-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
ha belegondolsz, teljesen természetes jelenségről van szó...
minden bekalibrálásnak van pontossága, tűréshatára, és ha ezen belül is van a kamera AF rendszer meg maga az obi is, attól még lehet, h a két hiba összeadódik, és már elfogadhatatlan lesz...
tehát mondjuk a váz a tűrésmező elején van, picit előre állít, de még nem mondható hibásnak, nem "frontos" - viszon egy olyan obival, ami a tűrésnek szintén ezen a végén van, már jól láthatóan hibás lehet!
(de ugyanez az obi egy másik vázon jó lehet, és persze ugyanez a váz másik obival is tökéletes lehet: egyik sem rossz, csak a kombináció szerencsétlen)tovább bonyolítja, h ezek a pontatlanságok nem feltétlenül fix eltolásként jelennek meg: lehetséges, h csak a zoomtartomány elején vagy csak a végén, de még a tárgytávolságtól is függhet
ezért nem ér szinte semmit a papírlapra nyomtatott tesztábrák vizsgálata: az csak a közelre fókuszálást tudja vizsgálni,
és ezért nem sokat segít az sem, ha a vázban egyetlen fix eltolással finomhangolható az AF rendszeraz új Oly-k már nagyon jók ebből a szempontból: külön korrekciót lehet megadni egy obi zoomtartományának elejére és a végére, ráadásul az összes AF pontra külön-külön (mondjuk emiatt nem is lehet kis munka belőni, de legalább házilag megoldható)
emiatt tényleg sokkal tisztább megoldás leadni szakszervízbe a cuccot, ahol az obit hozzá tudják kalibrálni a vázhoz, hasonló módszerrel (általában ott is külön tudják korrigálni a zoomtartomány elejét és a végét)
-
rumos14
nagyúr
kellemetlen dolog a fókuszhiba, de nem a világ vége. érdemes vásárláskor rögtön kipróbálni, tesztelni a fókusz pontosságát. ha ezt elmulasztotta az ember, az sem tragédia, Canon esetében a Camera Kft. gariban ingyé megcsinálja, a bökkenő csak az, hogy két hétig pápá obi és pápá váz.
-
Szten Márs
nagyúr
Eléggé hulla vagyok már, így most csak két gondolat mára:
"Bár a Sony A330-nál lehet látni, hogy tükrös gép ellenére csökkentették a hátlapon lévő gombok számát, és menüből lehet előszedni az elődön még gombbal előhívott funkciót."
Elég rossz ötlet volt a Sonytól, nem is lett népszerű a modell.
"Ha igaz az - már pedig igaz - az állítás, hogy a belépők képminősége jobbak, mint a csúcs kompaktoké, akkor én teljesen elégedett vagyok"
Csak ismételni tudom: gyakorta nem a képminőség különbözteti meg a kategóriákat, legalábbis alsóbb-közép szegmensben. Tipikusan a belépő és a középkategória között nem is nagyon szokott képminőségbeli különbség lenni, sőt előfordul, hogy nagyon pixelkukkolva a belépőkategóriába tartozó gép jobb, mint ugyanazon cég aktuális középkategóriásáé. Más, a gyakorlati fotózás szempontjából fontos dolgok határozzák meg a kategóriákat.
"Azt is olvastam (na majd kapom a reakciókat... ), hogy egyes 450D tulajok befürödtek obi vásárlásakor, mert front, vagy back fókuszosak voltak. Csak egy speckó cég tudott segíteni akik összelőtték a gépet az obival"
Igen, ilyen előfordul, hogy egy-egy obival nem akaródzik pontosan fókuszálnia a váznak. Minden fényképezőgép-márkánál és minden objektív-márkánál. Gyakorta az objektív véeszesen front-vagy backfocusos, ilyenkor jobb esetben cserélik is. És ha nem vészes az ügy, igen, össze lehet őket lőni, Canon esetében speckó cég sem kell, a camera kft ha minden igaz megcsinálja. Az sem biztos, hogy garanciaidőn belül fizetni kell érte, sőt, nekem furcsa lenne, ha kéne, de ennek menetéről és anyagi vonzatairól Canon esetében a Canonos topicban tudnának mesélni bővebben, erről én sokat sajnos nem tudok.
-
Szten Márs
nagyúr
Igazából az ergonómia egy dolog. Rendkívül szubjektív, így erről nehéz beszélni, általában az a legkorrektebb kifejtése a témának, hogy "menj és fogdosd meg a vázakat élőben". A használhatóság sokkal kézzelfoghatóbb és sokkal kevésbé szubjektív. Tehát a keresőméret, az AF rendszer, a kezelőszervek, a váz szigeteltsége, az extra szolgáltatások, ezek mind a használhatóságát növelik egy gépnek, és az ergonómiához kevés, vagy semennyi közük sincs, ellenben objektíven tárgyalhatóak. És gyakorta igencsak fontos szempontok tudnak lenni. Akkor is, ha a vásárláskor még nem is tudja az illető.
Előfordulhat, és elő is szokott, hogy a kompakt után a leggagyibb, legkisebb tükrös kereső is csodának számít és beleszédül az ember, hogy uhh, ez ilyen jó, így nem is gondolkodik azon, hogy egy x százalékkal nagyobb mennyivel jobb volna. Aztán amikor használja már egy ideje, akkor válik zavaróvá, akkor kezdi el érezni, hogy bizony kicsi és jó lenne a nagyobb. Vagy akkor kezdi érezni, hogy basszus, de jó lenne, ha egyszerre lehetne állítani y meg z beállítást és nem kéne minden alkalommal a menüben túrkálni.
Persze, minden attól függ, hogy mire akarja használni az ember a gépét. Neked van valami fő vonulat a fotózásban, ami érdekel, jobban, mint a többi? Valami, ami fő felhasználási terület lesz? -
taxy
csendes tag
Egy belépő kategóriás géppel készült képet (főleg ugyan azzal az obival készültet) nem könnyű megkülönböztetni egy felsőbb kategóriás vázzal készülttől. Lehet, hogy lehetetlen. Persze csak ha APS-C mindkettő.
Viszont amikor fotózol, amikor kezedben a gép, és komponálsz, na akkor nem mindegy, hogy mi van a kezedben. Nem mindegy, hogy mekkora és milyen fényes a kereső, nem mindegy mennyire kényelmes a masina, és az sem, hogy milyen szolgáltatásai vannak, amivel megkönnyíti a dolgod. Nekem egy KM 7D-m van. Ugyan az a szenzor van benne, mint a 40D-ben, tehát a végeredmény tekintetében nem lehet nagy eltérés (hasonló minőségű obik esetén), de fotóztam már mindkettővel, és nagyon nem mindegy mit tartasz a kezedben. Ez különbözteti meg a 40D-t az 1000D-től. Ha bármelyikre rácsavarsz egy jó üveget, jó kép lesz az eredmény. Viszont a körülmények... na azok kicsit mások.Szerk: D40 akart lenni az első 40D.
-
Szten Márs
nagyúr
Hopp, azt hiszem félreértezzük egymást. Tehát amire én gondoltam:
1, Azonos árkategóriákban gondolkoztam. Nem képminőségbeli kategóriákban, hanem árkategóriákban.
2, ha nem árkategóriát, hanem tudásbeli kategóriát nézünk, akkor sem a képminőség lesz a meghatározó tényező. Ez takarja az olyan apróságokat, mint a tükörfelcsapás megléte, vagy nem megléte, az AF rendszer (nem csak a pontok száma, hanem azon belül a keresztszenzorok száma), a külső gombbal elérhető szolgáltatások száma, különös tekintettel a vezérlőtárcsák számára - a kettő igen sokszor megkönnyíti és meggyorsítja adott helyzetben a munkát - aztán a kereső mérete és lefedettsége - nagyon nem mindegy, hogy mekkora keresőben komponálgat az ember - és igen, a váz, pl a váz szigeteltsége, vagy szigeteletlensége, a felhasznált anyagok - fémváz, vagy műanyag - és ilyesmik - a teljesség igénye nélkül.Persze, a felhasznált műanyagok lehet, hogy megegyeznek a vázaknál. Bár nem, ez így egész biztos nem igaz: mondjuk úgy, hogy lehet, hogy megegyeznek sok váznál. De ez most kevéssé lényeges. Ami lényeges: egyrészt nem mindegy, hogy erre hol húznak gumiburkolatot, ami jóval kényelmesebb fogást tesz lehetővé - az 1000D-nél ezen spóroltak. Másrészt nem mindegy, hogy akár ugyanabból az anyagból milyen felületeket sikerült "kifaragni". Jól fogható, kényelmesen tartható, vagy éppen kényelmetlen. Ez nagyban szubjektív, ezért is szoktuk javasolni a személyes váztapizást.
Azt pedig megmondhatom neked, hogy az 1000D, 40D és 400D CMOS-a nem uyganaz. Történtek ilyen-olyan változtatások, részleteket lehet olvasni sokfele.
Ismételten: az, hogy a 40D profibb, nem arra értem, hogy jobb képminősége van. Ez egy komoly felhasználónak - legyen az profi, vagy komolyabb amatőr - csak egy szempont a sok közül - vannak még lényeges szempontok szép számmal. Nagyon nem mindegy, hogy adott szituációban mennyi idő alatt tud egy-egy beállítást megváltoztatni, lehet ezen áll, vagy bukik egy kép. Esküvőfotósoknál, akciófotósoknál pl. Nagyon nem mindegy, hogy mennyire bírja a természet viszontagságait és a kemény körülményeket a váz. Természetfotósoknál pl. Nagyon nem mindegy, hogy az AF milyen sebességgel és hatékonysággal dolgozik - ezerféle felhasználási területen. És ezek egyikének sincs köze - legalábbis közvetlenül - a képminőséghez, mégis igencsak fontos szempontok lehetnek. Ez csak pár élda volt, kicsit megerőltetném magam, még lehetne sorolni, de szerintem ennyiből is látszik, hogy mire gondolok. Ezektől soroljuk magasabb, vagy alacsonyabb kategóriába a gépeket, nem attól, hogy valamilyen tesztoldal grafikonján az egyik gépnél a zaj conalát a grafikonon 2 mm-el lejebb húzták. Amúgy is, én nagyon nem szeretem ezeket az ilyen-olyan tesztoldalak ilyen-olyan grafikonjait. Az emberek többsége nem tudja, hogy ezeknek mi a reális súlya, elveszik ezekben, nem látja mi mennyire lényeges és hogy fog kifejeződni. Szóval nagyon óvatosan ezekkel.
-
Szten Márs
nagyúr
"A párosítással nem teljesen értek egyet"
Ezt nem teljesen értem. Azonos árkategóriákat párosítottam össze Sonyból és Canonból. Ha az embernek van x pénze, akkor megnézi, hogy abból az x pénzből mit lehet venni az egyik és mit a másik márkánál, így ez az x megadja a konkurens modelleket, ha nem is kategóriára, de árkategóriára, azaz reálisan, vásárlói szemmel - gyakorta ezek sok mindenben különböznek egymástól, igaz, de pont erről szól ez a fórum, hogy ezeket kitárgyaljuk
Szóval ezen nincs mit egyetérteni, vagy nem egyetérteni, jelenleg ezek vannak kb. azonos árban a két márkánál.
Az 1000D, 450D és 500D mind valóban CMOS-t használnak, de ezek is különböznek egymástól, nem csak a rájuk zsúfolt megapixelek számában, hanem sok egyébben is, valamint azért ezek a modellek egyéb, jelentős tulajdonságukban is különböznek egymástól. Az 1000D felépítése, keresője, AF rendszere azért elmarad a 450D/500D modellekétől, érződik, hogy más szegmensbe szánta ezt a gépet a gyártó, és ennek nincs sok köze a megapixelek számához - pl. az EOS 40D is 10MP-es, és az 1000D is, mégis fényévnyi a különbség a kettő között.
Egyébként a Sony A500 is CMOS-t használ, de én ezt sem tenném meg annyira elsődleges szempontnak, mint amennyire divat megtenni. Minden gépnek van egy zajszintje, dinamikatartománya, egyéb képminőségbeli tulajdonságai, amik egyrészt a szenzorból adódnak, másrészt viszont a képfeldolgozó rendszerből. Ezeket nem lehet - illetve lehet, csak összetetségükből fakadóan nem érdemes - képletbe rendezni, hogy ha CMOS, akkor jó, ha CCD, akkor rossz, hanem minden gépnél külön érdemes megnézni, hogy mit is tud a különböző szempontokból. Nem csak tesztekből és tesztképekből, hanem felhasználói visszajelzésekből és valós használatkor készült képekből.A tizensok megapixeles felbontásokat természetesen csak igencsak combos objektívek tudják igazán kihasználni, ettől függetlenül a képminőség rosszabb nyílván nem lesz, maximum jobb sem. Bár pár járulékos hatása van az objektívtől teljesen függetlenül is a nagyobb felbontásnak, ami a képminőséget némileg pozitív irányba befolyásolja - ez a képérzékelők felépítéséből következik, és itt sokan mások jobban értenek ehhez, mint én.
Sony A500 vs Canon EOS 500D: menj be egy boltba, fogd meg mindkettőt, néz bele a keresőjükbe stb... ha ez megvan, akkor gondold át, hogy melyik géphez milyen objektívek elérhetőek, milyen árban és minőségben, gondold meg, hogy mennyit ér neked a vázba épített képstabi, vagy épp a kihajtható LCD.
Nem egyszerre veszel gépet és obit? Ezt úgy kell érteni, hogy először a gépet sima, alap 18-55-el fogod venni?
-
Szten Márs
nagyúr
Milyen árkategóriában is gondolkozunk? Az valami régi, téves beidegződés, hogy ha Canon, akkor alacsonyabb képzaj. Ez néha megállja a helyét, de többnyire hülyeség. Pl ha a belépőnél eggyel magasabb szintben gondolkozunk: Canon EOS 500D vs Sony A500 - nem lesz jobb zajban a Canon, a Sonynak az a 12MP-es CMOS-a baromi jól sikerült. Ha abszolút belépőszintben gondolkozunk: Canon EOS 1000D vs Sony A330, akkor valóban zajtalanabb a Canon, de nem azért, mert átlag felettin teljesít, hanem azért, mert a Sony A330 átlag alatti ezen a téren. Ez csak két kategória példának. Elnézést, ha már lett volna róla szó, most hírtelen nem látom, mindenesetre egy árkategóriát kifejezetten jó lenne tudni
-
Szten Márs
nagyúr
"Olyat is olvastam valahol, hogy a dslr 3.5 az mondjuk kompaktban a 2.6, mert ennyivel jobbak a tükrös gépek objektívjei....
Bocs ha hülyeség!"Megbocsátjuk, de hülyeség - ebben a formában mindenképpen
Olvass utána mi is ez a szám az objektívek mellett, mire is jó, mit mutat meg stb
Elég fontos lesz, ha tényleg be akarsz lépni a tükrös gépek világába.
-
rumos14
nagyúr
A Sony fórumban már beszéltünk, én Sony-t használok, de az általad nézett A330-cal kapcsolatban elmondtam, hogy mit tartok gáznak, a helyette javasolt A300-at is akkor ajánlanám elsősorban, ha az élőkép fontos szempont.
Sony esetén a megnevezett tartományra a keretbe beférő javaslatom a Sigma 17-70. kicsit drágább és rövidebb tele véggel bír, de amúgy nagyon jó a Tamron 17-50/2.8.
ha Nikon mellett döntesz, az árához képest elég jó obi a 18-105 VR.
Canon obikkal kicsit hadilábon vagyok, nem tudok olyat mondani, ami igazán megérné az árát (kitobit kiváltó obi). -
sanyixXx
senior tag
...vissza a stabilizátorhoz...
Összegezve: az általam megjelölt max 18-125 zoomtartományban nem fontos a képstabilizátor. Érzékenység növeléssel lehet csökkenteni a bemozdult kép esélyét (figyelembe véve, hogy többnyire kézből fotózok).hát ez erősen az attól függ... kategória. nem fogod ugyanazt az eredményt kapni iso emeléssel, elég csak a zajra gondolni.
másrészt a 125-ös vég már nem túl fényerős. rosszabb fényekkel az egekbe kell tekerni az iso-t. -
Degeczi
nagyúr
ennek nem sok köze van ahhoz, h fix vagy zoom az obi, sőt: míg ha egy hobbifotós lemarad egy képről, hát na bumm, így járt, egy profi riporter viszont nem engedheti meg ugyanezt, ezért ritka, h eseményen (ahol nem garantáltan tud mozogni, és egy adott helyről kell végigfotóznia az egészet) fixet használna
stúdióban ugyanakkor persze teljesen jó megoldás a fix - de hobby célra is, ha olyan a téma
mindenesetre korábban nem a fixekről, hanem a stabilizátor szükségességéről volt szó
azt pedig könnyen eldöntheted -
Ijk
nagyúr
Tökmindegy melyik márkát választod, ugyanis feltehetőleg kitet fogsz venni, és már minden kitben megkapod a vr-t ilyen-olyan úton. Nézd meg a belépő vázakat, mivel most vágsz bele ebbe a világba. Belépő kategóriában nekem a Nikonok és Pentaxok jönnek be.
Nikonnál pl. egy D3000 egy 18-105VR-el remek választás számodra, vagy esetleg olcsóbban a 18-55vr-el.
De legelőször menj be egy boltba és tapizd meg a különböző márkák tükröseit. Mivel képminőségben nincs jelentős különbség köztük, így a helyben bevizsgált ergonómia, és kezelhetőség sokkal többet ér számodra, mint a tesztek böngészése. -
Degeczi
nagyúr
attól függ, mit fotózol:
ha mozdulatlan tárgyakat, épületeket, akkor persze jól jöhet a stabilizátor
ha azonban mozgást, legyen az szaladgáló gyerek, vagy jármű, akkor túrót nem ér...
nekem emiatt egyáltalán nem szempont, így bármikor volt stabos obim idővel mindig eladtam, mert egyszerűen nem kellett - akkor meg minek, ha egy olcsóbb is megteszi (adott esetben jobb minőségben is, pl. 18-135 a 18-200 helyett)
-
TeeJay
félisten
egy sima 18-70 körüli átfogáshoz még kibírható ha nincs képstabilizátor, mert ezekben a gépekben bátran lehet emelni az ISO-t akár 800 vagy afölé is így meg elkerülhető az elmosódás. masszívabbak is a gépek, a szemedhez emeled meg amúgy is 2 kézzel fogod szóval kisebb az esélye hogy berázod mint a kompaktot.
inkább a fényerős objektív az ami jó ha van, mert bizony van sok helyzet mikor az kellene inkább mint a képstabi körülbelül 3 fényérték előnye
de majd a hozzáértők kiegészítenek még -
Mercutio_
félisten
Pentaxban is a gépben van a képstabi
és ugyanúgy hasznos, mint a kompaktoknál.
Lentebb linkelték a K-x nevű új gépet, ott van LiveView és videófelvétel is, hátrány, hogy csak a kijelzőn látszanak a fókuszpontok, a keresőben nem (de ha a középső fókuszpontot használod vagy a hátsó LCD-n is szoktál komponálni ez nem is gond.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 7700 Processzor!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- ÁRCSÖKKENTÉS Panasonic Viera 37" TH-37PV8P plazma TV eladó (2 HDMI)
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged