- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100788 üzenetére
... igen, az itt, korábban leírtak alapján az MM-el pl már óvatos vagyok
.. az is igaz, hogy az oly mintaboltban nem volt készlet, mikor a vázat kerestem, aztán addig vacakoltam, míg a fekete verzió raktárra került, Meg is rendeltem. Utána néztem a weboldalt és megint 0 db-os volt a raktárkészletük...
Lehet visszavitt, nem átvett...stb darabot kaptam, de jó tapasztalatom van az üzlettel, így a 14 napos teszt után marad is nálam a gép. Van rá gari, nagy baj nem lehetA 12-45 akció se volt egyszerű. Arról is tt a fórumban értesültem.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
jaanoo89 #100769 üzenetére
Ah, nem kicsit vagyok szomorú, pont néhány hete vettem meg a 8-25-öt, erre leakciózzák.
Azzal a kedvezménnyel eléggé versenyképes.
Egyébként néhány cuccot vettem az áramos boltban, nem volt velük gondom.#100763 Canon70
Azért azt nem ártana tisztázni mire akarod használni, mennyire fontos a gyors AF, miért váltanál/váltottál, mit keresel? Látószög, zoom stb.
Az sem mindegy eddig mivel volt tapasztalatod, pl. fényerőtlen kitobi, fényerős zoom, még fényerősebb fix, vaku, külön vaku stb Canon vázak közül 1-3 számjegyes, mikori mi tetszett benne, mi nem stb).
Miért fontos neked az építési minőség, fémváz vagy időjárásállóság?Oly esetén a JPG motorra nem lehet panasz, a legjobbak között van (vsz. jobb mint a Canon; de bármelyikkel el lehet lenni, fény minősége vagy obi sokkal többet számít).
Anyagminőséget nagyon sehol se kell keresni, hibák mindenütt vannak. Canon esetén pl. olyan hosszú lenne a szalagkábel szakadásos lista, hogy ha itt felsorolni kitiltanának a töménytelen offolás miatt (és nem az olcsóbbak közt, hanem a piros csíkosoknál). Itt is volt rá példa. Az Oly vakuja ami nekem is nagyon műanyag, pár topiktársnak eltört oldalra fordításkor. Az E-M1-emnek kihullott az egyik gombja úgy, hogy nem igazán látom miért (reménytelen gazdaságosan javítani). A 12-40-em napellenzőjének a rögzítője elpattant (valami nagyon vékony műanyag van belül; most egy zacskóban várja jobb sorsát, de vsz. egyetlen gazdaságos megoldás valami utángyártottat venni helyette) stb.
#100762 aginor
Engem ebben a témában már csak az érdekelne mikor jön meg végre a fordító gyűrűm. Elvileg már tegnap elhagyta a kicserélőt, de mivel nem követős fogalma sincs hol jár...
Azt hittem már múlt hétvégén kipróbálhatom, ehhez képest az se kizárt, hogy még most se. -
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100769 üzenetére
nézem hol kapható. Egyedül az áramos boltban (én ott nem vásárolok).
A fotoplusnál rendre megjelennek ezek az akciók, de náluk minden csak "rendelésre" van. Múltkor néztem az EM5 vázat az is akciós volt de rendelésre. Francnak akcióznak, ha nincs raktáron....
Olynál is 4-8 hét. Ők is mit akcióznak akkor?
Olyan könnyű ez, mindenre kiírok akciós árat, csak éppen nincs raktáron.mind1. Sok sikert a vásárláshoz!
-
yle_greg
aktív tag
válasz
jaanoo89 #100703 üzenetére
Bocsánat, teljesen elkerülte a figyelmemet, hogy van egy 9-18 -as obid!
Az egy nagyon szerethető kis lencse. Tudom, hogy "sötét", meg nem is PRO a rajzolata, de olyan kicsi és aranyos, hogy az ember szinte bármit megbocsájt neki. Én még (ha kicsit morogva is) azt is, hogy a másik irányba tekeredik a zoom, mint a Panákon. (Mindkét gyártó szüljön sünt amiért ebben nem tudtak megegyezni, még akkor is, ha történelmi okokból van így.)
Az ismert potenciális széria hiba (a szalagkábel...) megelőzésére én egyébként azt a tanácsot kaptam (és fogadtam meg), hogy ha nem muszáj, akkor ne használd az utazó módot, elvégre ha csak otthon teszi le az ember, akkor tök felesleges "becsavarni", hogy pár centivel rövidebb legyen, így kímélve a kábelt, könnyen meghosszabbítja az ember az obi élettartalmát.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
jaanoo89 #100701 üzenetére
Ja! Így már értem. :-)
Én mindegyik obira vettem egy olcsó, aliexpresszes (jellemzően 1-2 ezer forintos) UV filtert, (illetve volt, hogy itthon vettem boltban, amikor hamarabb jött meg az obi mint gondoltam) és azzal használom. Tudom, hogy nem sokat ér, de szerencsére nem is ront láthatóan semmit a képen, viszont védi a front lencsét.
Nálad szerintem az a kérdés, hogy mennyit használnád valóban 1.7 -en a Pana 9- est? Mert ha a DoF miatt jellemzően úgyis lerekeszelnéd F3-4 környékére, akkor jobb a 8-25, hiszen itt az alsó végen ez a 25-8=17 mm átfogás sokkal-sokkal többen jelent, mint mondjuk egy 100-as és egy 120-es végű objektív közötti különbség. A 9 szerintem sok (hétköznapi) szituációban egyszerűen túl széles, és az nagyon nem mindegy, hogy a 25 -ös, a hétköznapi szituációkban is már elég jó látószögtől egy mozdulatnyira vagy, vagy pedig megállni, kikapcsolni, elővenni a másik obit, letekerni az egyiket, feltekerni a másikat, közben nem elejteni az előzőt, elrakni, bekapcsolni, ... és bakker már elmúlt az a pillanat amit meg szerettél volna örökíteni.
Én úgy szoktam egyébként ár/értéket számolgatni, hogy végiggondolom azt, hogy nagyjából hány évet fogom használni az adott eszközt. Egy ilyen mai, elektronikus obiban szerintem minimum 5, max 10 év van. Megszorzom 12-vel, így kijön, hogy ez hány hónap. 5x12=60 hónap. Az Oly 8-25 ára cirka 360 ezer. 360/60 = 6 ezer forint. Vagyis a kérdést úgy is fel lehet tenni, hogy hajlandó vagy-e magadnak hitelezni? Bevállalsz 5 éves futamidőre, havi 6 ezer forintos részletfizetést? Aztán, ha tovább használod, akkor nyersz. Ha elromlik, vagy már gubanc lesz vele, akkor meg veszítesz. És ha két év múlva eladod, akkor megnézed, hogy mennyi volt a bukott árrés, és akkor veheted úgy, hogy annyiba került bérelned az obit.
Most az infláció miatt csalóka a dolog, mert amit 3 éve 100 -ért vettél, azt most 120-ér adhatod el, de közben valójában ugye nincs valódi nyereség. A fentiekbe ezt is érdemes belekalkulálni, és a forintot valami értékálló dologra számolni át, például, havi 6 ezer forint az havi két pizza. :-)
Tudom, elég ortodox módszer így számolni a kiadás értelmességét, de nekem bevált. Én attól kapok agyfaszt, amikor megnézem egy normális külföldi tengerpartos nyaralás árát, feleség, két gyerek, és szintén minimum fél milla, csakhogy összesen egy hét alatt égetném el azt a pénzt. Jó, persze az emlékek örökké tartanak, de akkor is.
Én biztosan a zoom obit venném, mert oké, drágább, de mennyivel? Ha csak a különbözetet osztod el 60-al, akkor a következő 5 évben havi egy pizzával kerül többe az az obi, ami nem csak egy cél feladatra jó, hanem általános helyzetben is megállja a helyét? Elvégre a 25 az már a portré tartomány eleje, és oké, az f4 nem kifejezetten egy bokeh monster fényérték, de attól még jól nézhet ki rajta a csaj, és nem lesz olyan buci feje, mint amit 9 mm-en lenne.Nem meggyőzni akarlak, illetve na jó, mégis. :-)
De csak azért, mert tényleg így vélem. Viszont egy csomó dologgal nem vagyok tisztában, hogy te milyen körülmények között, hogyan, mire tervezed, és a végén mire fogod használni (lévén a tervek és a valóság között gyakran lép fel eltérés), szóval nem biztos, hogy neked valóban annyival jobb lesz a drágább, mint én gondolom. De én így gondolom. -
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #100671 üzenetére
Háát, képminőségben szerintem pariban van, vagy jobb (Leica 8-18-nál jobb, különösen a képszéleken). Fényerőben valóban rosszabb, annyira, hogy barlangban kézből nem fogsz vele fotózni (de gyanítom, hogy a 9mm-el sem nagyon), viszont zoom, és egy nagyon jó természetjáró átfogással, masszív szigeteléssel, normális szervizhátérrel. Igazából ahova elég az F4 fényerő, oda egyértelműen a 8-25. Ha viszont hiszel az F1.7 erejében, akkor meg nyilván az kell.
Nekem is szimpatikus a 9mm, de csak beltéri rendezvényfotó valamint asztro kategóriában látom az erejét, pláne ha az általatok vizionált 270k lesz az ára. Természetjáráskor, tájképnél az F4 nem hátrány (talán akkor, ha kevés fényben több képből szeretnél illeszteni) és ennek is jó a közelpontja, enteriőrre is elég fasza a képszélek miatt. Összességében szerintem sokoldalúbb a 8-25, ezzel szemben viszont a 9mm inkább egy céleszköz. -
yle_greg
aktív tag
válasz
jaanoo89 #100659 üzenetére
Azert az nem rossz dolog, hogy akar csak Pana vonalon, az ember ha tudja, hogy milyen latoszogre van szuksege (vagy mivel eri be) akkor valaszthat konnyu pici f1.7 -es objektivet 9, 15, 20, 25, plusz 42.5 nm-es gyujtotavolsaggal is. Igy megussza nem (tul) sok penzbol, es kihasznalhatja az MFT elonyet, hogy kicsi gep, kicsi objektiv, konnyu cipelni. De ha zoom kell, akkor az elozokhoz kepest bohom nagy 10-25 -el gyakorlatilag megvan az egesz also sor egyben, raadasul kifogastalan minosegben. Aztan ott a folytatas, a fix 42.5/1.7, vagy a 25-50 zoom, ki mit szeretne. Ha egyik masik obi 1.7 -en nem is karcol, akkor az f2, vagy akar az f2.8 is elg lehet, mert ott mar valoszinuleg mind eles, meg a szeleken, sarkokban is, es az f2.8 azert nem olyan rossz, sem fenyben, sem DoF -ban.
Szoval aki ilyen felhozatal mellett nem talalja meg a neki tetszo obit, annak fura igenyei vannak. Es ez csak a Pana vonal, hiszen akar az Oly, akar harmadik gyartotol is lehet talalni extrem szeles lato (Laowa 7.5/2) vagy extrem fenyeros (Mitakon 25/0.95) objektiveket. Ezek utan ki mondja, hogy az MFT halott, hogy az MFT nem jo?
-
yle_greg
aktív tag
válasz
jaanoo89 #100656 üzenetére
Én csak abban a statisztikában hiszek amit én magam hamisítottam. :-)
Egy eszeveszett ötletből sorba raktam néhány obit aszerint, hogy mennyi üveget tartalmaznak:
6 elements in 5 group: Pana 14 f2.5 (pancake)
7 elements in 5 groups: Pana 20 f1.7 (pancake)
8 elements in 7 groups: Pana 25 f1.7
9 elements in 7 groups: Pana 25 f1.4
11 elements in 8 group: Oly 12 f2
11 elements in 9 groups: Mitakon 25 f0.95
12 elements in 8 group: 8 Oly 9-18 f4-5.6 (zoom)
12 elements in 9 groups: Pana 9 f1.7
13 elements in 9 groups: Laowa 7.5 f2
17 elements in 12 groups: Pana 10-25 f1.7 (zoom)Nagyjából az a megfejtés, hogy ha palacsintát csinálsz akkor kevés lencsét raksz bele (jelzem, ez a mondat még a szakácskönyvekben is megállja a helyét...) ha meg zoom -ot, akkor sokat.
Emellett, ahogy szélesedik látószög, és emelkedik a fényerő, úgy egyre több lencse kerül az objektívbe.
Kiemelve az új üdvöskét, gyújtótávban és fényerőben a két szomszédja neki az Oly 12 f2, és a Laowa 7.5 f2, mert ezektől csak egy lencsével több illetve kevesebb. Ez így jónak tűnik, mert ez a két obi az, ami a leginkább rokona.
(A mitakon fényerősebb, de közel sem olyan széles, az oly 9-18 pedig hiába sötétebb, zoom obi, így ezekkel nem egy ligában játszik, hiába állnak hasonló mennyiségű üvegből.)Ebből a hevenyészett, és a tudományos tényeket önkényesen csavargató statisztikából nekem az jön le, hogy az új Pana 9 f1.7 objektív nem lehet pocsék (mert van benne elég anyag) de nem lesz egy hozsannázott csodaüveg, mert nincs benne kiugróan több lencse mint a testvéreiben, ergo nem lesz sokkal több optikai hiba (chroma, flare, stb) javítgatva.
Azzal persze most nem foglalkoztam, hogy nem minden lencse egyforma, hiszen kérdés, hogy melyik tag miből van, UHD, ASP, satöbbi, és a gyártástechnológia valamint a bevonatok is meg tudják dobni a minőséget.
Nagyjából talán már csak ez számít, hiszen erre a gyújtótávra van már elég optikai formula, nem hiszem, hogy ennek a lencsének a kedvéért kitaláltak volna egy teljesen újat. Inkább csak átszámolták az esetleges új anyagok törésmutatóira, és magasabb minőségi követelmények között gyártották le a fixek szerelmesei számára.
Kíváncsi vagyok, hogy igazam lesz-e. :-)
-
jaanoo89
aktív tag
-
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100449 üzenetére
Így már nem fogják megvenni azok, akik újat akarnak és tartanak a használttól.
Ráadásul egy újracsomagoltat még akciós áron se fogsz tudni eladni.
Nem véletlen, hogy újra el akarják adni, addig, amíg valaki nem viszi vissza.
Egyébként ezért zavar az, hogy a dobozok nincsenek rendesen lezárva.
Pl feltépős perforációMost nem emlékszem pontosan hogyan szól a jogszabály, mert régebben olvasgattam , de mintha lenne benne olyan, hogy a vásárló nem köteles az eredeti csomagolással együtt visszavinni 14 napon belül a terméket.
Persze az üzletben , meg a weboldalon felhívják a figyelmet, hogy csak eredeti dobozával, tartozékaival működik (tartozék mondjuk reális igény) a 14 nap visszavitel.... nem véletlen.
Ha jól emlékszem erre és van valakinek ideje türelme, akkor 1x visszaviheti az obit önmagában, vagy egy idegen dobozban és ha prolémáznak, akkor lehet villantani a jogszabályt és kérni a vásárlók könyvét....
(a másik kedvenc, hogy a boltos szól, ha meghibásodik a cucc, akkor vidd szervizbe... aha... jogszabály szerint ezt a vevő dönti el, mert a boltba is visszavihető a hibás termék és majd az eladó intézi a javíttatást... csak ezt nem szeretik)
A dolog másik fele, hogy a boltot sem védi semmi az általatok is említett nyaralásra megvett és utána visszavitt termék értékcsökkenése ellen.... -
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100441 üzenetére
Nem minden esetben igaz ez. Vagy 4 éve vettem 75-ért edigiben egy samyang 85 1.5t-t 70k körül, bőven 100 fölött volt akkor az ára. Után ott is az írták, hogy elfogyott.
Természetesen simán lehet amit írsz, sőt.
~3 éve volt E-M1 mark II 12-40 2.8 + 40-150pro 3k körül szintén MM-ban. Természetesen nem tudtam megvásárolni, eltűnt az oldalról, következő héten normális áron volt kint. Két agyvérzés, xxxx⁵ anyázás.Én múlthét kedd körül vittem vissza, lehet az (is) került ki.
Lugosi, Forceberg írja, valahogy így működik ez.
90d anno első fotózás után 24xx-tól indult.
Sokan vesznek egyet, párna nyaralás és viszik vissza.
Tegyük hozzá, néhány vázat én sem vettem volna meg, ha 30-50-109 expot engednek lőni vele.
Nagy fotós szaküzletek sem engedik még kibontani sem...no komment.
Mert akkor már használt. Sok 100e-t felköhögni, hogy még megfogni sem szabad, azért vicc.
Pana megszüntette? Olynak szerencsére a teddprobara.hu okossága nagy könnyebbséget jelent.
Boltokat is megértem, gyártónak kellene lépni, illetve hazai márkaképviseleteknek ezügyben.Thorme, nagyon komoly ez az AF rendszer
Igaz telefonon néztem, elég meggyőző. -
-
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100391 üzenetére
Ez volt az első ilyen megmozdulásom, eddig nem foglalkoztam vele. Már látom, miért is lenne fontos. Köv alkalommal megcélzom a házfalat.
Ez a 75-300...baz, érthetetlen.
Írtad, hogy tájképre is használnád.
Pont elment a nap, enyhe pára a légkörben.
75-ön, 300-on sem volt képes fókuszálni a 10-20? km-re lévő dombokra!! Bakker, csak manuálban tudtam képet készíteni. Ilyen bármire adaptált canon lencsékkel sem fordult elő, nemhogy natív üvegekkel. 2-4 km körül oké.
Repülő/sikló galambok homály, oké AF-S-ben, de nem zuhanórepülésben voltak.
Tegnap verőfényben drón ~8-30m-re tőlem, kék ég, 1/640-1/1600 között -0.3-.0,7 sem mondom, hogy juj de jó ez az üveg.
Vagy, be kellene sétálni Olyba, egy nézzen már rá valaki hozzáértő a vázra mutatványra. -
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100394 üzenetére
Nem akarom elviccelni a dolgot, mert nekem eddig 1 obim volt decenteres (nagyon, látható módon, nem tesztábrás pixelkukkolós) és az is éppen elég volt az idegbajhoz....de szerintem ha obit veszel legközelebb, kérj meg valakit, hogy vegyen helyetted, csak a pénzt add oda neki
OM1 huh, nem vacakolsz!
#100395Ironizer
Nem igazán, még a 12-45 pro-n se.
Kis takarítással bármelyik lehet használt, még ha "csak" max 14 napig is...
Vannak legendás obik, amik vagy decenteresek, vagy fókuszproblémásak, pl tamron 17-50 f2.8, tükrösön. Ezeket gyakorlatilag cserélgették a boltban, hogy melyik lesz jó az adott vázhoz... újonnan.
Sajnos ezzel a 14 napos lehetőséggel vannak, akik visszaélnek és pl egy fotózáshoz (nyaralás,, esemény) "vesznek" egy komolyabb obit, majd visszaviszik, hogy nem kell...
Most lehetne vásárláskor mikrokarcokat keresgélni a bajonetten, de az lehet gyári teszt is (gondolom), vagy első kibontáskor ujjlenyomatokat keresgélni (persze ezt boltban átvételkor, futárnál már cinkes lenne, de erre - is - van a 14 nap).
Én online rendelem meg és ha tehetem boltban veszem át és még ott, előttük kibontom, hogy mechanikai sérülése nincs-e az obinak, mert azzal már a 14 nap is cinkes, ha a futárral nem írattál jegyzőkönyvet (mert mondjuk valaki más a családból veszi át és nem vette észre..stb). -
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100390 üzenetére
Ezt a listát nem értem.
Mind decenteres a vázadon?
Ki tudtad próbálni más vázakon?Régebben nekem is volt gondom decenteres obival, a szerviz nagy nehezen bevizsgálta és jónak találta... az egész herce-hurcát nem írom le. Sajnos akkor még nem online rendeltem termékeket.
#100389jaanoo89
Ha gondolod elküldöm valahova a képeket. pü-ben megírhatod. -
Throme
veterán
-
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100380 üzenetére
Ugyan nem nekem írtad, néhány hamar kép. Pénteken vettem át. Nem is tudom. 1x jó, másszor azon agyalok, tényleg ennyit adnak 170-ért? Pana nem lenne-e jobb? Kevés kép készült teljes fényben.
[bal fent 75] . [bal lent 75] . [jobb fent 75] érdekes a fénymérés. Lehet szenzor hiba? Mutatom miért. [12-45] 25-ös dettó erősebb fény felé, ugyanott. [jobb lent 75] [közép 75] -
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #100377 üzenetére
Azt nemtom létezik e decenter mentes, de amíg ilyen meg ilyen képeket kiadhat valaki a sajtónak addig a Pana 100-300-am egész pro kategóriás. Másrészt a gyorsan közölt kevéssé válogatott F1-es képeknél szembesül a kocafotós, hogy a profik is ontják a digitális hulladékot, aztán a sok ezerből látni azt a pár jól sikerültet.
-
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100345 üzenetére
Valóban jó képek készültek, bőven megütötte a mércét nálam.
Sigma alapokat tudtam, többit sajnos nem.
Azt nem értem, miért 320-350e Canon, Sony, stb Sigma 100-400, miért 450 az Oly?
Oké, Pana az már 550-600k, ami tényleg b+ a köbön. Ahhoz képest baráti(bb).
Pana még meleg pite is, ha elkezd szorulni a gyűrű, ~250k mutatvány, mivel javítás után be kell kalibráltatni Japánban.
Ha márkahűség, jelen pillanatban 75-300 a nyerő, csupán fény kell hozzá.#100346 aginor E-M1 MII C-AF keresztben repültek, Pro Capture nélkül nyomtam. Már ment le a nap, 1/2000-1/4000 így is meg volt 2.8-on. 32" monitor, OM workspace teljes képernyőn 1:1 méretben - képkivágás
[kép] [kép]#100347 yle_greg
3k egy határ, képes vagyok elveszíteni a normál szintet elég hamar
Ezért választottam nem "alap" obit: [link] Panán ment a Hi-Res, focus stacking, emlékeim szerint az általam használt non pro obikkal.
Értelme összesen ennyi, nem a fényerő. Emiatt esett ki 12-60, 14-140/150, 12-50 és lett új 12-45.Erdőben elég (?) a 12-45, ha lombbal borított, 6.7-en már megette a fene a képminőséget a magas ISO miatt 300mm-en.
Fix véletlenül beesett egy 25/1.8 Oly, 60-at kértek érte, holnap jön a 45/1.8.
25 marhára nem volt betervezve...így alakult.Gyereket lődözni 35-100 2.8 volt jó, szerintem imádni fogod. Csak azt vittem a G90-G9-el anno, nem is éreztem szükségét másnak. Igazsághoz hozzá tartozik, néha az is lassúnak bizonyult
Laova 7.5/2-t ma néztem, kva betyáros hogy semmi hordó, mégis benne volt a fél üzletSúllyal a két próba obival + saját adódott gondom. Kop-kop mással nem.
Rövidnek érzem a gyári vállszíjat, nagyot nyelve beruháztam egy Peak Design Slidera. Ha igazak a hírek, tuti kis szerkezet.
Látom, éppen nyakbavalót keresel.Szintén koca. Éppen ma beszéltük mamával. Kva nagy, kva jó, juj de klafa lenne, stb. Évi 2-3 alkalommal jutunk el madár lakott helyre. Jobb esetben 200 állatos fotó. Itthoni rigó, meggyvágó, stb populációra fölösleges ekkora összeget beletolni.
Ekv 400mm-re 6k...max ha berepül a szádba
Én fél makró, portréra érzem létjogosultságát, a repülő darvak stb négyszázon...ne már. -
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100341 üzenetére
Most nézem, prém kártya nem játszik, ha akciós az ár
84 is kellemes.
MM-ban 75-300 elvileg 3 év garis, olympus beszerzés. Legalábbis a 12-45-ön Comendis KFT van mint beszerzési forrás. Fejből nem vágom, Oly hogyan áll a többi hazai forgalmazóhoz. 4-5 hivatalos partnerük van.
Prém kártyával 180 hivatalos forrásból, és tuti a 3 év gar.
Aztán lehet alszok még rá 1-2-öt, hátha jön húsvétra valami.
Csillagokat lődözni sok a 45mm, nem? Arra manuál is megteszi, ha éppen van piacon 10-14mm 1.8 körüli.Félig kényszer, félig kíváncsiság miatt döntöttem így. Bolt sem örül, ha 4k-s obit pár nap múlva viszem vissza
Plusz olyan ótvar képeket láttam Wongén kívül a 100-400-al, nem hittem el.
40-150-el meg jobbakat, mint amiket én készítettem+ hiába 6m- végtelenen volt, állandóan elé-mögé-fókuszban...8.-on repülő madarakra "ég" háttérrel kb 20% lett jó. Statikus témáktól sem estem hanyatt.
Zárójelben, 75-300 is 6.7, mint a 400-as, ellenben kb 1/3 a súlya, sokkal élhetőbb lehet egész napos túra mellett.
Kreatívra jó lenne 8-12-17-25 stb. vagyon. Marad a köztes megoldás.Brutál volt 4 óra válltáskában/nyakban váz, 12-45, 40-150, 100-400.
Más.
Nálatok is le kell venni az expokorrekciót? -1.3 és ez az eredmény erdőben, félárnyékos helyen.
[kép]
Illetve ez mi? Ok, liluljon a 12-45, de ez erős csöppet szembe fényben.
[kép] -
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100293 üzenetére
Én csak a 100-300-at ettem meg szerencsére.
60 makró mint nálad, 42.5 és 35-100 2.8 valami fenomenálisat alakítottak. Utóbbi érkezésekor eladtam a kis portrét. 1.7 fölé nagy ritkán tekertem, szükségtelen volt rekeszelni. Valószínűleg mindkettő szerdai gyártás lehetett
12-45 mellé nem tudom van-e értelme 42.5 /45-be beruházni.
9-18 használt ára is elment a holdba a semi pro/pro üveggekkel együtt.1x álltam neki 70-300 is usm minden dslr vázon front, back fokuszos beállításának. Többet nem játszok ilyet.
Elsőre jó, marad, nem jó, 14 naposban intézem.
Legalább ez a gond nincs a milceken.
Bár adapterezve sem ütötte meg az elviselhető szintet gx9, g90-en. -
-
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #100275 üzenetére
Kértem tedd próbára keretein belül egy 45-150 pro-t és a 100-400-at. Bár, anno a pana 100-300-al besz@tam, a kapott darab tökéletes volt minden gyutávon, amit megvettem az 250 fölött meg elégéletlen.
Tapasztalatgyűjtésre jobb, mint a reggeli feles előtt/után készült tesztképek -
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #100266 üzenetére
Szerintem biztos, hogy nem minden új dolog az új tulaj érdeme, ahhoz túl kevés idő telt el, hacsak nem szóltak bele aktívan a dolgokba már a tárgyalások alatt. Szerintem inkább lehet benne az, hogy egyes döntéshozók szabadabb kezet kaptak, így jöhettek bizonyos változások (pl. új menü). A másik fele a dolognak az új szenzor, aminek köszönhetően elég sok és jelentős változás lett a gépen. Aztán persze a fene se tudja.
rob01: ebben nincs semmi új, ha jól látom. A két zoom nem biztos, hogy pro (nem is lenne értelme). Ha a csíkokat nézzük, akkor olyan 50-től indulhatnak majd és 200-300mm között lesz a végük. Én magam részéről két zoomot tartanék reálisnak, egy 35-100 szerűt és egy 90-250-et. A fényerő pedig attól függ, hogy hova akarják pozíciónálni a lencséket. A kisebb lehetne akár 1.8 vagy F2 is, a nagyobb inkább 2.8-4 körül, ha nem akarnak nagy batár kályhacsöveket villantani. A makró esetében a vonal pont a 100mm-nél a legélénkebb, és korábban is azt pletykálták, hogy egy 100mm-es pro makró fog érkezni 2:1 leképzéssel.
Amúgy az a Tamron nagyon jó példa, mert kicsi, fényerős és FF. Ennek a 4/3 változata lehetne még kisebb is akár, bár mostanában nem feltétlenül ez a trend a rendszeren (amúgy, ha csak simán átvennék és adaptálnák, az is jó megoldás lenne, aka. 100-400). Mondjuk értelmét viszont nem nagyon látom a 40-150 mellett.lugosi: zseniális a kis 60-as (és az ára is jó), de rövid, nincs ip53 szigetelése és nem tud semmi extrát (pl.: nagy tárgytávolság, nagyítás,, konverterek, stb). Én 100-150-es tartományban képzelnék el egy makrót, hogy legyen minél nagyobb tárgytávolság az ijedős dolgokhoz. A képstabbal sok minden kitartható már, pláne, ha lenne a lencsében is egy direkt makróra optimalizált változat.
-
válasz
jaanoo89 #100270 üzenetére
Én amennyire utánaolvastam, a 60/2.8-as makrót nagyon jónak tartják. A 90-es makró már elég hosszú lenne (ekv. 180), nekem van 180mm-es makróm még nikonra, kár volt megvenni, nagyon nehéz vele dolgozni. Túl messze kell lenni vele a tárgytól (tudom, hogy furán hangzik egy makrónál, hogy túl messze, de a gyakorlatban így van), és nagyon, nagyon érzékeny bármilyen bemozdulásra, az élességi síkot pedig el tudjátok képzelni, milyen (3.5 a fényerő egyébként). Szerintem makró esetén az ekv. 100 és max 150 között van valahol az ideális, az ekv. 120 szerintem valami pont jó.
Ha új makró jön, egy 60/2 IS Pro lenne egy nagyon tuti dolog. -
válasz
jaanoo89 #100219 üzenetére
Nem olyan jó a JPEG—je a gx80-nak mint néhány Olympus váznak amit láttam. Van egy E-330-am, az alapján is ez a véleményem.
Kb 3 éve nyáron elvacakoltam a gx80-nal és sikerült elég jól belőni a jpg kimenetet, a natural profil alapján, csökkentett kontraszt még ráadásul, addig állítgattam míg egész olyan lett amire azt mondom hogy nekem jó. Most próbálkozok a LR-mal, nagyon nincs kedvem hozzá. Még adok egy kis időt neki, de nem hiszem, hogy raw-ba fogok fotózni. -
vond
MODERÁTOR
válasz
jaanoo89 #100219 üzenetére
Nem használtam még őket, de szerintem pont erre valók a Lightroom kamera profilok. Ott van szépen az összes, vázban is választható picture profile.
-
válasz
jaanoo89 #100213 üzenetére
Nálam a jelen felállás GX80, 12-32, 45-150, 20. A 20-ast én is olyan olcsón vettem akcióban hogy még mindig szégyellem.
Nem válnék meg tőlük, csomó mindenre teljesen jók.
Éppen előfizettem próbaképpen a Lightroomra. Elég régen nem használok raw formátumot, tetszik hogy mi mindent ki lehet hozni belőlük, de rájöttem - ismét - hogy nem vagyok hajlandó rawokkal foglalkozni, csak olyan gép jöhet szóba nálam aminek kifejezetten jó a JPEG-je, ezért is érdekel nagyon a Fuji is. -
b.vr
őstag
válasz
jaanoo89 #100205 üzenetére
Egyrészt a te példád amiből az ügy kiindult nem lesz releváns hiszen te már bent vagy a rendszerben és nem is olyan opciókat hozol amikor emiatt inkább rendszeren kívüli alternatívákban nézelődsz. Míg ezt ők arra hozták példának hogy ennek a problémának a megoldásával mekkora piacot lehetne nyerni (azaz: nagyságrendileg jelentős potenciális vásárló van aki jönne ha mondjuk lenne kereszt-platformos dual IS, de hát így nem)Azt csak amiatt kérdezem mire használnád mert amiből az egész most kiindult ott nagyon hamar kiderült hogy amire a kommentelő gondolt ott nem is használható. A nagytelézés nem igazán áll közel hozzám de anno amikor ez az obi jött azért lehetett látni oly felhasználóktól is blogposztokat, reviewkat, nem nagyon emlékszem panaszra, azért mielőtt leírod jó lenne egy konkrét szám (majd ha lesz erről review, blogposzt) hogy mennyit is fog meg a 7fé-ből itt az OM-1 stabija. Másrészt a beépített stabi még ha szerénynek tűnő 3FÉ is elég az 1/100 kitartásához 400mm-en, ez alá meg nem tanácsos menni madár/vadfotózásnál, hanem jellemzően ugye inkább 1/1000 meg még gyorsabb.
Persze biztos van egy nagyon szűk réteg, akinél gyakori hogy nagyon-nagyon kevés fényben fotóz kézből megtartva alap iso-n teljesen statikus témákat, ha ez a prioritás akkor pedig tényleg ennek kell a váz-objektív választást alárendelni. -
b.vr
őstag
válasz
jaanoo89 #100193 üzenetére
"200.000 Ft-ot, akkor gondolom az is az ár része, hogy van rajta rekeszgyűrű. Tudtommal nem adtak ki rekeszgyűrű nélküli változatot mondjuk 170.000 Ft-ért"
Miközben ezen pörögnek a gondolataid akkor remélem tisztában vagy azzal hogy ha a gyártó lenne olyan hülye hogy megfogadják ezt a "jótancsácsot" akkor választhatnál hasraütéses számokkal a 400.00es meg a 350.000es változat között, mert bár emiatt érdemi többleteladás nem lenne de fejleszthetnének 2 változatot, utána lehetne matekozni a kapacitásokkal a kétféle változat legyártásával a gyárakban, aztán ezt logisztikázni a forgalmazók felé, stb, stb. - és mivel sokkal-sokkal drágábban amúgy se venné ezt senki így akkor nem is kenne egyik sem.
Totál értelmetlen íróasztal melletti szócséplés amit műveltek. -
-
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #100142 üzenetére
Én váltanék a 16 Mpx szenzoros vázamról, csak az árak - bármennyire is mondható elfogadhatónak - visszatartanak.
Mondjuk EM1 vagy OM1 szint nem kell, de egy EM5 MK IV jó lenne. Gondolom lesz vagy 5-600k és még az EM10 MK V is olyan 3-400k (már ha lesz folytatása ennek az OM1-nek). Ahogy egyre több bemutató videót nézek az OM1-ről, úgy kezd feleslegessé válni egy EM5 III, vagy E10 IV frissítés. Nekem is az új szenzor és jobb AF kell !!
.....
végül úgy is marad a jól bevált EM10 II -
ROBOTER
addikt
válasz
jaanoo89 #100137 üzenetére
Hasonló a véleményem.
Aki a max videót akarja kihozni a meglévő obiparkjához, az nem fog OM-1-et venni.
Aki a max fotót (akció is) akarja kihozni, az nem fog GH6-ot venni.Általános esetben viszont aki egy csúcs m4/3 vázat akar, azoknál a PDAF hiánya több helyzetből zárja ki a vázat, mint a 4K 120p hiánya. És ott van a -6EV-s AF, a brutál EVF.
-
válasz
jaanoo89 #100102 üzenetére
"csak 2 dolgot szoktatok nézni, az árat meg a képérzékelő méretét"
Valahogy úgy alakult ki - nem feltétlenül logikus, de ténylegesen így van - hogy szinte mindenhol az érzékelő mérete alapján kategorizálják a gépeket, csak hogy egy teljesen hétköznapi dolgot mondjak, webshopokban. Azért ez egy lényeges faktor. Mondjuk nekem az ár is.
-
p_adam
addikt
válasz
jaanoo89 #100098 üzenetére
"Ez a gép tudásban hozza a Canon R6-t, csak jobban szigetelt, jobb EVF, valamivel több szolgáltatással olcsóbban"
Ha ez valóban így volna, akkor minek a másikat megvenni. Azokat a dolgokat is fel kéne sorolni, amiben ez a gép sokkal gyengébb, vagy csak simán megvizsgálni a képeket meg videókat, amit készít. Ha az is jó, nincs semmi gond, csak olyan dolgokkal kampányolni felesleges, ami a gyakorlatban nem használható úgy, mint a szenzor "nyers" képessége.
Tényleg kéne bele valami olyan wow dolog amiért az ember akarjon ilyen gépet (rendszert) venni, mert másban ilyen nincs, és visszafordítaná az eddigi csökkentő trendet. A felsorolt különlegességeket én nem ilyen dolgoknak látom, csak felzárkózás olyan dolgokban, amiben eddig mindegyik sokkal gyengébb volt (pl. AF).
Pl.: Ha már kisebb a szenzor, mért ekkora a rolling shutter, mért nincs a sebesség maximálisan kihasználva? Ezek olyan dolgok, amiben a FF eddig konstans hátrányban volt, most meg bizonyos okok miatt eléggé úgy tűnik, hogy oda fejlesztenek, a másik helyre nem nagyon. -
topikk
senior tag
válasz
jaanoo89 #99986 üzenetére
A szenzorokbol nem igazan lehet sokkal tobbet kicsavarni a mai technologia mellett, nem veletlen hogy a fejlodes inkabb a gyorsasag dimenzioban tortenik (es itt elvesztette az m4/3 a kezdeti elonyet). A Nikon D750 2014-es, de egy Z6 (BSI) dinamikaja nem sokkal jobb, a Z9 meg eppenseggel alatta fut vagy ugyanolyan szinten. Az E-M1 ii hatranya is foleg alacsony ISO-n jelentkezik , ahol nem igazan szamit, magas ISO-n mar csak 1 FE a kulonbseg, es van olyan pont is ahol a Z9 es az E-M1 ii osszeer (ISO 400).
Szoval, meglepodnek ha ennel lenyegesen jobb lenne az uj m4/3 szenzor, sot a Z9-et elnezve az is lehet, hogy kicsit gyengebb lesz.
-
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #99963 üzenetére
Ez is igaz, mert az mk3 kissé vérszegény lett, bár kétségtelenül voltak benne jó dolgok, de valahogy nem szól nagyot (talán még kicsit sem
). Azért elég sok mindenben fejlődött az elődhöz képest az mk4, pár éve még valóban WOW kamera lett volna ezekkel a specifikációkkal, ez a mostani mezőnyben inkább csak tisztes iparosmunka, de meglátjuk majd mind a részleteket (ott még lehetnek meglepik), mind a képminőséget, mind az árazást.
ROBOTER: generációról generációra ua. az szenzor is tudott mindig javulni valamicskét (volt, hogy ua. a gép szoftverfrissítéssel is megcsinálta ezt, pl.: G9, ha jól emlékszem). Manapság már nem csak a hardver a fontos, hanem az algoritmusok is, amik mögöttük vannak. Egyre inkább a szoftver határozza meg a képminőséget és az AF teljesítményt is. Legalábbis szerintem.
-
topikk
senior tag
válasz
jaanoo89 #99963 üzenetére
"Viszont mi így is előre léphetünk képminőségben és szerintem ez a fontos igazán, kellett már nagyon az új szenzor, használhatóbbak lesznek a sötétebb de egyébként elég jó minőségű objektívek is"
Ez honnan derul ki vagy csak a te varakozasod? Egyebkent nagyon jo volt az E-M1 ii / iii szenzor (a mereten belul) , es ezek a laminalt / stacked szenzorok jellemzoen nem produkalnak jobb kepminoseget mint az elodeik, inkabb olvasasi sebessegben jobbak. De ha esetleg jobb is lesz a dinamika egy harmad fenyerovel az szamit?
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
jaanoo89 #99963 üzenetére
Tényleg kísérteties a hasonlóság (bár az O-M1 megkapta az R5 nagyobb felbontású EVF-ét. Ami durva, hogy az AF pontok száma 1:1-ben ugyanaz a 1053 pont...
Ez van amikor a szűkülő piac miatt hasonló elemekből legóznak (vagy még az AF algoritmust is megosztják mostmár?).
Ha viszont kb. az R6-nak megfelelően árazzák a kisebb szenzor ellenére azokon a hard core fanokon kívül akiknek a pénz nem számít sokakat el fog rémiszteni... -
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #99924 üzenetére
A Canon és Sony vázak hasonló paraméterű IBIS-e videóban nem túl meggyőző, persze önmagában jó, de az Olympus és Panasonic jobban csinálja. Nemtom ezeket a számokat hogyan hozzák ki és videónál hogyan kell értelmezni, de videó esetén inognak, mozgolódnak, séta esetén meg nagyobbat térnek ki, a m4/3-osok lényegesen jobban stabilizálnak.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
jaanoo89 #99924 üzenetére
Sőt, már az E-M1X-be kellett volna ez a szenzor, ami most érkezik... szvsz elbuktak 1.5-2 évet a tököléssel, amíg tárgyaltak, papírozgattak. Nekem csak az a fura, ha a Panasonic nem Sony szenzort fog használni, miért vártak pont addig, ameddig az Olympus eladja a részlegét, újra szerveződik és kér egy szenzort a Sony-tól? A GH6 jöhetett volna előbb...
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
jaanoo89 #99885 üzenetére
Valaki itt nagyon félreértett valamit (a quad bayer kapcsán ami a szenzor PDF-ben is ott van). A 2Fé az nem a low light (magas ISOs, kevés fényes) teljesítmény lehet, hanem HDR mód azaz dinamikatartomány elég fényben. Két expo egyben, egy az árnyékos részekért és egy ami túl sok fényes részt menti a kiégéstől...
Ettől kevés fényben nem lesz kevésbé zajos a szenzor. -
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #99784 üzenetére
Jó ideje nem követem nyomon mit várhatunk. Láttam az R5, R6, A7IV vicces árát, ott be is sokalltam. Anno a kis szenzor, rossz iso tűrés, 24Mp-től ekkora szenzoron mit várhatunk volt aktuális.
Fujihoz hasonló iso képesség jót tenne a rendszer hírnevének.
Tény, G9-en (is) általad említett 100-300-al iso3200-vel lehetett hozni a 320/400 záridőt félárnyékban is. -
Throme
veterán
-
Lassú Víz
addikt
válasz
jaanoo89 #99788 üzenetére
Pedig muszáj lesz. Sony IMX472 20 MP, 120fps és Stacked BI. A Front Illuminated helyett azért ezt zajban, ISO tűrésben meg kell éreznünk. A 120 fps, pedig gyorsabb HiRes képességet jelent. Ha büntetni akarnak akkor megugrik a raw buffer is, és győzd majd kiválasztani a legjobbat egy Pro Capture sorozatból
Ez már a mostani 60 fps világában is komoly meló, legalábbis nekem.
-
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #99784 üzenetére
Van egy olyasmi régi 4/3 mondás, hogy 4/3 fotós barátja a zaj. Szenzorban 1fé-t talán nem ugrott a 4/3 generációváltásokkor. A mobiloknál használt kétféle expozíciós quadbayer lenne egy igazán nagy ugrás. Valamint a dual iso és 14 bit, ez a kettő láthatóan jót tettek a GH5S-nek.
-
t.imi
addikt
válasz
jaanoo89 #99779 üzenetére
Én léptem, már ~10 fölött vagyok szerintem a kipróbált vázak számát tekintve.* ez egyéni gyagyaság is, tegyük hozzá
Anyagilag kb egál, sokat nem buktam. Pár 10e 5 év alatt.
Tesztek sokszor hátszelesek. Szerintem.
Sokan várják a 24mp-t ide, elvégre azzal sok mindent el lehet adni, kérdés, ekkora szenzoron mit lehet kihozni belőle. Nem követem a tech fejlődést.
FF sem rossz, portrézni kiváló, pécsi bazilikában vaku nélkül (is) fantasztikus képek születtek A7ii-n magas ISO-n.
Spec a 35-100 2.8 II-vel sem készültek kukába való fotók. Sőt. Ha a súly / képminőség arányt nézem....Nálam etalon. Sajna a 40-150 2.8 még várat magára.
Ha a szolgáltatásokat nézem, nem sok ellenfele van tudomásom szerint m43-nak még 5k-s vázak esetén sem. -
válasz
jaanoo89 #99743 üzenetére
“Egyébként ez itt többeket zavart már, hogy ugyanazokat átbeszéljük havonta.”
Értem és megértem, de ennek van egy eredője; nem tudom megállja-e a helyét az a megállapítás, hogy válságban van az m43. De akármi is van vele, látható a meglévő tulajok részéről a tanácstalanság, a felkészülés, a keresgélés.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
jaanoo89 #99551 üzenetére
AF, ISO, dinamika, a rendszer jövője, stb. Bitang jó váz a G9, főleg annyi pénzért, amennyiért vettem, de már egyre többször volt kompromisszumos használni, és már nem bírtam azt elfogadni, hogy sorra vágta haza a jó snitteket a pulzáló DFD. Plusz beltéri és esti sportfotónál sajnos elfogytam az MFT-vel.
Ettől függetlenül szeretem a rendszert. Imádom a G9 képminőségét, a stabit, a fogását, a kezelhetőségét, meg azt is, hogy ha kell, lebököm a kis 70 ezres GX80-at harmadik kamerának, és teljesen értékelhető 4K-t tudok rögzíteni vele.
-
Throme
veterán
válasz
jaanoo89 #99379 üzenetére
Ennyi decenter esetén nem gyanakodsz a vázra?
Nekem az az egyik vonzerő ebben a rendszerben, hogy bátrabban tudok obit vásárolni, mint tükrös vázamhoz.
Nekem kb az első lépés a decenter ellenőrzése.
Egyszer nagyon megszívtam és azóta jobban figyelek erre.
Viszont ennyi decenter az már kiugró szerintem. -
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #99302 üzenetére
Én is ezt mondom.
Vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy lassan minden PRO lesz.
"hagyták volna le erről is meg a 12-45-ről is a PRO szót" - szerintem is inkább ez kellett volna, mint errodálni a PRO jelentését, csak azért, hogy pár terméket névben PRO-ként tudjanak belistázni. Szerintem egyáltalán nem gáz, ha egy termék névben nem PRO, de az építése, szigetelése megidézi azt, viszont a funkcionalitás miatt nem tagolódik "csak" a premium vonalba. Így hosszabb távon elértéktelenedik a PRO kategória, mert az csapódik le az emberekben, hogy mindent annak hívnak azért, hogy magasabb áron tudják elsózni. Javaslom a 75-öst is átnevezni, mert ára alapján alkalmas rá.Mondjuk egyelőre csak elviekben foglalkoztat az Oly bénázása, amikor épen azon dilemmázok, hogy hagyom a fényképezést.
-
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #99279 üzenetére
Az imaging-resource-n van pár raw is.
-
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #99222 üzenetére
Méretre még a pont jó kategória. Építés nyilván példás lesz, képminőség pedig parádés, ahogy szokott. Az ár fontos tényező lesz itt is. Hatványozottan, mert egyrészt ott van a Leica 210 körül, felül pedig az 1.2 450-ért. Ha túl közel kerül az 1.2-höz (300 fölötti ár), akkor sokan megveszik inkább azt helyette, mert kicsivel több pénzért kap több funkciót (fn gomb, fókuszgyűrű) nagyobb fényerőt és talán jobb képminőséget. Vagy 2/3-ad áron a Leicát, ami kisebb, könnyebb, és az is 1.4, még ha 5mm-el hosszabb is. Ellenben ha 250 környékén tudna maradni az ára, akkor azt mondanák, hogy az 1.2 használt áráért kapok egy bontatlan terméket, ami alig sötétebb, cserébe kisebb és könnyebb is, és alig drágább, mint a Leica, így azt is ignorálni tudja egyúttal.
-
MrChris
nagyúr
válasz
jaanoo89 #99213 üzenetére
lugosi: Attól függ mit nevezünk makrónak, 100-300-al fotóztam a kerti gyíkokat 300mm-en, így olyan 6cm-es dolgok férnek bele elég messziről, hogy ne szaladgáljanak el. Stabi jól megfogja, akár kézzel is lehet fókuszálgatni. Van közgyűrűm annak segítségével kb. 4cm-es tárgyakat lehet meglőni, stabival ki lehet tartani.
-
aginor
veterán
válasz
jaanoo89 #99203 üzenetére
"ez a maximum méret" - ezzel egyetértek, inkább legyen 1.4 és kicsi,mint 1.2 és akkora mint egy termosz. Mondjuk az árazása nem mindegy. Tartok tőle, hogy olyan 350k biztosan lesz, ami viszont már egy kissé túlzó. Olyan 250-ig reális lenne, mint a 12-45. Mondjuk szerintem ez még a régi menedzsment hagyatéka, nem önálló termék, de a megjelenésből majd jobban következtethetünk erre.
Amúgy ez a kérdőív még mindig fut? Ha igen akkor rákukkantanék.yle_greg:
lugosi: saját tapasztalat alapján a 60-as markó (bár a lencse maga zseniális), kicsit olyan semmilyen gíújtótáv. Vagy sokkalsokkal rövidebb kellene (pl: 7-14mm) vagy olyan valami, ami nagyobb tárgytávot tesz lehetővé 1:1 leképzéssel. Ez utóbbira lehet jó a 100-as, ami egyébként 2:1-es leképzéssel fog rendelkezni (ha igaz a pletyka).
Saját tapasztalat, hogy a 40-150-et, 150-re kitekerve 26mm közgyűrűvel megtoldva simán kitartható kézből a Pana G80-al 1/160-al, E-M1-el 140-el. Anno E-M10mk2-vel a 60-as makró 1/40-eden kitartható volt gond nélkül kézből akár 1:1 leképzésnél is. Ezek alapján a 100mm-sem tűnik annyira reménytelennek, de a puding próbája az evés. A dof sem annyira vészes a 2x-es szorzó miatt. F4-5.6 tök használható mér, pláne ha valami fókuszsorozatot lő.
75mm: no ezzel viszont abszolút egyetértek. Én próbáltam és egy istenkirály lencse technikai értelemben, de a látószöge annyira nem jött be. Arcportéhoz nagyon jó, ill. ha meg tudod teremteni a feltételeket hozzá (stúdió vagy sok hely), szerintem a 45 és/vagy 25 sokkal univerzálisabban használható (emiatt jobban várom a 20milit). Amúgy a kérdés szerintem nem vagy, hanem és. Kellene egy 2-es verzió szigeteléssel (azonos áron, de inkább olcsóbban), plusz egy 1.2 vagy 0.95 ellensúlyozni a dof hátrányt. Persze ez utóbbi esetében fontos lenne kompakt méret ami mostanában nem megy az Oynak..
"a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert" - szerintem sosem tette. A PRO cuccok inkább készülnek a tehetős és igényes amatőröknek. Ha tippelnem kellene, akkor 10 PRO cuccból, max kettőt vesz profi, a többi az amatőrök szippantják fel. Amúgy én profi szinten is látok fantáziát a rendszerbe (és nem csak természetfotózásban). Rendezvényen, esküvőkön egy korrekt szenzorral abszolút versenyképes lehetne, ha sikerülne az FF sznobizmust valahogy kezelni. -
válasz
jaanoo89 #99203 üzenetére
100 (ekv. 200) makró?
Minek? Volt szerencsém (nem szerencsém) évekig használni egy 180/3.5 makrót nikonon, akkora művészet volt vele értelmes képet csinálni, hogy ihaj. Egyrészt a bemozdulás veszélye miatt, másrészt a nem létező DOF miatt (makrónál ez ugye még nagyobb gond). Az ekv. 200 makró szerintem nagyon-nagyon szűk körben, speciális feladatokra, megkockáztatom csak ellenőrzött körülmények között vagy jelentős költségű plusz kiegészítőkkel használható jól. Az átlag felhasználónak ez szerintem nem érdekes.Pro 75 (ekv. 150) 1.4
Megint egy "minek" objektív. Lesz pár portrés, aki megteremti hozzá a körülményeket, de ez lesz tipikusan egy csomó dologra túl hosszú, egy csomó dologra túl rövid objektív, szerintem az ekv 150-nél pont beleesnek abba a "holttérbe", ahol nem igazán használható sokmindenre.Röviden összefoglalva, szerintem nem ilyen rétegobikat kellene csinálni. Hozzátéve, hogy nem reprezentatív felmérésen alapuló véleményem szerint a pro szegmens ma már nem használ tömegesen m43 rendszert, ami ilyesmiket eltartana.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Végleges a HDMI 2.2-es verziója
- M0ng00se: Hardvert áruhitelre?
- Lexus, Toyota topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- BenQ PD-3200-U Monitor - Designer 4K 32"
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest