- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DiszNóÓl
senior tag
-
Methionyl
senior tag
válasz Micsurin #132100 üzenetére
Vagy készíts be tojást és paradicsomot ilyen esetekre
Velem is előferdült ilyen, sőt még durvább is, és az asszony mögöttem volt. Olyankor a szokásosnál 2x ingerültebb vagyok az ilyenekre, de tükröt nem hiszem hogy letudnék csapniThey can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
norbert1998
veterán
Végül Ausztriába mentünk, még a Messenger lehalasa előtt haver visszaírt és megbeszéltünk egy karikát. Egy csodaszép twisty hegyi vonalon mentünk, Lockenhaus felé.
Bár az első méteren, hogy át értem a határon, egy darázs a nadragomba jutott, lemászott a csizmamba és megcsipett. Fullánk is bennem maradt, de biztosan darázs volt.
Hazafelé az első faluban, a várostól ( és benzinkuttól) távolodva át kellett kapcsolni csóró módba... 🥺
[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
Na mi van itt...?! .... kicsit rossz idő van és mindenki elcsomagolta a vasat...?
-
Geresics
addikt
válasz GTVili #132104 üzenetére
A héten szabin vagyok. Úgy volt, hogy megyünk egy 4 napos Montenegró túrát haverommal, de nem jött meg a motorjára a gumi. B-tervnek úgy volt, hogy a kis endurókkal megyünk akkor 4 napot belföldön (TET), de az sem jött össze az eső miatt. Kedden még jó idő volt, úgy volt, hogy legalább egy egynapos terepezést csinálunk. Persze, hogy nem jött össze. Tele van a...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz tboy93 #132108 üzenetére
Jobbulást mindenkinek!
Tudom, nem vigasztal, de eddig is voltak vírusok (az egyszerű megfázást is egyfajta koronavírus okozza), csak a SARS-CoV2 és a körülötte lévő hype hajlamos ezt elfeledtetni az emberekkel. Az őszi időjárás és a párás levegő kedvez mindenféle kórokozó terjedésének, ilyenkor minden évben megugrik a betegszám. Meg hát az influenzaszezon is mostanában kezdődik ugyanezen oknál fogva.
-
Mentolka
senior tag
Én megyek minden nap, kivéve esőben. Most is jót gurultam, igaz csak rövid távon.
-
Xero
nagyúr
En pont ma mostam le jo alaposan a vasat es a taroloban mar hatso emelon all. Meg elviszem karasnaba egy olajcserere, ha jon a teli akcio, aztan aksi ki ra csepptoltore es alszik. 100-assal is telenyomtam ma, igaz volt benne meg kb 15% 95-os sajna. Ha veletlenul lesz jo ido azert meg azt a tankot kimotorozom es megint telekuldom 100-assal.
-
A Zéé
addikt
válasz GTVili #132104 üzenetére
Én csapatom a rutinpályát, szerdán vizsga. Október 28-án meg forgalmi vizsga, ha engedi még az időjárás.
Ha már rutinpálya: ez az újfajta rutinpálya valóban technikásabb, mint a régi volt, de szerintem élvezetesebb is, mert dinamikusabb. Elég jól belekényszerít a stabil gázzal, hátsó fékkel történő manőverezésre, ami jó. Jobban kell, hogy dolgoztasd és merd dönteni magad alatt a motort, ami szintén jó. Amit kicsit hiányolok belőle az az irányváltásoknál indexelés, meg amit a régi 1-es pálya tanított, hogy nézz mindig magad mögé is. Ezeket nem kéri. Pálya elején, indulásnál egyszer indexelsz, hátranézel aztán ennyi. Maga a pálya is több összpontosítást követel, ezzel elég sokan kínlódnak is, mert könnyebb bóját téveszteni.
Összességében szerintem jobb motorkezelést tanít, mint a régebbi.Just a simple Lineman...
-
norbert1998
veterán
válasz GTVili #132104 üzenetére
Még mindig be van dagadva a lábam a darázstól...
Pedig agyaltam a mai motorral jövetelen.Tavaly én sem raktam el, még januárban is kétszer is mentem vele.
Tegnap jött kábel, pár bungival arrébb rakjuk a motorokat, és ennyi, lesz ott is fény és áram végre, eddig nem volt, azért nem lettek oda rakva. -
GTVili
tag
válasz norbert1998 #132115 üzenetére
Némi villanyszerelés még nekem is hátra van. Tavaly építettem "motorgarázst", ahová eleve terveztem konektort a csepptöltőknek, de csak a védőcsőig jutottam. Szóval még le kell fektetnem vagy 15m védőcsövet, behúzni a vezetéket....stb....
Előtte, ha az idő engedi, elvinném a vasat egy specialistához, mert van egy (vélhetően elektromos) hiba, ami rohadt bosszantó, de nem találom az okát....
-
LógaGéza
addikt
Még nekem is el kéne vinnem Kecskemétre az első éves/5000km-es szervizre, már egy ideje írja is, hogy Service, de valahogy még felhívni se volt időm őket... De legalább jövő hétre nem mondd esőt. 10 fok felett még jók vagyunk
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
norbert1998
veterán
Közben megjött a cagiva-hoz a power elektronika és a bontott rugós tag. Előbbivel az a baj, hogy megvan miért szart be az első. Meg volt szorulva a szervo motor. Ami gáz, de megoldható. Még lánc és fékek kellenek, és az első összerakás mehet is. Jövő hét talán.
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #132118 üzenetére
Milyen Ducati?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
bayarena
aktív tag
válasz norbert1998 #132115 üzenetére
Azert ilyenkor nagyon halas vagyok hogy itt Ausztraliaban egesz evben tudok motorozni, ez a teli elrakas szar dolog.
-
Xaels
félisten
-
Steven
addikt
"hála" a globális felmelegedésnek ... isten tudja mióta nem volt igazi tél Hunba télen is ilyen +5-10 fokok vannak.... szvl én tavaly is egész évben használtam a motort.
Nem is emlékszem mikor volt tartós havazás talán 87 be kb akkor fél méteres hó volt....
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Xaels
félisten
válasz bayarena #132124 üzenetére
Nézd, én 2 motorral ezelőtt volt, hogy februárban mini túrán voltam utassal. Volt utána amikor karácsonykor munkába is azzal mentem úgy, hogy nekem nem volt téli gumim, amit most már egyre több méretben lehet kapni nagymotorra is (nem nekem, mert egy sima Michelin Commander 3 sem jön meg fél éve). Persze nem sportos döntögetésről van szó.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Xero
nagyúr
Inditanek egy hitvitat ami a fejemben is zajlik eppen:
Ki mikor cserelne le az olajat? Ideny vegen vagy ideny elejen?
Ha most csereltetem, akkor max 3km kerulne bele utana es elraknam a vasat, de mindenkeppen jarna utana picit, tehat nem lenne szuz-szuz. Km szempontjabol kb mindegy, hiszen 1000-es ota kb 4750 kerult az olajba. -
-
Topiccsendőr
addikt
Igen, a lelkedet megnyugtatja, de megis varsz akciora a karasnaba, hogy olcsobb legyen, ez mondjuk nalam ni cs egyensulyban.
Ha nem kuldod a motoronak - es ahogy olvasom a hszeket, itt ez egyaltalan nem jellemzo- penzkidobas es kornyezetszennyezes felezni a cseret. Ezt sem szoktam erteni, hogy ezt miert kell csinalni.
En telen csinalnam meg, mert akkor alig vannak a szervizekben, es szezonkezdetnel semmire nem kell varni, amugy meg teljesen mindegy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
GTVili
tag
Az álmoskönyv szerint a szezon végén "kell" cserélni, és friss olajjal elrakni a vasat....
Az olaj is romlik, eszerint kevesebbet árt a motornak, ha nem a használt olaj poshad benne tavaszig.De szívesen olvasnék róla valami komolyabb okfejtést, ahol esetleg konkrét eredményekkel is alátámasztott kísérletek folytattak...
Nyilván attól is függ, hogy pl az idő és a futásteljesítmény hogyan viszonyul egymáshoz. Letelt az év, de a km nem... és fordítva....
Pl azért megnéznék olyan motort, amit konkrétan az olaj tett "tönkre"..... csak hogy lássam milyen károkat okozhat...és itt most nem az olajcsere teljes elhagyására gondolok....
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GTVili #132135 üzenetére
Az a poshad benne azert tulzas.
Ez lenne az olaj savasodasa, ami nagyon fugg az olaj fajtajatol, es maga a kar, amit okoz, nagyban fugg a jarmu fajtajatol-errol kesobb. Egy eszter alapu olaj- mivel savakbol es alkoholokbol allitjak elo, es ezekre is fog lebomlani- ez egy fokozottabb jelenseg, bar erre van minden olajban adalek is. Hogy ez nehany honap alatt tud-e kart tenni? Hengerbevonat erzekeny ezekre, bar nem motoroknal, de autoknal, valamelyik VW hengerbevonata lemalott a savas olajtol, mig a tobbi gyartmanynal semmi baj nem volt. Motorkerekparoknal pedig inkabb gyartasi hibabol fakadoan tortennek fogaskerek pittingesedesek, vagy nikaszil levalasok, nem az olaj miatt, foleg hogy mar igy is suritve van a csereje a nagyobb fordulatszam miatt.A savasodas inkabb a motul veresnyolajanal lehetne vmilyen gond, mivel nem adalekolhato a vegtelensegig egy eszterbazisu olaj. (A tobbi sem, de az eszterbazisu rosszul old nehany adalekot) mivel ott a surkodascsokkentes iranyba mentek el az adalekokkal, kevesebb marad a savasodasgatlasra, vagy egesz egyszeruen anyagi megfontolasbol nem raknak bele annyit, mert azt feltetelezik, hogy hamar le lesz cserelve. Mindegy, valamilyen kompromisszum miatt tulsulyban nem ez az adalekolas van, ezert azt illene lecserelni evente egyszer.
Ezzel szemben nem kovetendo pelda, de en ontok nehany szaz km es, hasznalt, de oreg 300v-t a napi igaslo ducati motoromba.
Nehany ev mulva beszamolok a semmirol, mert ebben az evben 8 ezret raktam bele, a hatodikat leforogja, es nem robbant fel a blokkja, megvasarlaskor kb 3 eves 300v volt benne, amit nem csereltem le, mert volt abban az olajban 6K km, es 10K a csereintervallum. Szoval en fegyelmezetten betartom a km intervallumot, a tobbire szarok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #132134 üzenetére
Hú de menő, hogy le írod a felezett olajcsere negatív oldalát is. Mikor iszunk? Előző sörözés lassan tíz éve volt...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Topiccsendőr
addikt
válasz bajnokpityu #132137 üzenetére
A felezett olajcserenek csak kornyezeti terheles, es penztarca szempontbol van negativ hatasa. A motorra nincs.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #132138 üzenetére
És a nagyon dús keverékkel működő motorok esetén?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
norbert1998
veterán
Vadasztam Vanucci farmert magamnak Louis-bol,protikkal. Illetve kipróbáltam a szélgépet az én sisakommal, és a srác szerinti leghalkabb shoei sisakkal. Nem volt észrevehető a különbség igazából, amin nagyon meglepődtem. És kicsit el is szomoritott.
Barátnőm vett egy olcsó MTR sisakot, haver meg egy AGV-t, de nem tudom milyet vett ő.
Az eladó srác haláli jó arc volt. De kicsit vicces volt, hogy három nyelven ment a rizsa meg az okorkodes, haver én és ő közte, mert mindannyian csak kettő nyelven tudtunk, és senki nem ugyanazt a kettőt -
Geresics
addikt
Egy másik szempont szerint attól függ, hogy magadnak cseréled-e, vagy csináltatod?
A.) Ha magadnak, akkor akkor csinálod, amikor jólesik, vagy amikor van rá időd, van hozzá ingerenciád. Nálam ez jellemzően szezon eleje, mert akkor már viszket az ember, hogy történjen végre valami motoros dolog, és az olajcsere segít akár +1 hétig is nyugodtan aludni.
B.) Ha csináltatod mással, akkor viszont a szezon eleje elég rossz ötlet, mert alig lesz szabad időpont, biztos nem akkor, amikor Neked jó volna, és kedvezményeket sem fogsz tudni akkor már begyűjteni.
Műszakilag tökéletesen mindegy szerintem amúgy...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #132141 üzenetére
Melyik Louis -ban van ilyen szélgép?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132136 üzenetére
Annyit hozzá tennék, hogy a motoroknak megfelelő használat mellett.
Egy városi forgalomba használt motornál, már nem életszerű a gyártói előírás.
Autó motoroknál meg végkép nem. A 4-5 olajcsere már motor generált is magával vonzhat.
Valóban be lehet tartani az előírt km-t, de ahhoz úgy kell üzemeltetni egy belső égésű motort, hogy az olaj is tudjon teljesíteni a csere ciklus végéig. -
runner 125
nagyúr
válasz GTVili #132135 üzenetére
20 éve km alapon cserélek olajat motorjaimban. Az az 5 hónap állás kötve hiszem h garázsban tartva a motort bármilyen kárt is okozna. Emellett, ha valaki megy 3000km-t egy évben, azt az olajat totál felesleges ledobni még abban a szezon végén, azzal még bőven használható következő évben is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #132144 üzenetére
Vegyünk pl Dl 650-1000-es gépeket. 6eKm-es olajcsere intervalluma volt. Majd mindkettőnél felemelték 12eKm-re. Tegyünk bele,mindegy milyen márka 10w-40 olaját. A 6ekm-es olajat, hány Km-nél cserélnéd le? Vagy,mit kell ahhoz tenni,egy hétköznapi átlagos használatnál,hogy egy olajat ne a megadott 6 vagy a 12eKm-es intervallum előtt cseréld le?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #132147 üzenetére
Mert egy trutymó lesz a motorba és nem olaj.
60ezer km. 30 ezres csere előírással. Városi használtat.
A szelep bütykökhöz az olaj a szelep fedél furatain jut el.
A járatok beszűkültek. Az okoskerék késik a lerakódástól. A bütyök kopott, gyári méretes lapkával már nem lehet hézagolni.
Elég jó kis játék újra éleszteni a motort.
A kis szegényes 77Le-ből érezhetően hiányzott.
Most már javult a helyzet, de még nem 100%Ettől függetlenül.
Yamaha 850 4TX. Mennyire nyűgös az a SOR2?
Az olajzása elég összetett, és van benne olaj szivattyú 2vagy 3?Még nem próbáltam. De nézegetem. És lehet 850 vagy Vstom650 valamelyik korai darab lesz a következő eszközöm.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csongi #132148 üzenetére
Hondánál amúgy van fokozott igénybevételes periódus is, idetartozik a városi használat, és pont a fele a normálnak.
Nálam évi 6-7000 km-t fut a Jazz jóformán csak Mosonmagyaróvár belterületén, erre 10k km vagy 6 hónap az előírás, nyilván az utóbbi előbb eljön nálam, így félévente cserélem.
[kép] -
csongi
veterán
válasz tboldi #132149 üzenetére
A felesbe futott km teljesen jó.
Az én esetembe 30 és 65 ezer km között, csak városba futott az autó. Második jármű volt.
Most 75K van benne. 2x cseréltem olajat, és tisztítottam át, amit elértem, és vegyszeresen tudtam.
Most tartok ott, hogy az elmúlt 10ezerből 4 ezeret ment országúton és pályán.
Lassan vissza tér az ereje. Az okoskereket még szét kell szedni onnan nem jött ki a trutyi az biztos. És át kell lapkázni, jövőhéten megint szétkapom.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron