünk itt tájházunk vagy mi, gondoltam érdemes lenne az állomást egy diorámán elkészíteni és nekik adományozni. Persze egy olyan állapotot építeni, amikor még tele voltak a sínek vonatokkal. Akárhogy is nézem, méretarányosan megépítve még N méretből is lenne vagy 3 méter hosszú és akkor a nyíltvonalból semmi sem látszana...
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1304 üzenetére
Hi!
Ezt meg ma fényképeztem itt nálunk a várdombról. Az állomásunk. Sajnos már csak ennyi. Az átmenő fővágányt még használják, tehervonatok járnak erre néha. A többi vágányra ki vannak tűzve a tilos jelzők. Két éve itt még jártak a személyvonatok és volt utasszám rendesen. 84-es vonal Kisterenye Kál-Kápolna. A személyforgalom már csak történelem. Reméljük nem sokáig!
Hiányzik a vonat, főleg télen!
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
jákob13 #1206 üzenetére
6 ÉS FÉL SZER 4 ÉS FÉL MÉTERES PADLÁSTÉRBE VAN,LEVONUNK BELŐLE A FERDE TETŐ MIATT ÉS A JAVÍTÁSOK MIATT FÉL-FÉL MÉTERT ILLETVE EGY KICSIT TÖBBET,PLUSZ LEVONUNK MÉG A NÉZŐKÖZÖNSÉG MIATT VALAMENNYIT ÍGY NE TELJES AZTAL LESZ,INKÁBB JUKAS ASZTAL,LEVONUNK BELŐLE MÉG A LAPTOP MIATT EGY KIS HELLYET,DE EZEKET VISSZASZERZI A PLUSZ KÉT SZINTTEL AMIN AZ ALSÓ SZINT PÁLYÁLYA ÚGY 50 MÉTER PLUSSZ A VAKVÁGÁNYOK MEG ILYSMI,A második szinten valamivel rövidebb de majdnem az egész asztalt övezi,kétvágányos és van rajta néhány vakvágány és egy 16 állásos fordítókorongos fűtőház,majd a harmadik szint már elég pici és ez a legnagyobb hegy csúcsát övezi a magasban aminek már havas a teteje.(persze ez nem túl életszerű hiszen max 3 méter lesz a hegy de mivel az egész asztalon lesznek hegye,azt is mondhattjuk hogy egy fensík az egész asztal)Nahát persze most a kiállításon a síkság is megtettszett így lesz egy síkabb rész is az asztalon.
....
A sinek már megjöttek de lehet hogy a váltó nem lesz elég.
....
ja illetve az asztalon egy nagy(12 vágány ) 3 kisebb(3-4 vágány) és 2 elég kicsi megálló lesz illetve a kisvasútnak ami a síkabb részen megy majd annak két végállomása lesz 2-3 vágányosok plussz egy 2 fős mozdonyszín.A hegyeknek sok szerepe lesz mivel azzokkal tüntetek el egy csomó sint ami miatt zsúfolt lenne az asztal.Illetve a nagyállomáson fojtatólag lesz 3-4 vakvágány is a végén. -
-
sanyi4012
csendes tag
válasz
jákob13 #1203 üzenetére
persze ez a szakaszolós analóg vezérlés kissé béna hiszen hirtelen állnak meg a vonatok meg kiabálni kell az eggyik vezérlőtől a másikig hogy indul a vonat.Ezt sokkal egyszerűbb a számgépes szoftverrel megoldani.Egy hétre meg tudom írni vele a menetrendet úgy hogy rá se kell néznem.
...
ja most hogy nézem a videódat ennyi asztal itt nem volt. -
sanyi4012
csendes tag
válasz
jákob13 #1181 üzenetére
Ugyan ezek az asztalok voltak most is.
Itt az állomás épület Dmaster oldaláról volt kinyomtatva mint amit janezzttrain csinál.Nekem nagyon tettszet az épület és volt egy deák m40-es ami szintén gyönyörű volt nem is beszélve a 424-esről.Tettszett még középtájt az a kis völgy meg úgy az egész de ha síkságról van szó akkor szerintem még 26 méter is kissé unalmas.
Illetve jó volt az az ikarus is. -
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1056 üzenetére
Szedd szét a gépet. A kerekeket és a szíjakat langyos vízben szappannal alaposan mosd át, hogy esetleges rájuk került olaj, zsír tűnjön el minden. A motor tengelyét pedig alkoholos vattával, papírzsepivel, valamivel töröld le jó alaposan, ott se maradjon semmi olaj, zsír. Ha semmi alkoholos dolog nincs otthon végső soron jó egy kis tiszta benzin is, lakkbenzin nem! az olajos. Csak tiszta sebbenzin, vagy autóbenzin. Autóbenzinből is csak tiszta, tehát keverék a fűnyíróból, Trabantból, stb. az nem, mert olaj van abban is. Legeslegvégső esetben egy kis borotválkozás utáni arcszesz is jó, az is alkoholos és tiszta. Esetleg még nitro hígító, de avval óvatosan, mert belélegezve veszélyes és a műanyag részeket is megmarhatja.
-
YanezTTrain
tag
válasz
jákob13 #1053 üzenetére
Hi!
Befejezés? Hát passz. Volt egy hét szabadság, akkor tudtam haladni rendesen. Most azért nem lesz annyi idő csinálni, na meg jön a jó idő olyankor inkább szabadtéri program. De azért csinálgatom, ha van egy kis szabad időm. A nagy munkákkal, azért jó lenne hónap végére készen lenni. Befejezni a domborzatot és az ágyazatot elkészíteni a fővonalon, mert addig nem tudok nekiállni a felső vezetéknek. Mondjuk úgy május végére szeretnék eljutni a 95 százalékig. Persze ez rengeteg meló és még némi zsetont is be kell invesztálni a projektbe. De azért már körvonalazódik, hogy lesz a dologból valami.
A síneket 1 mm-es lakkozott rézdróttal fogom le. Talpfa két oldalán 1,5 mm-es fúróval asztal átfúr, drót meghajlít U alakúra, lyukakon átfűz, alul összeteker, jó erősen kézzel utána fogóval még egy fél fordulat. Meg az ágyazat is tartja a vágányt mikor felkerül. Mikor kész az ágyazat, akkor világos szürke matt modellfestékkel a drót kilátszó részét befestem és nem fog világítani az ágyazat közepén.
-
YanezTTrain
tag
Azt nem tudom pontossan megmondani, mert én vaterán vettem egy nagy csomó sínt, váltót, trafót, stb. egyben. A Zzemoki féle valami 800 Ft. amihez nincsen sín. Azt a legegyszerűbb venni, mert oda teszed, ahová akarod, ha éppen egy ív végére kell és nincs elég hely egyenes darabnak, akkor hasznos.
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
A kapcsolók és nyomók beszerelése ma indul. Asztal oldalán ki kell fúrnom, reszelnem a csatlakozók helyét, és szépen elkezdem a szerelést részenként. Először az állomás váltói, szakaszolásai, Utána következik a felső szint állomása, az összekötő vágány és a végén a jövendőbeli fűtőház vágányzata.
Nyomó gombom van elég, de kapcsolót kell vennem még vagy 20 darabot. Eszembe jutott egy s más amit beépítenék az asztalba. szóval szépen lassan menni fog a dolog, Vasárnap már szeretnék néhány próbakört futni a vonatokkal.
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Ajtót természetesen csináljál rá! Csináld az ajtót több rétegből, leginkább ragassz mögé egy erősebb kartont. kb. 1-es réz vagy vasdrótból egy műszerész fogóval tudsz hajlítani pici kis csapokat és ellendarabokat. Ha ezeket beragasztod az ajtó két rétege és a homlokzat két rétege közé, akkor még mozogni is fognak az ajtók. Előkaparom Linzbauer Tamás vasútmodellezés c. könyvét és bemásolom neked ide, hogy lehet megoldani, hogy a mozdonyok csukják és nyissák az ajtókat.
-
YanezTTrain
tag
az alkatrészek kivágását pedig ne ollóval csináld. Először én is avval próbáltam, de eléggé csúnyácska lett a dolog. Kell egy fémvonalzó. vagy egy vastagabb de egyenes lemezcsík, és valami jó fogású nagyon éles szerszám. Én linómetsző kést használok, ezt is pite összegért vettem. LIDL turkálójában 250 ft-ért. 3 nyél van benne befogókkal és 10 vagy 12 különböző formájú késlap. Ez bitang éles szerszám, nagyon szépen vág. Az íves részeket is gyönyörűen ki lehet vele vágni, csak biztos kéz kell hozzá. Ha ilyen módszerrel vágsz akkor szerezzél egy darab linóleumot és azt tedd az asztalra, azon vágjál. Egyrészt az asztalt sem teszed tönkre, másrészt viszonylag puha felület, nem megy ki a kés éle. Ha meg életlenedik a kés akkor finom kövön megélezed óvatosan és mehet tovább a munka.
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Színes papírra nyomtatod. Papírboltban kérsz A4 formátumú színes fénymásoló papírt. A rajzokon egyébként a fejlés jobb oldalán írja milyen színű papírt használj. Ezt adják darabra is nem kell megvenni több száz lapot egy színből. Az állomás épülethez például kell 4 db műszaki rajzlap, ez lesz a falak és a tető anyaga, 4 db piros ez lesz az ablakok, ajtók körüli meg egyéb tégladíszítés és egy zöld erre nyomtatod ajtókat ablakokat. Megfelelő sorrendbe összerakod a lapokat egymás mögé, be a nyomtatóba és hajrá. Az összeállítási rajzot meg ha akarod sima fehér fénymásoló papírra, vagy nézed a képet a monitoron, mikor csinálod az épületet.
-
YanezTTrain
tag
Mindegy, a lényeg, hogy úgy vágd el, hogy a vágás mindkét oldalán lehetőleg legyen, és minél közelebb leszorítófül, ami a talpfához fogja a sínszálat. Nehogy felemelkedjen, mert akkor ott állandóan ugrani fog vagy kisiklik a vonat. Arra figyelni kell hogy a sín futófelülete sík maradjon!
-
YanezTTrain
tag
Persze hogy lehet. Fogsz egy vasfűrész lapot és szép óvatosan elvágod a sínt. A fűrészlap vastagsága pont elég a két síndarab közé hézagnak. Gyorsabb megoldás, ha van olyan kis köszörű géped amihez van mini vágókorong, akkor semmi perc, akár a kész pályában is lehet alkotni. Milyen sín? modell, vagy u profil?
-
YanezTTrain
tag
Triplex kartont? A jó fene tudja. Talán komolyabb papírkereskedésekben, vagy művészeti boltokban. Nem tudom. Én a helyi CBA boltban szoktam kérni karton dobozokat. Van egy kettő aminek az anyagvastagsága pont megfelelő. Tömör papír, nem hullámkarton az a lényeg.
Festéshez használhatsz temperát vagy modellfestéket. A tempera olcsóbb és gazdaságosabb is. -
YanezTTrain
tag
Ezen a linken találsz mindenféle magyar állomás és egyéb vasúti épületet. Ha kinyomtatod őket akkor pontosan H0 méretűek. Ott le van írva, hogy milyen anyagot használj a nyomtatáshoz. Az épület oldalait tetejét én műszaki rajzlapra nyomom, kivágom ajtók és ablakok helyét utána ráragasztom 1,5 mm vastag kartonra és még egyszer kivagdosom az ajtók ablakok helyét. Így elég vastag falat kapok, lehet festeni, nem hullámosodik. Meg jobban érzékelhetőek benne az ajtók ablakok a mélyedések miatt. Ajtókat ablakokat, tető cserepet, palát színes vékony lapra nyomtatom, kivágom és be illetve fel ragasztom a kellő helyekre.
Nem kell még színes nyomtató sem egy fekete tinta, vagy lézer elég az egészhez. Ragasztáshoz piros tubusos Technokol Rapidot használok, az erős. A zöld/kék tubusos nem jó semmire, olyat ne vegyél. Annyi erővel nyálat is használhatsz. Ragasztóval együtt egy komplett állomás őrházakkal, raktárral, fűtőházzal, felvételi épülettel szerintem 1000 forintból kihozható és marha jól néz ki. -
YanezTTrain
tag
Ha le tudod valakivel fényképeztetni a forgóvázat akkor esetleg tudok segíteni, valami ötlettel. Ha tiszta műanyag a forgóváz keret akkor valami áramszedőt is kell alkotni. Egy oldalon szigetelt kereket vegyél a kocsiba, akkor a tengely is vezeti az áramot onnan már fel lehet vinni forgóvázcsapon, vagy valahol a kocsiba.
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Az attól függ milyen a most benne levő kerék és milyen a forgóváz kialakítása. Vezeti e az áramot fel a kocsiszekrénybe. Ehhez szét kell kapnod a kocsit és megnézni, hacsak nincs valaki itt aki már csinált ilyet. Elég régi kocsi nem biztos hogy átalakítás nélkül meg tudod oldani. A fekete lap a sín alatt 1mm vastag karton. Nem zajcsökkentésnek, hanem arra könnyebben ragad az ágyazat, mint az OSB-re.
-
YanezTTrain
tag
Zzemoki drágábban adja, Keresd meg neten a Lomex nevű elektronikai áruházat. Regisztráld magad az oldalukon, akkor tudsz keresni rajta. Mindent árulnak ami csak létezik az elektronikában. Conrad.hu oldalon is nézelődhetsz, de az jóval drágább. Ott néztem pl. PC vezérlőkártyát a terepasztal vezérléséhez. 9000 pénz Conradban. Megszerződött a kapcsolási rajz, Lomexéknál 2500 pénzből megvettem a hozzávalót. Nyák már kimaródott, hamarosan összeépül a vezérlés.
Akkor már gomb meg kapcsoló se kell, csak a billentyűzet.
-
YanezTTrain
tag
Nem használok kapcsolópultot. Az nem biztonságos, ott lehet olyan hogy beragad a nyomó és leégeted a váltót. Én különálló kapcsolókat és nyomógombokat használok. A kapcsoló dupla áramkörös tehát egyszer lehet kapcsolni a vonat áram ellátását, és a másik áramkörével a kapcsolónak, a jelzőt állítod. Anyomógomb meg értelem szerűen mint a kapolócspult. Árban hat darab nyomógomb 900-1200 Ft. között van, minőségtől függően, egy kapcsoló is 150 pénz körül van. Egy kapcsolópultot se kapsz meg olcsóbban és ezek sokkal megbízhatóbbak. A képen a drágább minőségű kapcsolók vannak. A most készülő vezérlőasztal ezekkel lesz szerelve.
Ha kell adok címeket, hol tudsz ilyet venni, rendelni.
-
YanezTTrain
tag
Hát... kapásból meg nem mondom, de egyenessínt azt kb. 40 darabot, 3db flexit, R440-es ívet kb 20-at, R380-as ívet több mint 40-et. 16 db. váltót és egy kupac kiegészítősínt. Váltók elektromosan be vannak kötve a D-SUB csatlakozóig. Ha a pálya tápjával és a szakaszolásokkal is elkészülök, jöhet a vezérlő asztal! Jó lenne, ha hét végén elindulna a ketyere.
-
YanezTTrain
tag
Hát súly az van benne rendesen. Jó nagy darab ólom. Esetleg az lehet, hogy a motor tengelye megforog a szíj alatt, mert ez szíjhajtásos, nem fogaskerekes. Könnyebb kocsit biztos elbír 4-5 darabot sík pályán. Mondjuk ne rakj mögé 4-5 négytengelyes gyorsvonati kocsit, mert avval tuti elkapar.
Ötlet! Ha elforog a tengelye a motornak a szíj alatt, esetleg azt lehet csinálni, hogy a motor tengelyére húzol vagy bicikli szelepgumit, vagy villanydrót külső műanyag szigetelését. lényeg, hogy baromi szorosan menjen fel a tengelyre. Ezen nehezebben forog meg a gumi szíj, mint a sima acéltengelyen. Jobb tapadás, nagyobb vonóerő. -
YanezTTrain
tag
Ha van hozzá való akkor nem. Ha nincs akkor kicsit nehezebb a dolog. Vagy szerzel egy belevalót, vagy lemezből csinálsz egyet. Az nem valami ördöngős dolog. Egy darab lemezből van hajlítva. Az egyik vége fel van hajlítva abba akad a kocsik kengyele, a másik végén meg van egy bevágás ami ki van hajtva, hogy a kapcsoló a helyén maradjon.
-
YanezTTrain
tag
Egy haverom a kezembe nyomott egy zacsekot, mondván valami mozdony van benne,szétszedett állapotban. A szomszédja adta, aki a jó ég tudja honnan szerezte. Ha tudom használni valamire, akkor egészségemre. Otthon derült ki, hogy mi van a csomagban. Több napig kerestem egy fogaskereket a hajtáshoz, végül is egy másik ismerősömmel átnéztük a gyereke leamortizált játékait és egy kínai lendkerekes valamiben volt egy olyan ami illett bele, csak kicsit vékonyítani kellett a fogaskeréken.
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Azt nem tudom, lesz e vasútmodell kiállítás. Viszont, ha Pestre mész, akkor a Közlekedési Múzeumba mindenképpen menj el. Ott van három, vagy négy terepasztal, amit érdemes megnézni. Az 1 : 10 méretarányú modellekről nem is beszélve. Azután, ha szerencséd van a vasúttörténetiben is nyitva lesz a terepasztalos rész, meg a nagy piros kocsiban a fordító korong mellett van egy hatalmas LGB terepasztal. A lilliputi vonatot meg próbáld ki, ha ilyenkor már üzemel. Ha pedig mind emellett még marad idő, akkor a Hűvös-völgyben ott a gyermekvasút. Ott utazhatsz azon a motorvonaton, aminek a modelljét én elkészítettem. A szabadság-hegyről vissza utazni pedig érdemes a fogaskerekű vasutat kipróbálni.
-
YanezTTrain
tag
Remélem. Én a Mátra lábánál lakom, van itt körülöttünk jó pár erdei kisvasút. A gyöngyösi, felsőtárkányi, szilvásváradi, lillafüredi, mind elérhető közelségben van. De elautóztunk már a gemenci erdőbe is vagy fel a Zemplénbe, kisvasutazni. Egy teljesen külön világ, hihetetlenül hangulatos ezekkel a szinte játékvonatokkal döcögni az erdőben. Ha pedig nosztalgia vonat gőzössel, az egy csoda!
-
YanezTTrain
tag
Az kérlek szépen a Lillafüredi erdei vasút motorkocsija. Az meg van, be szeretném építeni a most készülő terepasztalba, mint keskeny nyomközű vasutat. Semmi extrát nem fog csinálni, csak ingázni a két végállomás között. Kicsit más méret mint a rendes TT vasút ezért szabvány TT pályán nem is tud közlekedni. Szélesebb a kaszni, nagyobb űrszelvény kell neki. De H0 asztalon tökéletes erdei vasút lesz.
-
-
YanezTTrain
tag
Hali! A tervezett méret 220x125. Ennyi alatt van merevítés, de meg kell toldanom néhány centivel, a hosszát. Még nem vágtam le egy centit sem a teli tábla OSB-ből. Tehát a végleges méret az 225x125 lett. Pálya magassága az alapszinttől 85 mm illetve a legmagasabb ponton fel kellett vinnem 95 mm magasra ez a felső pálya és az összekötő vágány keresztezése. A felső vezeték miatt muszáj emelnem egy centit.
Miskolcon jó kis börze volt a művházban. Akit érdekel: március 20-22 vasútmodell kiállítás Miskolcon! A művházban.
-
YanezTTrain
tag
Hali!
Az állomás épületek teljesen papírból vannak készítve. A www.dmaster.hu oldalt keresd meg és nézz szét. le tudod tölteni az épületek nyomtatási anyagát. Színes anyagra és műszaki rajzlapra nyomtatva megkapod a szükséges alkatrészeket. Értelem szerűen összeállítva magyar jellegű állomásokat tudsz belőle építeni. Van többféle állomás, megállóhely, őrház, raktár, fűtőház, stb. fenn az oldalon, de a fényjelzők építéséhez is találsz segítséget, vagy az ívelt lábazatos beton kerítéshez. Állomásnak még neve nincsen, csak azért készült, hogy az asztalon a helyviszonyokat tudjam tisztázni. Tök gáz ha egy állomásra nem fér oda a felvételi épület...
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
A "kukolj " szó helyesen : kukkolj....
Egyéb:
Eladó H0-os modellek megtekinthetőek a H0 modellek mappában az Indafotón
Árak megegyezés szerint
Vasárnap Miskolcon a Börzén nálam lesznek.
Van még 2 db eladó FZ1-es trafóm is, 3000, illetve 4000 HUF áron.
Kérésre képeket is adok
Üdv
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Lenovo X1 Yoga G6 i7-1185G7 32/512GB SSD FHD IPS Touch Win11 (lízingelt)
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Bomba ár! Dell Latitude 5495 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Radeon I Cam I W10 I Gari!
- Honor Magic 7 Pro - Fekete - Új kipróbált készülék! Karcmentes gyárilag független! 512GB Memória!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest