- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Dtomka
veterán
Ma rendeltem, holnap megyek érte: Motul 2T 710. Aprilia SR 50 -be ez egész jó nem?
+1 kérdés. Hajtóműolajból milyet vegyek?Köszönöm előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
suste
veterán
hi!
ha csak a szíjat cserélem a variátornál egy kicsit hosszabbra, akkor mi fog változni?
én két dologra gondoltam:
1: nagyobb végsebesség, mert a variátoron kijjebb tud menni, így nagyobb lesz az áttétel
2: kisebb lesz a végsebesség, mert hátul a kuplungnál nem fog annyira bemenni, így kisebb lesz az áttétel -
Topikgazda
Egyértelműen nagyobb.
A kuplungnál biztos, hogy be fog annyira menni mint a rövidebb szíj. Ha pl egy rövidebb szíjjatt tennél be az előzőnél, akkor is az lenne, hogy a kuplungnál teljesen bemenne végsebességnél és a varitor oldalán történne az, hogy nem menni ki ameddig kell.
Mit jelent a picivel hosszabb? Mert itt milliméterek is számítanak. Ugyanahhoz a robogóhoz gyártott, de más márkájú szíjak között lehet max 8-10 mm-es eltérés is amit érezni is lehet szíjcsere után. De más szíjjakkal amik nem is a te robogódhoz valók szerintem ne nagyon kísérletezzél, mert baj lehet belőle.
Ja, és ha a korábban már behangolt robogóba utólagosan rövidebb vagy hosszabb szíj kerül (az említett pár mm-es eltérés), akkor az befolyásolni fogja azt.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #69107 üzenetére
Ezekben a Gy6-125/150-12" -osokban a gyári szíj 835/20/30. Nekem is ez van bent most, és ilyen volt a gyári is.
Viszont árulnak hozzá 842/20/30-asat is.Az új variátor külső tárcsán látszik, hogy nem fut ki a szíj teljesen. Sőt, nagyon nagy felület maradt még nyom nélkül (nem csak pár mm). Ezért gondoltam, hogy hátha nagyobb szíjjal kifutna.....
JA! És kb olyan 60 körülig dolgozik csak a variátor, onnan már növekszik a fordulat, és elég hamar elér egy olyan fordulatot, ami már nem tetszik a fülemnek .
[ Szerkesztve ]
-
datya
csendes tag
üdv mindenkinek! az lenne a kérdésem, hogy van egy 4t 50ccm kínai robogóm ami kb 80-90 kg, én ledig 117 kg vagyok, csont üresre fogyasztottam a tankot és 1 liter benzinnel 24 km mentem, ez jó vagy soknak számít? Ha sok akkor mit kéne állitani vagy cserélni a rogón?
-
Dtomka
veterán
válasz sityupityu #69104 üzenetére
Még 1 kérdésem lenne. 80W-90 is jó a meghajtáshoz? (SR50)
-
Topikgazda
Ha fél centinél szélesebb az a sáv ahova nem fut ki, akkor esetleg meg kéne nézni a hátsó tárcsát is hogy könnyen megy-e. Annak a hibája is szokott oda vezetni, hogy nem fut ki rendesen a szíj. Persze ez csak egy opció.
(#69109) datya Egy 50-es 4T robogótól ez sok. Persze te sem vagy könnyű de akkor is sok. Sík terepen történt ez a próba?
(#69110) Dtomka Nem. 75W-90 olajat vegyél bele.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Dtomka
veterán
válasz sityupityu #69111 üzenetére
Rendben & köszönöm!
-
datya
csendes tag
válasz sityupityu #69111 üzenetére
vegyes terepen, de inkább sík terepen és nagy szélben!
-
forandor
tag
Szóval most elvileg olyan 4l-es fogyasztásod van 100km-en. Persze egy mérés nem mérés, ezt folyamatosan kell mérni. Illetve le kellene ellenőrizni, hogy a km számláló mennyire valós ( ∈R , na jó nem így ). Hátha csak mérési pontatlanság áll fent.
Ha minden OK, akkor egy gyertyaképből indulnék ki.#69104 sityupityu és tényleg.
-
datya
csendes tag
válasz macilaci78 #69117 üzenetére
-
datya
csendes tag
válasz macilaci78 #69117 üzenetére
Akkor, hogyan kell állítani a karbit, hogy kevesebb üzemanyagot fogyasszon? Mert ha a gáznál lévő csavart állitom, gondolom ez a pillangó szelepet állítja amikor ezt csavarom az alapjáratnál veszek észre változást a levegő szabályzó csavart még nem piszkáltam
-
Doki16
addikt
Mik a vélemények a Benelli márkáról és konkrétan erről a típusról? Mennyire megbízhatóak ezek. Soha nem volt még ilyen robogóm, de ez most pont megfelelne minden igénynek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz macilaci78 #69123 üzenetére
Tényleg ennyire rosszak? Nem gondoltam, hogy olasz márka létére ilyen gáz lenne. De nem akarok ráülni erre: [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Doki16 #69124 üzenetére
Sajnos mar nem olasz. 2005-ben a Benelli eladta a motorgyartas reszleget/licenszt a kinai Qianjiang-nak, akik a Keeway-t csinaljak.
Azota csak a markanev maradt meg, a technika pedig a Keeway-hez hasonlo kinai lett(tehat motorblokk, konstrukcio, alkatreszek).Szerk.:
Jellemzoen valami nagyobb markat masolnak le. Ez a "Caffanero" kb az Aprilia Sport City-nek a masolata : [link][ Szerkesztve ]
-
Dtomka
veterán
válasz sityupityu #69111 üzenetére
Motorolaj, vízhűtés feltöltve, és a meghajtó olaj leeresztés után elgondolkodtam.
Mennyit tegyek bele?
Kerestem az összefoglalóban, de erre nem találtam választ. (Ezt jó lenne beleírni 1-2 ismertebb típusra.)
Keresgéltem és 110-130 cm3 emlegettek. Ennek tudatában ~1,2-1,3 dl tettem bele.
Jó lesz így? -
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #69101 üzenetére
Sajnos a közelben csak ez a bolt volt hirtelen és ami benne volt az inkább dobókockára hasonlított mint görgőre Akkor veszek mást. Lehet jobban járok egy komplett szett-el. Mnc variátor szettet láttam ami szimpatikus volt. Vagy Naraku és Polini ami még van és nem név nélkül jelzett. Bár a Polini gyakorlatilag a motor árának 75%-át kitenné így azt ejteném
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
dtsdexter
csendes tag
Sziasztok. 2010 utáni 4T 125ccm max 150ccm-s megbízható robogóból mit lenne érdemes venni? Esetleg márka vagy típus? (a hirdetések tele vannak kymco, Motowell robogókkal és sajna a gyakran hibásan kitöltött adatok miatt egy csomó, esetleg jó robogót nem talál meg a kereső)
A Malaguli csodavas sajna otthagyta a fogát. Érdemes volt vele foglalkozni. Nénike aranyos volt, csak benézte a pirosat. 2 db km-t tudtam vele megtenni.
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
mumtaz
senior tag
válasz Rivaul #69129 üzenetére
Giga cumi tud lenni a variátor kérdés. Naraku, mint gyártó nekem bejött, de a variátoraikat nem próbáltam. Ha helyi boltban nincs, inkább rendelj cuccokat. Én Tune'r és hasonló varátorokat próbáltam az elmúlt években, de mindegyikkel volt valami probléma. Volt sokszor, hogy be sem lehetett hangolni.
Igaz, más árfekvésben, de Malossi Multivar jött be. Jól be lehetett hangolni és nem kopott szét, mint a kínai cuccok. Azokból volt, amelyiknél 1500km alatt az ékszíj az alapnál és a külső íven gyakorlatila nútot koptatott bele, jó mélyen. Na onnantól aztán jött, hogy nehézkesen akart az alapról feljebb váltani, aztán fent meg az ékszíj szinte bele esett a nútba. A fordulatszám lezuhant és nem ment.
És persze ilyenkor jön az, hogy nem veszek drágább motyót bele, mert nem ér annyit a motor, aztán a szar cuccok okozta problémák miatt a motort szidjuk, hogy szar.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Dtomka
veterán
Aprilia SR 50 görgőcserére készülök
Milyen súlyút? A gyári úgy tudom 6,5. Ha 5,0 raknék bele az még rendben lenne?
-
Kobun1980
aktív tag
Sziasztok!
A robogó vásárlásom a tanacsaitok alapján leszukitettem az Sr50-re illetve az Aeroxra. Gondolom nem vagyok egyedül ezzel, csak lehet nekem több idő kellett eddig eljutni.
Budapesti lévén elsősorban itt, ill. a környéken keresgeltem, az alábbiak maradtak a hirdetési oldalakon:https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/aerox/yamaha_aerox-12835214
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50_factory-12823825 Ez valóban 70ccm-es gyárilag, vagy át lett alakítva? A jogsi(hianya) miatt kérdezem.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50-12820831
Nem ismeritek valamelyiket véletlenül személyesen, illetve tudnátok, lehet igy képek alapján véleményt formálni?
Van valami szerviz, ahova el lehet vinni előzetes atnezesre? Vagy tudtok valaki független szerelot, aki ki tud jönni helyszínre?Vagy egyik sem egy akkora vétel, és inkább bovitsem a kört?
Akkor ezek jönnének meg képbe:https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50_factory_6500km-12794987
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50_keves_km-12831519
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50-12243177
https://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/sr_50/aprilia_sr_50_r_factory-12601885
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/aerox/yamaha_aerox-12831209
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/aerox/yamaha_aerox-12825468
Ha sok lett elnézést...
Köszi előre is.
-
Kobun1980
aktív tag
válasz macilaci78 #69136 üzenetére
Jogos, de nem találtam hogyan lehet.
Bocsánat -
Dtomka
veterán
válasz Kobun1980 #69137 üzenetére
Segítségként, olvasd át és legközelebb már menni fog!
PROHARDVER! - abszolút kezdőknek -
datya
csendes tag
üdv mindenkinek! mitől lehet az, hogy menet közven kopp gáznál, ha vissza engedem a gázkart majd újra tövig húzom akkor nem egyből gyorsul hanem előtte duurog vagy 2-3 mat és utána kezd újra húzni a motor? egy 4 ütemű kínai robogórol van szó! Nem tudom mit állitsak a karbin ugye felül van egy rugós csavar ami az alapjáratot szabályozza bal oldalt süllyesztve pedig még egy csavar az nem tudom mit szabályoz! ha az alsó csavart ami be van süllyesztve, csontig becsavarom akkor felugrik az alapjárat, ha kifele kezdem csavarni egyből esik az alapjárat és nem tudom melyik csavart hogyan állitsam! kérem ha van vki aki ért hozá segítsen!
-
Topikgazda
Nagyon nagyon ronda gyertyakép. Ez a robogó iszonyat sok üzemanyagot kap. Van még egy eset amikor hasonló csúnya kormos gyertyakép az eredmény mégpedig az, ha egy motorba túl magas hőértékű gyertya van beletekerve. De ez szerintem nem az, az másképp néz ki.
A pillangó szelepen csak az alapjáratot állítod. A levegőcsavarral természetesen valamilyen szinten bele tudsz avatkozni a keverékképzésbe, de egyáltalán nem olyan mértékben mint ahogy azt sokan hiszik. Ilyen szinten ahogy ez a gyertya kinéz ahhoz semmi köze sincs a levegőcsavarhoz. Hogyha szinte tök kopra betekernéd azt, hogy a motoron már alapjárat sincs és épphogy feltud pörögni az ha húzod a gázt, még az sem csinálna ilyen végeredményt. Ez teljesen gyári motor, vagy nyúlt már valaki ehhez a karburátorhoz? Mert nem akarom elhinni, hogy nem. Így a kép alapján tök úgy néz ki, mintha valami baromi nagy főfúvóka lenne betekerve.(#69127) Dtomka 110cm3-re emlékszem én is, de egyébként ott kell lennie a blokkon ráírva-beleütve.
(#69129) Rivaul Én mindig amellett vagyok, hogy egy motort tegyünk minél jobbá, de a te eseteben kivételesen azt mondom, hogy ha nincs baja a gyári variátornak, akkor hagyd benne azt. Vegyél bele rendes görgőket és jó lesz úgy az a kis motor.
(#69130) dtsdexter Nem rosszak ám a kymco-k. Nem kínai szutyokról van szó. Tényleg, mi történt egyébként?
(#69132) mumtaz "Igaz, más árfekvésben, de Malossi Multivar jött be. Jól be lehetett hangolni és nem kopott szét, mint a kínai cuccok. Azokból volt, amelyiknél 1500km alatt az ékszíj az alapnál és a külső íven gyakorlatila nútot koptatott bele, jó mélyen"
De jó hogy itt vagy, hogy kipróbáltad már ezeket és leírod ide. Ezt mondom én is állandóan, hogy a kínai szutyok variátorokat és egyebeket el kell felejteni, mert sem tartósságban sem pedig hatékonyságban nem lesznek olyanok mintha egy normálisat venne az ember.
(#69134) Dtomka Ha teljesen gyári a motorod akkor nem, nem lenne jó bele. Túlpörögne vele, rosszabb lenne a gyorsulás meg minden. Ha 6,5 való bele gyárilag, akkor olyat vegyél bele.
(#69139) datya A durrogásra lehetne azt is mondani, hogy valami gyújtás probléma, de a te esetedet ismerve tuti, hogy valami karburációs probléma van. Oldalt süllyesztve egyébként a levegőcsavar található. Vidd el szerelőhöz a motort. Ide kevés a távgyógyítás pláne, hogy te sem igazán értesz hozzá.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
dtsdexter
csendes tag
válasz BlackPriest #69133 üzenetére
Hál isten nekem semmi, annyit tudtam reagálni, hogy felugrottam, rá a motorháztetőre. Azonnal satuzott is szegény. Szerintem jobban megijedt mint én. Kis E Corsának leesett lököse a behorpadt motorházteteje, meg a szélvédőt vagy bukóval vagy a kesztyűvel megrepesztettem egy csíkban. Nagyon nagy szerencsém volt, hogy nem kellet mentőt rendőrt hívni. a lökösét vissza lehetett rakni. Kicsit megsajnáltam, számot cseréltünk aztán majd meglátjuk mi lesz. Neki ott a casco én meg majd kitalálok valami az árra. Lötyög a kipufogó, a hátsókerék kacsázik, a benzin elfolyt (gondolom oda az új benzinpumpa), idomok kukák, visszapillantó tropa stb.
(#69131) Telda
Köszönöm szimpi amit írnak róla.(#69142) sityupityu
Mami (lehetett vagy 65+) Benézte a lámpát, és át jött a piroson. Nekem már rég teli zöldem volt ő meg balról megérkezett, és nagyjából közép sztenderdtől hátra csavart egyet a robeszon. Lehet még 2 km-se volt. Csak ügye jogsi nélkül papírok nélkül ...[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
Dtomka
veterán
válasz sityupityu #69142 üzenetére
Szia!
Köszi a választ! Gyári kipufogó alapján szerintem minden gyári rajta. Km óra szerint ~70km\h a max.
Elég jól gyorsul, fürge. Holnap szétkapom, és készítek pár képet, szíj, görgő variátor, állapotáról -
suste
veterán
ha valaki jár erre 4T/125cm3/12" tapasztalattal/tulajdonosként, az kérem írja le, hogy normál esetben kb meddig dolgozik ezeken a variátor (az a sebesség, amikor már jelentősen elkezd emelkedni a motor fordulat, és csak a motorfordulat határozza meg a sebességet)
nem kel pontosan, csak kb (60,70,80km/h?)köszi!
-
datya
csendes tag
válasz sityupityu #69142 üzenetére
nem tudom, hogy piszkálva volt e vagy gyári, használtan vettem kéz alól, akkor lehet veszek egy új karbit remélem az megoldja a problémát! tenni teszi a dolgát így is csak sokallom, hogy 1 liter benzinnel 23 km-t megy akkor gondolom ez betudható a karbinak! annyit kérdeznék még, hogy én 2 teljes fordulatot kitekertem a levegőszabályzó csavart , hogy így maradhat e? meg nézegettem videókat karbikról és láttam, hogy a subertűt is lehet állitani az mit szabályoz?
-
dtsdexter
csendes tag
Tudtommal az új karbit is hangolni kell, tehát sokkal előrébb nem leszel vele sajnos.
2 teljes fordulat. Passz tolattyús Dellortóknál 17.5 2.5 fordulat szokott lenni pillangósnál fogalmam sincsen.Karburátor beállításról elolvastam egy teleregényt, de nem lettem okosabb. Annyit leszűrtem, hogy az össze vissza állított, vagy csavargatott kb 100/1 szer lesz célra vezető, és akkor sem biztos, hogy jó, viszont elindul a motor. Sorry ez van.
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
suste
veterán
válasz dtsdexter #69146 üzenetére
kb hasonló az enyém is 12"-osan (60-65-nél kezd el pörögni, és hamar visít ), de én ezt nagyon keveslem
alig ment kevesebbet a 2T/50cm3/12" gyári állapotban!!! (Tauris Samba, szóval nem egy tuninggép volt )
olyan 80 utazót azért elvárnék tőle, főleg hogy beszéltek ismerősök 100-110-es végsebességről.....esetleg nézted már a variátort vagy a tárcsát, hogy meddig dolgozik a szíj?
következő szétszedésnél csinálok képet (már napi rutin a megbontás, csavarhúzó, 10-es csillagvillás, akkuscsavarhúzó 10-es fejjel és az akksis ütvecsavarozó készenlétben ) -
dtsdexter
csendes tag
Ha tippelnem kellene ezeket 150cm-s 45-50 kg emberekkel szélterelővel órázzák. Ha a Pi*a dalol sem tudtam felpörgetni 90 fölé pedig 160-ig van órázva. Lehet a szélvédő hiánya a 192 cm vagy a 100kg vagy ezek együtt hatója okozza. 11L ... kb az öreg SR 70 ccm-el is ennyit ment üveghangon 12000 fordulaton az meg elvileg 10-14 L között van valahol.
A másik, ha jól tudom a kis kerék 12-13" bovdenesek sokat csalnak ám.[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000