Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
duni84
aktív tag
válasz imibogyo #102303 üzenetére
mivel kezdő motoros tette fel a kérdést (és tippre nem is a fizika doktora), ezért egy rövid tanácsot adtam "helyezze a súlyát a lábtartóra az ülés helyett". nem terveztem disszertációt és évtizedes vitát arról, hogy ha az egész rendszert nézzük, akkor nem változik semmi, viszont ha akár onnan fut neki, hogy feláll és úgy egyensúlyozik, akkor eleve 2 különálló, de egymással reakcióba lépő rendszerről fogunk beszélni (motor+motoros VS külön motoros és külön motor, ahol így a "motor" rendszernek gyakorlatilag lejjebb kerül a tömegközéppontja). ha innen indul ki és pár lassú araszolgatás után jut el oda, hogy egyre lejjebb teszi a fenekét és a végén már az lesz, hogy ránézésre sózsákként csücsül a motoron, de valójában a lábai nem lógnak, hanem van is rajtuk terhelés, akkor a saját bőrén fogja tapasztalni, hogy:
- amikor kimozdul a motor a függőleges síkból, az ő teste kevésbé mozdul vele, így kevesebb ellensúlyozás/kormányzás (direkt nem ellenkormányzást írtam araszolós tempóra) kell.
- ha úgy tetszik, akkor kéz nélkül csak lábbal is vissza tudja irányítani függőlegesbe a motort
- ha a fenekén ül az ember, akkor hajlamos túlreagálni a "kibillenéseket", ami nagyobb kacsázáshoz vezet.
- nem árt, ha az elején rögzül, hogy nem utazik a motoron, hanem irányítja a motort. a testével is, mert ez nem egy autó vagy lovaskocsiroyaljordanian csatornáját pont nem követem, mert eléggé repetitív, de pl ebben a videóban tuti elmagyarázza közérthető módon a lényeget.
"kicsit" előre szaladtam, de tényleg csak annyi volt a lényeg, hogy "ne a seggeden ülj, ha nem érzed magad egyensúlyban adott sebességgel, hanem nyugodtan ossz egy valamennyit a testsúlyodból a lábtartókra is. valóban nem kellett volna a súlypontot belekeverni (még úgy sem, hogy amint a feneke 1mm-re elemelkedik az üléstől, ő máris másik rendszer lesz, mert nem 2 merev test kapcsolódik egymáshoz és a motor súlypontja ezáltal valóban lejjebb kerül )
#metszéspontok
-
Teasüti
nagyúr
válasz imibogyo #102303 üzenetére
Köszönöm!
(#102301) veze
Igen, ez volna a lényege.
Ha egyensúlyozásról van szó, akkor még előnyösebb is, ha magasabban van a súlypont. Gondolom mindenki egyensúlyozott már pálcát, rudat, seprűt.
Ha közelebb kerül a súlypont a talajhoz, gyorsabban elbillen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen