- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Google Pixel topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
Laacika79 #82520 üzenetére
Jól logikázol, a variátor ugye a kontraszt ellen dolgozik, és ez persze oda-vissza értendő. Elég komoly már a 45 kilós rugó, de simán lehet, hogy 2-3 kilóval erősebb kellene még és azzal már tökéletes lenne. Próbálj meg fölhajtani valahonnan még egy kicsit erősebbet.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #82368 üzenetére
Ezt én sem értem, hogy miért utógyújtásba állítja. Mondjuk hozzá kell tennem, hogy az én simsonom anno a 90-es évek végén simán lepörgött 10000-et mezei megszakítós gyújtással. Ami egyrészt furcsa is volt, hisz elvileg ahhoz a megszakító már túl lassú (mondjuk mókolva volt egy kicsit). Másrészt akkoriban nem nagyon lehetett találni hozzá normális főtengely csapágyat. Így az lett az eredmény, hogy maximum 1500Km alatt kiverte a csapágyakat, amitől persze a gyújtás is megőrült. Másrészt a megszakítók sem bírták.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #82366 üzenetére
Rosszul tetszik tudni szerintem. A fordulattal az előgyújtás nő.
Erre még régen megírták a szakkönyvek, hogy ideális esetben - az égés gyorsasága és egyéb tényezők miatt - annyival a felső holtpont előtt gyújt, mint amennyivel a felső holtpont után az égés befejeződik. Ugyanis az égés gyorsasága egységre vetítve közel állandó. De nagyobb fordulaton több üzemanyag-levegő keveréket kap, így többet kell elégetni is, tehát az égés is tovább tart és, ha nem állítjuk az előgyújtást, akkor a keverék egy része a felső holtpont előtt ég el, míg nagyobb része már utána a táguló térben, így ott már nagyon sok energia veszendőbe megy. Pláne borulna a helyzet, ha csökkentenénk az előgyújtást a fordulatszám növekedésével.
Szóval a fordulatszám emelésével az előgyújtást is növelik.
De ilyen kicsi kétütemű mociknál tényleg felesleges. -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82364 üzenetére
Pontosan leírtad hogy mit kell tenned. Sztroboszkópot inkább kérj kölcsön, vagy beszélj egy szerelővel, hogy mérje ki Neked, mert elég drága és elég ritkán kell használni. Autószerelő is ki tudja mérni, ha előtte bejelölöd a felső holtpontot, meg az 1,5 és a 2 mm-t, mert ahhoz tudod majd viszonyítani a mért értéket. Valahol ezek körül kell lenni a gyári értéknek. Az én motoromon 0,8-2,4 mm között változik ez az érték, alapjárat és max fordulaton. A lökethossz 43 mm, ez kissé befolyásolja a beállítást. Ha megcsinálod a mérést, akkor kapsz majd egy értéket és eldöntheted hogy érdemes-e változtatnod.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82360 üzenetére
Azt nem tudom hogy milyen gyújtás van a motorodon, lehet-e állítani rajta, de az is lehet hogy szabályzós. Ezt csak akkor tudhatod meg, ha sztroboszkóppal leellenőrzöd. Ha gázadásra nő az előgyújtás, akkor szabályzós, ha nem, akkor fix. Ha tudod a gyári értékét az előgyújtásnak, akkor azt is le tudod így ellenőrizni, hogy annyi, esetleg kisebb. Én a helyedben leellenőrizném, biztos, ami biztos.
-
Tamás9x
őstag
válasz
Laacika79 #82358 üzenetére
Az, hogy magában mennyit számít nem tudom, gyertyával, és trafóval együtt cseréltem, így dúsabbra tudom állítani a karbit.
Az tuti érezhető, hogy az intercom-om jobban recseg azóta.
A gyertya nagyon fekete, de gyújtáskimaradásom már nincs. Majd lehet szórakozok vele a hétvégén, cserélgetem, történik-e változás. -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82357 üzenetére
Az utolsó mondatodra reagálva, én magam is ilyen vagyok, szerintem ez nem baj. Sokat foglalkoztam a motorommal az utóbbi pár évben, sokkal jobb, mint amilyen volt, amikor megvettem. Alapvetően 3 féle CDI-s gyújtás van, a fix előgyújtású, az előgyújtást szabályzó, a fordulat függvényében és a programozható előgyújtás szabályzásúak. Az utóbbikakat inkább komolyabb motorokba szerelik. Az enyémben a középső van, amiket az Indiai Hero Puchokba szereltek, egy olyanból kiszereltet kaptam, már 10 éve. Ezzel képes kiforog 10 ezerig. Egy 50-es kismotornál nincs nagy jelentősége a szabályzásnak, mivel ezek "gyenge" motorok. Fontos hogy ha fix van egy motoron, azt a nyomatéki fordulatszámra célszerű beállítani, akkor megy a legjobban, akkor fogyaszt a legkevesebbet.
-
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82353 üzenetére
Racing gyújtótrafóhoz Racing elektronika is kell hogy észrevedd a különbséget. Csak trafótól ne várj csodát. Ha a hagyományos CDI-vel jól megy a motor, felesleges cserélni bármit is. A Racing gyújtótrafók nagyobb feszültséget bírnak, de ahhoz kell a hozzá való elektronika is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #82309 üzenetére
Eleg hulyen van a szinkodozas amugy, hogy fekete vezeteket hasznalnak pozitivra...elsore meg azt is mondanam hogy eliras
Nem ismerem az adott fordulatszammerot, de gondolom a piros/fekete az a hattervilagitase lehet kulon, szoval azt lehet akar a vilagitasra kotni, hogy egyutt lehessen kapcsolni vele.
De a legegyszerubb (legalabbis igy kep alapjan):
- Piros/fekete paros -> Piros pozitiv, fekete negativ
- Zold/fekete paros -> Zold negativ, fekete pozitiv
- Fekete-sarga -> kozvetlenul a jelado tekercsre kosd, ami a CDI-be megy a lendkerek felol. -
macilaci78
nagyúr
válasz
Laacika79 #82282 üzenetére
A teljesség kedvéért jegyzem meg és nem a csörte újraindításért: csak olyan járműbe szabad ledes fényforrást tenni, amit gyárilag is szereltek ilyennel.
Az, hogy nem büntettek érte, még nem jelenti azt, hogy nincs rá jogalapjuk. Engem is ez tart vissza tőle, amilyen szerencsém van... -
KTMHobby3
tag
válasz
Laacika79 #82282 üzenetére
Mivel az én motoromnak jó a foncsorja, a halogén izzóval is jól világított. Aztán kaptam a barátomtól egy ilyen led "izzót", ami pontosan passzolt a lámpába. Csináltam hozzá egyenirányító/fesszabályzót és felszereltem. Aztán jött a meglepetés, mert mióta ezzel járok, egy autós sem hajtott ki elém. Ezt az erős fehér fényt már messziről is látják. Sajnos a halogénnal többször is kellett "vészfékeznem". A két izzó közti különbség: halogén izzó, 35W 3000 Kelvin 600-650 Lumen, led, 6W 6500 Kelvin 800 Lumen.
Ja, és 4 éve van a motoromban. -
-
Butcher82
senior tag
válasz
Laacika79 #82058 üzenetére
Lehet spray-vel is szép eredményt elérni, én már rengeteg palackkal elfújtam és főleg az elején nem volt túl szép a végeredmény. Igaz macerás, de ha rendesen elő van készítve a felület, pormentes a hely ahol fújva van és a levegő hőmérséklete 22-25 fok (ez saját tapasztalat) akkor van esély, hogy szép lesz.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81910 üzenetére
"A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!"
"az én esetemben" ez maximum igy igazViszont nagyon sok 70-es kitet a gyari hengerfejjel ossze lehet rakni.
Pressav meresehez: szerzel 1-1,5mm-es forrasztoont ("cint"), lehuzod a hengert, hengerfejet rendesen, majd a gyertyanyilason keresztul bedugod az ont, felso holtpontra hajtod a dugattyut es utana megmered tolomerovel mennyire nyomta ossze.De ha biztosra akarsz menni, akkor tobb kis darabbal is merheted, es atlagolhatsz. Pl igy [link]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81902 üzenetére
Itt inkabb az lenne a lenyeg, hogy attol fuggoen milyen konfiggal rakod ossze(gyari 50-es hengerfej vagy egy uj, milyen tomites,stb) nem biztos, hogy jo lesz a prestav.
Ki lehet szamolni, hogy mennyi lenne az optimalis, de altalanossagban 50-90cc hengereknel 0.6-0.8mm kozott szokott lenni. -
#50433536
törölt tag
válasz
Laacika79 #81902 üzenetére
Ez engem is érdekelne! Gondolom a préshézagról van szó a hengerfejnél...
Az jutott eszembe, hogy a megszokott hézagot érdemes kisebbre állítani az alumínium hőtágulása miatt? Arra gondolok, hogy ha felső határra állítjuk és kitágul a henger, akkor előállhat a kopogó égés... de csak találgatok... remélem tudja valaki a pontos választ. -
válasz
Laacika79 #81892 üzenetére
Szerintem nem, jó lesz így. De az a biztos ha kipróbálod. Próba nélkül nehéz okosat mondani.
De: Egyébként minek kellett ilyen membrán bele? Ennyire komoly cuccot raktál össze? Egy hagyományos, de jó minőségű karbonlapos membrán azért elég erős konfigurációt is képes megfelelően kiszolgálni. Gyári légszűrő után 21-es karbinál a további lehetőségeid amin el lehet gondolkodni egy air box vagy sportlégszűrő. De az ilyeneket mindig csak indokolt esetben rakjuk fel a gyári helyett. -
-
-
energy4ever
addikt
válasz
Laacika79 #81872 üzenetére
Majd toltok fel videot hogyan mukodik ez az egesz, hogy jo is legyen!
Vannak ehhez javito palcak. Azokban vannak adalek anyagok, de elso melegitest kovetoen valtoznak azok is. Sima idomban nincsen adalek, igy azzal nem lehet javitani. Repedesnel mindket oldalrol javitani szoktam, ugy, hogy forrasztoval anyagmelyseg feleig bemarom. Tehat 100% lesz vegul a kitoltes, nem marad belso repedes. Kitoltest kovetoen kitulemkedes lesz amit szallagcsiszoloval tavolitok el.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #81803 üzenetére
Talán dobott rá, de én azért cseréltem, mert ahonnan vettem a Speedfightot, az egy igazi kókány művész volt. Igaz, viszonylag olcsón vettem, de mindent meg kellett rajta csinálni.
Csak, hogy néhány dolgot említsek: Kipufogó tömítésként a hengernél valami magazinból kivágott papírlapok voltak berakva. Az első féknél mindkét fékbetét fordítva volt berakva, tehát a fékbetét hátoldala feküdt rá a féktárcsára. Minden idom törött volt valamilyen formában és minden idomot gyakorlatilag drótkoronggal "csiszoltak" fel, majd lefújták valami ótvar festékkel. Valami meghatározhatatlan forrásból eredő, több helyen hegesztett kipufogó volt rajta. Úgy nézett ki az egész robogó, mintha valami kis 10-es évei elején járó kiccsávóé lett volna, aki ezen próbálgatott volna összetákolni valamit.
Tehát az úgy került hozzám, hogy azonnal atomjaira is lett szedve. Így nincs viszonyítási alap, hogy mennyit dobott rajta, mert soha nem jártam vele az átalakítás és javítás előtt.
Itt vannak képek, hogyan nézett ki, mikor hozzám került
A mostani gépemen is Gianelli Extra van. Az valóban igaz, hogy rozsdásodik. Iszonyatosan.
Nekem már jó pár éve Peugeot Jetforce TSDI-m van. Abból is a második, de 2 éve áll. ÉÁppen most van renoválás alatt.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #81792 üzenetére
Szerintem itt a topicban (már) senkinek nincs Speedfight-ja. Esetleg Speedfight 3, de annak már más a blokkja.
Kipufogóban nem tudok tanácsot adni, bár nekem Gianelli Extra volt rajta.
70-es Airsal hengerhez, meg szerintem semmi máshoz nem kell marni a blokkot. Talán big bore hengerekhez igen, de a 70-es henger akkora, mint az 50-es. Legalábbis LC-nél biztos. De szerintem AC-nél is. Mondjuk azt nem írtad, hogy neked Speedfight-ból LC, vagy AC van.
Doppler elég jó márka. Kicsit kísérletezők. Speciel nekem a Jetforce-on is Doppler membrán van és bevált. Az SX86 kuplunggal sem volt bajom tőlük. -
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #81750 üzenetére
Alapvetően nekem akkor inkább az volt a probléma, hogy ugyan soknak mondható Speedfight volt forgalomban itthon is, de egy fekete bárány volt, mert Peugeot. Éppen ezért relatíve kicsi volt a választék alkatrészek tekintetében. Mondjuk ebből a szempontból a Jetforce még nagyobb cumi. Főleg a TSDI.
Speedfighthoz nem nagyon volt alkatrész. Igazság szerint akkor (pár éve) csak három gyártó hengereiből lehetett választani. A Motoforce, Naraku meg még valami erősen kínai gyártó. Gyári nem volt. Airsal alu henger lett volna, de akkoriban a többihez számolva nagyjából hatszor drágábban.
Annyi viszont mázlis volt, hogy az egyéb alkatrészek, amik nem blokk, vagy motorspecifikusak, voltak rendesen, hisz ugye nem Peugeot, vagy Aprillia, vagy Piaggio karbit veszünk, hanem karbit. Legalább sok minden egyezett. Ellenben ami az idomokat, meg vázat, meg az első futót illeti, no az keményebb dió.
Egyébként a futóművel pont a stabilitás volt a baj. Nem volt azon szétkopva semmi. Egyszerűen csak hülye konstrukció volt. Ráadásul azért az nem piskóta, hogy az első, más motorok mondjuk hátsó rugóstagjához képest szinte harmad/negyed akkora cuccnak kellett felfognia minden ébredő erőt mondjuk intenzív fékezéskor. Szét is ment a fenébe. Aztán találtam egy újat, de nem gyárit. fél évet bírt. -
-
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #81745 üzenetére
Volt Speedfightom. Bele is locsoltam egy rahedli pénzt, végül maradtam inkább a gagyibb cuccoknál, mert mindig lerohadt valami. Még ami új volt, az is.
Hengerszettből maradtam 70-es Narakunál.
Csakis egy valamit "sírok" vissza a Speedfightból. Hogy abban álló henger volt és könnyebb volt szerelni, mint a Jetforce-ot.
Mondjuk ettől függetlenül szerettem a Speedfightot. Jó formája volt, jól nézett ki, bár annyira nem, mint a Jetforce.
Az első egy lengőkaros kerékfelfüggesztése viszont baromi instabil volt. Egy idő után picit el is görbült. Bár ez betudható a 110 kilómnak, meg a jó Budapesti utaknak. -
energy4ever
addikt
válasz
Laacika79 #81745 üzenetére
Lehet eloregedett retek volt mar. Versenyre hasznalnak sokan ilyeneket, mert mashogyan terelodik a keverek az egester fele.
Sajnos Simsonhoz es tarsaihoz alkatresz ma mar problemas. Regen megvetted, beleraktad, es jo volt a motor. Ma megveszel valamit, atalakitod az alkatreszt, kuzdesz vele egy csomot, es ujra mukodik a motorod, de olyan mint regen nem lesz...
Szerk: Ahogy latom ezis verseny ahogy irtam, eddig nemis vettem eszre a kepen az irast...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81741 üzenetére
A generator terhelo ellenallasa a vilagitashoz.
hegyvarig: ha van mas rendellenes zaj is ilyenkor, akkor nem artana nagyjabol korbenezni a szerelonek, mert nem hiszem, hogy csak egyszeru konktakthiba. Ennyibol passz, hogy mi lehet, de kontakthiba ritkan jar fura hangokkal/zorgessel.
Eltarolt hibakodot nem lehet kivillogtatni? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81737 üzenetére
Nekem sajnos nincs tapasztalatom vele, hogy ajanljak egy aranylag olcsobb de normalis hengerszett+kipufogo osszeallitast a Speedfightodra. Azert mondtam, hogy ha nagyjabol behataroltad, hogy mi az amit raszansz, akkor nyugodtan felhivhatod pl az Egumotors, tudnak tanacsot adni hogy melyik hengerszettet erdemes, illetve pl a Gianellivel mennyire lesz igy megfelelo a teljesitmeny.
En is igy szoktam, ha rendelek alkatreszt toluk es valami olyan tipushoz kell amivel nem sok tapasztalatom van.Egyebkent a nicasilos hengerbevonat nem olyan ujdonsag, boven van 20 eves robogon is. Azt nem tudom, hogy neked a gyari hengered az-e.
-
energy4ever
addikt
válasz
Laacika79 #81735 üzenetére
Jol is neznek ki azok!
Meg a Suzuki Katana is, azis nagyon hasonlo!
Amik mostanaban tetszenek robogokbol kulsore 50esekbol:
Suzuki Zillion 50
CPI GTR 50 (ez amugy piaggio blokkos?)
Honda Dio Baja XR 50
Italjet Dragster 50Igen, elbaszott izlesem van, es csak az tud tetszeni ami nem hasonlit arra amihez a szemem szokott...
-
mumtaz
senior tag
válasz
Laacika79 #81727 üzenetére
Speedfight-tól ne is várd nagyon a brutális teljesítményt. Nekem volt egy, amit meg is csináltam szépen, de rövid életű volt a dolog.
A tuning előtt viszont ellenőrizd az első kerék "felfüggesztést" és a telót, mert az az egy lengőkaros téma tud meglepetéseket okozni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #81727 üzenetére
Igazabol itt nagyjabol neked kell meghatarozni, hogy mi az az osszeg, amit nagyjabol ra szansz.
Hengerszett: Dr-Motoforce-Pollini = 34e-tol 60-e
Karbi: 22-30 kozott, 19-21-es atmerovel+ a sallangok az atalakitashoz es a beallitashoz(fuvoka keszlet, csonk, stb)
Kipufogo: 30-tol felfele
Hajtas: Ha marad minden a gyari, akkor is minimum egy gorgoszett es kisrugoszett, hogy behangold a hajtast a henger-kipufogo megfelelo teljesitmenygorbejehez.
(Ezek a leghuteseshez valo arak nagyjabol)Szoval alaphangon ha le is akarsz valamit erni, minimum normalis minosegben, akkor 100e-rol indul a dolog.
Annyiban jo, hogy van szerelesi tapasztalatod Simson tuning teren, de robogonal azert tud fejvakarast okozni a behangolas egy uj 70-es henger-kipufogo paroshoz, hogy kihasznald a teljesitmeny tobbletet, illetve milyen buktatoi lehetnek.Probalj meg esetleg a neten is utanakeresni a tipusnak, sokan tuningoltak, eleg sok tapasztalatot ossze lehet szedni, mi az a konfig ami mukodokepes. Ez mar kiindulasi alapnak jo.
Esetleg ha valahonnan rendelni akarsz alkatreszt, akkor sok esetben telefonon keresztul is tudnak segiteni, hogy mik azok az osszeillo dolgok, amiket erdemes egyutt megvenni.(Pl Egumotors) -
energy4ever
addikt
válasz
Laacika79 #81727 üzenetére
Talan meg polini van hozza rendelesre 70esbol. De a halando emberek kb ~90-100ert kapjak azt...
Ha valaki tuningolni szeretne robogot, akkor 2T piaggio blokkosat kell venni. Mina blokkoshoz is sok a tuning cuccos, de ott mar kisebbek a blokkban az alkatreszek, Morininel meg mar tulzottan kicsik.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A16 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! Dell Latitude E6400 - Intel P8400 I 3GB I 160GB I 14,1" I Intel VGA I Garancia!
- Apple iPhone SE 16GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest