Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    válasz YanezTTrain #2780 üzenetére

    Szevasz

    Igen, az akkus megoldáson én is gondolkodtam, hogy állóhelyzetben is legyen világítás és pont ugyanúgy, ahogy Te is mondod, a kocsi aljára egy mikrokapcsolót, amivel le lehet kapcsolni az akkut üzemen kivüli állapothoz !
    Nézeggettem is akkukat, de elég nagyok az akkuk és rendszerint hengeresek, amik nem férnek be rendesen, még több helyet foglalnak mint egy szögletes ! :(
    Puffer akku jöhet még szóba, vagy mikro akku, de mindkettőből legalább 3 cella kell, hogy a fehér LEDek is világítsanak !

    A stabilizálást egy egyszerű fesz stab kocákával oldottam meg, az LM317-esnek van TO92-es, kicsi, fekete, műanyag házas tranyó tokozása, az elég kicsi, azt tettem bele, a 200mA-es határ pedig itten bőven elég.

    Egy normál személykocsiba 4, vagy 5db SMD LEDeet tettem (már nem emlékszem pontosan), eredetileg 6-ot terveztem, de ahhoz nagyon sok puffer kondi kell, hogy legyen némi utóvilágítása is, miután megállt a szrelvény !

    Még tervezek végzárfényt is beépíteni a kocsiba, ezt pedig egy 3 állású mikro kapcsolóval készülök megoldani, amivel tudom váltani, hogy melyik irányba legyen végzárfény, vagy középállásban, hogy egyáltalán ne legyen végzárfény, ha nem az utolsó az adott kocsi.
    Ehhez szereztem 1,8mm-es csappal rendelkező fejű LEDet, azt teszem be a lámpahelybe a kocsin.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák