- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Mobil flották
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Légies iPhone halvány színei
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3859 üzenetére
Üdv!
6mm az anyagvastagság, nem életveszélyes a cucc. Viszont olcsóért tudom beszerezni. A rétegelt lemeznek itt is elég komoly ára van. Minden látható felület burkolva lesz, eltűnik a nyers felület.
Már a domborzat is elkészült, jelenleg szárad a ragasztó. Holnap-holnap után jön a gipszelés, utána pár nap szünet, amíg a gipsz tökéletesen megköt.
Onnan már csak a csinosítgatás van hátra. Terepfű, homok, sziklák, kavicsok, növényzet, stb. Remélem jövő hét végére ez az elem a helyére kerül. Akkor Rácuppanok a teherállomásra, amit addig szeretnék szerkezetkészre gyártani, vagyis zéró terep, de a pálya már működőképes. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3758 üzenetére
Üdv!
A pályaterv részletekre bontva egy pálya terve. A hat darab asztalrészből fog összeállni egy teljes pálya. Kb hat méteres hosszban.Ez még csak terv a fejemben illetve papíron. Eredetileg 0e pályának készült. De közben felmerült a gondolat, ha már hurcolós, kiállítós anyag lesz, célszerűbb volna normál H0 méretarányú pályának megépíteni, ebben az esetben viszont a hurkok helyett normálisan félkörös lezárás lenne, nem önmagába térne vissza a sín.
Viszont akkor jobb lenne elektromos váltókat használni, kellene két keresztváltó az állomásra, stb, stb. Szóval minden új gondolat ötlet újabb problémát, beszerzendő pályaelemeket jelent.Alaposan meg kell gondolni mi is legyen a dolog vége. A H0 javára tolja a mérleg nyelvét, hogy van rengeteg mozdony, kocsi, épület, vagyis csak a nyers terepet kell elkészíteni a berendezéséhez adva van sok minden.A jelenlegi asztalról ugyan is minden épület levehető, kiállítások idelyére átpakolható.
A 0e mellett csak a mérete szól, miszerint ugye egy jóval nagyobb méretarány, aprólékosabb látványosabb dolgokat lehet benne építeni sokkal könnyebben mint a H0 méretben. Rengeteg olcsó dolgot, kisautók, munkagépek, teherautók fel lehet használni a terephez szemben a H0-ás makettekkel, amik azért nem olcsóak. Viszont ehhez a mérethez a gőzösön kívül semmiféle gördülőállomány nincsen. VAgyis az asztal megépítése mellett ez egy újabb kocsigarnitúrát jelent, illetve méretarányos épületek elkészítését teszi szükségessé. Viszont tény, hogy nagyon látványos lenne. A vasúttörténetiben van egy nagy L.G.B. asztal, ahhoz hasonló lenne a dolog, persze akkora nem lenne. De minden esetre látványos dolog alakulna a 0e-ből is. Komolyan gondolkodom mi legyen a dolog végkifejlete.
A jelenlegi asztalon el lehet szórakozni a szerelvényekkel ez tény. tolatgatás ide oda, szerelvénycserék, stb... nem unja meg az ember egy darabig az biztos. Megfelelő mennyiségű mozdony és vagon áll rendelkezésre a forgalom lebonyolításához, változatos üzemet lehet végrehajtani. Persze, ha megépül a tervezett magasvasút, illetve a teher tároló, akkor még látványosabbá válik a dolog. A végső cél egy olyan asztal létrehozása, ahol az ember le tud ülni úgy játszani, hogy nem unja meg a dolgot órákig. Mondjuk én a jelenlegi rendszerrel is el tudtam szórakozni napokon keresztül, de ha van rá lehetőség, miért ne bővüljön a dolog? Egy kritériuma van, további helyet az asztal nem vehet igénybe a lakótérből. Vagyis most már okosan kell építkezni. Egy szint felfelé, és esetleg egy szint lefelé is. Majd meglátjuk, ötlet az van rengeteg. Hogy mi és hogyan valósul meg ez már a jövő zenéje. De bízom benne, hogy hamarosan látványos bővítésekkel jelentkezik szerény vasúttársaságom.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3702 üzenetére
Üdv!
Pár éve jártam, de akkor asztal nélkül. Ezt a templomot ki akarta dobni egy ismerősöm, mert erősen hiányos volt, meg romos, lelakott, ahogy egy 20-30 éve dobálódó makett ki szokott nézni. Már csak virtusból is elkunyeráltam és nekikezdtem rendbe hozni amennyire tudtam. Persze az eredeti csicsás templomtornyot nem tudtam rekonstruálni, így egy egyszerűbb változatot csináltam. No meg körbe zöldségeletem és egy kis tömeget is ragasztottam ide oda.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3671 üzenetére
Üdv!
Ha felmész az oldalamra ott vannak fűtőház kartonmakettek. D-Master cuccai között is, illetve valami osztrák fűtőház és állomás épület is, víztoronnyal, tokkal vonóval. H0 méret, de pl. D-Master cuccai wordben készültek, word doksik, ott lehetőség van a kicsinyítésre, vegyél le minden elemet 74 százalékra és akkor tökéletes TT méretű épületeket tudsz csinálni. A PDF alakú dolgok kicsinyítéséhez sajnos tök hülye vagyok abban nem tudok segíteni. Esetleg a Gleimo.de oldalon szétnézni a szabadon letölthető makettek között, ott H0, TT, N méret tuti van.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3651 üzenetére
Már lejátszottam a nyomtávszűkítést is, egyelőre a kanyarokban az sem segített. Mindenképpen kell a tapadógyűrű a gépre. A hajtott forgóváz mindkét kerekét kicserélem tapadó gyűrűs kerékre- ha tudok szerezni megfelelő átmérőjű kereket, az áramszedés pedig a nem meghajtott tengelyeken történik illetve a csúszószedőn.
Valószínűleg a csúszószedő ellenállása is belejátszik a vonóerő csökkenésbe, ezen nem nagyon tudok segíteni, csak úgy ha átalakítom a forhóváz maszkot, hogy feljebb kerüljön a szedő. Ezt is meg fogom lépni, ez a kísérleti fázis sajnos ilyen, nem megy a dolog elsőre. Viszont ha egy gép tökéletesre sikerül, akkor már a többit is gyerekjáték átépíteni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3630 üzenetére
a kaszni és a forgóváz súrlódása korrigálható, egy mm-t le kell venni a kaszni alsó éléből és megszűnik a probléma. De a vonóerő tapadógyűrűk nélkül még akkor is nevetségesen kevés.
Itt a lényeg a kísérlet volt, a nagy gépeket nem akartam szétcincálni. De mivel a piko gép müxik a maga keretei között a Hornby cuccok simán menni fognak, azok elég nehéz darabok, van tapadógyűrű is a kerekeken, stb, stb... -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3587 üzenetére
Ez a plexi dolog nem hülyeség, de az árát ismerve egy terepasztalt körbehúzni vele, forintban százezres kiadás lenne szerintem. Persze mindenképpen kell valami védőkorlát. A sima oszlop\kötél kordon a magyaroknak szart sem ér, átgyalogolnak rajta gond nélkül. Mondjuk Angliában egy ilyen kiállításon nincs szükség kordonra, senkinek még csak eszébe sem jut, hogy hozzányúljon valamihez is. Gyerekek sem fekszenek rá az asztalra, nem turkálnak az alagutakban, stb. Emlékszem zsenge kölök koromból, úgy nagyjából harminc évvel ezelőttre gondolok, mikor még évente jó ha egy kiállítást szervezett a MAVOE. Leginkább a Keleti Pu. kultúrtermében és a körülötte lévő helységekben, vagy egyszer volt a Ferencvárosi Pu-n is valami épületben. Arra emlékszem oda nem volt kispálya kijutni akkor, nem volt még egyes villamos, stb. Talán a csepeli hévvel mentünk vágóhídig, vagy valami hasonló....
Na mindegy, a lényeg, hogy akkor még itt sem kellett kordon a terepasztalok köré, tudott mindenki viselkedni normálisan. Igaz akkor még inkébb csak a vasútmodellezés hívei jártak ilyen kiállításra, nem úgy volt mint ma, hogy elvisszük a gyereket rá, oszt hadd romboljon kedvére. Pedig akkor még a kiállított terepasztalok szinte kizárólag az NDK-s cuccokból épült asztalok voltak, amiket abban az időben azért egy átlag ember meg tudott fizetni. Akinek drága nyugati vasútja volt, az nem nagyon vitte kiállításra. De avval együtt, hogy szocreál cuccok voltak, mindenki tisztelte a másik tulajdonát és munkáját egy egy kiállításon.
Most meg a nagyarcú, vagy éppen baltaarcú szülő: Hát az csak egy játék! Mikor felvilágosítod, hogy mibe kerül az a játék, főleg ha egy ritkább darab, mert sorszámozott, vagy éppenséggel a II.V.V. előtt készült, vagyis nem igazán pótolható dolgokról beszélünk, akkor hanyatt vágódnak, hogy mi kerül bennük egy vidéki telefonszámba? -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3584 üzenetére
Jó a meglátás. A múltheti tatabányai kiállításon tovább vadult a helyzet, ne tudjátok meg. Igaz egy tapló cigány volt az illető, gondolom valami uzsorás, vagy kurvafuttató. A büdös purdéja folyamatosan babrálta az asztalt, kb 8-szor szóltam rá, utána a buckalakóval is összeszólalkoztam, mert persze előadta magát a saját fajtája szintjén. A vége az lett, hogy nagy arc azt mondta menjek ki vele, majd kint elrendezzük. Kimentem...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3510 üzenetére
Ez a Delta a Marklin digitális rendszerének lehet az alapja. Önálló rendszer, alapból négy mozdonyt tud vezérelni. Váltóáramú digitális vezérlés. Nekem csak ebben a BR86-ban van egy vezérlőmodul, a vezérlő egység nincsen meg hozzá, tehát egyelőre nem tudom használni.
[link]
A linken a Marklin hivatalos oldalára lehet jutni, ami kimondottan a delta rendszerrel foglalkozik. Sajnos csak németül és angolul beszél az oldal. -
jákob13
tag
válasz
Batman2 #3472 üzenetére
Ez egy Air Wick - automatikus légfrissítőből kinyert meg hajtás pontosabban 2. Sok mindenre fel használható van itthon pár darab ami állandóan hibát jelez. Maga az elektronika halálozik el bennük. Elég sok helyre fel használható. A meghajtást az áttételtől 1 fogaskerékkel össze szerelt dörzs kerék adja át a korongnak.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3468 üzenetére
A reteszelést én is valami elektromágneses dologgal képzeltem el pontosan azon az elven ahogy az autók indítómotorjainak a behúzó mágnese működik. Csak természetesen sokkal finomabb kivitelben. Egy akkora mágnes brutálisakat lökne a fordító korongon, meg az áramfelvétele se piskóta egy olyannak.
Ez a videó se semmi, a bolond jenkik mit ki nem találnak... De ötletes, és nem fogja a helyet, csak megfelelő belmagasság kérdése. Szépen meg van csinálva az a réz-üveg meg talán plexi kombináció nagyon kultúrált képet ad a dolognak.
Kis alapterületű lakásban meg kimondottan ideális megoldás. Vajon mondjuk a H0 mennyire lenne látványos a magasban? Ezek a nagy marha 0-ás gépek jól mutattak ott fent. A H0 lehet elveszne a térben.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3405 üzenetére
Gratula!
Szépen világítanak a jelzők!
Az oszlopra nincsen ötletem, annyira finom kis dolog, hogy tényleg a fotomaratás tűnik az egyetlen járható útnak. Én azt hiszem nem fogom ennyire kihegyezni a dolgot, mert ilyen technikát itt nem tudok hirtelenjében felkutatni. Valszeg sima réz, vagy műanyag csövet fogok alkalmazni jelzőoszlopnak.
Az ismétlő jelzőnél -szerintem- felesleges mind a négy ledet levezetékelni, mert ugye ott mindig együtt világít egy-egy fehér a sárgával illetve a zölddel, vagyis csak két jelzésképe van a jelzőnek. Következésképpen megspórolsz két ellenállást és némi vezetéket, ha a jelzőlapon összekötöd a ledeket. Ez csak a magánvéleményem, hangsúlyozom.
A jelzőkre a ledek főlé a fényvédő, vagy napellenző céljára műanyag golyóstoll betét? az kb. az az átmérő lehet. Persze hosszában valahogy el kell vágni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3403 üzenetére
Üdv!
Ez egy nagyon komoly leirat volt nekem elektronikából, párszor el kellett olvasni, mire leülepedett.
Mivel a Marklin teljesen váltóáramot használ ezért gondoltam hogy a világítás, jelzők, stb egy teljesen külön áramforrásról legyen táplálva. No meg a jelenlegi Marklin trafóim a kisebb teljesítményű tartományba tartoznak, kb 10W a terhelhetőségük. Ez azt jelenti, hogy egy mozdony tud futni egy trafóról, és mellette még elviseli két váltó egyidejű kapcsolását a trafó az üzemfeszültség esése nélkül. Egy második mozdony elindításánál ugyan arról a trafóról, már érezhető az üzemfeszültség esés. Amint tudok beszerzek erősebb Marklin vagy Titan trafókat, amik 30-40W körüli teljesítmény leadására képesek, illetve a Marklin gyártott tartozék trafót is ami csak 16V váltót ad le 50-60W teljesítménnyel. Legalább egy nagyméretű trafóra mindenképpen szükségem van a fővonal működtetéséhez.
Van még jó néhány hagyományos LED-em ezeket is elhasználom a jelző építéshez, az alap asztalon létesülő jelzőkhöz. A fejállomás Bejrati és kijárati jelzőit azonban valószínűleg már SMD technikával próbálom kivitelezni.
A vonatvezérléshez pedig kénytelen vagyok a Marklin rendszerű trafókat alkalmazni, mivel analóg a pálya ezért az irányváltáshoz szükségem van a 24 voltos impulzusra és ezt a sima egyenáramos modellvasút trafók nem tudják.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3401 üzenetére
Hát ez alapból egy nagyítós lámpa beszerzését igényli!
Tű csipesz van, Weller páka cserélhetó heggyel, hőfok szabályzással, szintén van. Felsővezeték forrasztásnál jó hasznát vettem a finom munkákhoz.
Ezek szerint üzemfesztől függöen 0.5-1.5 kOhm közötti ellenállás itt is megfelel. Az egész világítási rendszert, a jelzők világítását is beleértve egy AT-s pc tápról hajtom. Terhelhető és tuti egyenáram a ledeknek, illetve a majdani elektronikáknak.Beszerzek némi alapanyagot és elkezdek kísérletezni a dologgal. Már, hogy mennyire látom.
-
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3375 üzenetére
Mert vannak ugye az LGB és más I. méretű kerti vasutak, ezeknek a sínjei elvileg bírják a kinti gyűrődést. Legalább is a youtubeon vannak videók, mikor ezekkel a gépekkel rodeóznak a szügyig érő hóban. Én nem használnám télen a vasutat, a sínek is felszedődnek, de annyit ki kellene bírnia, ha nyáron egy egy esőt kap a pálya. A mozdony, kocsik természetesen használaton kívül nyáron is védett helyen lennének, ha máshol nem egy fedett kocsiszínben a pályán. Csak ilyen szinten gondolom a rozsdamentességet, vízállóságot. Hórallyra nem készülök a gépekkel.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3373 üzenetére
Néha kicsit meg kell járatni a gépet, mert egyelőre a vitrinben lakik. A H0-ás Marklin asztalon nem tud közlekedni a méretei miatt, amióta felsővezetékesítve lett a pálya már a drót alatt sem fér el.
Gondolkodom rajta, hogy a kertben létesítek egy sziklakertecskét és abba bekombinálom ennek a szép nagy zöld mozdonynak a pályáját. Kérdés, pl. a Peco sínjei menyire rozsdamentesek?
-
jákob13
tag
válasz
Batman2 #3370 üzenetére
Mk48:
A felépítmény és az alváz Műanyag DVD tokból van.
A pályakotró meg a lépcsők réz lemezből
Hajtás 1 kiszuperált N -es amcsi dízel forgóvázainak felhasználásával. Mabuchi motorral készült.
2 tengelyen van hajtva mind két tengelyen van 1-1 tapadó gyűrű. Áram szedést minden kerék végzi.C50:
Felépítmény karton, az alváz műanyag Floppy lemeznek a házából/tokjából készült.
Hajtás teljesen saját. Mabuchi motor. Mind a két tengelye hajtva van, 4 kerék szedi az áramot. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3364 üzenetére
Agyalok a feszítések lemodellezésén. A súlyokat 5-ös menetes orsóból gondoltam csinálni, szürkére festve, hasonlít a beton súlyokhoz, persze nem száz százalékig. A csigák elkészítése már nagyobb falat, 2-es lapos alátétekre gondoltam és drótra a szerelék többi részéhez. Ha összeszedem az alkatrészeket legyártok egy cájgot és közszemlére teszem. Ez a durva mikor az ember elkezd elveszni a részletekben. Amíg ezt kimókolom teljesre addig csinálok pár lassújelet, meg síposzlopot...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3362 üzenetére
Köszönöm.
A modellező nem tudott nyugodni bennem, mert ugye milyen dolog a villamos mozdony felső vezeték nélkül? Viszont eredeti Marklin oszlopokat nem lehet szerezni csak nagyon ritkán és csak oldalkarosakat. A Viesmann meg társai pedig itt is horrorisztikus összegekbe kerülnek. Maradt a házi készítás, ami nagyságrendekkel olcsóbb, viszont tényleg csendes őrültnek kell lenni hozzá.
De megérte a sok szenvedést, derékfájást, csuklógörcsöt. A végeredmény, ha nem is hú de szuper, de asszem elfogadható. A festés még hátra van illetve a szigetelő imitációk felragasztása a függesztékekre.
Ezeket apránként csinálgatom, viszont ami lényegesebb, a fejállomás feszítési terve, és az oszlopok legyártása.
A négy vágány fölött kb 40 cm-t kell áthidalni, oda már komolyabb dolgot kell kitalálnom. Van ötlet, azt sem lesz egyszerű kivitelezni, de látványos lesz a dolog.
Az első oszlopok elkészülte és helyreállítása után teszek fel képet az ötletről, egyszerűbb lesz, mint elmagyarázni.
Az elkészült szakaszon folyamatos a próba üzem mindkét irányba. Eddig nem volt hiba, remélem ezután sem lesz. Az alagútban biztos nem oda atom biztos másfeles drótból csináltam a felsővezetéket. Nem látszik, de ha ne adj' Isten beakad az áramszedő azt tuti nem rongálja meg, legfeljebb a mozdony siklik ki. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3333 üzenetére
Tévedés!
A Marklin mozdonyok univerzális gerjesztett motorokkal vannak szerelve, vagyis simán mennek egyenáramról, mindössze a trafónak kell tudnia egy 24 voltos impulzust kiadnia magából az irányváltáshoz. De pl egy sima mezei Fz1-el is mennek a Marklinek, csak ilyenkor az irányváltót nincs mivel kapcsolni.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3325 üzenetére
Üdv!
Lassan de biztosan halad a felsővezetékesítés.
A munkavezeték 0.5-ös vörösrézből van, erre még egy-két tizedet rátesz az ónozás, tehát mondjuk 0.7mm keresztmetszet.Nem akartam vastagabból csinálni, mert az már csúnya lenne. Az alagútban így is 1,5-ös anyag van, részben a strapabíróság, biztonság miatt, részben mert könnyebb volt vele dolgozni a kis helyen, mint a vékony vezetékkel.Mert ilyen marha is csak én lehetek, hogy mikor épült az asztal, nem rántottam be az alagútba felső vezetéket. Senkit nem zavart volna, de ugye akkor a fene se gondolt ilyesmire. Meg ha nem veszem meg az E-41 est nem is jött volna az ötlet.
Az ötlet viszont jött. De megint le kell szögeznem, sokkal de sokkal komolyabb a pálya kinézete ahol már a helyükön vannak az oszlopok és a drót. Tehát akármennyire is szívás, megéri a fáradtságot. Arról nem beszélve, hogy így a felsővezetékről egyenáramos villanygépekkel is tudok mozogni a pályán. Már amelyik tud tetőről szedni. A régi Piko cuccok meg a régebbi limák közül némelyik tud - tudott. Vajon a mostani Roco-k stb mennyire vannak ebben a témában megkonstruálva? Érdemes lenne egy Roco Taura vagy Traxxra beruházni felső vezetékes üzemhez? Azt tudom, hogy a hobby szériás Piko Tau áramszedői semmire nem jók, még megoldani sem lehet, hogy szedjenek áramot a kaszni megfurkálása és szedőcsere nélkül. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3322 üzenetére
Üdv!
A kellően vékony rézdrót megvan, nem kicsi szívás vele dolgozni, pedig felhasználás előtt még le is ónozom, hogy keményebb legyen, de így is vigyázni kell vele, mert elég puha. Amikor már kész a vezeték vagyis a függesztő és a munkavezeték össze van forrasztva az oszlopokon akkor már elég stabil, szépen vezeti az áramszedőket. Bár még csak Markin szedőkkel próbáltam, amik nagyon finoman rugóznak, kíváncsi lennék egy keményebb Lima, vagy egy olyan jó békebeli izmos Piko áramszedő hogy viselkedik a drót alatt...
Az oszlopok elég sok vackolásomba kerültek, de végül is hibrid megoldás született.
Először fémből csináltam egyet. Vas sörösdoboz volt az alapanyag, megrajzol kivág, de a forrasztásnál jött a gond a melegtől elment az oszlop párhuzama, görbült stb, kihűlés után sem állt vissza száz százalékosan.
A második menetben ugyan ezt eljátszottam 1mm vastag kartonból, és erősítésnek beragasztottam az oszlop belsejébe egy 5x3mm es modellezőléc darabot, aminek a vége alul kilóg az asztallapban a furatba evvel lehet az oszlopot rögzíteni.
A festék két réteg olajfesték, ez elég jól beszívódik a papírba is még keményebbé téve azt.
A kereszttartókat 1,5-ös és 1-es rézdrótból csinálom, azokra megy a függesztő és munka vezeték.Elég lassú meló, de asszem jó lesz a végeredmény. Most éppen egy speciális oszlopon dolgozom, az íves váltónál kell egy egyedi megoldást alkalmazni, de már megszületett a terv, mi több félig az oszlop is.
Hétfőig szabadság!!! Berhelés ezerrel!!!
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3306 üzenetére
Igen, az akksik mérete az nem kicsi, H0-ban még bele lehet gyűrni a kocsikba,(főleg, hogy az én kocsijaimban nincsen belső berendezés - egyelőre.) de TT-ben már rendesen kitölti a helyet.
Az is egy megoldás lehetne, hogy a fesszabályozó kapcsolást a bivalyosabb változatban beépíteni egy posta, vagy poggyász kocsiba, illetve mivel ezeken a kocsikon jóval kevesebb ablak van mint egy gyorsvonati kocsin, ide bele lehet pakolni az akku telepet is és onnan a szabályzott feszt átvinni a kocsikba. Ennek egy hátulütőjét látom, hogy ehhez valamiféle csatlakozóval kell ellátni a kocsikat, vagy nagyon vékony huzallal összekötni a kocsikat, ekkor viszont a szerelvény megbontásáról le kell mondani.
A másik ami eszembe jutott, de ehhez már tényleg elő kell varázsolni Linzbauer bácsi könyvét, a nagyfrekvenciás vonatvilágítás. Valami igen komoly frekvencián zizegő feszültséget rákevernek a tépfeszre, amit a motorok a lustaságuk, vagy mi miatt nem érzékelnek, legalább is nem indulnak el tőle, de a világítást tudja működtetni.
Tök idióta vagyok hozzá csak olvastam sok évvel ezelőtt. Akkor persze az is elég volt, hogy körbement a vonat és a váltókat lehetett nyomógombbal kapcsolni. Ilyenekre nem is gondoltunk, TT-ben a belső világítás is luxus volt a gyorsvonat kocsikban. Kapni soha se lehetett gyári szettet, illetve egyszer vettünk, de az már a hobby szériás volt valami esetlen darab. Inkább csináltunk a kocsikba házilagosan, a laposelemek réz nyelveiből, meg műanyag vonalzóból. De az legalább frankón működött. Persze még nem LED technikával, hanem jó kis bumfordi modell izzókkal. De ha ment, világított, ez volt a lényeg. -
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #3286 üzenetére
Szevasz
A hiányzó képek pedig itt vannak:
1N4007:
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)1N4148 (és a dióda áramköri jele):
(a csíkkal jelzett vége kötendő a negatív pólus felé)Diódahíd (közepes áramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Diódahíd (kisáramú):
(a pólusok jelölve vannak: +, - és ~)Fehér LED (huzallábas):
Fehér LED (felület szerelt - SMD):
Fehér LED színek:
Ezek közül a meleg fehéret javaslom a vasúti kocsi belső világítására, de mozdonyok főfényszórójához is, pláne, ha az egy gőzös !
Üdv.
-
Soja
aktív tag
válasz
Batman2 #3276 üzenetére
Mindig elkápráztatsz a hozzáértéseddel, és olyan rajzokat csinálsz, hogy öröm nézni őket.
Ennyire bonyolult dolgot nem akartam csinálni (nekem bonyolult), főleg, hogy nem egy tipikus terepasztal, hanem az ajtó magassága fölött a szobán körbefutó vasútról van szó
.
Ott meg elég, ha egy színnel világít, előre, hátra.
Írásaimból valószínűleg kitűnik, hogy erősen hobbi szinten csinálom ezt a világítást is. Egyenirányító diódát se láttam még.
Most egy másik új elemmel kell barátkozzak, azt mondták a greatz hídra van szükségem, ami mindig azonos polaritást produkál nekem. Kör alakú, és négy lába van ennek a teremtésnek. Tudja valaki, hogy kell bekötni?Tehát úgy lenne, hogy:
Greatz híd --> 3.3V stabilizátor (itthon lehet kapni 3V-osat?) --> LED+legkisebb ellenállás (ebből párhuzamosan, amennyi kell)Jól gondolom így?
-
Soja
aktív tag
válasz
Batman2 #3245 üzenetére
Annyira jónak találtam az ötletemet ezzel a stabilizátor IC-vel, hogy a legalapvetőbb dologra nem is gondoltam.
Azt hogyan szokás megoldani, hogy a világítás a vonat tolatásakor is működjön? (ilyenkor ugye megfordul a polaritás) . Azt szeretném, ha előre-hátra mozogva is világítana a vonat.
A fordított polaritás tönkre teszi-e a ledeket, vagy csak nem világítanak? (mert ha nem csinál bajt, akkor lehetne csinálni menetiránytól függő menetfényt is)
-
Soja
aktív tag
válasz
Batman2 #3242 üzenetére
Köszönöm a választ.
Igen, 9V-os, mert lego vonat
.
Az ellenállás dologra gondoltam én is, bele van kalkulálva.
De lehet, hogy kipróbálom mind a két módszert, és meglátom mennyi a különbség.
3V-hoz már semmilyen ellenállás nem is kéne? Nem vagyok nagy guru ebben, de én úgy tudom, hogy egy minimális ellenállás mindig jó, ha van a led mellett, vagy ez hülyeség ebben az esetben? Csak mert így akkor még egyszerűbb lenne a dolgom. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3227 üzenetére
Nem tudom mekkora feszről mennek. De valószínű az áramsínben nem lehet több 1-2 ezer voltnál, mert akkor komolyabb szigetelőkön lenne az oldalsín. A felsővezetékben biztos nagyobb feszültség van elképzelhetőnek tartom a 25kV-ot. Ha jól tudom Magyarországon a Floydnak vannak angok villany és dízel mozdonyai. Akkor pedig a feszültségnek egyeznie kell.
A kék motorvonat a képeken képes oldalsínről illetve felsővezetékről is közlekedni.
A fehéreknek csak oldalsínes szedőjük van. Ezek az újabb típusok. Valszeg valami elektronikus csodavezérlésük van, mert a Taurusokhoz hasonlóan ezek is zenélnek a gyorsításnál.Bizony itt vigyáznak a régi cuccokra. A London Transport Museumban aztán tényleg leesik az ember álla, olyan minőségű járművek vannak kiállítva és nem kiherélve, mint pl. a vasúttörténetiben a mozdonyok többsége, hanem hiánytalannak tűnő, működésre foghatónak látszó állapotban.
Tudtátok, hogy Trianon előtt Nagy Magyarország a maga 325 000 négyzetkilóméterével pontosan 10 ezer négyzetkilóméterrel volt nagyobb területű, mint Anglia, Wales, Skócia és Írország, azaz Nagy Britannia teljes területe?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3219 üzenetére
Na igen. Itt engedik a régi taxikat is dolgozni. Teljesen rendben vannak mind kaszniilag, mind motorikus, vagy futómű szempontból. Itt nem igazán hallani nyiszorgó fékeket, recsegő féltengelyeket. Láttam még egy fekete régi taxit is üzemben, szintén igencsak koros vezetőjével. A 15-ös busz vonalán (Tower - London Bridge) pedig még jár menetrendszerűen néhány régi csőrös emeletes piros busz. Stan Buttlerrel (a buszon sorozat idióta sofőrje) viszont nem találkoztunk rajta.
Viszont van Stan Buttler 2.0-ás sofőr A 2C járaton, a Hyde Parknál úgy elment mint a szél pedig kézzel lábbal integettünk. Letette utast, középső ajtó becsuk, és hajrá. Mi meg álltunk és lestünk, utána valaki benyögte Stan Buttler nevét onnan szakadtunk a röhögéstől.Itt pedig az ígért képek a vonatról...
kicsit vaddisznó dízel mozdony a vonat mindkét végén volt belőle egy-egy példány.
egy kocsi...
két kocsi...
sok kocsi hajj...
a végükön egy másik bazi dízellel...
Eredeti PULLMAN kocsi...
Ez is...
És végül az ORIENT EXPRESS exclusiv várója. Ezek a kocsik mind étkező és szalon kocsik voltak, illetve egy poggyászkocsi is volt a vonatban. Állítólag Wales-be ment a szerelvény... Minden esetre nagyon szép volt. Az elejét már nem tudtam lelőni, mert indult és a két dízel jobban gyorsult mint én a peron végéig...
-
applause
aktív tag
válasz
Batman2 #3218 üzenetére
Köszi, akkor a hangszóró kábel 0,5mm vékony lesz.
Egy tudatlan kérdés:
Ha szakaszolom a sín, ilyenkor az egyik sínszálat szakítom meg az elején és végén, de nem találok olyan sínmegoldást melyen meg tudnám táplálni. Ilyenkor is a rendes betáp sínt lehet alkalmazni, de csak a megyszakított részre adok feszültséget. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3179 üzenetére
Hát nem is nagyon kolbászol senki a peronon mikor bemondják, hogy jön egy ilyen vonat. Itt nem mondják be ötször, mire odaér az állomásra, egyszer szólnak, és egy-két percen belül át is száguld az állomáson. St. Maryban négy sín van az állomáson, amik nem állnak meg azok általában a két külső sínen mennek. Van hely jó széles a peron, el lehet menni a szél elől. Mi is ilyennel járunk be a központi részre(Victorya), az St. Maryig egyszer áll meg Broomlyban, sehol máshol. Nincs tömeg, van légkondi és normális utastájékoztató. Pedig ez csak elővárosi vasút. Sima kapcsolt kocsik, nem kompakt szerelvények mint a Talent vagy a Flirt, van amikor csak három kocsi, de van amikor 14. Attól függ mennyi az utas.
Fogalmam nincs miért ilyenek a buszok. Lehet, a szűk utcák miatt, ami akad itt is, de lehet, hogy az egyszerűség kedvéért. Egy hibalehetőséget kiküszöböl a szerkezetből és mondjuk tolatni biztos egyszerűbb vele mint a csuklóssal. Meg valszeg hozzá tartoznak ugyan úgy a városképhez, mint a pupos taxik. Angolok tudnak konzervatívok lenni, ha lecserélnék az emeleteseket csuklós buszokra, lehet még forradalom is kitörne.
Viszont a turisták szempontjából nagyon jó találmány az emeletes busz, egyrészt mert senki nem hagyja ki, hogy legalább egyszer ki ne próbálja, (2.20 egy buszjegy, busztársaság nem kicsit kaszál rajta) másrészt föntről jobb a kilátás, a sok autó fölött el lehet látni, lehet fényképezni, videózni. Viszont melóba menni teljesen lehetetlen velük a sok dugó miatt, de arra ott a tube. Csinálok majd pár metrós képet, mert az is érdekes megoldás a tetőbe belenyíló ajtó a londoni metrókon.
Ennyi metró van Londonban, gyakorlatilag bárhonnan bárhova el tudsz jutni vele. Egy jegyet kell venni avval amíg ki nem jössz a metró területéről, korlátlanul utazhatsz.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3175 üzenetére
Üdv!
Menetrendszerű forgalomban nem igazán. Turistáknak városnéző busznak "átalakítva" Van még belőlük meg egy pár mókásabb példány vicces festéssel. De igazából már a kocka buszok uralják a terepet a csőrösök eltűntek.
Ez például egy városnéző busz, nagyon nincs is átalakítva az ember azt hinné menetrendszerinti járat, mi is majdnem felpattantunk rá, de még időben kiszúrtuk, hogy ha njól emléxem 27L egy menet vele.ilyenek vannak helyettük. Van egyszintes példány is, ahol kisebb a forgalom ott nem emeletesek járnak.
És vannak ilyen mókásabb példányok az öreg csőrösökből magánkézben.
És egy vonatos kép a végére: Ilyen amikor nagyjából 200km\h sebességgel átsöpör egy High Speed Train szerelvény St. Mary Cray állomáson.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3169 üzenetére
Na jó a két és fél óra felszállástól leszállásig értendő (jó időben, mert álltunk már a kifutón egy órát mert viharban nem engedték fel a gépeket), még hozzá kell tenni, hogy kimész a reptérre, van négy lehet válogatni
csomagfeladás, biztonsági vizsgálat beszállás, célreptéren ugyan ez a móka csak fordított sorrendben, ha nem akarsz ezrediknek beszállni a gépbe(fapadoson nincs helyjegy), legyél kint a pultnyitás előtt, szóval háztól házig 8-9 órás mutatvány. De még így is ez a leg gyorsabb utazási forma. Lehetne vonatozni, de az 2-3 átszállás és háromszoros ár a repülőhöz képest, viszont nem kis pozitívum, hogy az út nagyrészét TGV-vel és ICE-3-assal lehet megtenni, Bécstől pedig Railjettel. Van távolsági buszos lehetőség is, de az horror. Drágább vagy egy árban van a repülővel és alsó hangon 30 óra. Ha lekési a busz a kompot Dovernél vagy Calaisnál akkor még plusz pár óra, útközben meg bármi történhet. Mert hogy busz nem ám a csalagúton közlekedik. Egy érdekes van a buszos útban mikor Doverben áttér a forgalom jobb oldali közlekedésről bal oldalira és vissza. Fantasztikusan ügyesen van megoldva. De ekkora távra akkor is a repülőgép a nyerő. Ha szerencséje van az embernek akkor normális pilótát fog ki aki szépen nyugodtan repül. A wizznél Mr.Smith valószínűleg a RAF(királyi légierő) pilótája lehetett előző munkahelyén, mert olyat repült az Airbussal, mint egy vadászgéppel.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3159 üzenetére
Minden cégnek megvan a maga bevált rendszere. Persze ma már a legtöbb gyártó olyan modelleket készít ahol cserélhető a vonókészülék a többi járművel való kompatibilitás okán. Ezek a szerkezetek az asztalomon 30-40 éves vasak - a legtöbb esetben szó szerint, de van 50 - 60 éves is közöttük - akkor még erre nem nagyon gondoltak. Pont a Trix az egyik, akinek a vonókészüléke teljesen más mint a Markliné. Némi kis reszelés, csípőfogózás volt szükséges, hogy a Trix kapocs összejöjjön a Marklinnel. Tolt üzem még így sem lehetséges velük. Más a kapcsolók magassága, a Trix jóval feljebb van. Veszek valamikor Marklin kompatibilis kapcsolókat és a két trix kocsit átépítem. Sajnos nem lehet egy az egyben feltenni az új kapcsolókat, kell nekik megfelelő szintben lévő helyet készíteni először.
Szerencsére a Lima, Mehano, Kleinbahn, és az egy szem Piko kocsik minden további nélkül kapcsolhatóak a Marklinnel. A Bachmann és Bevbel (USA) kocsik kapcsolóit ki kellett cserélni, de nem volt probléma, a szintmagasság ugyan az, csak be kellett ügyeskedni az új kapcsokat az amerikai szutykok helyére.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3155 üzenetére
Van még néhány hasonló letölthető papírmasé az oldalamon,
[link]
téglafal és terméskő mintázattal. Használjátok egészséggel! A nyomtatáshoz javasolt a 80 grammos vagy annál vastagabb papír használata, mert a vizes ragasztók tapéta, fa ragasztó a nyomtatás színét megváltoztatják a kémiai alkotó elemeikkel, ha túl vékony a papír! -
jákob13
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3132 üzenetére
Megint egy kis Marklin kapcsolósín...
Építettem egy kísérleti hurokvágányt ahová középre beépítettem egy kapcsolósínt. az egy szem sínnel remekül meg lehet oldani a váltó vezérlését, hogy a vonat minden alkalommal más más irányból járjon be a hurokba. Egy sorompó vezérléshez is elegendő összesen kettő kapcsolósín a mindkét irányból érkező vonatok számára.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3128 üzenetére
Alapvetően ez az ős villanyvasút. Marklinék találták ki ha jól emlékszem mégpedig az óraműves és spiritusz égős vasutak sínjeit utólagosan villamosító szettek gyártásával párhuzamosan kezdték gyártani a három sínes vágányokat. A régi teli fém síneken csak így tudták megoldani az áramhozzávezetést. Voltak gyártók akik oldalra tették az áramsínt, mint pl a metrónál. De a vágánytengelybe elhelyezett sín lett az általánosan használt. Először tényleg egy sínszál volt középen Később kezdték a tüske vagy pontérintkezőket használni, hogy élethűbb legyen a vágány.
Igazából semmi különbséget nem lehet észlelni a két üzem között ránézésre. A vezérlés más és a mozdonyok lassulása kicsit élethűbb mint az egyenáramú analóg gépeké. Már amikben nincs lendkerék.
Elromlani nagyon nem tudnak egy gyenge pontjuk van az irányváltó, ha az megvadul, csinál érdekes dolgokat. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3113 üzenetére
Tulajdonképpen igen. A harmadik sín alul a töltés belsejében fut a vágány középtengelyében. Minden talpfán van egy egy kis lyuk, Ezeken jönnek fel a tüskék, amikhez az alsó szedő csatlakozik. Természetesen az egész dolog elektromosan el van szigetelve a sín többi részétől.Megint lepunnyadt a fényképgép, be akartam fényképezni. Majd délután.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #3031 üzenetére
Üdv!
Köszi, de csak próbálkozom. Meg lehetne ezeket venni itt mindenféle készletekben, de az nem a saját kezem munkája. Ezek amiket csinálok azért nem annyira katonásan párhuzamosak, derékszögek stb mint a gyári, de elmondhatom, hogy én csináltam! Ez benne a jó.
Meg amikor sikerül magamról levakarni a ragsztót
-
jákob13
tag
válasz
Batman2 #3011 üzenetére
Búék!!!!!
Egy újévi videó!
[http://www.youtube.com/watch?v=C6vu15AL5Fs] -
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2967 üzenetére
Igen! Ennek a könyvnek az igen csak kibővített magyar változata, Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyve. Ott azért van fotó is rendesen hátul a könyv végén, de maga az írás csak a legszükségesebb ábrákat tartalmazza, leginkább műszaki rajz jelleggel, méretekkel, stb. Aki el akar indulni a modellezéssel annak Gerhard Trost könyve is megfelelő, ha viszont már komolyabb mélységben akarja művelni a dolgokat,a Linzbauer könyv ajánlott, persze most szigorúan analóg oldaláról beszélek a vasútmodellezésnek.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2960 üzenetére
Módszeresen csesznek szét, amortizálnak le mindent Magyarországon. Márpedig a turizmussal azért lehetne az országon lendíteni és ennek pontosan része kellene legyen az erdei vasút is. Már az is nagy halál a kisvasutaknak, hogy a legtöbb esetben elvágták őket a nagyvasúttól, a további rombolás, lenullázás a megszünésükhöz vezet. Márpedig tudjuk, ha a sínen nem jár vonat, előbb utóbb felszedik, jó esetben a máv, vagy az erdészet ahová tartozik, akkor még van rá esély, hogy vasút lesz belőle, rossz esetben a fémgyűjtők.
De ne politizáljunk! Ez modell vasút topic.
Hamarosan elkészül a városi részre az asztalon egy körkilátó, illetve kettő darab váltó állító épület. Az esős időnek köszönhetően valóban halad a bütykölés, a szabadtéri programoknak, kószálásoknak egyelőre befellegzett.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2957 üzenetére
Hali! Ez tényleg nem piti! A fizikának teljesen ellent mond, hogy a kocsik a síneken maradnak, vagy már előre tudták, hogy ilyen szemét állapotú lesz a pálya és valami földönkívüli futóművet szerkesztettek a kocsik aká! :-)
Zsuszi vasúton nem brazilok síncsavar gyűjtése eredményezte a nyomtáv bővülést esetleg?
Emlékszem pár évvel ezelőtt a lillafüredi vasút mahócai mellékvonalán a gipsyk a vonat előtt szedték fel a sint épp hogy meg tudott állni a vonat, utasok, vasutasok még látták ahogy a dakoták elhajtanak a rakománnyal. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2943 üzenetére
Vannak, de még nem találkoztam velük. St. Maryban van egy hatalmas modellbolt, az N-től az LGB méretig minden. Ami szem szájnak ingere. Az olcsótól a csillagos égbe szökő árakig, kinek mit enged a pénztárca. Ez egy családi vállalkozás szerűség teljesen vonatőrült a tulajdonos. Aztán vannak olyan modell és hobby meg mediker szerű szintű boltok mindenfelé.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2937 üzenetére
Hali.
Anno a keletnémetek is gyártottak speciális vágányzatot. külön volt a talpfarács és abba kellett belehúzni a sínszálat. Rendes tömör profilsín volt. Vagyis kb. úgy építetted a pályát, mint az igazi vasúton először leraktad a talpfarácsot, ahogy a vonalvezetés kívánta, utána behúztad a sínszálakat.
Mondjuk a flexi sín elődjének tekinthetjük, a talpfarács ugyan nem volt hajlítható, de több ívsugárban készült és tetszés szerint darabolhattad, alakíthattad ezáltal az ívet.
Elég sok féle váltót, hármas és kereszt, illetve íves váltót gyártottak.
Egyetlen egy gond volt vele, Magyarországon, legalább is Budapesten, a Marklin bolt kivételével nem nagyon lehetett beszerezni. Ha kimentél NDK-ba ott tudtál venni, a határon meg szórakoztak a vámosok az emberrel miatta. Saját tapasztalat.
Ha vaterát nézed időnként fel tűnik egy egy pilz váltó ez az. Kisebbek voltak az állítóművek jóval, mint a piko váltókon, meg pofásabbak is. Igazából komoly terepasztalok építéséhez akkoriban azt használta aki hozzá tudott jutni, meg tudta fizetni. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2935 üzenetére
Hali.
Akkor mondjuk úgy inkább lemásolta, az szebben hangzik. Marklinék már több mint 150 éve csinálnak játék és modellvasutat, nem szégyen tőlük átvenni hasznos ötleteket.
A piko pályatervrajz füzet végén van néhány pilz vágányrendszerrel készült terv, Ezeket gondolom a mai peco, roco, stb. sínválasztékból nem gond megépíteni, az új rendszerekben már van mindenféle váltó, ív és ugye a flexi sín sem megvetendő találmány.
-
Soja
aktív tag
válasz
Batman2 #2917 üzenetére
Na ez tök jó, így már kézzel foghatóbb a dolog
Kérdés: Ha nem rakok C1...C5 pufferkondit, akkor csak nem fog világítani a led, ha nincs áram, ha jól értem, de kihagyható.
Ez a bizonyos D1-4 egyenirányító híd ez egy darab eszköz, vagy 4db?
Más kérdés: oxidálódott sínpályát mivel érdemes takarítani?
-
jákob13
tag
válasz
Batman2 #2859 üzenetére
Egy videó a TT asztalomról és Yanez volt Erdei asztaláról:
[http://www.youtube.com/watch?v=sg9sS_nx4J4&feature=related] -
jákob13
tag
-
jákob13
tag
válasz
Batman2 #2850 üzenetére
Itt érdeklődj kerék ügyben:
[http://mastertape.freeweb.hu/alkatresz.htm] -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2781 üzenetére
Asszem először legyártok egy teljesen mezei LED.-es panelt, amin csak egyenirányítás lesz meg pufferek, megnézzük úgy mit mutat a dolog. utána jöhet az akksis szabályzós dolog is. Az emeletes kocsiban a belső berendezés plafonjába az egész szépen beültethető, a lefelé néző ledek az alsó szintet a felfelé nézők a felső szintet világítják meg. Nem hinném hogy akarnék négy panelt tenni a kocsiba. Egy horror lenne összerakni utána a vagont.
Közben szépen lassan épülget Északi pályaudvar. Elkészültek a peronok, jöhet a vágányok melletti és közötti ágyazat lerakása. Közben neki kéne ugrani a kijárati jelzőknek is. Négy darab háromfényű ledes jelzőt kell csinálnom. Ha ezek is elkészülnek, akkor már lesz valami vasútállomás formája a cuccnak. Meg persze a környező terep is alakul. A kijáratnál az utcarészletnek már van útburkolata és járda is készült. Legalábbis az egyik oldalra. Itt a terepasztal szélén csak kamu házak lesznek, a homlokzatokat fogom csak megcsinálni, mivel ott vége is az asztalnak. Illetve egy teljes ház is szükséges az utca másik oldalára, ahol elegendő hely van.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2779 üzenetére
Feszstabilizálás IC-vel, vagy valami mással? Én arra gondoltam, hogy minden kocsiba beépítenék két ceruza akksit is. gyakorlatilag a súlyozás is meg lenne oldva, ezáltal a kocsik álló helyzetben is világítanának, töltést kapnának menet közben, mindössze a kocsik aljára kell egy egy kapcsoló, amivel nappali üzemben illetve használaton kívül az egész miskulanciát ki lehet kapcsolni. Ez a feszstab dolog kezd érdekelni. SMD ledből mennyit tettél egy négytengelyesbe? Az emeletes kocsi világításán még gondolkodom. oda a dopla szint miatt nagyon sok minden kell majd...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2777 üzenetére
Valami minimális súlyozást a gyorsvonati kocsikban nekem is el kell majd követnem. Nem siklanak a gépek azon már túl vagyunk, hanem világítást szeretnék beszerelni, és szerintem a panelek meg fogják változtatni a kocsik súlypontját. LED-es világítás, diódák, kondik ellenállások a ledek mellett, ez már esetleg érezhető súlyváltozást produkál. Viszont evvel a megoldással villogás mentes kocsivilágítás építhető. Lehet ilyet készen is kapni, de a hat gyorsvonat kocsi és a kétrészes emeletes kivilágítása egy kisebb vagyon lenne, így marad a házi barkács.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2769 üzenetére
Üdv!
Keszthely tényleg szuper jó. Láttam én is, nem semmi. Persze ez most divat, hogy építsünk nagyobbat mint a szomszédnak van. Gondolom ez a wunderland vagy mi sem a végső állomás. Majd valami más csapat, amerikaiak, vagy bárki épít egy mégnagyobbat, ahol már külön vonatjárat viszi majd a látogatókat a terepasztal mellett, mert akkora. :-)
Mindösszesen azon filozofálgattam, hogy egy tőlünk nyugatra élő átlag ember mit tud megengedni magának a fizetéséből és mit tud egy átlag magyar ember. Óriási a különbség. Itt azért egy komolyabb digitális szett megvásárlása erősen megizzasztja az embert. Ott viszont, ha nem is zsebből hipp-hopp, de meg tudja oldani rövid idő alatt a dolgot.
Nekem személy szerint semmi bajom az analóg rendszerű vasúttal, teljesen jól elvagyok vele. De nem szabad elfelejteni a digitális rendszer előnyeit ugye. Sokkal sokkal élethűbb a gépek viselkedése, gyorsulása, stb. A kis finomságokról, mint motor és egyéb hangok, vagy villanygépeknél áramszedő fel és leengedése, stb már ne is beszéljünk.
Saját kis asztalkáról a legfrissebb hírek képfeltöltés hiányában: Első alkalommal összeillesztettem a két elemet, kézi váltóállítás mellett volt némi kis vonatmozgás. Néhány pályahiba adódott, jelenleg ezeknek a megszüntetése illetve az elektromos szerelés befejezése zajlik.
-
pirosvilamos
tag
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2757 üzenetére
Üdv!
Ez egy nagyon hálás kis mozdony, szinte megölhetetlen! Az átalakításhoz kell némi plusz alkatrész. Nekem szerencsére van kéznél, ha nincsen, börzén, itt-ott tudsz találni. Nem ördöngős a dolog, mindössze annyi, hogy kisebb átmérőjű gőzmozdony kerekeket kell beszerezni. BR-81 és BR-92 sorozatú gőzösökön van kisebb méret.
Szétszedni a mozdony futóművét az a nem egyszerű feladat. A régebbi változatoknál még két csavar fogja alul a lemezt ami a kerekeket rögzíti. Az újabb gyártásoknál a csavar helyére benyomtak két csőszegecset és szevasz. Ezeket kell szépen finoman kibontani, kivenni. Utána lehet a helyükre lemezcsavart tenni, amit megfelelő méretre vág, reszel az ember, onnantól bontható az egész alváz pillanat alatt.
Ha szétcincáltad a futóművet, semmi más dolgod nincsen, mint a két tengely közötti részbe tűreszelővel megcsinálni a harmadik tengely helyét.
Bepakolod a három kisméretű kerékpárt tartalmazó tengelyt, vissza rá a lemezkét a csavarokkal. Hajtórudazatot ízlés szerint vagy a tt-startos eredetit, vagy ha van kéznél az is bontásból, lehet valami kicsit komolyabbra gondolni.
A súlyozás megnövelésén még gondolkodom. BR-81 és BR-92 ben a két zavarszűrő tekercs a mozdonyon kívül van elhelyezve a kerekek mellett. A kis kéttengelyesben belül van, az áramszedő lemezek miatt nem lehet kitenni. Valszeg kidobom a két tekercset és súly kerül a helyükre.Hátra a motor mögé is lehet súlyt tenni, ha az ember lefűrészeli a szénimmitációt, de akkor a vonószerkezet befogó rugóját valahová máshová rögzíteni kell.
Ezek már apró technikai kérdések. A kisebb kerekeknek köszönhetően kicsit lassabb lesz a gép, ami nem is baj, mert megy mint a mérgezett egér. -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2741 üzenetére
Ötlet az van! Tőke már jóval kevesebb, az építéshez. De azért ezt az állomás részt összehozom, ehhez van kéznél minden ami kell. Tehát csak idő kérdése, hogy valami látható formát öltsön a dolog.
A terep kialakításán gondolkodtam egy sort. Ahol a két rész találkozik, Az állomás asztalrész egy nagy marha tűzfalhoz csatlakozik. itt meg lehetne építeni egy a Déli-Pu. hídjához hasonlatos részt, egy utat átvezetni hídon a vasút felett. Először a hegyet akartam folytatni és alagúton keresztül vezetni a pályát, de pont a váltók kerülnének az alagútba, azokat viszont jobb hozzáférhetővé tenni. A híd alatt pegig hozzájuk fér az ember, ha javítani kell valamit.
Később, ha a vad fantázia valóra válik és az L betűből U betű lesz, akkkor ott a sima egyvágányos pályát valóban egy alagúton át lehet továbbvezetni. Rá egy jó hosszú hídra. Közben újabb ötlet, hogy a híd miatt ne kelljen emelkedőt építeni. Az asztaldarab középső részét süllyesztem le!
Mehetek majd megint OSB-t kunyerálni! -
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #2730 üzenetére
Mindenképpen a rétegelt lemez a nyerő. Erős, nem vetemedik. Egyetlen dolog szól ellene, az ára. Én azért csinálom OSB-ből, mert ezt nagyon olcsón tudtam szerezni. Ennek az óriási hátránya szerintem, hogy a ragasztó miatt amivel a faforgácsot összefogják lappá, elvileg vízhatlan a tábla, olyannyira, hogy pl. tapétaragasztóval szinte lehetetlen rá ragasztani. Ragasztás előtt brutálisan megcsiszolja az ember, az segít valamit.
A léckeretet is olcsón megúszom, van a családban egy praktikerben vásárolt körfűrész, az asztalba szerelt verzió, nem nagy durranás, de lécet vágni megfelel. Bramac léc meg van annyi kéznél, amiból kijön a lécezés anyaga.
Egy-két hétvége alatt szeretném a keretet is megcsinálni a lap alá, utána egy gyors vágányfektetés és elektromos szerelés. Elvileg december közepén már lehetne próbameneteket tartani az állomáson.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hegesztés topic
- Windows 10
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nintendo 3DS és DS topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Corsair K100 Air wireless (CH-913A01U-DE) DE SN - A1E4G325503IVC
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
- Apple iPhone 14 128Gb Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- AKCIÓ! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest