- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203286 üzenetére
Toyotaval lényegében a cmax pluginra is utaltam, az is hsd licensz alapján működik. Nálam eddig, le is kopogom, semmi nem jött elő a GTE-vel. Egyelőre baromi olcsó a fenntartása. Ameddig működik addig szuper jó kocsi. Ha valami beüt na akkor van gond :) Amúgy most nincs túl sok példány fent és azok is egyre drágábbak. Jobban jársz egy ioniq electric-el ha nem mész egyszerre túl sokat.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203274 üzenetére
Miért ne lehetne vezetett szervizkonyv? Nem muszáj magadnak csinálni el lehet vinni máshová olyan helyre ami szamlakepes szerviz. Én bevállaltam, hogy magamnak csinálom. 3-4 autónál már az évek alatt elég komoly összeg meg lett így spórolva. Fényképpel dokumentalom, számlák megvannak a vásárlásról.
Eléggé jól sikerült a vw-nek ez a típus amúgy jah. Lényegesen megbízhatóbb mint egy v60 d6. Bonyolult technika az igaz, tehát ha van valami az jó drága móka. Ez a valamit valamiért, jobb élményt és nagyobb minőséget ad mint egy HSD, de több is benne a rizikó. Ha egyszer kipróbálod tetszeni fog. Ha csak egy olcsón fenntartható A-B autó kell akkor jó a Toyota. Sokkal tovább fog működni megbízhatóan és kevesebb karbantartást fog kérni, de cserében unalmas :)
Ford olcsóbb az biztos. A csomagtartó nem túl nagy és számomra a forma sem túl emészthető. Néztem én is de nagyon nem nyerte el a tetszésem, megint csak egy unalmas kocsi amire nem szívesen nézek vissza a parkolóba.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203230 üzenetére
Hétvégén nem értem rá fórumot olvasgatni
Ha márkaszervizbe viszed, akkor egy sima olajcsere is elég vastagon fog. Igazság szerint az általános karbantartás semmiben nem tér el egy hagyományos TSI autónál. Hajlamos lehet elvileg kokszosodásra, de nem volt még rá példa senkinél sem, hogy ilyen elfordult volna. Mechatronika kettőstömegű megint csak van az összes DSG váltós kocsiban ebben sem más a GTE. Lényegében kevés elektromos specifikus dolog van plusz a GTE-ben, az összes többi ugyanaz bonyolultságban mint a többi hagyományos VAG autóban. Az eladó használt autók nagy részes 150+ km-el van. A fent említett hajtással bajok még nem voltak egyszer sem a csoportban. Ha esetleg ezek előfordulnak hibában az a DSG-ből adódóan sajnos eléggé zsebbenyúlós móka lesz. Ennek tudatában érdemes ilyet választani. Tippem sincs mennyit kóstálhat egy mechatronika csere vagy egy kuplung kettőstömegű. De hangsúlyozóm, nem egy 200 felett futott autó van és egyikkel sincs gond ezeknél. Meglepően megbízhatóra sikerült már ez a DQ400 és 3. generációs TSI.
Az általad említett szokásos dolgok, majdhogynem nevetségesen olcsók hozzá. Konkrétan egy olajcsere anyagköltsége kiskeráron is megáll 15k Ft-ból. Márkaszervizben ugyanez 70-100 között. Nagyon könnyű megcsinálni ezeket otthon. Kb. ez a legkönnyebben szervizelhető TSI, tehát a "bonyolultság" miatt durva lenne felárat kérni. [kép] Ennyire jól hozzáférhető helyen van minden.
Magával az elektromos résszel ritka amikor gond van. Nem mondom, hogy nem fordult még elő, de sokkal sokkal megbízhatóbb pl egy Outlanderhez képest. Akkumulátor aktív vízhűtéssel van ellátva, jól bírja a sok töltést, lehet nyúzni nyáron nagy melegben is.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203226 üzenetére
Az a jövőre hamarosan itt van, tehát nem hinném én sem, hogy jobb lenne a helyzet. Lényeges drágul az üzemanyag és elmaradnak az új autó értékesítések.
Bárhol kérdezhetsz, ha itt a szaktopikban teszed fel a kérdéseid, akkor a többiek is akiket érdekel tudnak róla olvasni#203225Vismajor01: Elég durva árak lettek, nagyon jól jártam ezzel a Passattal most
Jövőre el akartam adni, hogy vegyek egy nagyobb hatótávú villanyost, de teljesen esélytelen, meg közben inkább másra kell majd a pénz. Így most magamhoz képest meglepően sokáig meg fog majd maradni valószínűleg a GTE. Ez a 30-40km hatótáv az esetek 95%-ban lefedi a közlekedésem.
-
Doki16
addikt
válasz
lzjv1897 #203207 üzenetére
Én több mint egy évig hajtottam egy Golf GTE-t, mindent is tudok a típusról. Nem rég adtam el, de csak azért, hogy átüljek egy Passat GTE-be. Sajnos most nagyon megdrágultak a használt árak, jelenleg nem a legjobb hibridet venni.
VW-ből úgy ahogy ki lehet olvasni, de leginkább azt, hogy mennyi lett beletöltve élete során és abból lehet kalkulálni egy átlagos elektromos futást. Annyira sokat azért nem mennek ezek elektromosan az előző gazdánál ha már 4-5 évesen közel 200k km van bennük
Bonyolult a technika, de szerencsére nem jellemző rá a hiba. A csoportban már jó sokan vagyunk, sok gond még nem adódott a tulajoknál. Ha van bármi konkrét kérdésed, akkor szívesen válaszolok -
molnarpeter
nagyúr
válasz
lzjv1897 #203189 üzenetére
C-Max Energi: érdemes arra is figyelni, hogy van amerikai és európai modell is, itthon utóbbi népszerűbb. Alap típus miatt nagyon nincs alkatrész gond szerintem, szerviz terén márkakerek vagy Sztyopa (outlanderphev.hu) szokott vele foglalkozni. Fb-n kevésbé aktív a közösség, nem tudok csuklóból hibákat sorolni, de összességében a kettő közül szerintem ez ígér olcsóbb fenntartást, jóformán egy használható hatótávú Prius PHEV. Van a hajtóműben egy csapágy elvileg, ami nyűgös, de magát a problémát sem olvastam itthon, javítás költsége passz
GTE: VW best-of1.4 TSI már szíjas, igazából egy abszolút kiforrott verzió, korom lerakódás még érintheti (de talán pont a PHEV mivolta okán még egyáltalán nem láttam tisztítást sem a típus klubban), és szinte dízelesen takarékos tud lenni. A DSG is a megbízhatóbb olajfürdős kuplungos fajta benne, mechatronika hibára esetleg nem árt lelkileg felkészülni (nem gyakori, de külföldi csoportot is olvasva néha felbukkan a probléma, az amúgy kötelező váltóolaj és opcionális szűrő csere azért igen pozitívan hat az élettartamra). Ferihegy és Óbudai márkaker javítja elsősorban. A3 e-tron azonos hajtás és padlólemez egyébként, csak hogy bővítsem a kínálatot. Itt fórumon is előfordul néhány példány a VW topikban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Nyaralás topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Háztartási gépek
- pr1mzejEE: Viszlát CoD2, CoD4, CS:GO!
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Need for Speed: Rivals
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen NAS-t vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B550M R7 5800X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3060 Ti 8GB ZALMAN I3 NEO A-Data 650W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2896, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest