- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kikristályosodik a Razr 60
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat számít
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
footy
addikt
válasz
426os #212859 üzenetére
Valaszolok itt, hogy keresheto maradjon.
Nekem csak a graci Weltautoval van tapasztalatom. Ok teljesen normalisak. Az autok kicsit dragabbak, de rendben van veluk minden. A Golfok amiket ott neztem technikailag es optikailag is abszolut jo allapotban voltak. Nem utolso sorban a kiszolgalas is teljesen mas mint az onlinecarsnal. A szervizfuzet minden esetben rendben volt es a probaut is mindig megoldhato.
Igen, az autoklub alatt az ÖAMTC-t ertettem. Az atvizsgalas altalanossagban jo, bar itt is van szoras abban hogy melyik technikus mennyire alaposan nezi meg.
ITT van egy lista rola hogy konkretan miket vizsgalnak.
Roviden szolva mindent amit megbontas nelkul lehet megneznek. Ha jol emlekszem legutobb klubtagkent 75 euro volt a vizsgalat es 12 euro volt hogy bemertek a futomuvet is.
Ha nem is annyira alapos a technikus meg akkor is boven megeri az arat, mert a vegen kapsz egy teljes listat amin a fenti parameterek menten atneztek a dolgokat. Ezzel a legtobb kereskedonel lehet alkudni is. -
footy
addikt
válasz
bandus #212846 üzenetére
Mivel relative kozel van hozzam a liebochi telepuk es gyakran "cserelodnek" nalam az autok voltam mar naluk egy parszor.
A kocsikat lizingcegektol vasaroljak ki csomagban. Emiatt nem mindig csak jo allapotu autok vannak a kinalatban. Nyilvan ez termeszetes, de sajnos az arban ez nem mindig tukrozodik.
A masik problema, hogy alig mondanak valamilyen infot telefonon keresztul es ha tavolrol jossz akkor nagy lyukrafutas lehet belole. Konkret peldak:-Golf 6
Telefonban megkerdeztem hogy milyen az altalanos allapot. Minden tuti , jott a valasz.
Fel is kerekedtem meg aznap delutan es megneztem az autot. Kivul 1-2 karc, de amugy ok.
A belseje kuturalt, aztan mikor beinditottam, akkor kiderult hogy csattogott a lendkerek es valaszinuleg valamelyik befecskendezo is le volt halva.
-Seat Leon
Ugyanugy kezdodott mint a Golf, el is mentem megnezni. Direkt megkerdeztem az egyik eladot meg helyszinen is, hogy minden ok a kocsival, mert az atlaghoz kepest kicsit olcsobb volt. Elso ranezesre stimmelt is a sztori, mert korben nem volt semmi az autoval es a belseje is rendben volt. Aztan megneztem a tetejet es kiderult hogy miert olcsobb. Jegvert.
-Opel Astra
Ugyanaz a bevezeto. Elsore itt is minden passzolt. Aztan mikor jobban megneztem akkor tunt fel hogy mind a 4 ajtot ranyitottak valami betonfalra. (az elek le voltak surolva)
-Opel Insignia
Minden ok. Proba viszont nem lehetseges mert nincsen szabad rendszamuk, menjek vissza holnap.
(Ausztriaban a szemelyhez, illetve ceghez van rendelve a rendszam, nem pedig direktben az autohoz. Igy a probautat a kereskedok a sajat kek rendszamukkal szoktak engedni)
Azzal a lendulettel csinaltam is egy idopontot az autoklubhoz atnezetesre.
Amikor el akartam hozni az autot, akkor eloszor jott hogy atnezetesre ne mert az sokaig tart, de vegul sikerult lebeszelni a dolgot.
Az autoklubos teszt "ok" eredmennyel zarult, mert az auto rendben volt az elso es hatso lokharitotol eltekintve. (tudtam elore hogy karcos) Viszont a szelvedo felett talaltak egy rozsdafoltot. (kofelverodes lett elhanyagolva) Az ar jo volt, karosszerias es fenyezos ismeros van gondoltam mi baj lehet. Az elso es hatso lokos szepen meg is lett csinalva a rozsdafolt a teton maradt, mert kiderult hogy valoszinuleg ki kellene szedni a szelvedot ahhoz hogy teljesen el lehessen tavolitani a rozsdat. A kocsit 2 evvel kesobb ezzel a hibaval adtam el. (a vevo is csinaltatott autoklubos tesztet es felirtak neki is)Azt hozza kell tennem hogy en(fokent korabban) a "jobb" aru autokra mentem. (mondjuk ugy, hogy az also harmad teteje illetve kozepsav)
Rengeteg autojuk van es elhiszem hogy nem tudnak mindenrol mindent, de van egy atvizsgalas amikor atveszik az autokat es azt, hogy jegvert illene felirni az adatlapra.
A fenti sztorik jopar evesek (az insignia sincs meg mar 2,5 eve), de feltetel nelkuli bizalomra nem feltetlenul adnak okot(bar a google ertekeles az akkori 3csillagrol sokat javult). Azota allitolag jobban atnezik az autokat (viszont ahogy hallottam csak az o szervizuk nezi/nezheti(autoklubos tesztetbe nem szoktak belemenni mar) at az autot ) van olyan ismerosom is aki teljesen elegedett volt veluk.
Az biztos ha Passatot szeretnek venni akkor ott nezelodnek mert abbol mindig rengeteg van nekik. -
footy
addikt
válasz
TrollBalint #212785 üzenetére
En vennem. Ha biztosra akarsz menni es sokaig megtartod az autot, akkor egy uj/alig hasznalt garancias auto siman jo megoldas lehet.
-
footy
addikt
válasz
cappa72 #212523 üzenetére
Gratula, jo valasztas!
A fentiek szerint akkor nektek is hasonloak voltak a tapasztalatok.
ui.:A motor csak szoftveresen van fojtva. Az osztrak piacon sokat latni beloluk. (120Loval nagyon ugrik)
-
footy
addikt
válasz
aero. #212384 üzenetére
A 120 lovas 1.4TB-n nincs multiair modul en azert szoktam azt ajanlani.
Nekunk volt Giulietta olyan motorral, az asszony meg most is nosztalgiaval gondol ra.
Viszont csaladi autonak szukos lehet, foleg ha nagyobb novesuek a csaladtagok.
Az ufo civicben lehet lehet benne van a mechanikai josag(bar en a valton kivul nem ereztem sehol), de a Giulietta erzesre premium hozza kepest.
En meg akkor is Giuliettat vennek a Civic elleneben ha a terdemet a fulemhez kell huzni. -
footy
addikt
válasz
Paxker315 #212256 üzenetére
A magasabb epites nem para, foleg ha nem mesz nagyon gyorsan autopalyan, (A Picassonak 120 folott meredeken emelkedik a fogyija) a sulyt viszont mindig cipeled, az mar inkabb gond.
A franciaknal ezert van az hogy 1,8 tonna folott 10euro kilogrammonkent az adotobblet.
PL:
S-Klasse 2070kg: 2700euro
Audi Q7 2240kg: 4400euro#212257 Qru
Suzuki Jimny? -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #212217 üzenetére
És továbbra is, nem azt mondtad, hogy a minivan JOBB mint egy SUV, hanem, hogy a SUV SEMMIBEN nem jobb mint egy minivan. Ezt meg röhögve, becsukott szemmel irodai széken pörögve is megcáfolom.
Szerintem valamit felreolvastal.
Ha a gyarto a sajat termeket SUVnak hivja akkor azzal en nem vitatkozom.
Ha szeretned meresekkel cafolom mind a 8 pontot a sajat peldam alapjan.
Azt hogy miben lenne jobb a SUV mint a Minivan az meg mindig nem latom (sot a SUVnal felhozott elonyok melle tu tobbet is > adott alapterulet sokkal tobb hasznos hely), de a tema reszemrol befejezve.
(mereseket elkuldhetem privatban is hogy ne terheljuk a forumot) -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #212214 üzenetére
SUV-ot irtál nem Crossovert. A tiguan, X2, Kadjar nem SUV.
De , ezen vitatkozhatunk viszont inkabb de es deAzert hoztam a fentieket mert kompkat SUV-ok, mint az UX Lexus.
A sajat peldammal mind a 8 pontot meg tudom cafolni:
Ha gondolod hetvegen lemerek neked mindent az ulesmagassagtol kezdve a rakter peremen at a szelvedo mereteig(a picasso panoramaszelvedoje kb 3x akkora mint a cactuse).
Biztos vannak kivetelek, de azert nagy altalanossagban ez a helyzet. (nezd meg a blogomat a minivanakrol, kiprobaltam mar egy parat...)Elhiszem hogy neked bejon a lexus RX, en is nezegettem oket korabban mert vonzott a strapabiro technika es magasabban is ulsz, ami nekem is kezd egyre fontosabb lenni, de adott kategorian belul nem latom hogy mitol lenne jobb egy SUV mint egy minivan.
(fent ezekrol volt szo)Nem flamelni akarok, de szeretnem hogy aki beteved a forumba az lasson egy kicsit az aktualis trendek moge is.
ui.: Az en mentsegem a Cactusra, hogy viccesnek talaltam a format es ki akartam probalni az advanced comfort futomuvet valamint hogy 3000euroval olcsobban vettem mint a Picassot. Ugyanolyan aron egyertelmuen Picassot vettem volna.
-
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #212212 üzenetére
Miben jobb egy kompakt SUV mint egy kompakt minivan?
Komolyan kerdezem, mert mar probaltam egy parat es meg nem sikerult kideriteni hogy mire egy a nagy hype.
PL.:
Mitol jobb egy X2es BMW mint egy 2es Active Tourer?
Mitol jobb egy elozo generacios Tiguan mint egy vele azonos evjaratu Touran/Golf+?
Mitol jobb egy Renault Kadjar mint egy Scenic?stb..
-
footy
addikt
válasz
szabonagyur #212208 üzenetére
Kis alapteruleten nagy csomagtartot csak minivan ad. Nekunk ezert lett Picasso. (meg mert ez van hidros automataval) Viszont most mindenki SUVot akar ami semmire nem jo, de lehet mutatni a szomszednak hogy vettem egy autot ami olyan mintha mindent tudna.
A legyen valami markan, eloszor el is siklottamha a szomszed elott kell menozni akkor bimmer vagy merci kell
. A 2es active tourer vagy a B klasse sem rosszak, de ott azert johetnek draga meglepetesek. (ha valaki tolni akarja a propellert vagy a csillagot az ne sirjon
)
#212209tboy93
PSA/Stellantis modellek hidros automataval vannak. (1.2Puretech pl)
A fordnal is az 1.0EB 8as hagyomanyos automataval van. -
footy
addikt
válasz
tibbike01 #212194 üzenetére
Nem kovetem az elejetol hogy mekkora csomagtarto kellene, de ha egyebkent megfelel az UX csak a csomagtarto kicsi, akkor kutyaraccsal nem adja ki?
A Kuga hibridet en is mondanam, de ott azert ne a lexus osszeszerelesi minoseget vard es a csomagtarto is eleg kicsi foleg a pluginnal.
-
footy
addikt
válasz
bandus #212165 üzenetére
Statisztikat nem tudsz osszerakni. Azert is lehetetlen, mert a VWnek nem all erdekeben adatokat kiadni, a nem garancias autokat pedig akarhova vihetik. (igazabol a garanciasakat is)
(Bar a Kinai botrany es az ottani meghosszabitott garancia(10ev!!!) valoszinuleg nem 1-2 elszort eset miatt volt. ui.: Nyilvan az sem veletlen hogy sok kesobbi modellbol mint pl a Jetta az 1-4Tsihez is inkabb hagyomanyos automatat raknak)
Forumokat szivesen linkelek neked tobb szaz bejegyzessel ahol a DQ200/ szarazkuplungos DSGs problemakrol irnak. Nem egy olyan esetet olvastam ahol 100e km alatt 3x volt cserelve valto.
Nyilvan ezt arnyalja hasznalt modja, ki mennyit jar dombos videken , mennyit all dugoban, mennyit jar melygarazsban es a valto szoftveren is tobbszor lett modositva az evek soran.
Aki nem jar ilyen helyeken annak lehet hogy sokat kibir, de a gyenge kivitelezesu mechtronika es hogy egy rossz akku eseten a valto el tudja egetni a kuplungokat nem a hosszu gondtalan hasznalatot vetitik elore.
Sokaig szemeztem Seat Leon 1.4TSI+DSG ill VW touran ugyanilyen motoru kombinaciojaval es tobbszor is atturtam a forumokat, de a vege az lett hogy hasznaltan garancia nelkul nagyon rizikos tud lenni a dolog.
Az 1.5TSIbe elvileg ugyanez kerult, az eTSI-t nem tudom.ui.: Nem gondolom hogy a tobbi gyarto szarazkuplungos automataja jobb lenne. Sot a hyundai ill. renault forumok alapjan egyertelmuen nem az.
-
footy
addikt
-
footy
addikt
válasz
Paxker315 #211681 üzenetére
Mit jelent a jo valtoprogram? Birja a melygarazst?
-
footy
addikt
válasz
pècsimunkás #211378 üzenetére
Nekem volt Focusom szelvedofutessel. Soha tobbet nem kellene. Mert a 2 ev alatt amig megvolt 2x hasznaltam, viszont minden egyes nap zavartak a futoszalak.
Nappal mikor megtori a napfenyt este mikor megtori a reflektor fenyet minden alkalommal atkoztam a tervezoket ezert a megoldasert.
(Koss egy kis Cascot es amikor mar nagyon gaz akkor mehet neki a ko es irany a szerviz)
A VWnel azt hiszem kulon gozolt reteg van es nem pici drotok mint a fordnal, esetleg az lehet opcio, de en ezt nem vennem be az extra fontos opciok koze. -
-
footy
addikt
válasz
anonymus89 #210689 üzenetére
Nem az szamit mennyir mesz hanem hogy hogyan hasznalod az autot. A rovid tavokat nem szeretik(bar tul van lihegve a koztudatban) annyira a turbos es a kozvetlen befecskendezeses motorok, nalad ez kiesik mert nagyreszt autopalyan fog futni ha jol ertem.
Cserebe nem kapsz agybajt mert a Bravo(2010tol), Delta, TSI Leon(2014tol keresd elotte en nem vennem) es az 1.4T jastra(2011tol keresd) is jol van szigetelve.
(A te listadban szereplo autok mind gyengen szigeteltek nem autopalyazni valok foleg nem szivo motorral ahol 4-5000erzeket forognak) -
footy
addikt
válasz
anonymus89 #210684 üzenetére
Lancia Delta vagy Fiat Bravo 1.4T
Ezekkel egesz jol lehet autopalyazni, ellentetben a hsz-edben felsoroltakkal... -
footy
addikt
válasz
diegho #210673 üzenetére
Se a 2es BMWvel se a B Klasseval nem lennel beljebb a fenti feltetlek alapjan szerintem egy kompakt minivan lenne a nyero. Mi a picassonal landoltunk, a logout blogom adhat tampontot kereseshez.
-
footy
addikt
Astra K 2017-2018 1.4T lehetoleg automataval
#210275 Teasüti
Egyebkent meg a guminyomas problema lehetett mert uj autonal es uj guminal eloszeretettel fujjak tul az abroncsokat. Nekem a Cactuson csere utan 2,6 barra fujtak, szepen le is engedtem egy par nap utan a gyari ertekre(2,3) es erezhetoen komfortosabb lett. -
footy
addikt
válasz
Teasüti #210259 üzenetére
Nem a magyar utviszonyok szoktak a gyartoknal referenciakent szerepelni. Az hogy a fekvorendort ne erezd inkabb valami legparnas jarmuvet igenyel.
A gordulesi zaj elsodleges forrasa a gumi szokott lenni.
A magas frekis vibraciot en meg nem tapasztaltam C4 cactusnal 17es kerekeken.
Esetleg a C5Xet lehet meg kiprobalni, ott allithato is futomu.
vagy marad a Rolls
Egyebkent a felso kategorias(nemet) autok legrugoi sem annyira puhak szoval szerintem arra se nagyon erdemes nezelodni. Talan valami kis kerekes regebbi japan SUV/Lexus RX vagy Toyota Highlander allhat kozel ahhoz amit elkepzelsz.ui.: szerintem a hidros felejtos, mert az mielott lagyit felut egyet...
-
footy
addikt
válasz
Teasüti #210211 üzenetére
Meg kell nezni mi van engedelyezve a tipushoz. A "hanyatlo" nyugaton beleirjak a forgalmiba, Magyarorszagon ugy emlekszem hogy nem. Random kitalalt meretet nem szabad felrakni, mert a futomu nem ahhoz van kitalalva.
Ez a tema inkabb a gumi es felni topikba valo. Egyebkent normalisabb gumivalaszto oldalak (PL) hozzak az adott tipus engedelyezett gumijait. -
footy
addikt
válasz
Teasüti #210188 üzenetére
A C4 cactus 16os kerekeken ugy kisimit mindent mint egy balna merci. Nekem 17es felnik vannak, azzal azert kicsit lehet erezni a nagyobb egyenetlensegeket, de inkabb csak a kormanyon es futomuzajban. Az ulesen szinte semmi nem jon at.
Osszesegeben a futomu sokkal komfortosabb mint a kompakt/golf kategoria tobbi tagja.
Zajcsillapitasban picit gyengebb mint egy Golf, de nem veszes (autopalya sebessegnel erezni kis kulonbseget). Az 1.2Puretech motortartoit kicsit csinalhattak volna kicsit szofisztikaltabbra mert, a felesegem Picassojaban nagy gazas gyorsitasra sem erezni a vibraciokat, a Cactusban pedig igen. (bar nem veszes) -
footy
addikt
válasz
Teasüti #210180 üzenetére
Amennyire en tudom ezekben van benne:
C4 Cactus 2018-2020 (en ezert is vettem ezt)
C4 3. gen 2020-
C5 Aircros 2109-
C5X 2021-Ez nehany modellnel felszereltsegfuggo lehet. Az advanced comfort dampening futomu a csomag egyik resze, es a specialis parnazasu ulesek teszik teljesse az elmenyt.
-
footy
addikt
válasz
Paxker315 #210160 üzenetére
Nekem ugyancsak 2 napig volt C5, de a hidro autopalyan kellemetlen volt es a tarolohelyek teljes hianya is gaz a hetkoznapokban. Erre meg rafejelt az is hogy a borules nem kifejezetten kenyelmes viszont kifejezetten izzados. (a hosszabb ulolapos ules az jo)
Osszessegeben a P508 jobb auto. (163(kesobb 180) lovas boven eleg) -
footy
addikt
válasz
bandus #210145 üzenetére
Nekem 110 loval van a Cactusban ami 1100kg korul van. (dinamikusnak erzik, az automata nem erolteti a motort alacsony forudlaton. 5.fokozatot 80nal 6.-at pedig 100nal kapcsol)
Az asszony picassojaban 130LE es ott is siman eleg. (ujabb cactusokban is van a 130lovas valtozat azzal rendesen fickos)
A hangja eleg nyers(foleg hidegen) az 1.2PT-nek(menet kozben mar nem) mas rosszat eddig nem tudok rola mondani. -
footy
addikt
válasz
xEon1337 #210097 üzenetére
Hasonlo gondolatmenet alapjan(25km x2 naponta) en C4 cactust vettem.
Nem ulsz benne melyen, jo az automata, iszonyat kenyelmes az ules,puha a futomu es alig eszik. (vegyesben)
Az 1.2PT 2018 utan veheto.
Ez keprol nem tunik rossznak. -
footy
addikt
válasz
diegho #210108 üzenetére
508 automataval igenjo kombo. Ablakemelo hiba(eltorik egy muanyag profil ha meg a regi van benne) es EU6os dizelnel az ADblue tartaly hibaja johet be, de amugy nagyon komfortos auto. Az octavia komfortban nem ez a liga. A mondeo nem annyira a tartossagrol hires, foleg ha automataval nezed. Passat meg jo lehet, de en magamnak 508 kombit vennek.
-
footy
addikt
válasz
macilaci78 #210026 üzenetére
Ha visszakeresel a hsz-eim kozott en legtobbszor azt mondom hogy inkabb turbobenzin mint szivo es alapvetoen a szivo motor nem garancia semmire, mert van jo es rossz konstrukcio mindkettobol.
DE
12-15eves autokbol tenyleg olyat kell venni ami a legegyszerubb, mert a ridegtartas meg a sokadik gazda utan mar tenyleg barmi megadhatja magat.
Nekem volt szivobenzines Punto 1.2 60 LE (talan 2002es?) 6,5 korul jartam vele(nagyreszt autopalyan) es fillerekbe kerult hozza minden.(igaz nem is nagyon ment)
A fenti hozzaszolas pedig inkabb arra akart ravilagitani hogy az alacsony fogysztas nem garancia az alacsony uzemeltetesi koltsegekre.ZolkoW
En egy Punto(/Grande Punto?) 1.2t neznek, adott osszegert a legjobb allapotut megvenni. -
footy
addikt
válasz
ZolkoW #210024 üzenetére
PTC (keramia-felvezeto) futoelem van beepitve a legtobb dizelbe.
A fel millas kulonbseg konnyen el tud menni egy regi/sokat futott dizel szervizelesere.
Nem azt mondom hogy feltetlenul rossza valasztas a dizel, de azt az osszeget tartalekban kell hagyni, nem "lehet" vele szabadon gazdalkodni... -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #209360 üzenetére
Csak kivancsi vagyok, mert a legtobben ugy felnek tole, hogy meg nem probaltak es azt hiszik hogy hosszu tavon a kezi valto sokkal olcsobb...
-
footy
addikt
válasz
albiosz #209358 üzenetére
Probalj ki egy Picassot en azt mondom. Nekem voltak mar nemet,japan, olasz autoim, de nem a gyarto orszag hatarozza meg a minoseget. Minden gyartonal van jol es rosszul sikerult szeria. Ami viszont biztos hogy a 2018as Picassonk jobb minosegben van osszerakva mint a 2017es Focusunk.
Miert manualisat keresel? Az automataban(EAT) csak olajat kell cserelni, nincs kuplung vagy kettostomegu. Ehhez jon meg a kenyelmi faktor is...
Igen, 2018 nyartol Spacetourer neven fut a Picassoui.: Meretosszehasonlito oldal nincs, az ADAC autotesztje ad egy eleg jo tampontot.
Viszont papiron nem lehet autot venni, ki kell probalni, mert valakinek az ules nem jo, valakinek a kozepkonzol nyom stb... -
footy
addikt
válasz
Dare2Live #209280 üzenetére
Logout-on csinaltam egy bejegyzest minivan/egyteru temaban.
-
footy
addikt
válasz
HUTCHDB #209281 üzenetére
Ertelmetlen a REX valtozat, mert dragabb mint a sima, viszont ha mar tobb penzt kiad az ember akkor a nagyobb aksisat kell megvenni.
Tovabbi negativumok:
- Ha beindul a (eredetileg robogo)motor az eleg hangos
- Szervizet(olajcsere) csinaltatni kell rajta (igy kisse elvesz az elektromos gondtalansag)
- 100-120km-et nyersz a REX-szel utana tankolni kell
- a hatso hely keves gyerekkel es az elso ajtot ki kell nyitni hogy ki tudd nyitni a hatso ajtot(szoval a praktikum nem sok)Ha torik akkor k.draga moka lesz a karbon miatt.
Szerintem egy E-Golf(7) jobb valasztas.
-
footy
addikt
válasz
albiosz #209249 üzenetére
A Tiponal nekem 120e km vagy 6ev remlik, ha sok rovid ut es/vagy poros helyen van hasznalva akkor emlekeim szerint 4ev es 60e km. (Volt Alfa Giuliettank ugyanezzel a motorral)
Egyebkent igen, az alkatresz sokkal olcsobb hozza mint az osszes tobbihez. (foleg a japan es koreaiakkal szemben)Az 1.5TSInel is megvolt az elejen az LSPI problema. Nem tudom ott mikortol szunt meg (vagy hogy mindnel megszunt-e egyaltalan), az tuti hogy volt ra SW update. Viszont hasznaltan megint kerdeses hogy hanyszor tortent meg mielott rakerult az update vagy hogy tuti rakerult-e az update.
Egyebkent is az 1.4 finomabb jarasu/csendesebb, mar csak azert is azt vennem.Nekem a titkos tippem gyerek(ek)hez a Picasso. (de lehet Zafira, Touran vagy Scenic is)
Az egyteruek kulonosen a picasso es scenic keves alapteruleten kinalnak sok helyet. Megvan a magasabb ulespozicio (mint a suvnal) es a meretei miatt konnyu vele parkolni.Nalunk a lehetseges 2. gyerek miatt lett lecserelve az alfa giulietta egy 2018as automata 1.2THP Picassora. (rovid) A lanyom is szereti, mert konnyu beszalni, vilagos az utaster es jol kilat a hatso ablakon is.
Ha erdekelnek a fenti egyterueknel elonyok es hatranyok es melyik motorral erdemes venni, akkor azt is szivesen leirom. (atragtam magam a fenti modellek tipushibain mielott picasso lett)#209274 HUTCHDB
A Leafre gondolsz? Nem astam bele magam a tipushibakba, mert ahogy fentebb irtam
a hianyzo aksi-ho-management nalam kizaro tenyezo volt. (ez utobbi azert nem a tartossag zaloga...) -
footy
addikt
válasz
albiosz #209196 üzenetére
Annyit hozzatennek a listahoz hogy:
- Corollanal az ulest probald ki alaposan, mert az aurisoke nekem nagyon kenyelmetlen volt es a corolla alapulese is igy remlik.
- A Tipo 1.4 Tjettel valoszinuleg a leggondtalanabb (a fentiek kozul), de a vezerles cseret gyakran kell csinalni es a fogyasztas is valoszinuleg ennel lesz a legnagyobb ugyhogy ezt is erdemes beletervezni a koltsegekbe. (Az alap kivetelek muszerfala nagyon gaz, jobb felszereltseget kell celozni mert ott mas a muszerfal is)
-VAG TSI csakis 1.4 es csakis szijjas vezerlessel vennem
- Astra K 1.4T nem csak az evjarat fontos hanem az is hogy a megfelelo olajjal legyen szervizelve (asszem dexos1 gen2) ha nem markaszervizben szervizelt vagy nincsenek meg a szamlak en hagynam
- Focus 1.5bol a 3 hengerest ami asszem csak 4es Focusban volt. Bar en meg mindig inkabb az 1.0EB-t vennem(2016/FL utan), mert az keveset eszik (nalam legalabbis) es a 125 lovas siman eleg bele. (a 100 lovas 5sebesseges valtos nagyon lomha!!!)#209219HUTCHDB
En nezegettem Leafeket is, de a hianyzo akku-ho-management elvette a kedvem. Nem mernem hasznaltan bevallalni, pedig meretre pont az amit keresek. A Zoe jott most kepbe, de nem volt meg idom megnezni, bar kepekrol is gyanus hogy keves a hatso labter. (gyerekules) -
footy
addikt
válasz
Coccolino_O #209139 üzenetére
Focusnal 2015 utan veheto az ecoboost. A fiestat nem tudom. Az enyemben(Focus 2017) 115 ezer korul van, eddig hibatlan.
A Rio eleg puruttya abban az evjaratban. (Bar az osszeszerelesi minosegben a fordok sem jelesgednek)Autópályán a turbós kevesebbet szenvedne?
Igen -
footy
addikt
válasz
aero. #209091 üzenetére
A PSA rossz pelda, pont hogy ok azok akik visszaaltak a wandleres automatara 2016 utan mert rajottek hogy a robotizalt/duplakuplungos(foleg a szarazakat) valtokat nem lehet tartosra megcsinalni es a "user experience" is szenved mikor rangat es ugral az ember alatt az auto.
Nalam az volt az egyik fo indok a picasso mellet hogy az 1.2THP is wandleres automataval van szerelve. -
footy
addikt
válasz
HUTCHDB #209052 üzenetére
Nekem a az autobild hosszutavu tesztje elvette tole(nem a hibridet teszteltek de a benzinmotor ugyanaz) a kedvem, pedig a kalapban volt.
Bei 74.333 km grätscht ein Motorschaden in die Bilanz
Allitolag a 2016os modelleket mar nem erinti a fenti problema(legalabbis a BMW hivatalos allaspontja szerint)
A fos vezermulanc problemaja viszont megvan ugyanugy ahogy szinte minden bmw-nel.Nekunk vegul C4 Picasso(rovid) 1.2THP lett, ami erzesre szellosebb belul es tobb okos megoldas van benne.
-
footy
addikt
válasz
tboy93 #207600 üzenetére
Azert ha megnezzuk hogy hany auto lett eladva es a vevok kozul hany ember van ezekben csoportokban es azok kozul hanynak van problemaja, akkor nagyon-nagyon pici szazalek jon ossze.
Szemelyes adalek:
Parhuzamosan olvasok magyar es nemet(+osztrak) forumokat es annak ellenere hogy nemetorszagban joval tobb auto fut, ugy tunik hogy aranyaiban megis kevesebb a hiba.
Az en elmeletem az hogy jobbak a szervizek, jobb az uzemanyag es az emberek hozzaallasa mas. (altalaban idoben viszik (szak)szervizbe,ha feltunik valami hamarabb viszik szervizbe es nem hagyjak magukat lerazni) -
footy
addikt
válasz
dong86 #206975 üzenetére
Az a baj ezekkel a csoportokkal, hogy a legtobben csak onjelolt szaGertok vannak.
Mielott megvettem a Focust (1.0EB 125LE) ment a vaker a magyar csoportban hogy igy szar meg ugy szar az ecoboost. Aztan mikor rakerdeztek hogy mi hogy akkor kiderult hogy a problemas daraboknal nem gyari olaj ment bele meg nem voltak meg a visszahivasok ra stb.
Mielott megvettem a Picassot (1.2PT 130LE) raneztem a picasso forumra ugyanaz a lemez mint mint a Focusnal. (Jaj, csak turbot ne, ha mar turbo akkor dizel, a reszecskeszurot ugyis ki lehet utni, szervizbe vinni meg felesleges mert nem ertenek hozza es csak lehuznak)
Ugyhogy szepen kileptem a csoportokbol es bezartam a facebookot.ui:
En sem ajanlom a korai evjaratokat egyik modellbol sem, de a nemet forumok alapjan az 1.0EB FL/2015tol veheto a Puretech pedig 2017 nyaratol. (Termeszetesen az eloelet figyelembe vetelevel) -
footy
addikt
válasz
BurgBurg #206612 üzenetére
Ismerosi korben az autok nagy resze vagy szervizben van "szamlasan" javittatva vagy pedig a szamlak el vannak teve a javitasokrol/karbantartasokrol (az alkatreszrol legalabb).
Ausztriaban elek, itt 10+ eves autonal sem ritkasag hogy markaszervizbe viszik.
Szvsz altalanos igenytelenseg a szamlat nem elrakni/a szervizkonyvbe beirni, mert az tenyleg semmibe nem kerul -
footy
addikt
válasz
Marky18 #206609 üzenetére
Attol hogy nem fiatal az auto meg lehet szervizkonyve. En nem vennnek meg olyan autot aminel se szervizkonyv, se szamlak, ha megvan mindketto akkor is atnezetem. Az automata(wandleres) nem feltetlenul koltsegesebb mint a kezi valto amiben ott a kettomegu meg a kuplung.
-
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #206546 üzenetére
A cross tourer ritkabb mint a sports tourer, de ha ilyesmit keresel akkor erdemes kivarni.
Az infinitit en 2x is meggondolnam. Egy idoben en is ra voltam kattanva az infinitire es a nissan muranora is, a megbihatosagra nem talaltam panaszt de a fogyasztas elrettentett.
A masik hogy az alkatresz is eleg draga(foleg infiniti) es nem tudom van-e a kornyekeden szaki ra. -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #206505 üzenetére
Keress egy Insignia B Country Torurert 1.6T+automata komboval.
Magasitott, belefer minden IS es meg raadasul benzines. -
footy
addikt
Ezt itt hagyom azoknak akik a "szivo megbizhatobb" vonalat kepviselik.
-
footy
addikt
válasz
vzsryl #206104 üzenetére
100e km-t raktam Golf6 1.6CRTDI-be. Sose volt az az erzesem hogy az valahova ugrana
A 2.0 dizelek hatbavagasat adom es en utalom, mert 2000-2500 van nyomatek aztan erzesre se elotte se utana. Nekem jobban bejon a turbo benzinesek linearisabb teljesitmenygorbeje.
A dizelbol 3.0 esetleg 2.0biturbo aminel az volt az erzesem hogy alul is huz. (bar ezek is lagosak voltak egy 2.0T benzineshez kepest)
A 125 lovas(101 lovassal nem keverendo mert az az 5os valto miatt szar) ecoboost erzesre olyan mint egy oldschool 2.0-2.5 szivobenzines, csak a felet fogyasztja. -
footy
addikt
válasz
barnam_ #206096 üzenetére
Nekem A20DTE volt, de a B20DTH is volt A Insigniaban.
A te hasznalatod mellett valoszinuleg nem lesz a dizelnek se nagy baja, de a fenti dolgokra nem art egy kis tartalekot bekesziteni. Nekem jobban bejon a benzines karaktere es csendessege ugyhogy en azt vennek.#206097 vzsryl
Lehet hogy azoknal olyan gyakran jonnek elo a fenti problemak, de a fenti hsz. inkabb azt hivatott tisztazni, hogy oke a dizel kevesebbet fogyaszt, de az nem jelenti az automatikusan hogy az abbol adodo kulonbseg automatikusan az ember zsebeben is marad.
En A Insigniarol 2.0CDTIrol valtottam Focus 1.0 Ecoboostra es nem bantam meg. Mert a hetkoznapokban a dinamika kb ugyanaz. (autopalyan 140rol gyorsitva nem)
A fogyasztasban 7-8deci van az Insignia javara, de a szervizkoltsegek a fenti dolgok miatt eddig joval alacsonyabbak. -
footy
addikt
válasz
szőröscica #206087 üzenetére
Nekem A Insigniam volt 2.0CDTI-vel es kiment benne mindket homerseklet szenzor. (reszecskeszuro ellott es utan is) A fenti moka 250+250 euro volt. Aztan az izzito gyertyakat is mindet cserelni kellett(igaz nem egyszerre, hanem 1,5 even belul egyesevel), ami a regebbi dizeleknel nem nagy tetel de az ujabbaknal(az enyemben is az volt) a nyomaserzekelo miatt jelentos tetel. (nalam 120 euro volt darabja+munkadijj)
A 170lovas CDTInel meg ott van a NOx szenzor ami magaban kb 500 euros tetel.
KB 1600-1800 euronal jarunk amik nincsenek benne a benzinesben.
Meg a 2 euros benzinaron is 900L! benzin es akkor meg a szervizben elpocsekolt idot nem szamoltam.
Evi 30ezer alatt en biztos nem vennek dizelt.#206088barnam_
Ki kell varni, en tuti nem vennek meg olyan autot amibe utana nem szivesen ulok/szivas van vele.
Nem azt mondom hogy automatikusan szivas a dizel, de azert tobletkoltseggel szamolni kell. -
footy
addikt
arra hogy halkabb a szivo nem vennek merget. A turbosak altalaban halkabbak mar csak azert is mert a gazok nem aramlanak ki szabadon, hanem turbo az "utjukat allja".
Ehhez meg hozzajon az is hogy nem kell porgetni hogy menjen igy altalanossagban ugyanahhoz a dinamikahoz kisebb fordulat is eleg. -
footy
addikt
válasz
tboy93 #205523 üzenetére
Mashogy irom:
Attol hogy valaki szivo motoros autot vesz attol meg nem lesz automatikusan megbizhato es olcso a fentartasa.
Magyarorszagon valamiert mitosza van a szivo motornak es ez latszik az arazason is.
Egy Kia Ceed(2007-13) 1.4szivoval dragabb mint egy 1.4Tjet Bravo. Pedig a bravo minden teren jobb auto. A ceednel vannak problemak a vezerlessel(lancnyulas) es a rozsdaval is. Melle kevesbe megy, zajosabb es kenyelmetlenebb is.
A bravohoz olcsobbak az alkatreszek es meg nem olvastam hogy valaha is cserelni kellett volna benne a kettostomegut (benne vagyok nemet/osztrak Giulietta es Bravo forumokban is).Ceed lesz? (az ujat mar elnem en is)
Kivancsi vagyok hogy fogsz-e visszavagyni az accordba... -
footy
addikt
válasz
geckowize #205477 üzenetére
Egyszerubb a szivo, de nem az szamit. Van jo es van rossz konstrukcio es kesz. (mind1 hogy szivo vagy feltoltott)
A 2.4nel pont volt valami olajevo tema ha jol emlekszem. Majd a hondafanok leirjak a reszleteket.
Nem a nyomatek mennyisegevel van feltetlenul problema hanem hogy a szivonal lassan epul fel/nagyon kis tartomanyban adja le.
Astra J > 220NM@1850–4200/min
Honda Accord 2.4 > 234 Nm@4300–4400/min
Honda Accord 2.0 > 192NM@4100-5000/mincsak osszehasonlitaskepp egy modern kozvetlen befecskendezeses feltoltott motor 1literbol 3 hengerrel tobbet tud. PL 1.0Ecoboost 200NM@1400-4500
Fogyasztasban is tudnak sokkal jobbak lenni a feltoltott motorok mint az azonos teljesitmenyu szivok.
Nalam ugyanazon az utvonalon:
Mazda6 2003 2.0 > 8,1L
Focus 2017 1.0 > 5,6L
Ugy hogy melle a focus erosebbnek erzodik es csendesebb(nyilvan nem csak a motor miatt) is. -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #205401 üzenetére
Ha gyanusan olcso, akkor valoszinu csorogni fog mar hidegen a lanc...
-
footy
addikt
válasz
szabonagyur #205399 üzenetére
Szervizes sogor azt mondta volt olyan amelyiknel 30ezer utan mar cserelni kellett, igaz az elso szerias 136lovas auto volt. Kesobb allitolag modositottak a vezerlesen, de azt mondta mar volt olyan amit cserelt egyszer es 80-90ezerrel kesobb megint kellett.
-
footy
addikt
válasz
szabonagyur #205396 üzenetére
K Astra dizelt inkabb ne. A vezerles szethullos es 4-500K a csere
#205397 cappa72
Szerintem mar irtam, de a Bravo az adott kategoriaban egyik legjobb valasztas.
Az a Mazda3 meg a rohados fajta. Az 1.6os benzinnel ugyanolyan verszegeny mint a Focus 1.6-tal (szerintem a TiVCTnel van a problemasabb okoskerek, akkor mar inkabb 1.0EB, de az csak FL utan). -
footy
addikt
válasz
szőröscica #205332 üzenetére
Az Astraban szerintem nem a motorral van a gond hanem a gazpedal karakterisztikaja olyan hogy ha nem taposod meg lenduletesen, akkor nem "adja ra a tuzet".
Szoval ha rendesen odalepsz, akkor megvan abban az ero(meg a 125lovasban is). -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #205318 üzenetére
Nemet forumokon az 1.33TCE-t ajanljak inkabb(vagy a dizeleket), nekem az 1.6TCE-nel olajfogyasztas remlik...
Az 1.33TCE-t GrandScenicben probaltam 140loval EDC-vel, teljesen rendben(csendes, dinamikus, keveset fogyaszt) volt. -
footy
addikt
válasz
KoVee84 #205161 üzenetére
Multitronic , az audiban a megbihatosaga legendasan fos.
Egyebkent adodik abbol is hogy maga a valto a felepitesebol adodoan nem tud mit kezdeni a dizel rugasszeru nyomatekaval.A subaru ujabb CVT valtoja is szimulalja a fokozatokat sot a K Astra FL-ben bemutatkozott CVT is alapbol szimulalja(ezzel rontva a hatasfokot
). A Jazz 2-ben is lehet szimulaltatni fokozatokat ha a fulekkel "valt" az ember.
-
footy
addikt
válasz
tboy93 #205155 üzenetére
A CVT (Honda,Nissan,Audi, etc) > klasszikus 2 kupos mint a robogoban >>> motor fordulata a gazpedal allasanak fuggvenyeben valtozik
eCVT (Toyota,Lexus, Ford hybrid)elektromotoros bolygomuves szerkezet >>> motorofordulat a gazpedaltol "kvazi" fuggetlen. (ugyanolyan uzemallapotban lehet tok mas a forudlat az aksi toltottsegenek fuggvenyeben)
#205154 Vismajor01
ugye -
footy
addikt
válasz
Vismajor01 #205147 üzenetére
Az eCVT az mas kutya. Ott semmilyen relacio nincs a gazpedal allasa es s fordulat kozott.
#205149 BigBlackDog
Nem eCVTre gondolok, hanem sima CVTre. Az eCVT nekem se gyere be, viszont anyam Jazzet(CVT) gyakran elkotom es mindig rakivanok.#205151 Vismajor01
Az a jackpot > irany a Smoke and Charm -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #205079 üzenetére
Nem eleg ha javul a forint. Az autogyartok beszallito lancai is atalakulas alatt vannak es a chiphianyt is meg kell oldani.
A nemet osztrak piacokon is dragulas van. 10-15% a 15-20ezer euros autoknal.
En ugy latom hogy leghamarabb nyaron lesz javulas. (>ertsd megall a dragulas(az osztrak piacon mintha most megallt volna, de lehet hogy ez csak a szokasos eveleji gyer kereslet miatt) es utana egy nagyon enyhe csokkenes indul a hasznaltautok araban) -
footy
addikt
válasz
Paxker315 #204957 üzenetére
+1 a Laguna 2.0cdire es az 508 2.0hdire
#204959geckowize
Zajszigetelesben az 508 nagyon jo es az allure kivitelben az ulesek is kiralyak.
Lagunabol en 3db Faceliftest probaltam, de nekem kicsit mind szelzajosnak tunt.
A Passatnak eleg jo a zajszigetelese de adott aron abbol vagy nagyon gyengen felszerelt vagy lerugott vagy rengeteget futott lesz. (illetve ezeknek a tetszoleges kombinacioja) -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #204952 üzenetére
A tobbit rakd el szervizre
Mar mikor V50et nezegettem is meglepett hogy mennyivel dragabbak a volvonal ugyanazok az alkatreszek mint a fordnal. Pedig a V50 gyakorlatilag egy premium focus volt.
AV60S60 koltsegeit nem neztem meg de szerintem olcsobb nem lett. -
footy
addikt
válasz
xEon1337 #204941 üzenetére
Amennyire en tudom
Ez az AGR ules
"Ergonomikus sportülés csomag a vezető- és utasoldalon
8-irányban manuálisan állítható vezető- és első utasülés, manuális ülőlap hosszabbítás a vezető és az utas oldalán, biztonsági övfeszitő elöl, biztonsági öv figyelmeztető az utas oldalán, zseb a jobb és a bal első ülés háttámláján".Ez az AGR borozve, elektromos allitassal:
Ezen felül volt az árlistában az AGR ülés:
"Elektromosan, 16 irányba állítható vezetőülés AGR tanúsítvánnyal
(csak TAP4/TAPQ&SRY kárpitokhoz)"
Erre utal az is hogy a TAP4 a borbelso kodja. -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #204939 üzenetére
Az ulolap szelen nezd a varrast.
-
footy
addikt
válasz
szabonagyur #204935 üzenetére
Szerintem ez a fapad ules.
#204934 rbalint88
A volvot adom, de az A3-A4 alapulesei szerintem max kozepesek (B6-8 nekem kifejezetten rossz volt). Az S-line viszont tuti.#204936 xEon1337
A combtamaszos az AGR ules. Ez a teteje, max akkor van feljebb, ha borrel kered szelloztetve. -
footy
addikt
válasz
szabonagyur #204930 üzenetére
Opel jobb üléssel kb. nincs > turelem rozsat terem
ui Opelnel van meg a fapad es az AGR ules kozott is egy fajta, allitolag az is jo:
Erre gondolok, ez jart a jobb kivetelkhez.Leon FR-ből csak egy nagyon hülye kéket találtam
> turelem ...
ui.: EN varnek egy automata AGRes K Astrara
-
footy
addikt
válasz
szabonagyur #204925 üzenetére
Az octavianal mindig is szarok voltak az ulesek(kiveve RS, bar az se volt a legjobb). Nem is a hely(174 centi+75kg) a problema a derektamasz ertelmezhetetlen(vagy nincs vagy nem allithato).
Ha fontos az ules, akkor az opel vagy VW lesz a befuto. Nekem a VW-nel is leginkabb az AGR ules jott be Golf7nel. A highline ok. A comfortline hosszabb uton szar. (A vicces az hogy a Golf6omban a comfortline ules jobb mint a Golf7ben)ui.: A seat Leon FR(line) ulesei jok!
-
footy
addikt
válasz
barnam_ #204914 üzenetére
B Insigniat minimum 2018as evjarattol neznek, az elejen volt par minosegi problema.
Egyebkent ar/ertekben az a legjobb valasztas.
Esetleg meg az 508as Peugeot. (mar ha dizel kell-szinten aisin valtoval)
Mondeo meretre jo, de minosege, a regi platform es a hulladek getrag automata miatt en skippelnem.
Passat meg jo lehet, de szerintem az a legjellegtelenebb az osszes kozul es ha volt egy kis hanyagsag a korabbi szervizeknel akkor targothat draga meglepeteseket. (foleg a DSG miatt)
A C-klasse+A4 szerintem ilyen evjarat es keret mellett nem jo, mert a fapados valtozatok nem nyujtjak azt amit a jol felszereltek es meretben is a fent felsoroltak alatt vannak. -
footy
addikt
válasz
Saskakas18 #204889 üzenetére
Inkabb egy Punto, barmelyik benzinmotorral.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Jövő héten érkezik a Grand Theft Auto Online - The Diamond Casino Heist
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- Futás, futópályák
- Debreceni gyorsétkezdék, éttermek
- Tesla topik
- Battlefield 6
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3018
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3026, 91% Akkumulátor
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest