- Mobil flották
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ennyibe kerülhet a Xiaomi Watch S4 európai változata
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imibogyo
veterán
válasz
Mentolka #107020 üzenetére
Felfújni és ha "tartja a nyomást" (értsd nem 1 perc alatt enged le), akkor csigatempóban első gumishoz betérni, majd én vennék is egy új gumit (legalábbis én nem bíztam a javítottban, bár nem volt rá okom, de addig jó volt amit elugrottam gumit venni, majd vissza a gumishoz cserére). Valamilyen fújó alkalmatosságot viszont vigyél magaddal az útra. Anno a hasonló "kalandom" során 2-3x is meg kellett állni fújatni, mire elértem a gumishoz. Baromi jól nézhettem ki lábpumpával a hátamon.
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #106592 üzenetére
Egyébként a verdcit tényleg az, h manapság már nagyon tré olaj nincs a piacon.
Teljesen egyetértek.(#106593) V.Stryker:
Igazából azt akartam mondani, hogy alapvetően minden olaj aminek megfelel a specifikációja, az mehet bele a motorba szerintem, mert baja nem lesz tőle.
Hát baja biztosan nem lesz szerintem sem (mármint dedikáltan az olaj miatt), ekkora különbség szerintem nincs közöttük, ahogy runner is írta, én is így gondolom...tök f.szság megvenni a legdrágább olajat, azért, mert "azt szereti". Meg kell találni tudatos vásárlóként ár érték arányba a neked megfelelőt.
Ezzel is egyetértek így megfogalmazva. -
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #106578 üzenetére
Pedig szerintem a Castrol is jó olaj...
Szívesen...
-
imibogyo
veterán
válasz
coccolino #106047 üzenetére
Normális minőségű munkát végezve az esztétikával sem szabad bajnak lennie. Minimális gyakorlással kivitelezhető én anno 3 motornak is újrafestettem a dobját és még eladás után is hosszú évekig szépek maradtak. 90%-ban az előkészítés minőségén múlik a végeredmény (rengeteg, rengeteg csiszolás és portalanítás, alapos zsírtalanítás), nem szabad elkapkodni semmit sem és akkor nem lesz gond még fújós festékkel sem.
-
imibogyo
veterán
Nem volt itt valaki közületek a hétvégén Örkényen (Euroring felé mentek)? Aprilia Pegaso Strada, KTM 950 (?) Adventure, meg valamilyen Honda talán NC750X. Nem volt időm jobban megnézni a motorokat, azért vagyok ennyire bizonytalan.
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #105455 üzenetére
Ahogy mindig... Sajnos...
-
imibogyo
veterán
válasz
etnies #105424 üzenetére
Lehet, hogy túl régóta vagyok nyugaton...
Lehet...Szerintem meg biztos. Én is látok sok mindent, ami a "nagy nyugaton" jól tud működni, mégis itthon nehezen tudom elképzelni, hogy ugyanez menne pusztán szemléletbeli, morális különbségek miatt.
Napi szinten látom itthon azt amiről te beszélsz (folytás nuku, 70-el haladás smkp-n stb.) és éppen ezért értek egyet Bogyó bá'-val és nem veled. Te magad mondod ki, hogy mennyire szarnak mindenre az emberek, mikkel okoskodnak, ezek után amellett érvelsz, hogy uccu adjunk nekik még plusz 5-15 LE-t hátha akkor majd okosabbak és szabálykövetőbbek lesznek. Szerintem ez egy marha nagy logikai bukfenc.
A környezetszennyezős, rendszámtalan járműves és forgalomakadályos résszel alapvetően én is egyetértek SMKP esetén, de épp ezért van ott a B125. Szóval én is azt tartom észszerűnek, hogy tereljük csak szépen az embereket a nagyobb motorok felé, de azzal nem értek egyet, hogy ezt kvázi alanyi jogon tegyük meg. Aki B-s jogsit szerez, annak pedig külön lehetőségként (ami ráadásul relatíve egyszerű és olcsó amennyire hallottam, nem tudom, mert én rögtön korlátlan A-val kezdtem) most is van lehetősége a B125-re...
-
imibogyo
veterán
válasz
Ferdzsoo #104675 üzenetére
Így van. Egyébként mind a kettőnek az Einhell gyártja a gépeket (az egyiknek biztosan, de úgy tudom a másiknak is ő a bérgyártója), tehát ha valami gyorsan kell és épp nem kapható egyik boltban sem, akkor onnan is lehet választani...
Nekem is alapvetően ilyen olcsóbb gépeim vannak Einhell, Extool, Parkside, Workzone és hasonlók (8-10 darab komolyabb gépemtől eltekintve, amik Makiták és kék Bosch-ok) és nincs velük semmi gond, ha az ember a helyén kezeli őket. Nekem ez a mostani már a hatodik teljes ház/lakásfelújításom (és nem, nem csak kis munkákról beszélek) és mindet a jelenlegi gépparkommal nyomtam végig. A levegős gépeim is Einhellek (egyenes csiszoló, vésőkalapács és egy csomó apróság), azok is rendben vannak.
A traktor-donor Isuzu teljes szétbontásához is egy Workzone 125-ös sarokcsiszolót (na meg a nagy Makitát) használtam és kb. 45-50 korongot használtam el vele 1 hét alatt. Simán bírta és még most is szép hangja van (az azóta eltelt további 1 év intenzív használat mellett).
Sokan szeretik lebecsülni ezeket a gépeket, de nem fogják fel, hogy ha az ember nem ezekből a gépeiből él elsődlegesen, akkor egyszerűen nem éri meg 94.000 Ft-ért venni például egy sarokcsiszolót, amikor tudok venni mondjuk 10-20.000 Ft környékén is egész tűrhetőt. Ami gép meg ténylegesen termel, na arra kell költeni és nem szabad sajnálni a rávalót (a CNC-n használt marómotor pl. egy tök jó befektetés volt, mert durván 2 nap alatt visszahozta az árát, pár hónap alatt pedig a teljes gép árát. Ha veszek egy olcsóbbat, akkor egyáltalán nem biztos, hogy ez így lett volna, mert nem tudtam volna olyan minőségben dolgozni...
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #103787 üzenetére
Pédául 4 darab (szemre 4x8 centis) textilbakelit darab süllyesztett fejű önmetsző csavarral. Vagy van itthon pl. ipari gumim targoncatorony oldalvezetőjéből (nem tudom, hogy került hozzám, de sok ilyen vackom van ami csak úgy jött valahonnan
), az aztán beba...na, ha az ide-oda "rugdosástól" lejönne, ha a toronyban a több tonnás terhelés nem szedte le, miközben a torony oldalához dörgölődött, ráadásul olyan merev/kemény, mintha bakelit lenne (de nem az). De ugyanezt mondhatnám valami izmosabb keményfából is, azok is nagyon strapabíróak. Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ABS, PLA, vagy PETG anyag ezek bármelyikétől is erősebb, jobb lenne. Arról nem is beszélve, hogy egy alap modell is négyes szériában legalább 60-180 perc, ha normálisan kitöltöd, annyit meg én sajnálok az ehhez hasonló projektekre rászánni.
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #103783 üzenetére
Mondjuk ezt bármi másból is 5 perc lett volna legyártani.
De egyébként ja... A CBR felújításakor is jól jött és jól fog jönni a jövőben is, pl. egy belső műanyag bowdenmegvezető elem el volt repedve és boltban 3900 Ft lett volna. Cirka 20 perc alatt ki lehetett nyomtatni (és úgy 200 Ft-nyi anyag ment el rá). Vagy pl. tegnap a CNC marógép motorjának és a Nema23-as léptecseknek gyártottam új felfogatásokat. Mondjuk én még nagyon kezdő vagyok és még a gépet is több ponton upgradelnem kell, így nem mindig túl szépek még a nyomataim, de a funkciójukat eddig még mindig be tudták tölteni az adott elemek.
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #103710 üzenetére
Érdemes még meglesni az ADV / DS sisakokat is, ezek legtöbbje eleve úgy van tervezve, hogy több kialakítást is támogat egyszerre. Vagyis plexis, szemüveges (plexivel, vagy anélkül), "sülttel", vagy épp anélkül is használható (és természetesen ezek variációiban).
-
imibogyo
veterán
válasz
Geresics #103681 üzenetére
Valószínűleg a tömeg lesz a kulcs (épp ezért én konkrétan DRZ-t használó tulajokkal beszélnék első körben, ahogy te is mondod), mert nekem a DR650-en "tökéletes" volt az én (nem túl magas) tudásszintemnek. És földúton is csak pont annyit csúszott és forgott el, amennyit az ember egy terepmotortól el is vár. Ha pedig leginkább a terep a fontos, akkor még mindig ott vannak a terepre optimalizált gumik, de azok sokszor elég drágák és aszfalton is (általában) jobban kopnak.
(#103678) runner 125: Hát igen, sajnos ez van... De én úgy vagyok a gumik áraival, hogy amennyi szabadidőm egyáltalán általában akad motorozásra, nekem egy 4-5000 Km-t kibíró gumi lényegében azt jelenti, hogy az adott teljes évet kibírta, úgy pedig már nem olyan vészes az a havi 6.000 Ft-os átlag a két gumiért. Legalábbis ilyen számolásokkal szoktam magam vigasztalni és az asszonyt lenyugtatni a hobbi-kiadásaimmal kapcsolatban...
-
imibogyo
veterán
válasz
Geresics #103673 üzenetére
+1 a TKC80-ra. Mondjuk kicsit gyorsan kopik. DR650-en talán valami 5-6000 Km-t bír mindössze (persze a DRZ könnyebb majd 20 Kg-val). Érdemes még megnézni a Dunlop D606-ot is, ha inkább a terep az elsődleges (KLR tulaj ajánlotta anno, szóval nem tudom milyen, neki bejött, én nem próbáltam).
-
imibogyo
veterán
válasz
tboldi #103396 üzenetére
Ja, ok... Itt nem néztem (melóhelyről nem tudok túl sok mindent) . De ezek szerint csak én vagyok annyira igényes erre, hogy ha lehoz valaki egy megjelenés előtt álló motorról egy cikket, akkor abban is benne kellene lennie ezeknek az infóknak? Vagy csak én nem láttam ezt az első linkeden?
(#103397) geresics:
Köszi! Nagyon nem kerestem utána, de a Google első jó pár találatában ez nem szerepelt. Mondjuk a gyári oldalt tényleg nem néztem, és a tiédet sem (a nagyon egyértelmű nevű oldalakat megpróbálom kerülni a munkahelyi logban)...
-
imibogyo
veterán
válasz
julius75 #103277 üzenetére
De egy motoros számára még fontosabb a láthatósága.
100%-osan egyetértek. De csak addig a pontig, amíg ez nem megy más rovására. Nappal alapvetően nem is tud mások rovására menni (szerintem), legalábbis én még nem találkoztam ilyennel, de este igen sűrűn. Azért is írtam mindenhol, hogy én sötétben vezetésről/vakításról beszélek. -
imibogyo
veterán
válasz
julius75 #103273 üzenetére
Egy jól beállított kiegészítő lámpa (pár) miért is kellene hogy azonnal seggfejet csináljon a motorosból?
Mert sokan akkor is használják amikor nem kellene. Azon gondolatmenet mentén, hogy "ha már felraktam hadd világítson...", vagy "hú de menőn néz ki, mi lenne, ha este az M5-ön is így mennék végig Szegedtől Budapestig...". Sőt személyesen hallottam már olyan "okos" embert is, aki magyarázta, hogy mióta fenn vannak neki a GS-en, azóta sokkal jobban tisztul előtte a sáv... Persze mert rohadtul nincs kedve senkinek a vakítását élvezni, inkább lehúzódnak akkor is, amikor egyébként ezt nem tennék meg. Nem csak motoros téma ez természetesen, de nekem is a sok vakító barom miatt van úton egy automatikusan sötétedő visszapillantó, elegem lett folyton átbillentgetni az én manuálisomat...
Tudom, hogy te beleírtad a "jól beállított" kritériumot és ez sok esetben meg is oldja a problémát, de még egy jól beállított is tud zavaró lenni, ha akkor használják, amikor nem kellene.
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #103075 üzenetére
úgy vélem az igényeség mértéke párhuzamba vonható a monetáris elhelyezkedéssel
Én viszont ezzel nem értek egyet. Az igényesség nem pénz kérdése. Láttam nagyon sok gazdag igénytelen embert munkám során és láttam rengeteg nagyon igényes alapvetően kiskeresetű embert. Szóval szerintem itt egyáltalán nincs párhuzam. Inkább az általad is említett önigazolás talál csak könnyebben táptalajt egy szegény(ebb) embernél, mert van mire fognia, de ettől még nem ennek az oka az igénytelensége. Persze a megvenni kívánt tárgyaknál van egyértelmű összefüggés az anyagi helyzettel (milyen meglepő...), akarhat az ember jó autót, ha nem telik rá, de lehet egy olcsó autó is igényes, tehát ha nem pénz alapon mérjük az igényességet (magyarul nem csak az az igényes, aki meg tudja venni a jobbat, szebbet drágábbat), akkor megint csak nem pénz kérdése. Egy Lada is lehet nagyon igényes (személyesen is ismerek olyan embert, aki kis pénzből tartja életben a Wartburgját, a mai napig gyári állapotában) és egy gazdag(abb) is lehet igénytelen akár csak az autójára , vagy a motorjára...
-
imibogyo
veterán
KTM 790 Adventure R - hanganyag
-
imibogyo
veterán
Így van. Erre próbál ő is rávilágítani...
Egy adott rendszerben tömegközéppontot csak tömegátrendeződéssel (a tömeg térbeli eloszlásának megváltoztatásával) lehet elérni. Például, ha lehasalsz a motoron, kihajolsz a motorról, leesik rólad a bukó menet közben stb., vagyis változik a tömeg rendszerben vizsgált eloszlása..
De csak azért mert a rendszeren belül megváltoztatod valaminek (magadnak) az alátámasztási/felfüggesztési pontját, úgy hogy közben a tömeg térbeli eloszlása nem változik (nem változik az üléspozíciód, csak a feneked helyett a talpad veszi át a tartó szerepet, ha már ez az eredeti példa), úgy nem lesz tömegközéppont változás sem a "rendszerben".
Egy adott rendszernek ráadásul lehet változatlan a tömegközéppontjának elhelyezkedése önmagában vizsgálva, míg a "külvilág" számára folyamatosan változik annak elhelyezkedése. Például egy eldobott villáskulcs, vagy bézbózütő esetében...
Ugyanez igaz a motorra is. Ha egy olyan abszurd példára gondolunk, hogy egy motor és motorosa teljesen ugyanúgy "egykerekezik", mint ahogy normál esetben egyenesben megy (csonttá van fagyva a motor a motorossal), akkor nem változik a tömegközéppontja önmagához képest a kerekezéskor, de természetesen az aszfalthoz viszonyítva magasabbra kerül a tömegközéppontja, tehát ahhoz viszonyítva meg változik.
(#102302) Formaster:
Egyrészt ebben az esetben eleve a motor kerekei lennének az alátámasztási pontok. Másrészt attól, hogy én most a vasrácsot a sarkánál akasztom fel festéshez, vagy a közepénél, attól még nem változtattam meg a tömegközéppontját, csak másmilyen pozíciót fog felvenni.Amire (szerintem) te és duni84 is gondoltok az az, hogy "lábból" adott esetben könnyebb "kibillenteni" a motort az "egyensúlyi állapotából", de ettől még ha semmi más az ég egy adta világon nem változik a rendszerben, akkor a tömegközéppont ugyan ott lesz, csak a tömegközépponthoz képest hosszabb lesz erőkarod. Egy tányért ha középen alátámasztasz, akkor a szélén ezt is könnyebb lesz kibillentened, mint mondjuk a középpontjától 2 mm-re, ettől még a tömegközéppontja ugyanott lesz neki.
-
imibogyo
veterán
válasz
dellfanboy #101921 üzenetére
Fáj valami? Vagy unatkozol? Nem hagyja magát az asszony? Szakadj már le rólam! Beírtam egy (sokkal) hosszabb választ is, mert hülyeségeket írogatsz de basszus alapvető ok-okozati összefüggéseket nem vagy képes felfogni. Ki is lett itt érzékeny, kinek a hozzászólására? Ugyanis te írtál most nekem elsőként én bottal sem piszkáltalak. Még egy egyszerű mondat értelmezése is kifogott rajtad. Büszkeség? Hol írtam én ilyet? Csak azt írtam, hogy most ez van... Az meg külön vicces, hogy azzal próbálsz meg belémkötni, amiről nulla információval rendelkezel. Valószínűleg meglepődnél, hogy minek az elérése érdekében nincs most motorom. De igazából elértem amit szerettem volna és "csak" egy motor birtoklását kellett átmenetileg beáldozni érte, viszont mind a 2 gyerekemnek bebiztosítottam az életét. Szóval tőlem verheted a nyálad a motorodra, nekem ettől nem lesz rosszabb, csak röhögök rajtad...
A kérdésedet is megválaszoltad saját magadnak, pont mint a múltkor. Ügyes vagy. Gratulálok hozzá. Egyébként pedig az xtx kifejezésre a megfelelő kiegészítő szavakkal (mivel már vagy 10x leírtam régebben, hogy 660-ról van szó...) meg csak úgy 600.000 találat van gugliban, és sok főleg típus specifikus topikban (például az xt660.com fórumaiban is így "becézik" őket, senki sem szokta mindig kiírogatni, hogy xt660x, xt660r, csak simán xtx, vagy xtr). Szóval ez megint nem engem minősít, hogy megint nagy arccal és lenézéssel próbálsz (nem is igazán tudom, hogy mit?) kompenzálni.
-
imibogyo
veterán
válasz
dellfanboy #101898 üzenetére
neha elgondolkozok hogy reflektaljak akarmire amit irsz
Te dolgod... Senki sem tart fegyvert a fejedhez, hogy válaszolj, vagy akár csak elolvasd amit írok...de az egyszeruen fenomenalis hogy majdnem az osszes hsz-edbe beleszovod a hazfelujitasod allapotat,
komolyan mondom mar csak egy webkamera hianyzik... vagy 40HD kep.
Mivel baromi ritkán írok ide, ez gondolom valami nagyon kibírhatatlan dolog. Engem is zavar pár ember marha hasznos hozzászólása (pl. az ilyenek, ismerős?), mégsem szólok érte, átlapozom és kész. Amúgy meg van pár ember, akit az esetleges kis "motoros találkozó" ügyében érdekelhet, hogy hol tartok, mivel többek között ezért nem jött még ez össze. Persze téged ez nem érint, mert úgy sem jössz...Amúgy meg most visszakeresve, ennyiben említettem meg a házat: 2018.08.24.; 2018.07.05.; 2018.05.21.; 2018.04.11-12.. Ez áprilisig, vagyis 4 hónapra visszamenőleg 5 (!!!) hozzászólás és ezekből 3 a "találkozó" miatti válasz volt, tehát kérdésre reagáltam és nem magamtól írtam be. Huhh de durva.....
mindenesetre azt vagod hogy Schumaher 4 kereken nyomta? most akkor egy szembejovo autos vagy motoros kenyszeritett a padkara? mer arrol semmi erdemleges info..
Mivel egy a jelek szerint általad is ismerten négy keréken versenyző embert hoztam fel példának, szerintem magadtól is meg tudod oldani ezt a hihetetlenül nehéz fejtörőt...nem mintha annyira erdekelne hogy egy motoros topicban egy feher furgonos-al mi lesz, mert azert oket se kell sajnalni.
Ez meg engem nem érdekel, hogy téged mi érdekel. Ez egy szabad fórum. És én, mint motoros is ültem abban a furgonban... Egyébként meg nem vagyok "furgonos", csak most épp abban ültem. És egyértelmű relevancia van a között amit írtam és a között, hogy miért is szeretek egyre kevésbé közúton motorozni, mert azért szoktam haverom XTX-ével...amugy meg ha en autoval megyek, es latom szembe hogy egy motoros eloz, leveszem a labam a gazpedalrol es probalok neki helyet hagyni.
Egyrészt itt nem volt szó motorosról, másrészt meg nem fogom segíteni azt aki barom (maximum a saját testi épségemet és vagyontárgyamat óvandó). Jöhet tőlem autóval, motorral, repülővel, úgy ahogy nekem is meg kell tisztelnem a többi közlekedőt, úgy tiszteljen meg ő is és egyszerűen kezdjen bele 2 másodperccel később az előzésbe. Gondolom ebbe nem kellene belehalni, ellenben a türelmetlenségbe már elég sokan beledöglöttek. Másrészről viszont segítek annak, akivel szemben én döntöm el, hogy segítem. Nagy különbség van a kettő szituáció között, vagyis, hogy kikényszeríti valaki, hogy lehúzódjak, vagy lassítsak, vagy én döntök úgy, hogy segítem... -
imibogyo
veterán
Tudom, hogy én leszek az ügyeletes puhapöcs, de a rengeteg barmot látva az utakon én már nem is nagyon sajnálom (na jó, de
), hogy a CBR-t nem lehet visszaállítani a forgalomba.
Tegnap is majdnem frontáloztam. Egy ügyeletes Schumacher 5 (!!!) autót előzött ki egy elnyújtott, nagyon jól belátható kanyarban én meg ugye jöttem vele szemben. Mivel már nem voltam olyan távol amikor őbaromsága úgy döntött, hogy na már pedig most neki előznie kell, és mivel ezt az előzést is olyan nagyképűen oldotta meg (értsd jó nagy ívben került) ezért még a kormányt is el kellett kapnom és két kerékkel lementem a padkára (szerencsére volt). Azt sem tudom, hogy a fenébe nem lehetett észrevenni egy épp, hogy alig füves/bokros területen közeledő 17 m3-es furgont???
Bőven elég lesz nekem (ezzel vigasztalom magam), hogy szabadidőmben kimegyek a 2 Km-re lévő Euroringre, vagy a ~20 Km-re lévő Kakucsra (már ha egyszer elkészülök a tank felújításával, mivel már csak az van hátra) és kész. Mostanában amúgy is tényleges szabadidőm jó ha havi 3-5 órám van, a többiben dolgozom, vagy a házat csinálom (most hétfőre jön például 120 méternyi kerítésanyag és mehet a "móka"). Pár évet legalábbis biztosan elleszek így, a közúti közlekedésből pedig bőven elég az az évi ~20-30.000 Km, amit amúgy is megteszek...
(#101857) geresics: Értem. Csak azért kérdeztem, mert nekem a 1190 Adv. egy nagyon pozitív élmény volt. Ez kezdett el a túra-endurók felé terelni...
Bár én amúgy is egy különleges állatfaj lehetek, mert nekem az új AT is nagyon bejött (DCT-vel is, mert mind a kettőt próbáltam). Szóval lehet, hogy a hiba az én készülékemben van...
-
imibogyo
veterán
Annyira gáz dolgot úgysem tudsz csinálni, mint én...
Álló helyzetben felborultam a motorral. Első nap volt nálam a CBR1000F, akkor még működésképtelen állapotban. Ráültem, hogy szerelés közben arrébb toljam a mintegy ~300 Kg-os motort, gondoltam két oldalról megtámasztva nem lehet gond. Hát lett. Leugrasztottam a középállványról a gépet, de a homokos betonon elkezdett csúszni a lábam. Lényegében olyan volt, mint ha milliónyi kis gyöngyön próbálnék "tapadást" találni a cipőmmel, mondanom sem kell sikertelenül. Megindult a motor és már nem tudtam megfogni, pedig nem vagyok egy gyenge gyerek.
Szerencsémre sem az oldalidomok sem az indexek, lámpák nem voltak még felszerelve. És annyit azért tudtam tompítani a motor esésén, hogy a kormánynak és a fékkarnak se legyen baja. Szóval összességében nagyon olcsón megúsztam, de azóta is ég a pofámról a bőr.
-
imibogyo
veterán
Elég durva így egy cikkben sorba venni a családi tragédiákat... 2000-ben a nagybátyja, 2008-ban az apja, 2018-ban a bátyja halt meg motoron. Lehet én vagyok beszari, de egy ilyen "sorozat" után nem tudom lenne-e kedvem felülni a motorra, pláne versenyszinten. Tudom, hogy ő profi meg minden és elfogadja, hogy ez ezzel jár, de engem már attól kirázott a hideg, hogy elolvastam...
-
imibogyo
veterán
Hát ezek a képek még a régi helyen készültek. A mostani helyen viszont nem is csak egy atombomba robbant, így arra azért nem vagyok (még) túl büszke. De majd egyszer befejezem ezt is, ahogy mindent... A mostani műhely-garázs olyan ~38-40 m2, de nagyon kicsi így is. Ráadásul most még bekerült ide egy csomó építőanyag, a másik műhelyből újabb cuccok és az igazán "nagy" dolgok (marógép, motor, szekrény stb.) még át sem kerültek. Szóval itt is bajban leszek.
Viszont egy jó darabig még a nagyobb műhelybe sem tudok belefogni, mert még hátravan a ház köré egy kb. 70 m2 -es terasz elkészítése, valamint a ház szigetelése (azért néz ki a ház is ramatyul, mert felesleges megcsinálni, ha egyszer úgyis el be lesz burkolva az összes fal), és hát ezek is zsebbenyúlósak lesznek...
-
imibogyo
veterán
A meghívás az végülis él, csak sajnos nem haladok úgy a kerttel és a házzal, hogy jó szívvel lássak vendégül másokat ezért nem promóztam azóta a dolgot. Úgy voltam vele, hogy akkor szólok itt ismét, ha már vállalhatónak ítélem meg a területet...
Egyébként végre beköltözünk, de annyi még a teendő (és a maszek munka, mint a másik topikban láthattad is), hogy egyszerűen nem érem utol magam... A műhelyről már ne is beszéljünk, mert az konkrétan romokban hever, a CNC marógépemet és a motort még át sem tudtam hozni a másik háztól...
Persze ettől függetlenül, ha ez valakit nem zavar szívesen fogadok bárkit, szinte bármelyik hétvégén. Általában szombat délig dolgozom de utána OK lehet a dolog, vasárnap és hétfőn pedig egész nap itthon vagyok, mert nekem ezek az igazi szabadnapjaim a szombati meló miatt... Mondjuk a jövő hétvégén a szombat is teljesen kilőve rendezvény miatt. Röviden egyeztetés kérdése a dolog.
Ahogy mondtam amúgy is inkább elsőre csak egy ilyen találkozzunk-nyársaljunk-dumáljunk dologra gondoltam, mivel nem ismerjük egymást. De ha valaki nem tudja megoldani a hazaútját, akkor persze állíthat sátrat, 3000 m2-en valahol szorítunk helyet neki...
(#100377) Teasüti:
Én a 3d nyomtatózást most kezdtem (ez a második kreálmányom), a lézergravírozóm már régebb óta üzemel (mondjuk túl sokat ezzel sem foglalkoztam még), a marógépem pedig szintén megtette már az első lépéseit a múltban (csak azóta nem volt időm ezzel sem foglalkozni 1001 más projekt miatt, például a házvásárlás és egyszemélyes felújítása miatt). Szóval ilyen mások számára "elfecsérelt idő" projektekből én is tudok jó párat felmutatni. -
imibogyo
veterán
Azért különbséget kell tenni egy adott munkafolyamatnál az "elcseszett idő" és a "ráfordított idő" között. Én rengeteg mindent magamnak szerelek és építek, de elsődlegesen élvezetből, szórakozásból és csak adott esetben, mondjuk spórolásból. Tehát ha élvezi amit csinál, vagy akár tanulni is akar az elvégzett munkából, akkor az nem elvesztegetett idő...
"Time you enjoy wasting is not wasted time..." Talán Lennon-tól származik az idézet (vagy egy könyvből...), nem vagyok benne biztos, de szerintem nagy igazság...
-
imibogyo
veterán
válasz
dave0825 #99797 üzenetére
Semmi különös, csak egyrészt utólag felesleges kötözködésnek éreztem, másrészt később újraolvasva a hozzászólásodat nem is volt igaz amire gondoltam, mert te a nyomógombra írtad az NO-t én meg az áramkörben gondolkoztam, hogy az inkább NC... Mármint akkor, ha menni is akarsz valahova a géppel, ezért is működik a kábelek rövidre zárása hibás kapcsoló esetén... De legalább még időben visszaszívtam a hülyeségemet... Sry..
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #99598 üzenetére
404 hibát kapok mindegyik képre
-
imibogyo
veterán
Volt ma valaki Euroring felé? Annyi motoros ment el mellettem, hogy nem hittem a szememnek, pedig általánosságban is sok a motoros a pálya miatt...
-
imibogyo
veterán
válasz
Bogyó bá' #98398 üzenetére
Tudom én vagyok az elenyésző százalék, de az ilyet olyan mértékben büntetném, amennyire csak lehet. Első körben, vagy minimum 10 év eltiltás mindenféle jármű vezetésétől (na jó mondjuk maximum 50-es robogóra ráülhet, tudom, hogy azzal is lehet "gyorsan" menni, de azért nem ennyire) és olyan pénzbüntetés amit ténylegesen megérez, külföldön sok helyen létezik már hasonló rendszer (talán adóbevallás alapján, vagy nem tudom, mindegy is)...
Mutassa meg pályán a tudását, töltse fel a videót valahova, hogy mindenki ámulhasson, de ne közúton húzza neki, mint a barom. És direkt nem a motorozási tudását firtatom, hanem a helyet ahol ezt az egyértelműen felelőtlen magatartást tanusítja...
Jó láttam a rendőrt is, hogy miért "csinálja", de gondolom éppen meg volt annak is az előzménye...
-
imibogyo
veterán
válasz
etnies #98386 üzenetére
Nem is arról van szó, hogy lefoglalhatod-e vagy sem. Sehol sem írtam azt, hogy ez biztosíték lenne az eladónak. Ne gondolj mögé olyat, amit nem írtam... Ezt írtam: "tehát (jó esetben, ez kimaradt) láthatja, hogy nem fogok meglógni" a géppel. Biztos csak a halál... De legalább a szándékot nem kell alapvetően feltételeznie. Tehát ez nem egy biztosíték, csak egy "jó jel"... Persze lehetne az lopott autó is amivel érkezik az ember, de azért ne már a társadalom és az esetek 0,5-1%-ából következtessünk már egy átlagos adás-vétel menetére.
Ha azt látom, hogy egy alapvetően normális viselkedésű ember jön megvenni valamimet, pláne mondjuk a családjával, gyerekeivel stb. (pl. az én esetemben az autómmal így volt) és eljön egy mondjuk 2 milliós autót megvenni egy (szintén az én esetemben) 4-6 milliós autóval, mert a feleségének szánta második autónak az én autómat (ős is próbálta ki), akkor bennem azért meg van az a fajta bizalom, hogy ha még le is rak 1 milliót kp-ban az asztalra, akkor kipróbálhatja a mondjuk 2 milliós járművet. Az is igaz, hogy én is benn ültem a járműben a próbakör alatt (mégis elkértem a pénzt, ha esetleg balesetezne
). Ez evidens módon motornál nem (feltétlenül) játszik...
Azt is bele akartam írni a hsz.-be, csak lejárt a szerk. időm, hogy természetesen sok esetben a teljes vételárhoz ragaszkodik az eladó, de nem tartottam relevánsnak, mert itt most a vevő oldaláról van szó, és azt is írtam, hogy ÉN a felét tenném le, mint vevő. Az, hogy te mint eladó mihez ragaszkodsz az már a te dolgod.
De ÉN, mint vevő szintén védeni akarom magam. Mert mi van akkor ha nem a vevő a simlis, hanem az eladó? Mi van akkor ha leteszem a vételárat teljes összegben (papír ide, vagy oda), ő meg elhúz a fenébe a pénzemmel és én meg ott maradok egy mondjuk lopott motorral és pénz nélkül (okmányirodai megtörtént eset, előttem tajtékzott az ürge).
Eddig még mindig bevált ez a módszer eladóként és vevőként is. Ezután is ehhez próbálok ragaszkodni. Ez nem egy etalon módszer nem úgy írom ezt, csak úgy érzem ez talán mind a két felet védi egy kicsit (jobban), vagy legalábbis (lehet hamis) biztonságérzetet ad.
-
imibogyo
veterán
válasz
dave0825 #98382 üzenetére
Szerintem egy telefont megér, hogy engedi-e, vagy sem. Én tuti nem vennék meg egy motort úgy, hogy előtte nem gurulhatok vele mondjuk egy minimum 3-10 percet. Letenném a motor vételárának a felét (meg persze otthagynám az autómat stb., tehát láthatja, hogy nem fogok meglógni), és ha minden rendben van akkor mehet a papírok megírása, teljes kifizetés stb...
30k-t én sem adnék ügyintézésre (bár ha VÁM és egyéb eljárás is lesz külföldi motor esetén ott úgyis ajánlják a NAV-osok is ügyintéző bevonását). Az autóm (igaz belföldi volt) ügyintézésére fordított idő 4 napos intervallumban összeadva úgy 2-3 óra volt maximum a NAV-nál (reg. adó), az okmányirodában (átírás) és a vizsgaállomáson (törzskönyv + műszaki)... Szóval erre 30k-t kiadni valakinek szerintem is sok... Persze minden relatív, ha topmenedzser vagy egy cégnél és egy óra alatt is keresel akár ennyit, akkor én sem pöcsölnék vele.
De sok magánszemély (és még több kereskedő) már eleve ezen feladatok elvégzésével kalkulál eladási árat, szóval ott kvázi "ingyen" meg van minden és "névre írva" kapod a motort...
-
imibogyo
veterán
válasz
Teasüti #98296 üzenetére
Őszintén... Lövésem sincs, mert nem vezettem az eredeti "állapotot". Csak annyit akartam mondani, hogy problémám egyáltalán nem volt vele több hónapon át. Az, hogy jobb lett-e az eredetihez képest, azt nem tudom. A tulajdonosa szerint jobb lett, ő természetesen vezette mind a kettő állapotban a gépet.
-
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
Nem kell eszterga sem. Össze lehet ütni relatíve gyorsan egy V-vájatos tesztpadot. A lényeg, hogy mérőóra felfogatásához fel legyen készítve és természetesen forgatható legyen a szár...
(#98192) baboss:
Nem kell számla, legalábbis az én esetemben nem kellett. Megkaptuk a pénzt az elvileg gazdasági totálkáros autónkra. Kijavíttattuk, hogy használható legyen a jármű és azóta is azt használjuk. -
-
imibogyo
veterán
válasz
Teasüti #98018 üzenetére
Minden csak a megfelelő kiegészítő kérdése.
És itt van az elv a gyakorlatban.SZERK: (#98025) Teasüti
Akkor lássuk ezt most furatesztergálásnál!
Tessék furatesztergálás... -
imibogyo
veterán
-
imibogyo
veterán
válasz
Gaboman #96890 üzenetére
Azt elfelejtettem mondani, hogy kerék nem jár a mutatványhoz...
(#96891) Pocee:
Inkább nyögések lennének azok a motor súlya miatt...(#96895) emre:
Nekem is végig futott az agyamon... Bár akkor már jobb lenne nyár végére rendezni a dolgot, mert akkorra tervezem a szigetelés felrakását. Na mindegy kerítést most is lehet festeni, vagy a kocsibejárót betonozni. -
imibogyo
veterán
válasz
Geresics #96885 üzenetére
Az én 320 Kg-os vasamat bárki körbetologathatja az udvaron még rá is ülhet, megtapogathatja, megnyalogathatja, még szabad 10 percet is adok vele, ha valakinek ez az ingerenciája. És ha valaki eldőlés nélkül tologatva lenyom vele 3 teljes kört a telken a telekhatár mellett (dombos, puha homokos talaj
), annak neki is adom ingyen és bérmentve.
-
imibogyo
veterán
Úgy mindenkinek egyben:
Szóval júniustól remélhetőleg már bármikor jó nekem hétvégente, legfeljebb szabit kell kivennem, mert szombaton is dolgozom délig (
), bár cserébe a hétfőm szabad. Legalább ennyi... Természetesen nem elsőre gondoltam ilyen ottalvós bulira, mert még nem is ismerjük egymást és nem tudjuk kit akarunk majd rádobni a tábortűzre és kit nem...
Jövő héten ha minden jól megy lezajlik az összes nyílászáró cseréje. Utána még minden helyiség csempézése, laminált padlózása és festése, valamint a kád zománcozása vár rám. Összességében talán 1-2 hónap és remélhetőleg már ott lakunk, addig csak úgy "odajárok".
Valószínűleg még szép udvart és ház külsőt sem fogok tudni felmutatni nektek, de majd igyekszem, csak most mindent a költözésnek rendeltünk alá így a belső munkálatok a legfontosabbak...
Én még biztosan motor nélkül leszek ebben az évben, szóval nem "igazi motorosként" várom a csapatot, inkább csak amolyan "szívesen látlak titeket, legalább dumálunk egy jót" partira gondoltam. De a CBR már ott lesz a telken, tehát legalább mindenki szörnyülködhet egy kicsit. Én is csak azt szoktam, nagyjából ennyi időm van szegényre...
-
imibogyo
veterán
válasz
tboldi #96865 üzenetére
Én már vagy 100x felajánlottam, hogy (Örkényen az E-ring mellett úgy 1 Km-re) egy "nyársalós/dumálós/piálós/bebaszósliveos" összeröffenést meg lehetne ejteni, ha jó idő van még sátrazni is lehet, mert úgy 3000 m2 a telek.... De senki sem ugrott rá, szóval most már csak azért sem engednék be senkit...
-
imibogyo
veterán
válasz
Geresics #96404 üzenetére
Persze egyértelmű, nekem külön DAC volt csak a géphez. De ettől mondjuk még az én közel 280k-s fejhallgatós láncom sem tudta visszaadni egy mondjuk LC4 hangját, egyszerűen a fizikai korlátai miatt, és ez független attól, hogy egy minőségi akusztikus FLAC-ot meg a "hátast dobok" kategória volt rajta hallgatni.
Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy el kell menni találkozókra, és meg kell hallgatni élőben!
Ezzel meg én értek egyet teljesen, pont az eddig elhangzottak miatt. Amíg az ember csak kutatgat addig el lehet lenni jobb minőségű felvételekkel, de utána mindenképp meg kell hallgatni legalább a top5 kiszemeltet élőben is... -
imibogyo
veterán
válasz
Geresics #96389 üzenetére
Egy profi kamera talán, de azon a szinten meg már külön veszik fel a hangot.
És ez mit számít szerinted? Nagyon egyszerű a dolog? Min hallgatja vissza az ember azt a hangot? Nem csak YT és társainál dől meg nagyon hamar a dolog... Lehetne akár profi raw is a hanganyag, akkor is az ember a SAJÁT hangrendszerét hallgatja.Felvehetik a motor hangját egy 26 milliós felszereléssel is, ha otthon meg a 80-100k-s (optimista vagyok) hangrendszeren hallgatja azt vissza valaki... A legtöbb otthoni rendszer egy brutálisabb hanganyag "érzem a testemmel" effektusát, ami koncerten, vagy diszkóban is tapasztalható nem tudja visszaadni. Akkor miről beszélünk?
Evidens, hogy hatalmas különbség lehet és van hangminőség és hangminőség (vagy ennek hiánya) között, és ha szinte minden feltétel azonos (ugyanolyan felvevő eszközök és kb. környezet, valamint ugyanolyan visszahallgatási felszerelés és környezet) akkor azért kaphatunk egy elég jó képet például kipufogó és kipufogó közötti különbségről, de attól még csak annyit és csak úgy tudjuk visszahallgatni az adott anyagokat, ameddig a SAJÁT hangrendszerünk képessége tart.
Ennél már csak akkor szoktam nagyobbat röhögni, amikor "vájtfül" emberek (vagy legalábbis annak hiszik magukat) otthon meghallgatják egy-egy (amúgy profin felvett) high-end rendszer hangját és alá kommentelik, hogy "hú, meg ha ez milyen gyönyörűen szól", közben nem esik le nekik a tantusz, hogy ők a SAJÁT hangrendszerüket hallgatják, csak szimplán egy jó minőségű hanganyaggal, majdhogynem köze sincs az eredeti hangrendszer (és szoba) valódi hangzásához amit ő hallgat, de el tudja dönteni (sőt megszakérteni), hogy az milyen...
(#96393) zgospel:
Így van. Egyetértek. Összehasonlíthatóságra, kb. véleményformálásra nem kell űrtechnika, csak egy kb. konstans környezet mind a két oldalon (pl. ugyanaz a motor (blokk), az egyik kipuff ne hangárban szóljon, míg a másik kint a réten stb. stb...). DE ha a tényleges hangreprodukció lenne a cél, na az durva igényekkel párosulna eszköz és anyagi oldalon is. -
imibogyo
veterán
válasz
tboldi #96026 üzenetére
Hát én igazából olyan szempontból előnyben (és egyben hátrányban is) vagyok, hogy nekem most már az ingatlanok adottak, az első lakás 100%-osan, a mostani kertes ház pedig úgy 90%-os állapotban (burkolások és festés van már csak hátra).
A bajom ott kezdődik, hogy azért, hogy ezeket a célokat elérjem, ezért pont a két legkedvesebb hobbimat kellett majdhogynem teljesen feláldoznom (legalábbis jó időre pihentetnem), vagyis a motorozást és a számítógép építést.
Évek óta ugyanazok az elektronikai cuccaim vannak (na jó most vettem egy 3d nyomtatót
) és ugye nemhogy új motor nincs, de még a CBR-t sem tudom/tudtam befejezni... Azt is látom, hogy ez csak egy ideiglenes állapot, és azzal is tisztában vagyok, hogy 32 évesen azért még jó eséllyel előttem az élet ezen hobbik kiélésére is, de azért "fáj" látni amikor a házunk előtt mások motorozgatnak pl. nekem meg "csak" a meló marad még hétvégén is a házon...
-
imibogyo
veterán
válasz
demars #95025 üzenetére
Én a CBR-t pontosan így hoztam haza zárt furgonban. Jól le lett feszítve elöl és hátul is, hogy ne tudjon "rugózni". Mondjuk én nem sokat, olyan 50 Km-t szállítottam így a vasat, de azt simán bírta. Párszor azért félreálltam és csekkoltam a lefogatás állapotát. Mivel egyedül szállítottam nem volt dedikált ember aki nézte volna.
De ha már szóba hoztam a CBR-t, elég jól haladok az új műhellyel. Remélem tavasz végén, nyár elején már vissza tudok térni a felújítási projektre és akkor talán egy nyár végi Euroringes partiban már én is részt tudok venni. Persze eddig is, mint mindig, majd meglátom mit gördít még elém az élet. Eddig sem ment úgy "semmi", mint ahogy terveztem. Most is nem régen értem haza a háztól, de legalább van végre fűtésünk. Remélem hamarosan költözhetünk és akkor rá tudok térni újra a hobbijaimra, mert ami az elmúlt időszakban jutott rájuk azt hagyjuk...
-
imibogyo
veterán
Ha valaki csak nézegetésre akar felújítós (de működő motort), annak fel tudok ajánlani egy CBR1000F-et...
-
imibogyo
veterán
válasz
V.Stryker #94225 üzenetére
Van ahol piroson is áttolja vagy 80-al... Lehet én vagyok az ügyeletes lúzer akinek nem jön be az ilyen barom módon közlekedés, de vállalom... Szerintem nem a motor nem fog elmenni 100.000 Km-t, hanem a pilóta...
Sajnos saját és családi rossz tapasztalatom is van az ilyen "profi pilótákkal", akiknek csak egyszer nem adja ki a dolog, miközben lehet, hogy már 20 éve vezet tényleg balesetmentesen. Aztán amikor mégsem jön össze a dolog, akkor mégis csak megöl egy másik embert és mindezt miért, mert ő menő, "és ő így élvezi a közlekedést". Én is élveztem volna a nyaka köré tekerni az infúziós csövet, de annyit kaptam volna érte, mint egy normális emberért...
-
imibogyo
veterán
válasz
dellfanboy #94114 üzenetére
Jó, én csak abból indultam ki, hogy ha arra az autóra amiből majdnem ki tudtam dugni a lában (ez az épülő kerti traktorom donor járműve és igen, ebben az állapotában vezettem át az új házhoz benne
) kaptam útvonalengedélyt, akkor biztos ő is fog kapni a vasára. Nem szabály alapján néztem a dolgot...
-
imibogyo
veterán
válasz
runner 125 #94111 üzenetére
Sima útvonalengedély elég hozzá szerintem. Nekem a bontandó autóhoz, műszaki és úgy egyáltalán mindenféle papír nélkül is elég volt 15 Km-re. Szóval egy amúgy "normális" motorra is elégnek kell lennie. Bármelyik örsön kérhetsz...
-
imibogyo
veterán
A szóda az stimmel, a pisztolyt csak példának linkeltem. Konkrét tapasztalatom nincs vele (én nagyobb gépet használtam), de a videókban egy nagyon-nagyon hasonló kütyü van, mint amit te is linkeltél, szóval igen... De mivel +30k-ért már komplett tartályos verziót lehet venni, ezért én magamnak nem is gondolkodom ilyen kis pisztolyban...
-
imibogyo
veterán
Azok mellett amik már meg lettek említve nagyon fontos még, hogy nem kell szétszedni sem feltétlenül a tisztítandó dolgot, mert sem az üveget, sem a gumit nem károsítja a szódabikarbóna a homokkal szemben.
Valamint ami számomra hobbistaként az egyik legfontosabb, hogy a homokkal ellentétben a szódabikarbóna természetes és vízzel tökéletesen lebomló anyag, vagyis nem áll fenn pl. a szilikózis veszélye és nem kell hozzá 80-150.000 Ft-os védőfelszerelés. Lényegében egy sima védőszemüveg / maszk és egy valamennyire normális légzésvédelem (pár ezer forintos maszk) tökéletesen elég.
Emellett pedig a munka végeztével (ha olyan az eszköz, ami bírja), egy sima mosás megoldja minden bajodat, míg a homokot alaposan el kell távolítani mindenhonnan, mert pl. mozgóalkatrészek közé keveredve és ott hagyva (csapágyak, fogaskerékház stb.) szépen rendet tud tenni a homok, míg a szódabikarbóna egy kis víztől szépen lebomlik.
ITT van egy jó kis összefoglaló, hogy mi mindenre is használható akár már csak egy kis 10.000 Ft-os pisztollyal. Ha csak nincs nagyon makacs szennyeződés, vagy rozsda, akkor univerzálisabban használható, mint a homok (homok viszont másra is használható, amire meg a szódabikarbóna nem).
-
imibogyo
veterán
Még nem vettem meg, de ezzel a 40 literessel szemezek, ez úgy durván 40k Ft. Annyival viszont nem drágább a nagyobbik 80 literes (~55k Ft), hogy azért még az is játszik gondolatban...
Gondolkodtam még a porelszívós változatokban is, de mivel én elsődlegesen nem homokkal fogom használni és valószínűleg nem is napi szinten (tehát egészségileg sem leszek nagyon fenyegetett, valamint túl sok felesleges anyag sem megy majd veszendőbe), így szerintem annyira ez nem fontos funkció számomra, hogy plusz 50k-t megérjen.
Ha homokkal dolgoznék, akkor OK, de akkor is inkább egy normális sisakba tenném a pénzem, mint abba hogy a hátsó nyitott fészerbe ne szálljon szét a homok... Arról nem is beszélve, hogy ha mégis szükséges lesz majd, akkor utólag is ki lehet ezt a funkciót építeni, mivel ugye lényegében csak egy fordított homokszórásról van szó plusz egy kefés fejről...
-
imibogyo
veterán
Igen. Nekem is a közeljövőben érkezik egy 40L-es tartályos példány. Gondolkoztam az építésen is, de annyi macera, hogy nem igazán éri meg a gyárival szemben. Ráadásul nekem relatíve kicsi kompresszorom van, felesleges túl nagy rendszerben gondolkodnom. És elsődlegesen úgyis a motor restaurálásához kell, tehát nem "dolgozni", arra elég egy olcsóbb, kisebb verzió is.
-
imibogyo
veterán
válasz
Topiccsendőr #94096 üzenetére
Tetszenek az ilyen gépek technológiai oldalról, de sajnos nem tudok kibújni a bőrömből és mindig hobbista szemszögből kezdem el azonnal vizsgálni a témát. Márpedig e gép árának a töredékéből össze lehet rakni egy szódabikarbónás rendszert otthonra és az is majdnem ilyen hatékony...
Ráadásul a fennmaradó pénzből az ember élete végéig tudja venni az egyéb fogyó/kopó alkatrészeket, kiegészítőket a teljes rendszerhez (meg még akár máshoz is) és még vagy 20 évre a hambi-pénz is megmarad...
Még a leggagyibb 10.000 Ft-os fej is tűrhetően használható otthoni körülmények között, ha nem napi rendszerességű / megélhetési használatról van szó. Én egy "komolyabb" gépet nyúztam pár hónapig (faház külső tisztítását végeztük), de az a rendszer is valami 120.000 Ft-ból megállt kompresszorral együtt...
Amúgy lézerből is más típusok, amik (szerintem, legalábbis videó alapján) hatékonyabbak annál, mint amit linkeltél... Mondjuk pont az első példány a videóban az nem is mobil verzió...
-
imibogyo
veterán
Én meg még mindig csak bámulni tudom a motort, szóval télen-nyáron sokat tudok írogatni... Sajnos a házvásárlás/házfelújítás (főleg mivel upgradeltük az igényeinket menet közben
) nem kicsit keresztülhúzta a számításaimat. Na de mindegy, lesz ez még így sem...
-
imibogyo
veterán
válasz
Something_ #93691 üzenetére
Egy esélyed maradt még a (de csak majdnem) tökéletes olajcserére....
Ha január 32. napján telihold lesz és egy pontosan éjfélkor kivéreztetett szűz Panda-hangya nőstény vérét kevered az olajhoz pontosan 1213,16 : 1 olaj:hangyavér arányban, és ezen felül még a csillagok állása is kedvező, akkor talán (talán !!!) még sikerülhet a kvázi tökéletes olajcsere. Ha ezt nem sikerül véghez vinned megszívtad, mivel a Mikulás-szarvasának-decemberi-here-párája már evidens módon nem tudja olajcsere közben belepni az új olaj felszínét (ami pedig köztudottan szükséges lenne a tökéletes olajkonzisztencia létrehozásához) és ezen felül lemaradsz a hangya-szertartásról is, akkor várhatsz decemberig, mert egyéb esetben ha mégis próbálkozol, akkor tuti kinyírod a motorod... Én a helyedben nem rizikóznék, hanem összeszedném magam és elindulnék hangyavadászatra...
-
imibogyo
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kinyitja a pénztárcáját az Apple, hogy behozza a nagy lemaradását
- Építő/felújító topik
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Eladó KTM női bicaj!
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad P73 - i7-9750H I 32GB I 256SSD I 4K I Nvidia 4GB I W11 I Cam I Garancia!
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest