- Mobil flották
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Megvan a Pura 80 nemzetközi startja
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tvamos
nagyúr
Sony-t lattam youtube videon, hogy tonkrement, de az valami adapteres dolog volt. Amugy meg nem hallottam ilyesmirol. Viszont olyan jatekot olvastam tobb helyen, hogy Canon vazarol az objektivet bekapcsolva csavarjak le, hogy rekeszelve maradjon az obi.
Nem tudom, hogy van ez... -
vond
MODERÁTOR
Ha ennyire nem fontos a képminőség, akkor párezerért lehet venni kínai HDMI>>USB vackokat. Aminek tökéletes képe van, az sajnos 40-50 körül kezdődik.
Ez a streamelősdi is olyan, mint a normális mobilos együttműködés a vázakkal, már réges-régen meg kellett volna oldaniuk a gyártóknak. Tiszta szégyen, hogy milyen szinten megragadtak. Pedig megannyi lehetőség lenne ezekben a témákban.
-
MrChris
nagyúr
Nem mondtam hogy nincs különbség, félreértitek. Hanem mi azaz elengedhetetlen porté esetén amiért érdemes 120 helyett 200-at kiadni. Közel kétszer annyi! Ebből vehet egy obit is, a szenzor különbség az 5200 és 5500 között hangyafaxnyi. Videó egyáltalán nem és a wifi egyenlőre nem volt igény, hanem 90% portré.
-
jjeahh
nagyúr
Van, de egy jó optika és/vagy rekeszelés többet számít mint ha felhúznád az élességet, nálam volt hogy minimumra le volt húzva és úgy is nagyon karcolt a videó
Sztem tényleg nagyon éles amúgy a g6 videója, meg minden panáé amelyiken van M videó mód, még régi manuál obikkal is, de a hekkelt gh2 vagy gh3 minőségét azért nem hozza. Ha viszont a lehető legélesebb videóra buksz, akkor úgy néztem az fz1000 képe elég durván penge, még a gh4-et is veri élességben elvileg, aztán nem tudom a valóságban ebből mennyi igaz...
-
MrChris
nagyúr
Állíthatóak a képjellemzők, ezzel erősen lehet rontani&javítani. Kizártnak tartom hogy alacsony ison ilyen videó különbség legyen, még a hackelt régi gh1-et is össze lehet mérni a gh3-al, pixelbuzulva se nagyon lehet megállapítani melyik-melyik, vannak szemléletesen ezt bemutató videók.
Viszont a gx7-ben többek közt jobb szenzor van, ami kb 2/3 fével jobb zajtűrésű, ami a színekre és dinamikára is vonatkozik. Meg az egész szerkezet jobb. -
jjeahh
nagyúr
Gx7 ha jól tudom ugyanazt tudja amit a g6 csak valamivel jobb szenzorral és nincs rajta mikrofoncsatlakozó... G6 videója szvsz nem hogy lágy, inkább borotvaéles
GH3 videó minőségét egy hackelt GH2-vel is megközelítheted esetleg el is érheted, de abban is a g6 féle szenzor van, tehát magas iso-n gyengébb, cserébe legalább multiaszpi
-
#31733248
törölt tag
A vásárlók számára nem jelennek meg azok a hátrányok, amikről itt néhány MFT-s kolléga előszeretettel értekezik. A vázak jók, az objektív kínálatban pedig a komolyabb közérdeklődésre számot tartó objektívek jó áron megtalálhatóak.
Az NX300 és az A6000 között nem csak ennyi a különbség, arról meg nem érdemes vitázni, hogy az ártöbblet sok, vagy kevés, hiszen erősen szubjektív, hogy kinek mennyit ér az értéktöbblet. Nekem például fontos volt, hogy ne csak fotózásban legyen jó a gépem, hanem videóban is, így én gyakorlatilag két gépet kaptam egy áráért.
-
jeni
félisten
na most ez a Sony A6000 akciósan ahogy írtad a Sony Centerben 250000Ft-20% azaz 212500Ft ami a Media Markt hülye vagyok West End City boltjában 200000Ft.
-
MrChris
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Én voltam félreérthető
Manuális záridő azért szükséges, mert így be tudod állítani fixre (pl. 1/50 az esetek 95%-ában nálam alap), nem ugrál, oszt többet nem nyúlsz hozzá csak spéci esetekben, ha valamiért kell a rövid záridő, pl. twixtoros lassításokhoz elvileg motion blur mentes anyag a jó. De végülis tényleg te tudod, hogy mire van szükséged és az is igaz, hogy az állandó 1/50-hez elengedhetetlen a variable nd is, ami szintén drága... A manuál fókusztól viszont szerintem ne ijedj meg, sokkal igényesebb eredményt lehet elérni vele mint af-el.
-
jjeahh
nagyúr
Videónál ha világosítani akarsz szvsz ne a záridőt állítsd, hanem az érzékenységet, max a rekeszt, de utóbbival változik a dof is. Af meg ha igazán igényled a normális videót legtöbb esetben felejtős... A régi manuálokkal sem az mf az igazi gond szerintem, hanem a stabi hiánya, ezeket én is csak állványról használom...
-
MrChris
nagyúr
Fényerős rendszer fixből mindenféle van és akkor van AF. Én a 20-ast használom otthon, kicsit lassú, igyekszem erre figyelni, viszont elég az 1.7 fényereje és nagyon jó az a látószög.14-es is van de még nem éreztem hogy az kéne bentre. Néha a 45-ös kerül fel videónál. Zoomokból sajnos a fényerős drága 200+, így csak a 3.5-5.6ok vannak különböző felállásban, így az nekem nem kell.
Manuál obik meg AF nélküliek és elsősorban az 50+ amik jó képűek. Még videóra a 35-ösök is elmennek, a 24-esek hát az olcsók gyengék alacsony kontrasztúak rekeszeléssel bukod a 2.8 fényerejüket és a használhatóak már drágák. -
MrChris
nagyúr
Manuál videóval kapcsolatban, csak abban a Pana vázban van full manuál amelyik tárcsáján a videó ikon mellett van M. A többinél általában azt a megoldást választották, hogy a záridő, rekesz, iso közül bármelyik kettő állítható, de az egyik mindig autómata marad, szerintem ez még teljesen jól használható, én g6-al legtöbbet A módban videózok, többi autómatán van. De van teljesen lekorlátozott, ezt ki kell deríteni, talán mlaca ph-s tesztjei kitérnek erre!
-
jjeahh
nagyúr
Amelyik panasonic módválasztó tárcsáján van M Videó mód, az biztosan tud full manuál videót... 60fps asszem csak az usa verziókban érhető el, az eu-s modellekben 50 meg 25fps van tudtommal. Gm1 amúgy ha nincs szükséged a palacsinta kitobira, akkor önmagában szerintem egyáltalán nem drága.
-
jjeahh
nagyúr
ki lehet 15-ből is egy F1.4-est adapterrel együtt, ami natívban még drágább lenne mint 80k, ha lenne egyáltalán mft-re 1.4-es portré fix, de számolni kell a retró képi világgal, meg a manuális fókusszal is. ha ez nem zavar, hajrá, egy próbát legalább megér... az aláírásomban lévő linken megnézheted nekem eddig miket sikerült összehozni manuálokkal, a gx1-es srác fotói meg itt vannak, igaz neki kicsi még a "gyüjteménye", nemrég vette a gépet
manuálobi hátrányok dióhéjban, általánosan:
-manuális fókusz
-lágyabbak, főleg nyitva
-nagyobbak általában, és nehezebbek
-bokeh idegesebb legtöbb esetben
előnyök:
-rekeszgyűrű
-full fém, elképesztően masszív felépítés
-ár
-belassítanak, megfontoltá tesznek (ha eddig nem voltál az)
-
#04230330
törölt tag
-
MrChris
nagyúr
hát az nehéz műfaj
egyrészt eléggé nagy és orrnehéz lesz a cucc, másrészt manuálfókusszal kell bírkózni. Gyutávban is korlátozott, az 50mm és feletti mint teleobik működnek (ugye a 2X-es kropp miatt), alatta meg nagyjából nem éri meg. Az árak felfele mennek a minőségben pedig már a kitobik ott jobbak. Tehát leginkább portréra egy fényerős 50/1.4-2.0-es ajánlott. Kipróbálni jó egy ruszki Helios, van aki imádja. 2-3e. Ft+adapter. Az igazán jókat keresni kell és vigyázni nehogy mellényúlj, mert a végén többe kerül a móka mint egy natív üveg.
A másik olcsó tartomány a 135/2,8-3,5. Ezek kicsit hosszabb cuccok, a nagy nagyítás miatt, alaposan kell fogni, vagy állványról. Röviden ennyi... -
MrChris
nagyúr
Hát igen, az ember szeretné ha mindent tudna, jó kereső, forgatós lcd, jó zajteljesítmény, szép színek, masszív jó külső, jó videó, jó hang és mindezt alacsony áron. 45e. azért nem a világ, obikra sokkal többet elkölthetsz és a jó obik sokkal többet dobnak a képen, a gx1 már elég jól teljesít
Ha jobbat akarnál az jóval többe kerülne.
-
jjeahh
nagyúr
hú, grat hozzá
nekem is ajánlták, de nekem fontos volt a kereső... amúgy mégis kompromisszumot köttél?
nem kihajtható a kijelző, ráadásul erős fényben eléggé rosszul látható, konkrétan sztem ez az egy igazi hibája van a gépnek, szvsz ha már kereső nincs, a kijelző lehetne fényesebb, kontrasztosabb, ütősebb. Tipp: egy fólia kötelező rá, mivel könnyen lepattog róla a bevonat
-
MrChris
nagyúr
némely pana gépben, azt nemtom melyikekben van egy olyan funkció hogy ETC. (extended tele converter) Gh2 és G6-ban biztosan van. Ez ~2.3 szeres nagyítást jelent amit igazából videónál lehet jól kihasználn. Elvileg 1:1-es leképzése az érzékelőnek, egy FHD méretű területen, tehát elvileg nincs veszteség, nem egy FHD képből vágja ki mint a digitális zoom. A zaj jobban látható rajta, nem szereti a magas ISO-t. Néha használom, főképp kinti sok fénynél, iso 160-on. Olyan mintha a 20/1.7 mellett lenne egy ~40/1.7 és még obit sem kell cserélni
-
jjeahh
nagyúr
én is g3-at akarok, nemrég volt egy 100 fontért, de arra is azt írták többen mft topikban, hogy átlagos ár... Mo-n, indexen pl. olcsóbban szokott menni mint ebay-en...ennyiért ha már ebay, ez talán jobb vásár, bár nagyobb valamivel elvileg, méretben valahol a g3-g6 között lehet
-
Colonel993
senior tag
"az a baj vele, hogy a kijelző nem dönthető és az nagyon nagy érvágás. Ha úgy akarok fotózni, akkor minden egyes alkalommal le kell gugolni."
Vagy nem...
Kijelzőt nem csak szemből... hanem 45°-ból is látod... mindamellett origamizható kijelzővel is le kell gugolnod minimum egy bizonyos szintig alacsony perspektívához...
Magashoz meg fordítva...
Tény, hogy kényelmesebb volna ha a kijelző rád nézve... de nem életképtelen a beépített kijelző. -
MrChris
nagyúr
tehát, akkor ami EU piacra ment (nálunk jobbára az a fellelhető) az 25, 50 és 24 fps-t tud Fhd felbontásban. A Gh2 hackel Fhd-ban 30, 25, 24-et tud. Természetesen progresszív módban. A Gh2 interlaced módon tud HD-ban 60, 50-t.
Megfelelő hackkel, magas bitrátával a HD60i-t szétbontva az a-b framet, felkonvertálva Fhd-ra azért még elég jó minőségű lesz a lassítás ha arra kell. G6-nál 50fps-ra is ~25 mbps jut mint 25fps-nál, ami bár Fhd azért lehetne magasabb. Legalábbis én ezen vaciláltam...
-
MrChris
nagyúr
m4/3 rendszerben ha jó videó kell akkor Pana. Ha kell a full manual control akkor gh2, g6 ami elérhető árú. A gh2 mellett szól a magas bitráta, ezt talán nem kell ecsetelni miért jó és a g6 csak itt szenved igazi hátrányt. Nekem a családi videóra elég a g6, már nem esik szét a kép mint az Olynál és élesebb is.
Kérdés, hogy melyik generációs a kitobi, mintha az utóbbi lenne a nyerőbb, de ezt a m4/3 topikban jobban tudják, meg hogy megfelelő árazású. De alapvetően ezek a kitobik nem egy fényerő bajnokok. Arra a fixek vannak meg a régi MF obik.ja, 30/60fps csak az EU-n kívüli modellekben van, de azok meg 25/50-t nem tudnak.
-
Tin_Shield
őstag
Nem, ez normál látószög az NX Mini vázon (1" szenzor, 2,7x crop).
Kisfilm/fullframe esetén a 17 mm gyújtótávolság ultranagylátószög (~105°). Lenne, ha kirajzolná az fullfrém érzékelőt ez a csöppség.
APS-C méretű érzékelőn 17mm kb. ekv 28 mm gyutávot eredményez (~75°), ez nagylátószög
m43-on a 17mm ekv. 34mm-nek felel meg (~60°), ez határeset van aki nagylátószögnek tartja, van aki már normál látószöghöz sorolja.
1"-os szenzoron a 17mm ekv. 46mm gyutávnak felel meg (~50°) ez normál látószög, nagyjából megfelel az emberi szemnek.Ha tudod, hogy kisfilmes/fullframe érzékelőn melyik gyújtótávolság milyen látószöget eredményez, akkor egyszerű a dolgod, csak a szenzor 'crop faktorát' kell ismerni, ezzel megszorozni az objektívre írt fizikai gyújtótávolságot, és megkapod az un. ekvivalens gyutávot. Ha ezek az értékek nem mondanak neked semmit - mert mondjuk nem használtál kisfilmes/fullfrém gépet -, akkor számtalan táblázat van neten ahol megtalálod melyik gyutávhoz milyen látószög tartozik.
Kisfilm/fullframe esetén a szorzó 1
APS-C esetén a szorzó 1,5 (Canon 1,6)
m43-nál a szorzó 2
1" esetében (Nikon1, NX Mini) a szorzó 2,7 -
Tin_Shield
őstag
Nagyjából ennyi a Nikon1 18,5 1.8-a is. A többi MILC-hez a fényerős normál látószög (ekv. 50mm körüli gyutáv) jóval többe kerül. A Nikon APS-C-re van - elég zűrös - 35 f1.8 kb. hasonló árban. Vagy a Canon újrahasznosított tejfölöspohárból fröccsöntött 50 f1.8II, ami tényleg olcsó, viszont csak fullfrém vázon ad normál látószöget.
-
Tin_Shield
őstag
Aranyos kis objektív, szerintem "kötelező" darab az NX minihez, és az ára sem tűnik teljesen elrugaszkodottnak. Teszt még nincs róla, nézegess sample képeket, pl a dpreview-n
-
Tin_Shield
őstag
-
Mercutio_
félisten
Kepzelj el egy zseblámpa által adott távolságra és méretben vetített fénykört, (esetünkben a fényt a külvilág adja és a lencse vetíti a szenzor síkjára ) azt, hogy ennek mekkora részét hasznosítod (mi kerül a képre) a szenzor méretétől függ ami ezen a képkörön belül helyezkedik el.
Ezért van az, hogy ugyanazon obi nagyobb látószögű képet ad FF szenzoron, az már egy másik történet és az obi +szenzor képességeitől függ, hogy maga a kép mennyire részletgazdag.A Sony asszem kivezeti a nex elnevezést és az új "nex`-ek már alpha névre hallgatnak
5000/5100/6000 jelöléssel, de hogy melyik minek az utódja majd a sonysok leirjak.
Ahogy előttem írtak Sonyhoz kevesebb a jó/megfizethető/vázzal arányos méretű lencse és a jó lencsék használt piaca is szűkebb. Nézd meg mik a javasolt obik és azok megfelelnek-e neked. -
Mercutio_
félisten
Rosszul tudtad, a szenzorok méretét már linkelték.
Az aránytalanságot úgy értettem, hogy mint lentebb linkeltem, gyakorlatilag lesz egy bazinagy objektív a végén egy apró vázzal. Mivel orrnehéz a vázat kényelmetlen lesz fogni, mert előre húzza a csuklót, ha a nyakadban van állandóan a hasadra lóg az obi.
A szenzorra az obi középső - jellemzően jobb felbontású - része fogja a képet vetíteni, és az obira írt gyutávot közel 3-mal kell szoroznod, hogy a kisfilm ekvivalenst megkapd. Tehát egy 50mm-es már teleobi lesz, nagylátó esélytelen, stb. Maga a szenzor mérete pedig korlátoz, hiába hiperszuper, meg legújabb fejlesztés mégiscsak ~1/4-e a területe egy APS-C-nek.
Igen, a cropp faktor lényegében azt jelenti, hogy egy FF-vázra rakva az obit és képet készítve mekkora részét kellene a közepéből kivágni, hogy azt a képet kapd amit az 1"-os szenzorra vetít.A régi filmes obik közül sok felbontása viszont elmarad a mai digitálisakétól, illetve a hátsó lencsetag nincs felkészítve a szenzorról visszaverődő fényre ezért gyengébb, mosottabb képeket lehet velük készíteni.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Egyrészt ugye "képkivágás" lesz, másrészt meg (mivel az objektív felületének csak egy töredékét tudod kihasználni) a régi filmes objektívekkel valószínűleg jóval kevésbé éles képeket tudsz majd csinálni, mint a direkt digitális fotogépekhez tervezett üvegekkel. Az objektív "felbontása" véges...
-
Mercutio_
félisten
No, akkor azért az egyik lényeges infó mégsem volt kínai
Azt mérlegeld, hogy mennyiért és milyen obikat szeretnél rá tenni ezzel az adapterrel és úgy hogy fog kinézni, mennyire fog zavarni az esetleges orrnehéz volta, és a váz-obi aránytalanság. Meg persze, hogy mennyibe lennének azok az obik (ekvivalens gyutávok) és esetleg más rendszerekben annyiért mit kapsz.
Azt ne felejtsd el, hogy ebben mégis csak egy kisebb szenzor van, nem APS-C mint amire az NX obik vannak tervezve, megvannak a korlátai.
-
Mercutio_
félisten
Hümm, szerintem ha a leírtak nagyrésze kínai, akkor ezt az adapteres irányt hanyagold, mert könnyen beleszaladhatsz inkompatibilis cuccokba.
Amiről én beszélek olcsó kínai adapter funkciójában eltér a linkelt gyári, elektronikus vezérlés átvitelére képes adaptertől. Amiről írtam az kis túlzással egy darab cső aminek az egyik végén van egy NX-M bajonett csatlakozás, a másikon pedig egy tetszőleges manuális objektív bajonet pl. régi M42, Pentax PK, Canon FD, stb.
Ilyeneket használnak a régi filmes vázakhoz gyártott objektívek milc-ekre pakolásához sokan, (pl jjeeaah is) illetve videóhoz is szeretik őket, mert szépen lehet a fókuszt fokozatmentesen állítani.
Én egyébként eladnám az NX minit, és annyival olcsóbb volt a teló, vagy pótolnék hozzá valamennyit és attól függően mennyire akarok belemerülni a fotózásba és mik az elképzeléseim választanék egy rendszert/kipróbálnék vázakat.
-
sideburns
aktív tag
Annyira nem hülyeség az adapter, csak elég drága (30k) és maximum a pancake obikkal van értelme, különben oda a méretből fakadó előny.
Az eltérő crop faktort figyelembe kell venni, tehát a 16-os, 20-as és 30-as obik ekvivalens 43mm-t, 54mm-t és 81mm-t fognak adni. (Ez így nem is tűnik annyira rossznak egyébként.)
Az autófókusz sebesség még lényeges kérdés, erről nem tudok nyilatkozni. -
Mercutio_
félisten
Nem hülyeség, ha van NX-bajonetes fényerős obid, és nem zavar a méret és az obi-váz súly arány (orrnehéz lesz így az obinál praktikus megfogni) más rendszer obijai nem mennek ezzel rá fel.
Mint minden milc ehhez is biztos lesz olcsó adapter ebay-en amivel régi filmes vázra készült üvegeket lehet rá feltenni, de arra jobb választás lehet egy m4/3 váz a kisebb kropp faktor nagyobb szenzor miatt, vagy valami nex.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Apple MacBook
- Milyen digitális videókamerát?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Robogó, kismotor
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
- LG 39GS95UE - 39" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- BESZÁMÍTÁS! CSAK KIPRÓBÁLT! ASUS ROG Ally X (2024) 1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged