Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • zamar

    csendes tag

    Sziasztok!

    Cserélni szeretném MK2-es 2005-ös 1.6 Ti-VCT motoros 280000-nél járó Focusomat fiatalabb, kevesebbet futott modernebb autóra. A keret kb 4m, évjáratban természetesen nincs konkrét kikötésem, de kb 2017 körülinek örülnék, futást tekintve 150k körül. Ennyi idős autó lévén elengedtem a korábbi dízel fóbiát, mert itt már gyakorlatilag nincs olyan benzines ami sokkal olcsóbban fenntartható lenne, kivéve persze az MK3-3.5 Focus ugyan azzal a motorral mint a mostanim.

    Az utóbbi napokban a következő típusokat néztem, nagyjából ezeket is lőttem be.

    - Focus MK3.5 1.5 TDCI // néztem többet, szépen felszereltek vannak ezekkel a paraméterekkel de valahogy nem fogott meg a belső, nekem egy kicsit "sok". Ennyiért találni nagykijelzős CarPlay-es verziót is. Amiket néztem mindnek volt valami hibája ami miatt inkább hagytam. Olajpárás szelepfedél, lógó ajtó gumikéder, egyenes futás mellett ferde kormány, téli kerék hiánya, még rajta a gyári nyárival ami eldobós. Itt az 1.5 TDCI jött szóba. A motor karaktere egyébként kellemes, kifejezetten tetszett.

    - Leon 5F 1.6 TDI // Külsőre tetszik, viszont belül nekem iszonyat fapad, gyér felszereltség ennyiért. Itt szintén többet néztem, mind elkesírtő állapotban. Telifújt oldal, megfolyt festék (konkrétan én szedtem le az első sárvédő ajtó felőli részéről a maszkolószalagot, de persze az eladó szerint nem volt soha fújva. Elütő elemek, olajfojás, stb. Volt olyan, ami kívül patika volt, de a próbaút alatt eltűnt a víz a kiegyenlítőből, szervizelőélet 0, pedig magyar volt. Motor, váltó itt is kellemes, TDCI-hez igen hasonló.

    - Golf MK7 1.6 TDI // Találtam egyet a környékünkön bár eredetileg nem szerettem volna ilyet. 0km óta követhető előélet, itthoni autó, az első években sajnos 30k-s olajcsereperiódus bár ez évente megtörtént. 164k km, körben patika, egyedül a motorháztetőn van egy kis horpadás és pár felverődés. 1 éves téli, nyári kerekek, gondos gazda (autó polírozva, sehol egy folt a kárpiton, egy porszem gyakorlatilag. Egyedül a kuplungpedál nyikorog benyomáskor, de ezt produkálja járó motornál és anélkül is, a hang egyértelműen a pedáltól jön, utánanéztem és ahogy több helyen írták kis zsír és meg is szűnik. Jó áron is van, holnap nézek még 4 autót, de azok többet futottak, évjáratban és régebbiek árban pedig kb. itt vannak.

    Nem volt még dízel autóm (korábban Alfa 147 1.6b, C4 1.6b, Prius II, Focus MK2), de úgy gondolom ennyi futással, kb 5 évre tervezve évi 15-20k-s futással nem is futhatok bele nagyobb kiadásba. Persze a két rendszám között bármi elromolhat, de reálisan nézve talán valamennyire lehet csökkenteni a rizikót.

    Rengeteg olvastam utána és alapvetően az a konszenzus, hogy ez az 1.6 TDI az ötös manuális váltóval elég jó konstrukció.

    Kérlek erősítsetek meg, hogy jó az irány vagy adjatok tippeket miket lenne érdemes még nézni. Octavia is képbe került de iszonyatosan el vannak szállva árban, így azt elvetettem. K Astra nem tetszik.

    Köszi előre is!

  • zamar

    csendes tag

    válasz Kornel #149548 üzenetére

    Sajnos valószínűleg a Golfnak is az volt a baja hogy nagyon olcsó volt. Szerintem most se kapni 1m körül értelmes Golf 4-et.

    Pug 206SW, FL 307 is szóba jöhetne szerintem, esetleg MK1-es Focus. 1.6 109LE-s benzinmotorral nagyon nem lehet melléfogni egy karbantartott példánnyal francia vonalon se.

  • zamar

    csendes tag

    válasz Kornel #149543 üzenetére

    Egyébként nekem is mindenki azzal jött, hogy mekkora hülyeség volt, mert 700-ért már lehet kapni. Tényleg lehet de az sajnos olyan is.

  • zamar

    csendes tag

    válasz FrankMonzano #149528 üzenetére

    Barátnőmnek nemrég vettünk 2006-os 1.3-as Swiftet. Helyi márkakereskedésben vette újan az előző tulajdonos, félig meddig ismerős volt garantált 60000km-rel. Kizárólag hosszabb távra használta, de ritkán. Minden szerviz időben el volt végezve, olajat, váltóolajat távolságtól függetlenül időben lecseréltette. Gyakorlatilag olyan az autó mint az új. Nem volt olcsó a többihez képest, mert 1.470M volt két garnitúra gumival, klíma elektromos ablak, piros ülés stb. Váltó valóban gyenge pontja, de helyi szerelő 60 körül meg tudja csinálni a nyelestengely csapágy cserét ha előjönne. Tisztában voltam, hogy ez valószínűleg elő fog jönni, de úgy gondolom még így is jobb vétel, mint egy Mazda2, Yaris vagy akármi. Kb 10 évre terveztük és mivel más típushibája nincs ezen és az ABS kockán kívül úgy gondolom megéri, mert se rozsda, se motorikus probléma nem jellemző rá. Megnéztem egy pár Mazdát, Yarist, Jazzt de elkeserítő volt a kínálat. Néztem olyan Swiftet is 1,2-ér ami körbe volt zúzva, egy másiknak a futóművel lógott 1,1ért.

  • zamar

    csendes tag

    válasz vzsryl #144952 üzenetére

    Megbízhatóság tagadhatatlan, kívülről sem vészes a vasaló forma, de belül a műszerfal elég lehangoló.

  • zamar

    csendes tag

    Sziasztok!

    Barátnőmnek keresünk autót max másfél millióig. Legyen max 1.4-es szívó benzine,s klímás, elől elektromos ablakos. Nem kell, hogy nagy legyen, viszont az 5 ajtó feltétel és a használható csomagtartó. Jelenleg egy 1.7 SDI Lupo-ja van amiben egyébként 4 ember kényelmesen elfér, viszont a csomagtartó használhatatlan, a kinézetét, illetve a belterét meg inkább meg se említsük.

    Mit ajánlanátok ezekkel a kritériumokkal? Amiket eddig nézetettem:

    Swift 1.3
    Fiesta 1.4 MK6
    Corsa D 1.2 vagy 1.4

    Utóbbi kettő a befutó, viszont ezek közül egyik motorját sem ismerem. Mennyire problémásak? Esetleg melyik típus érdemes még nézni? Jazz, Micra nem bejövős sajnos.

    Köszi előre is!

Új hozzászólás Aktív témák