- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Yettel topik
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- Hívószám-hamisítás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
válasz LógaGéza #133299 üzenetére
Én vezettem egy sráccal, aki sok év motorozás után egy balesetezett, aztán kapott egy büntit is a rommá tört motor mellé is, szóval beiratkozott jogsira, hogy akkor már letolja. Kinn a forgalomban nem volt gondja, de a rutinpálya az nagyon nem akart menni neki az elején.
Most kategóriavaltónál én sem vezettem le az előírt óraszámot a forgalomban. Mondjuk rutinra meg több ment, mint az előírás, szóval összeségében ugyanannyit vezettem, mint kellett volna.Just a simple Lineman...
-
bacus
őstag
Azért nem mindenkinek megy rögtön a forgalom sem. Pl én közel 30 év vezetés után határoztam el, hogy megcsinálom az A-t, volt gondom a forgalmi felkészüléssel, mert sok minden változott, amit rutinból megoldasz, de nem úgy kell.. és bukás lenne a jutalom.
pl hol voltak kerékpársávok 30 éve, sőt olyan, hogy a kerékpársáv a szélén van, utána van a parkoló, majd a forgalmi sáv? hogy mikor kell ráhajtani a kerékpársávra, mikor lehet és mikor tilos? hogy egyirányú utcába mennyire látványosan kell balra húzódni vagy jobb kezes kereszteződésnél a kerékpárosok jöhetnek (és jönnek is) a behajtani tilosból.. , hogy vannak lakó pihenő övezetek, ahova tilos behajtani, ha csak nem ott van dolgod.
A spuris öreg oktató állandóan velem példálózott, hogy egy forgalmi körön hányszor buktam volna meg, pedig 30 éve vezetek.. ugyanakkor mégis szinte mindig én kezdtem én mentem elöl, mert akik az autóban ültek azt is hallották, hogy mit miért mikor csinálok jól.
De nekem szükség volt mind a 28 órát levezetnem, illetve ha kifizettem le is akartam vezetni, mert ott még "talán" lehettél hülye v. figyelmetlen, legalább hátulról védett az oktató autó.
(bár ez talán össz 28 óra amiben a rutin is benne volt)Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
hugi0
őstag
válasz GTVili #133272 üzenetére
Kozel 10 evig trabantoztam - a huto le van takarva.
persuader
43 varosi kilometer utan, ugy hogy a szokotnal magasabb fordulatoknal valtottam felfele. - foto.
A vaci uton (befele) zold lampasornal 50°C alatt is volt a homerkseklet (-3°C, 71-73Km/h, 6. fokozat."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
fattyu
veterán
válasz hugi0 #133303 üzenetére
nálam a gsxr csinálja azt hogy hidegben nem megy 70 fölé normál közlekedésnél. de hidegen meg nem akarom küldeni. na eléri 6-8 km kíméletes melegítős haladgatás után 70 fok. megállok 2-3 perc állás játszok kicsit a gázzal 90 re felmegy, onnan meg erezd el a hajam és 85 fokon stabilizálódik mondjuk ott már azért nyél gáz és nem esik 10ezer alá. nekem ez bevált de ehhez persze kell az én közlekedésem
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz hugi0 #133303 üzenetére
Mint korabban irtam, a 65 fokkal nincs baj. En ugyanezt tapasztalom hidegben, bar 50 fok ala nem szokott menni. Es ezt furcsallom is, de nekem nem 250 es motorjaim vannak, tehat azok joval tobb hot fejlesztenek.
Lehet nincs semmilyen hiba, es ez ilyen. Nem tudom.
A hutot takard le tovabbra is, de semmilyen modositast ne csinalj a hutorendszerben. Ha nagyon aggodsz, telire rakj bele 30 as olajat 40 es helyett.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Novics
senior tag
Pécsiek!
Hová érdemes menni sisakot nézni? Ahol van választék is, és pénteken legalább 4-ig nyitva is vannak.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
hugi0
őstag
válasz Topiccsendőr #133305 üzenetére
OK a takaras az marad.
Tavaj mar "meggyoztel" es 60-65°C-nal még hasznalom (es elfogadom uzemi homerksekletnek), de az 50 koruli homerkseklet mar aggasztott (igaz 15°C-al hidegebb is volt az adott reggelen).
Nyilvan nem is porgettem ahogy fattyu nyomja. - de igy meg nem akar melegedni.fattyu
Lampanal en is szoktam emelni az alapjaraton - gazkarral - max 3500-4000RPM ig.
- amint felveszem a forgalom sebesseget, visszahul."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
V.Stryker
nagyúr
Van esetleg tapasztalata valakinek 650-es Bandittal/GSXF -el? Mennyire elég az ereje 2 személlyel, csomagokkal?
Lehet árba nem fog az 1250-es beleférni. Esetleg ötlet is jöhet, hogy mit érdemes nézegetni, ami nem csutkakormányos, injektoros, vízhűtéses és túra, sport túra kategóriába tartozik.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Steven
addikt
válasz V.Stryker #133311 üzenetére
Valaki gyengébbet is használ két fővel nyilván az élvezeti faktor csökken szvl tuti elég ,de ha jól emlékszem pont azt írtad , hogy az élvezeti faktor miatt adod el az előzőt.
Amúgy pl fz6 fz1 bár nem vágom milyen árba vannak.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
vlevi
nagyúr
válasz Steven #133312 üzenetére
Nem is a lóerő a probléma, hanem, szerintem az, hogy a kisebb köbcentis sor4-ek nem arról híresek, hogy kis fordulatról tolnak.
CBF600 is 78 ló, vagy pl az első FZ6 pedig közel van a 100-hoz, de 6-7 ezer alatt jóval gyengébbnek tűnnek, mint ők egy SV650, vagy a V-Strom. Pont azért, mert ez utóbbinak 4-5 ezer között van a nyomaték csúcsa, nem 11-12 között. -
csongi
veterán
válasz V.Stryker #133316 üzenetére
A jelenlegi árak mellett, talán befér egy 900-as.
De ABS már nem.
Miért annyira fontos az injektor?
Mi a fogott meg a Banditba?Ebben az árban lehet taláni RT-ket.
De az sem lesz sport, csak aszfalt túra. És az alkatrész árakkal észnél kell lenni.
Illetve a nagy bálna pánerupa.
Tömegre nehéz, de kényelembe agyonveri a banditot. Teljesítménybe meg nem rosszabb.
Talán még megvan a csoportba a srácnak, az tényleg patika egy vas.
Árban tuti találsz ABS kivitelűt.
Sport túrába ott az FZS 1000-es.Ha meg kisebb akkor inkább egy CBF600S ABS. Szerintem.
Vagy DL650 DL1000.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #133311 üzenetére
Nekem van, ha a k9 re gondolsz, abs el.
90 loero kornyeke. Hogyne lenne eleg barmire. Az ilyen kerdeseket sosem szoktam erteni. Mit akarsz csinalni utassal es csomagokkal, hogy ne legyen akar 50 loero is eleg? Autopalyan a 230 at tudta, akkor mar nagyon fuj rajta a szel, es termeszetesen sornegy motor, tehat alul semmi nincs, ahhoz, hogy huzzon rendesen, nem alapjaraton kell jaratni, ha valakinek az az elvarasa egy motorral szemben, hogy ne kelljen valtani vele, akkor termeszetesen gyenge lesz. Amennyiben ilyen retardalt modban kell hasznalni motort, akkor eleg sok tipus elverzik, es a keveshengeresek korul kellene nezelodni. Van egy kis kellemetlen vibracioja 4000-5000 kornyeken, de nem akkora, mint egy regebbi hornetnek.
Kenyelemre hangolt rugok, elol tul puha szamomra, amennyiben utcan gyorsan kanyarodsz, azaz eleg hamar leernek a labtartok is, ha terdletevos kanyarokat veszel vele. A fek az kisse taknyos, de annyira nem veszes, most olasszal osszehasonlitva mondom, tehat aki japanhoz szokott, annak jo lesz.
Amugy eleg jo motor, nekem tetszett.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
van olyan motoremelő, ami az elejét és hátulját is meg tudja emelni? (A hátsó a lidl-ben akciós lesz egyébként) -
Steven
addikt
Miért baj ha pörgetni kell? Kurva jó ahogy egy 1000 sor4 visit 13 ezrnél , pont ez az élvezeti faktor.
fzs1000 nél már 4000 nél van 60-70nm nyomaték
Amúgy pályán utazóba 200 al elvagy dobzokkal.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
félisten
válasz bacus #133302 üzenetére
"jobb kezes kereszteződésnél a kerékpárosok jöhetnek (és jönnek is) a behajtani tilosból.. "
Nem jöhetnek. Olyan egyirányú utcákban ugyanis, ahol a kerékpárosok a forgalommal szemben hajthatnak, a túlvégen mackósajtjuk kell, hogy legyen. Nem megengedhető ugyanis, hogy ez elsőbbséget egy kiegészítő tábla befolyásolja.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Geresics
addikt
válasz MaCS_70 #133325 üzenetére
Ez így ebben a formában nem igaz, ugyanis a behajtani tilos tábla alatt csak a kivéve kerékpárral tábla van, erről biztos vagyok benne, hogy Te is találsz példákat, én most csak egyet másolok ide gyorsan streetview segítségével.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bacus
őstag
válasz Geresics #133328 üzenetére
Nem tudom, most hogy van, de 2016-ban végig ezzel szopattak minket a 13. kerületben.
tehát jobb kezes utca, jobbra egy irányú:
- régen (30 éve) lassítás nélkül mehettünk, mert jobbról nem jöhetett (csak megkülönböztető jelzéseit használó jármű, amit azért csak hallottál)
- most viszont lassítás, megnézni, hogy jön e kerékpáros. Visszafele biztos, hogy nincs elsőbbségtábla, és az utca túlsó végét nem is láthatod, hogy van e kieg tábla a behajtani tilos alatt, azaz arra kell számítanod, hogy jön kerékpáros. A vizsgabiztosnak egyértelműen mutatni kellett (féklámpa villogtatás), hogy észre vetted, hogy jobb kezes és megadtad az elsőbbséget.
(volt, hogy jött is kerékpáros, nekem meg meg kellett adjam az elsőbbséget a jobbkéz szabály szerint, nem bírálhattam felül, hogy nem volt kieg tábla, be se hajthattál volna.)Csángó utca - Kassák Lajos utca, behajtani tilosnál ott a kerékpáros kieg tábla a csángó utca váci ut felőli bejáratánál, a csángó-kassák jobb kezes, sehol nem látok elsőbbség adás táblát.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Lajkó
őstag
[kép] Vótmá?!
Mától akciós...[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
válasz bacus #133329 üzenetére
de várjál.
most ezt komolyan nem értem
Ráhajtasz a kassákra. dózsáról és mész a hungária felé. első keresztező utcának jobb kézen kint a háromszög.
Vagy akár ha jössz kassákon hungária felől Apálynál is kint van macisajt jobb kézen.
Elméletileg ráhajtasz egy utcára amit nem ismersz ELSŐ kereszteződést megnézed ha van kint a keresztezőnek bármi elsőbbséget kötelező táblája akkor TE védett úton vagy amíg egy tábla /lámpa nem szól hogy most már nem.
Ez hogy a viharba jön össze azzal ami írtál?
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Geresics
addikt
válasz fattyu #133331 üzenetére
"Elméletileg ráhajtasz egy utcára amit nem ismersz ELSŐ kereszteződést megnézed ha van kint a keresztezőnek bármi elsőbbséget kötelező táblája akkor TE védett úton vagy amíg egy tábla /lámpa nem szól hogy most már nem."
Ezt én is így tanultam, viszont számtalanszor találkoztam ennek ellentmondó esetekkel, szóval én inkább figyelek mindig! (Az ismert útszakaszokon szintén, nemegyszer volt tábla nélküli forgalomrend-változás, amivel találkoztam már...)
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #133318 üzenetére
Marmint milyened volt?
Amúgy 186cm/110kg vagyok.... Ezért fázom a 650től, hogy majom a köszörűn lesz.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz fattyu #133333 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy ez csak főútvonal esetén igaz. Ott kötelezően ki kell tenni a főútvonal vége táblát.
De az, hogy egy pesti mellekutcaban 3 kereszteződésben neked van elsőbbséget, de a negyedik az jobbkezes, arra szerintem semmi nem fog figyelmeztetni. Elvileg van erre tábla, háromszögben X, de nem hinném, hogy kint lenne minden sarkon. -
V.Stryker
nagyúr
válasz csongi #133317 üzenetére
A Pan Europa , a régi, nem tetszik a feleségemnek.
Én szeretem a sor 4-et, de szeretem a nyomatékot is, hogy minél alacsonyabb fordulaton guruljak. Viszont a V2-őt meg annyira nem, bár nincs is gondom vele.
GSX1400-at nézegettem még. Ott nem szimpi a lég olaj hűtés, hogy krva sok olaj kell bele és elmondások szerint nem túl barátságosan fogyaszt.
Meglátjuk. Most még a kertet növelheti, ha meglátom mennyi szja visszatérítéssel dobnak meg.
bajnokpityu - Ha úgy nézek ki rajta, akkor az nem is komfortos. Leginkább túl alacsony, ami túl hegyes térdszöget hoz magával.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Geresics
addikt
-
norbert1998
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #133337 üzenetére
Irtam, K9-el van tapasztalatom. nekem nem volt, de eleg sokat mentem vele es szervizeltem is. Nagyon jo motor, nagypapasan, tura hasznalatnal 50 ezer km nel nem igazan kellett szelepet allitani. Meghibasodasa nem volt.
Sor4 et, ha nem akarsz porgetni, akkor a leheto legnagyobb kobcentit kellene belole venni, de az sem lesz olyan hu de nyomatekos. Peldaul egy 80 loeros ezres v2 ot erosebbnek erzel alul, mint egy 200 loeros 1400 kobos sornegyet, es erosebb is alul. Mondjuk ahogy olvasom a gsx1.4 kevesebb, mint 110 loero, tehat ebbol kovetkeztetve nincs az elso fokozat annyira megnyujtva, hogy ebbol a nagy nyomatekbol mar semmit ne erezz alacson fordulaton, tehat itt van a legnagyobb esely arra, hogy normalisan megy alul.
Ezekre en nem tudok mit mondani, hogy nem szimpi a leg olaj hutes... meg sok olaj kell bele. Meg sokat fogyaszt. Ezek szerintem nem szempontok, es nem tudom hogyan tudnak szempontok lenni egyaltalan.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #133341 üzenetére
A sorharom mindenhol huz?
Attol fuggoen, hogy hol van a nyomatekcsucs, erezzuk, hogyan huz, egy motor. Egy v2 a sornegyhez kepest hatalmas dugattyui miatt nem tud annyit forogni, mint a konnyebb, de tobb dugattyuval rendelkezo sor4, vagy barmilyen elrendezesu, 4 hengeres. (Termeszetesen ez sem teljesen igaz, mert v2 bol is van olyan, ahol a nyomatekcsucs egeszen fent van, es porgetni is kell hozza. Csak ehhez nagyon draga anyagokat kell hasznalni, es rovidebb lesz az alkatreszek elettartama)
Altalanosan mondhatjuk, hogy v2 vagy barmilyen 2 hengereseket (itt nem a V a lenyeg) nem kell annyira porgetni, mert mondjuk 9000 kornyeken mar csokken a nyomatek, cserebe mar joval elobb a tetejen voltunk. A negyhengeresek pedig ugyanahhoz a kobcentihez merten konnyebb dugattyuik miatt tobbet tudnak forogni, tehat az optimalis gazcseret is erdemesebb feljebb vinni fordulatban, amivel loerot nyerunk.
Szoval egy 3 hengeres a ketto kozott van. Felul nem lesz benne annyi, mint egy sornegyben (ugye itt is, milyen sornegy eppen, de altalanossagban mondhatjuk igy, bar nem teljesen igaz). Es talan a nyomatekcsucsa feljebb van, mint egy 2 hengeresnek.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
dellfanboy
senior tag
válasz V.Stryker #133337 üzenetére
gsx1400-et reklamoztak ugy, hogy a vilag legnagyobb szeriaban gyartott 4 hengeres gepe.
meglepo de ez a benzinkuton is erzodhet.
szvsz ennel a suzi palettajan talan vmi csoper nagyobb ccm-benjah es a gumit/lancot is eszi ha kuldod neki
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #133343 üzenetére
A kulcsa a mondandómnak nálad is elhagyta a billentyűzetet. A sor4 és a V2 általános jellemzői között van. Általánosságban azt lehet mondani, hogy a kettő előnyeit egyesíti, azonban amiben a V2 jobb a sor4-nél, abban a sor3-nál is jobb lesz, míg ugyanez igaz a sor4 előnyeire is. A kettő között van, egy arany középút, és még a hangja is jó. El kell menni, ki kell próbálni. Én se próbáltam még, de érdekelne
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #133337 üzenetére
Azért én azt hozzátenném, hogy a mostani motorod tömegéhez, 55 lóerejéhez és 55 Nm csúcsnyomatékához képest gyakorlatilag bármi tolni fog Vegyük például az említett FZ6-ot, ennek már 5 ezernél megvan az 50 Nm nagyjából, és 14 ezer körül tilt le. 230 kg helyett csak 200 kg, és 98 lóerő.
Ezt a minél alacsonyabb fordulat buzériát nem igazán tudom hova tenni. Egy ilyen sornégy 600-nál az 5 ezres fordulat olyan hamar megvan, plusz a váltókiosztás is olyan hogy észre sem veszed, gyakorlatilag 3-4 ezer között azt érzed hogy alapjáraton ketyegsz.
Volt 3 éve egy Tuono V4 tulaj, aki azért adta el fél év után a vadi új motorját, mert hogy alacsony 3 ezer körüli fordulaton túlságosan rángat az ő ízlésénekTovábbra is a jelenlegi motorod függvényében: azt írja persu hogy sornégyből minél nagyobb köbcenti kéne. Ha például egy mezei FZS1000-et nézek, akkor az durván 140 lóerőt és 105 Nm-t tud. El nem tudom képzelni, hogy ne érezd rohadt erősnek minden fordulatról még utassal együtt is
Én amikor az FZ6 után felültem egy MT10-re és szerpentineztem vele 1 órát, akkor nem mertem nyélgázt húzni neki kettesben kigyorsításon, mert baszott módon tolt. BMW S1000R szintén zenész.
Habár nem tudom hogyan motorozol és korábban mikhez voltál szokva, de a mostani motorodból kiindulva, meg azokból amiket nézegetsz szerintem erősen túlgondolod ezt a nyomaték dolgot. Persu 180-200 lóerős motorokhoz van szokva 200 fölötti tempóval, az ő skáláján teljesen mást jelent a "nem úgy megy" mint a tiéden.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
vlevi
nagyúr
válasz norbert1998 #133347 üzenetére
Tényleg érdemes kipróbálni.
Amikor az MT09 olyan 4-5 ezer környékén mérges morgással megindul, az valami isteni
Alatta sincs vele baj, szépen, nyugisan lehet vele közlekedni, és forgatni is lehet, ha akarod, de azon a fordulatszámon jön elő belőle ez a hang, nagyon élvezem
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Diablo IV
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Linux felhasználók OFF topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dell notebook topic
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Eredeti játékok OFF topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...