- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
orosziem81
tag
válasz lbence #69649 üzenetére
Azért a jogsin és a motor vételárán túl még a következőkkel is kell számolni (ha már az üzemanyagon való spórolás szóba került) ami az 50-es rogobón felüli költség:
-motor átírás (ha még csak kiszemelés alatt van)
- műszakiztatási ktsg rendszeres
- protektoros ruházat ára 1x-i ktsg (asszem kötelező is, de ilyen sebesség mellett motoron ha nem lenne az akkor is meg kellene venni)
- ha csak plexis a sisak, annak a cseréje állvédősre (szintén a védelem miatt)Remélem nem felejtettem ki semmit.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz orosziem81 #69651 üzenetére
A vizsgákat leszámítva nem kötelező a protektoros ruha. Egyedül a bukósisak kötelező. Egyébként ne csak a sebességet nézd. Az esés körülménye határozza meg leginkább a végkimenetelt. Halálra törheted magad egy segédmotoron is (nekem volt, hogy egy hónapom ráment a rehabra, pedig be voltam öltözve ), és egy nagymotoros esést is megúszhatsz könnyen. Én idén február környékén eldobtam az ezres vasam, de megusztam egy hét boka és hüvelykujj fájással. Régebben amikor komolyabb tuning szöcskéket raktunk össze és mentünk velük én megmondom őszintén, hogy hamarább felöltöztem azokra mint nagy gépre (bizonytalan futómű, viszonylag nagy sebesség stb) . Viszont tavaly a dög melegben volt olyan, hogy mentem nagymotorral városon belül úgy, hogy rövidnadrágban voltam. Este volt, nem volt forgalom és én sem mentem gyorsan, biztonságba éreztem magam. Hozzáteszem, hogy ez sem normális.
Az a legbiztonságosabb ha valamilyen szinten mindig fel vagy öltözve. Ha meg nem kicsúszásról van szó, hanem telibeversz egy eléd kijövó autót, akkor az ellen semmilyen ruha nem véd meg sajnos. Pont nemrég volt felénk egy hasonló eset. Talán 60-70 környékén mehetett a motoros amikor bement elé az autó. Bevolt öltözve, de sajnos nem segített rajta. Még a kocsi tetején is ott volt a szerencsétlen nyoma (meggyűrte).--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csocsosvuk
újonc
válasz Rivaul #69643 üzenetére
Miután apósom kiprobálta az általam vett Scarabeot, aszonta hogy neki is kell egy. Tudni kell hogy B jogsija sincs, nehézgépkezelő, kismotorra megvan, és ugy 45 éve egy simson starral oldott meg mindent, ebvásárlástól kezdve a horgászatig. A scarabeot nem régóta használja, de azóta azt hallom, hogy miért nem vett ő előbb (pedig imádta a simsont, és a robogózás elítélte).
Nah most, kérdésedre visszatérve, eme nagykerekű robogóval tépi az utat, elmondása szerint 60-65 el, pont tegnap este tankoltam neki harmadszor 2,5 es fogyasztást mérve. A táv, 20+20 melohelyre, bár nem 30+30 ahogy Te írtad, de közeliTavaly ilyenkor még én is 25 km-re dolgoztam, de oda már inkább a 125-öst használtam én is (igaz a kis Honda Diom nem is való olyan távra, de a Scarabeot használnám simán rá, pláne hogy a dio lazán benyalta a 3 lityit, míg a 125 4t eljárt 2.5-ből, nem fillérbaszás, csak tény).
" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
-
lbence
aktív tag
válasz orosziem81 #69651 üzenetére
Köszönöm szépen, ezekkel tisztában vagyok.
-
csocsosvuk
újonc
válasz sityupityu #69637 üzenetére
könnyen jár, írtam hogy pofákat is felcsiszoltam, meg igazából csináltam videot is a szétszedés előtt, cask nem tudom hova rakhatnám fel, hogy egy szakavatott szem ránézzen (pl Te ), de tény, hogy szépen vált, oda vissza, nincs beragadva...
Kezdek kicsit a hajtásra is gyanakodni, de akkor a kerék szorulna szerintem, azt meg észrevenném...
Tegnap ismét tünetmentes volt egyébként, Rbiker szerint a 7.5 kmből 5.5 kmen keresztül 63 felett mentem hazafel, max meg 69 (ez ugy elvileg gps-es adat), de az utolsó két kereszteződésbe meg alig akart megindulni, aztán hirtelen lódult meg. utána meg az eső, szal nem foglalkoztam vele, ma meg az RKV-vel jöttem, mert holnap 300 km-es túra, aztán 2 hete nem vettem elő, mondom csak megnézem legalább a guminyomást ;>" A semmi az nem semmi, mert ha semmi, akkor az már valami, a valami pedig nem semmi..."
-
Rivaul
addikt
Köszönöm. Iskolapadba nem ülök megint. Se kedvem, se időm, se energiám és van itthon elég autó amit műszakizhatok. Annyira megszerettem a kismotorozást hogy simán vállalnám a munkába járást is. Errefelé Siófokig csak kecskéket meg traktorokat kell max kerülgetnem a főúton. Vagy valami nagyobb kerekű robi lenne, vagy néztem most a supermotokat szintén 50-be. Ez az utolsó dilemmám. Ha nem jó ilyen használatra az 50-es akkor ide helyi rohangálásra meg bóklászásra kicsinosítom a kis Hondát munkába meg marad az autó.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
suste
veterán
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #69658 üzenetére
Az oktatási intézet ad jó kis postás Suzuki/Yamaha -kat (szerintem mindenhol ezt preferálják a könnyű kezelhetőség miatt) és szerintem érdemes ezekkel menni, mert:
-nem lesz robogós korlatozásod (váltós/automata)
-rutinpályán elpöfög alapjáraton , szinte lefullaszthatatlan (időkorlát nincs a rutin körön!)De persze mehetsz sajáttal is, csak ugye a hivatalos szállítás macerás.
-
dtsdexter
csendes tag
Nálam a 125-ös is sokat fogyaszt, legalább 6-7L-t ... ezzel ha a pi*a dalol sem tudok jobbat kihozni ezen az útvonalon. Sajnos okmányok nélkül rákényszerülök a kertek alatt mászkálásra, és itt nem is a 30-s övezetekkel van gond, mert ott beállsz rá szépen azt gurulsz, hanem előtte közben meg utána. Sajnos rá kellet jönnöm a 125-k legnagyobb halála fogyasztásban a 0-ról való gyorsulás ... és szerintem ugyan ezért evett nekem az SR-is ilyen baromi sokat, mire eléri a normál tempót megint lámpa. A 7,7 km-r alatt ha nem kell vagy 25* megállnom egyszer sem. (mondjuk az is tény, hogy nem vagyok az a kényelmes vezető, nem szeretem ha utolér egy autós, nem azért mert Talmának érzem magam, hanem látom a kocsisokat vezetni, egymást nem veszik észre, nem hogy engem, pedig annyi fény visszaverő van rajtam mint egy mentősön+rendőrön+kukáson+csapat útépítőn ... egyszerre és annyi világítást használok, hogy múltkor leszállt mellém egy Malév gép ... azt látod, mégis elcsaptak nem olyan régen)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
-
dtsdexter
csendes tag
válasz lbence #69662 üzenetére
Nem tetőzöm a bajt ... az sincsen rajta. Egyébként rá vagyok kényszerítve, mert ezen a vonalon a BKK rendkívül megbízhatatlan, ezt a távot robesszal 7,7 km kb 10-15 perc, bkv-l ha minden rendben megy 40 perc a bejutásom, ha valami hiba csúszik a rendszerbe ami elég gyakori (heti 1 alkalom) akár 1ó40 perc is volt már, az augusztus 20.-i vihart nem számolom amikor végül besétáltam közel 2 óra alatt (amerre éppen lehetett menni lábon) A Bringa nekem nem megoldás, mivel se öltözőnk se zuhanyzónk nincsen, 12 órában pedig kellemetlen. Marad a robesz, vagy a munkahely váltás (utóbbin dolgozok, mint ahogy a jogsin is)
[ Szerkesztve ]
... esküszöm, gyári főnök ;)
-
orosziem81
tag
válasz sityupityu #69652 üzenetére
Köszönöm, észben tartom.
-
orosziem81
tag
Én csakis a kocsi kímélésére vettem robit. 20+20km a munkába járás, de az útnak van egy istentelen rossz szakasza ahol sajnálok 4kerekűvel közlekedni. Fogyasztásban nem sokkal vagyok előrébb. Kellett egy olcsó, és működő kismotor. Persze nem először robizok, de ismét adja a szabadság érzését, amit kocsiban így nem tapasztal meg senki, és idővel ha az érzés marad, lecserélem majd egy értelmesebb gépre.
Na meg nem utolsó sorban kisebb bevásárlások lebonyolítására is ideális, nem kell autót melegíteni stb.
-
Rivaul
addikt
válasz orosziem81 #69672 üzenetére
Én is pont ezekért vettem, kivéve a rossz út. Egy Xc90-el járok dolgozni meg a kisvárosba is a 4km-eket. Hegy tetején lakok a bicikli 3 alkalom után kikészített. De annyira megszerettem a kismotorozást hogy oda vagyok érte.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
BlackPriest
őstag
na, ma foglalkoztam a karbi kérdéssel. nem volt különösen koszos, de rettentő elhanyagolt, valaki már piszkálta. kitakarítva, összerakva sem változott a helyzet. mászkáltam a kertben, de nem sokkal jobb. aztán egyszercsak hibátlan, rendes alapjárat, csodás indulás, majd megint vissza a nyűglődésbe. lehet ez vajon valami elektromos nyűg? mondjuk nincs sok elektronika benne, de ez elég fura, hogy egyszercsak tökéletes, majd megint rossz :S
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Rivaul
addikt
válasz DAVID0000 #69675 üzenetére
Akkor valószínű hogy nem a motorhoz lévő blokk van már benne. Ez gyakori és nem is probléma. Alkatrészeket motorikusan a keresőbe af18-hoz keress, burkolatot meg 28-hoz De ha dobsz egy képet akkor könnyebben meg lehet mondani hogy a külső is 18 avagy sem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
válasz DAVID0000 #69677 üzenetére
Ő 28. Legalább is a külseje. Af18-tól 28-ig nagyon sok minden közös vagy közösíthető. Nekem Tact van Af24 blokkal de 90%-ban jó bele a 18-as alkatrész. Atán most hogy ez a blokk a sajátja-e mert találtam ezzel a kasznival is a neten és a szabvány 18-l is az passz. Burkolatba 28-at keress, blokkba meg mivel szinte ugyan az mind így szemrevételezés és egy tolómérő segít majd. A blokkot kétféle főtengellyel is szerelték 12 és 14mm. Emiatt nem árt ránézni vario vagy egyebek vásárlása előtt még azonos AF blokkon belül sem.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
-
tween
őstag
Valaki tud szájba rágós tutoriált manuális szivatós, aprilis sr robogó karburátor cseréhez?
-
Topikgazda
válasz DAVID0000 #69677 üzenetére
A képen egy AF-27-es dio van. A 28-as tárcsafékes. De más különbség nincs közöttük.
Az AF-18-27-28 csont ugyanaz, mindegyik levegős állóhengere. Minimális különbségek szoktak lenni közöttük, mint pl kuplung stb, de ezekkel lehet legózni oda-vissza, az alap az ugyanaz.
Az AF-34-35 viszont már másabb, azokban már levegős fekvőhengeres blokk van.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Bib
őstag
Nem nagyon értem a kérdést. Átalakítás vagy csak csere? Levegőszűrőt lecsavarozod, bilincseket meglazítod. Csöveket, lehúzod (karbifűtés ha van, olajzó ha van, vákumcső ha van) Súbert kiveszed, gázbowdent kiakasztod. Karburátort kiveszed, az újat fordított sorrendben visszarakod. Mindent fényképezz le előtte vagy jelöld meg a csöveket, ha nem egyértelmű.
-
mekkGyver
aktív tag
Üdv
Nemrég vettem egy használt Derbi GPR 50-est (olyan, mint az RS 50 2006-). Nagyjából rendbe raktam, két dolog van, ami nekem nem egyértelmű. Az egyik, hogy melegen nehezen indul. Hidegen egyből elkapja. Betolni melegen is könnyen lehet, így nem tudom, hogy a hengernél, vagy az önindítónál keressem a hibát.
A másik, hogy hidegen, amikor először sebességbe rakom a váltót, akkor elég nagyot ránt a motoron, ha nem várok, vagy nem adok kis gázt, akkor behúzott kuplunggal is lefullasztja, akkorát ugrik. Később már nincs gond vele. Ez a kuplung lamellák hibája? Ha igen, akkor cserés, vagy várjak még vele, amíg nem csúszik?Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Bib
őstag
válasz mekkGyver #69687 üzenetére
Ha az önindító forgatja a motort rendesen akkor az rendben van, ott ne keress hibát. Ha tudsz mérni kompressziót az sokat segítene a dolgodon. Első körben karbi tisztítás, gyertyacsere.A kuplungnál első egy olajcsere, gépkönyv szerint. Nekem a motul 4t olajok váltak be.pl 5100 10w40. Ezek nedveskuplungos motorolaajok, tehát váltóba is jó.Összetapadnak a lamelláid álláskor, azért ránt.
-
mekkGyver
aktív tag
Köszönöm, ez jó hír, akkor lecserélem az olajat. Az indítómotor azért is kérdéses, mert úgy vettem, hogy az önindító szinte teljesen be volt állva. Szétszedtem, kimostam, beolajoztam, most hangra jónak tűnik, de gondoltam, hátha gyenge, amikor jobban tágul a dugó. Kompressziót tudok házilag mérni valahogy?
Idegeskedni nem más, mint mások hülyesége miatt magunkon bosszút állni.
-
Topikgazda
válasz mekkGyver #69687 üzenetére
Lehetséges, hogy már nem az igaziak a lamellák benne és cserére szorulnak. Ahogy előttem is írták csinálj egy olajcserét, hátha az javít valamit. Amúgy csont hidegen valamennyire mindig fog rántani sebességbe rakva, ami jóval nagyobb mértékű, mint amikor már meleg a motor.
szerk:(#69689) Kompressziót tudok házilag mérni valahogy?
Tudsz, ha van kompressziómérőd otthon.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
blizzrd
aktív tag
Sziasztok!
Mitől produkálhatja ezt a moci: elektromos szivató nélkül több napi állás után is pöccre indul, önindítóval viszont esélytelen hogy elinduljon, illetve ha el is indul, kis gázadásra úgy megszívja magát hogy meg is fullad a motor.
Ez önindító hiba, vagy karbi beállítás lehet? -
Tothgera30
Ármester
Nézegetem itt a mopedrally-ról készült vidiket, de számomra valami hihetetlen teljesítmény néhány szedett-vetett motorral teljesített táv.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Yosolo28
csendes újonc
Azt tudja valaki mi a különbség a sima Aerox és a Rossi változat hátsó futóműve között? Csak külső, vagy esetleg komolyabb is és érdemes cserélni arra?
-
sirály69
őstag
Benelli 49X mennyire lehet ajánlott?(Motorja fekő, levegős Minarelli)
Nem értek a motorokhoz...Szerver Hosting Debrecenben
-
Yosolo28
csendes újonc
válasz Tothgera30 #69697 üzenetére
-
sirály69
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...